Gjest Skrevet 8. september 2006 #26 Skrevet 8. september 2006 1) Ja, jeg smurte mellomkjøttet de siste 4 ukene med jordnøttolje 2) Ble klipt, og revna litt innover, men ikke i mellomkjøttet. Jeg pressa i 1 time, og jr stanga veldig mye før han endelig kom ut. Jordmor holdt varme kluter mot mellomkjøttet hver gang jeg presset. Vet ikke om smøring hjalp, men det skader iallefall ikke å gjøre det. Vet heller ikke om klutene hjalp, men jm gjorde det uten at jeg ba om det, så en skulle tro at hun hadde god erfaring med det .
mai mammaen til to Skrevet 8. september 2006 #27 Skrevet 8. september 2006 1.jeg smørte ikke med noe... og ikke masserte eller tøyde jeg heller 2.fikk en liten rift... men ikke store greiene...sydde litt, men merket ikke noe mer til det... var på 6 ukers kontrollen og hun sa hun kunne ikke se at det hadde vært noe rift der engang..
Bananamama Skrevet 8. september 2006 #28 Skrevet 8. september 2006 1. Smurte med jordnøttolje, masserte ikke. 2. Revnet myyye, både her og der... 3. Ikke født flere ganger.
Gjest Skrevet 8. september 2006 #29 Skrevet 8. september 2006 1. Ja smurte med olje fra Weleda 2 . Ja litt
Lillnita "Høygravid" Skrevet 8. september 2006 #30 Skrevet 8. september 2006 Tusen takk til alle dere som har tatt seg tia til å svare på spm Det er visst ikke noe "fasit" på dette, så jeg får vel bare prøve å smøre litt for sikkerhets skyld.
animal Skrevet 8. september 2006 #31 Skrevet 8. september 2006 1: smurte så og si hver dag siste to mnd (med weleda fødselsforberedende olje), tøyde og maserte også litt. 2: Ja, masse, ble også klippet samt at ungen ble tatt med vakum. 3: Har født bare en gang, hun hadde hodeomkrets på 35cm. Hvis du er gravid (??), så ville jeg anbefalt å smøre. Kan hvertfall ikke skade. Men husk også å smøre innvendig, for det var hvertfall der jeg revnet mest.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #32 Skrevet 9. september 2006 1. Smurte mellomkjøttet med jordnøttolje hver dag i 5 mnd 2. Kun tre overfladiske rifter
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #33 Skrevet 9. september 2006 Glemte et par detaljer....Og dette tiltross for to mislykkede forsøk med vakum og til slutt tang....!! Så hvis jeg skal ha flere barn, blir det mer smøring Skader jo uansett ikke!
Made in Japan Skrevet 9. september 2006 #34 Skrevet 9. september 2006 Har lyst til å svare på denne, for jeg tror det JM gjorde hjalp meg. Jeg smurte ikke, men revnet heller ikke og jeg hadde styrtfødsel på førstemann. JM ba meg holde tilbake under pressriene og smurte olje og la varme kluter. Jeg sydde fire sting, kun overflatisk revning. Du kan jo skrive det på ønskeliste til sykehuset for fødselen, at du vil ha olje og varme kluter? Godt tips er å prøve å følge det JM sier så godt som mulig selv om det kan være vanskelig, de vet jo best..
Happy Ignorant Skrevet 9. september 2006 #35 Skrevet 9. september 2006 Ja, smurte begge ganger, første gang med jordnøttolje, masserte ikke, smurte bare mellomkjøttet og revnet fremover på begge sider, sydde masse. Smurte med Weleda fødselsforberedende olje rundt hele åpningen andre gang, masserte litt, fikk noen smårifter som gror av seg selv. Nektet å sy, og heler mye bedre denne gangen.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 9. september 2006 #36 Skrevet 9. september 2006 Har bare hatt en fødsel, revnet en god del men merket ikke noe til det når det skjedde, og jeg smørte ikke med olje, for min jordmor sa det var bare tull.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 9. september 2006 #37 Skrevet 9. september 2006 Forøvrig har vel revning og strekkmerker noe med hvor elastisk hud du har ;o)
Chatzy Skrevet 9. september 2006 #39 Skrevet 9. september 2006 1 nei, drakk bringebærblad-te og tok kapsler. ikke samtidig da.. 2. nei jeg revna ikke, ble klipt for at jordmora trodde jeg skulle revne helt opp.. men etterpå fant ho ut at jeg sannsynlig ikke hadde revna alikevel. kan kanskje takke bringebærblad-te/kapsler 3.født en gang bare.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 9. september 2006 #40 Skrevet 9. september 2006 1. Nei 2. Fikk to små rifter, og sydde 4 sting. Gutten min var 4,5 kg og 37 cm rundt hodet.
caquita Skrevet 9. september 2006 #41 Skrevet 9. september 2006 Jeg smurte meg, og revnet ikke, Jordmor var overrasket
Nusseline♀♀♂ Skrevet 9. september 2006 #42 Skrevet 9. september 2006 Har aldri smurt og aldri revnet (siste endte i akutt ks da..).
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. september 2006 #43 Skrevet 9. september 2006 1. nei 2. bare ett lite rift 2 sting Laaaaaang fødsel så det var god tid til åpning =0)
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 9. september 2006 #44 Skrevet 9. september 2006 1) Ingen smørning 2) Ble klippet & revnet i tillegg. Var pga farten han ville ut. Hvis jeg hadde klart å holde igjen så hadde jeg nok sluppet klipping og kanskje bare fått en smårift. 3) kun en fødsel
applsn Skrevet 9. september 2006 #45 Skrevet 9. september 2006 nei jeg smurte meg ikke med noe.. revnet heldigvis ikke, men ble klipt..(førstegangsfødende)
SiriGR Skrevet 10. september 2006 #46 Skrevet 10. september 2006 1 smurte med jordnøttolje (men bare mellomkjøttet) 2 fikk en liten rift helt framme ved klitoris Ved neste fødsel skal jeg smøre HELE greia. Anbefales!
Tibra Skrevet 10. september 2006 #47 Skrevet 10. september 2006 1) smurte ikke (skulle jo smøre siste mnd med jordnøttolje, men så fødte eg 1 mnd før tida..så begynn i tide..hehe) 2) ble klippet (hadde setefødsel og da klippet de visst alltid på forhånd) og da revnet eg ikke 3) førstegangsfødende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå