Gå til innhold

Revning under fødsel.


Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Ja, jeg smurte mellomkjøttet de siste 4 ukene med jordnøttolje

 

2) Ble klipt, og revna litt innover, men ikke i mellomkjøttet.

 

Jeg pressa i 1 time, og jr stanga veldig mye før han endelig kom ut. Jordmor holdt varme kluter mot mellomkjøttet hver gang jeg presset.

 

Vet ikke om smøring hjalp, men det skader iallefall ikke å gjøre det. Vet heller ikke om klutene hjalp, men jm gjorde det uten at jeg ba om det, så en skulle tro at hun hadde god erfaring med det .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.jeg smørte ikke med noe... og ikke masserte eller tøyde jeg heller

2.fikk en liten rift... men ikke store greiene...sydde litt, men merket ikke noe mer til det... var på 6 ukers kontrollen og hun sa hun kunne ikke se at det hadde vært noe rift der engang..

Skrevet

1. Smurte med jordnøttolje, masserte ikke.

2. Revnet myyye, både her og der...

3. Ikke født flere ganger.

Skrevet

Tusen takk til alle dere som har tatt seg tia til å svare på spm :)

 

Det er visst ikke noe "fasit" på dette, så jeg får vel bare prøve å smøre litt for sikkerhets skyld.

Skrevet

1: smurte så og si hver dag siste to mnd (med weleda fødselsforberedende olje), tøyde og maserte også litt.

2: Ja, masse, ble også klippet samt at ungen ble tatt med vakum.

3: Har født bare en gang, hun hadde hodeomkrets på 35cm.

 

Hvis du er gravid (??), så ville jeg anbefalt å smøre. Kan hvertfall ikke skade. Men husk også å smøre innvendig, for det var hvertfall der jeg revnet mest.

Skrevet

1. Smurte mellomkjøttet med jordnøttolje hver dag i 5 mnd

2. Kun tre overfladiske rifter

Skrevet

Glemte et par detaljer....Og dette tiltross for to mislykkede forsøk med vakum og til slutt tang....!! Så hvis jeg skal ha flere barn, blir det mer smøring ;) Skader jo uansett ikke!

Skrevet

Har lyst til å svare på denne, for jeg tror det JM gjorde hjalp meg. Jeg smurte ikke, men revnet heller ikke og jeg hadde styrtfødsel på førstemann. JM ba meg holde tilbake under pressriene og smurte olje og la varme kluter. Jeg sydde fire sting, kun overflatisk revning. Du kan jo skrive det på ønskeliste til sykehuset for fødselen, at du vil ha olje og varme kluter? Godt tips er å prøve å følge det JM sier så godt som mulig selv om det kan være vanskelig, de vet jo best..

Skrevet

Ja, smurte begge ganger, første gang med jordnøttolje, masserte ikke, smurte bare mellomkjøttet og revnet fremover på begge sider, sydde masse. Smurte med Weleda fødselsforberedende olje rundt hele åpningen andre gang, masserte litt, fikk noen smårifter som gror av seg selv. Nektet å sy, og heler mye bedre denne gangen.

 

 

 

Skrevet

Har bare hatt en fødsel, revnet en god del men merket ikke noe til det når det skjedde, og jeg smørte ikke med olje, for min jordmor sa det var bare tull.

Skrevet

Forøvrig har vel revning og strekkmerker noe med hvor elastisk hud du har ;o)

Skrevet

1 nei, drakk bringebærblad-te og tok kapsler. ikke samtidig da..

2. nei jeg revna ikke, ble klipt for at jordmora trodde jeg skulle revne helt opp.. men etterpå fant ho ut at jeg sannsynlig ikke hadde revna alikevel.

 

kan kanskje takke bringebærblad-te/kapsler

 

3.født en gang bare.

Skrevet

1. Nei

2. Fikk to små rifter, og sydde 4 sting. Gutten min var 4,5 kg og 37 cm rundt hodet.

Skrevet

Jeg smurte meg, og revnet ikke, Jordmor var overrasket :)

Skrevet

Har aldri smurt og aldri revnet (siste endte i akutt ks da..).

Skrevet

1. nei

2. bare ett lite rift 2 sting

Laaaaaang fødsel så det var god tid til åpning =0)

Skrevet

1) Ingen smørning

2) Ble klippet & revnet i tillegg. Var pga farten han ville ut. Hvis jeg hadde klart å holde igjen så hadde jeg nok sluppet klipping og kanskje bare fått en smårift.

3) kun en fødsel

Skrevet

nei jeg smurte meg ikke med noe..

revnet heldigvis ikke, men ble klipt..(førstegangsfødende)

Skrevet

1 smurte med jordnøttolje (men bare mellomkjøttet)

2 fikk en liten rift helt framme ved klitoris

 

Ved neste fødsel skal jeg smøre HELE greia. Anbefales!

Skrevet

1) smurte ikke (skulle jo smøre siste mnd med jordnøttolje, men så fødte eg 1 mnd før tida..så begynn i tide..hehe)

2) ble klippet (hadde setefødsel og da klippet de visst alltid på forhånd) og da revnet eg ikke

3) førstegangsfødende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...