Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hva er det lureste dere har kjøpt til de små? Og hva er den dummeste annskaffelsen?

Jeg er storfornøyd med babysafen som jeg kjøpte.

Bleiebøtta står derimot fremdeles ubrukt. Det samme gjelder for tummy tub'n.

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg ang. bleiebøtta. Nå har jeg ryddet den bort for godt. For det første så lukter det jo, noe det liksom ikke skulle gjøre, for det andre så koster det 100 kr for refill som holder kanskje 2-3 uker.

Det lureste kjøpet må vel være... hmm tenke,tenke. (Han har jo fått så mye å da, så egentlig har ikke vi kjøpt så veldig mye selv...) Alle klærne da selvfølgelig, men kanskje barnevognskiltet, det har vi fått kjempe mye skryt av, og det er noe som har fulgt oss hele tiden. (gutten er nå 10 mnd)

Skrevet

hmm..

må bli denne bamsen med fosterlyd..aldri brukt den. . Kostet vell 450kr.

Angrer på at jeg kjøpte duo vogn, har jo ikke lagringsplass til den store baggen.

Angrer også på at jeg kjøpte stellekomode med badestamp,kan jo ikke bade jenta oppi den, for da blir jo alt i komoden vått.

Babybjørn bæresele, aldri brukt, sikkert fornuftig for de med sommerbabyer.

Sikkert kjøpt mye jeg egentlig ikke trenger,men man tror jo gjerne at man må ha ALT når man er førstegangsmor.

Skrevet

Min Quinny vogn er det beste kjøpet. Ellers er jeg glad for at jeg ikke hadde tatt av helt på innkjøp. Har ingen ubrukte ting...

Skrevet

Ja, stellekommode med badekar var nok det dummeste. holdt ut i to-tre mnd før jeg bytta'n ut. fikk så vondt i ryggen når jeg bada han, var for langt nede for meg pluss at klærne i skuffene ble våte.

Det lureste... hmm. en ordentlig badebalje =) hehe. og brystpumpa. godt brukt den ja.

Skrevet

Bleiebøtta og tummytub'en er noke av det eg er mest fornøgd med faktisk. Men siden dei refillane er veldig dyre er det berre bæsje-bleiene som havnar der og då holder en refill lenge her! Og det luktar ingenting!

Ellers veldig fornøgd med stellebordet frå Ikea til 198kr.

Og vi eeeelskar Acta Graco med base!!

Det som funka dårlegast var ammemadrassa frå Dry. Det var ikkje så veldig enkelt å berre brette ned kanten og hive inn puppen. Og dei kantane trudde vi skulle beskytte babyen slik at vi ikkje la oss oppå ho, men...mannen min låg plutselig oppi ammemadrassa han òg.

Skrevet

Er selv fornøyd med bleiebøtta, har den gamle modellen så kanskje det er stor forskjell på den og den nye andre har? Ikke vet jeg, lukter ikke i hvert fall.

Det jeg syns er det dummeste jeg har brukt penger på er GENSERE... Vil råde alle nybakte mødre til å kjøpe bare bodyer og droppe gensere... holder med body og strømpebukse osv, gensere er bare tull når de er så små... Kjipt når jeg har kjøpt DE kule genserene på nettet osv, men-men... man lærer ;-)

Det beste kjøpet må være digitalkameraet vi kjøpte - Canon Ixus 40 - sinnsykt fornøyd! Ikke egentlig babyutstyr, men har brukt det sykt mye de siste 6 mnd... Lang batterikapasitet og plass til ekstremt mye bilder.

Skrevet

Beste:

Vippestol fra Babybjørn og badestol

Ammenattkjole fra Boob (så myk og god; heeelt uunnværlig)

Verste:

DRY ammemadrass- ingen hensikt annet ënn at den var en "liten koselig seng i sengen" da bebis var liten.

Skrevet

Nå kom jeg på det absolutt beste kjøpet og helt uunnværelig - brystpumpa!! Tror ikke jeg hadde overlevd uten den.

Og digitalkamera - fikk i barselgave. Aldri tatt så mange bilder i hele mitt liv som de siste 7 mnd!! Haha

Skrevet

beste: silvercross dypvogn, brukt

tummy tub, guttten elsker den

bæresele, kjøpt brukt

verste:

foreløbig, lammeskinn, han blir klissvåt av svette, blir sikkert fin til vintern

Skrevet

Det definitivt beste jeg har kjøpt kjøpte jeg før nr to kom, og det var et Moby Wrap bæresjal. Bare heeeelt fantastisk!

Det verste/dummeste kjøpet gjorde vi til førstemann (selvfølgelig) og det var en sånn sak til å henge i taket ved stelleplassen som du skulle kunne oppbevare alt mulig stelleutstyr i. Den endte opp med å være holder for en bamse som var underholdning, og ellers bare støvsamler. Passet ikke vårt bruk i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er mest fornøyd med ergo-bæreselene. Kunne ikke vært de foruten:)

Så er jeg også veldig fornøyd med tummy-tubben, vognen vår (teutonia s3), og bleiebøtta=)

Det værste kjøpet må være babybjørn bæreselene. De var vonde å bruke. Så de solgte jeg.

Skrevet

Beste...akta graco bilsete-kjempefornøyd med det

Dårligste...stellematte til soverommet-blir alltid gjort på badet uansett.

Skrevet

gensere og bukser fikk jeg aldri bruk for midt på sommeren..

kjøpte ikke så masse heldigvis..

beste kjøp.. hmm reise seng kan brukes t lekegrind og sove plass i stua og oppbevaring av leker og ta med på tur (har 2stk)

Skrevet

Liggestolen til badebalja var et topp kjøp!!

Ellers er Bambino-teppet, som hun ligger mye på, kjempefin! Men den har vi fått (ikke kjøpt selv).

Hmm...-verste kjøp?... Må bli endel kjoler som har blitt liggende ubrukt ;)

Skrevet

Desidert beste:

vippestol (Kick and play fra fisherprice, med musikk, vibrasjon og babygym). Bruker den enda, passert 7 mnd....

Dårligste:

lekegrind (har hund så vi trodde vi trengte, men har ikke hatt den fremme enda)

Vi hadde også stellekommode med badebalje i da han var mindre, klærne ble aldri våte, som jeg ser flere over har nevnt..

Den var veldig grei å ha da vi hadde et veldig lite bad, dessverre er balja ganske lita for å passe oppi kommoden, så vi måtte bytte den ut da poden var 3 mnd....

Skrevet

De værste kjøpene må vel være baby bjørn bæresele, vippestol og stellebord til badekaret.

de beste må være: quinny vogn, liggestol til badekaret, puslematte til gulvet og tripp trapp stolen...

Skrevet

Det dummeste jeg har kjøpt :

- parasol til vogna (den satt ikke bra og flaksa hit og dit. Dessuten dekket den ikke der den skulle)

- baby bjørn bæresele (kjempe vond i ryggen. Mye bedre med bæresjal)

Det jeg har brukt mest

- bleiebøtta (lukter ikke i det hele tatt)

- voksiposen (kunne ikke klart meg uten i vinter)

- reisesenga (sånn liten sammenleggbar. brukt masse)

- babycallen (men skulle hatt trådløs i begge ender!)

- vogna selvfølgelig

Skrevet

Ser mange klager over stellekommodene.... Mitt beste kjøp må være stellebordet. Et sånn "gammeldags", sammenleggbart med mykt badekar. Det bruker vi ennå og jenta er nå 8 mnd. Perfekt både til bleieskift og bading og ikke minst at det tar liten plass når vi ikke trenger det mer.

Har vel egentlig ingen dårlige kjøp ettersom vi ikke har kjøpt noe før behovet har vært der....

Skrevet

er veldig fornøyd med bleiebøtta=) kjøpte refiler i danmark,var mye billigere der=) og har brukt babybjørnen en del=) men nå skal eg kjøpe meg bæresjal og=) og ammeputå og babygymmen er er glad eg kjøpte =)

er litt missfornøyd med stellebaggen fra babykos...har bare brukt den i 3 mnd,og nå er glidelåsen ødelagt...

Skrevet

Beste kjøp: Mei tai bæresele. Fantastisk behagelig for både barnet og meg.

Verste kjøp: Plaststellekommode. Vi har tørketrommel på badet, og varmen fra den gjorde at skuffene ble bøyde.

Skrevet

Beste kjøp:bleiebøtta

badebalje med propp, slipper å helle ut vannet!

flanellkluter fra spar kjøp ( brukes til alt,hånkle,gulpeklut, kosefille,underlag under hodet i vogn og seng,henger i bilvinduet mot sola, så vaskes de på 95grader)

helsetepper. ei venninna rådet meg til ikke å kjøpe det, men siden han ble født på sommeren tenkte jeg at jeg ihvertfall måtte ha ett. Nå har jeg 4 stk, og de brukes flittig. Han elsker og bli tulla inn i det, når han ligger i vogna. Har også bare brukt det til dyne om natta fram til nå.

værste kjøp: pysjamaser og sparkebukser med bein. Veldig søtt, men ekstremt upraktisk, og kan ikke brukes annet enn når de passe akkurat.

solbeskytter til vinduet, den er for liten og sola kommer inn i sprekker. bruker heller en flanellsklut.

Skrevet

Dei beste kjøpa/gåvene har vel vore

* Ulltrøyer frå Nøstebarn (eller rettare sagt garn og strikkepinnar)

* Regnbue-ulldress frå Janus (og alt anna ulltøy)

* Babygym

* Ergo bæresele

* Febertermometer frå Alexi. Brukar utruleg kort tid på å måle tempen.

* Alle bøker med bilete av dyr og ting

* Tynt heimestrikka ullteppe (Nøstebarn)

* Tøybleier

Og dei største bomkjøpa har vore

* Voksipose (heldigvis fekk vi låne denne, så vi kasta ikkje vekk eit par tusen på den)

* Babybjörn bæresele

* Vippestol

Skrevet

Beste kjøp er definitivt Babybjørn activ selen. Vi hadde antakelig blitt gal hadde vi ikke hatt den. Vesla har litt magetrøbbel og nekter å ligge i vogna men i selen så sover hun som bare det.

Dårligste kjøp er bæreslynga. Hun blir helt hysterisk dersom jeg prøver å putte henne i den.....Ellers er vogna og senga hennes fremdeles lite brukt, men det satser jeg på endrer seg!!

Skrevet

beste kjøp - bleiebøtta

Værste kjøp - ammepute (ikke brukt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...