Gå til innhold

Cola til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en liten gutt på snart 3 mnd. Synes så synd på han på lørdagskveldene når vi sitter og koser oss med godis og cola, og han bare får melk. Tror dere det kan gjøre noe om han får litt cola i flaska og kose seg med bare på lørdagskveldene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør sikkert ingen verdens ting...

Bare pøs på...fredagskveld går sikkert også bra.

Skrevet

Dette kan umulig være et seriøst spørsmål?

Skrevet

I starten ville jeg nok ha gitt cola daglig, siden det tar noe tid og venne seg til det.

Gotteriet ville jeg nok ha kjørt i food prosesoren, siden barnet på 3 mnd neppe har tenner ennå.

Skrevet

Hahaha! Cola er jo så sunt og godt, så det er bare å pøse på;-)

Skrevet

Det går helt sikkert fint. Selv gir vi jenta vår litt pils på flaska på lørdagskvelden. Hun elsker det, og blir så fin og rolig.

Skrevet

Tror ikke du klarte å provosere så mye som du ønsket.

Prøv noe litt mindre ekstremt neste gang'a, så kanskje vi går på ;-)

Skrevet

Dette er vel av de innleggen som for håpentligvis er TULL!!!!!!!

håper virkelig ingen tror de kan gi det til babyen sin.

Dessverre synes jg dette er latterlig!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og vet om flere mødre som har gitt babiene sine saft og brus på tåteflaske. Det er dessverre noen som ikke vet bedre. Jeg vet ikke om det er tilfelle for HI eller om dette var et tulleinnlegg. Men nei HI du må ikke gi barnet cola. Melk er best for barnet frem til 6 måneder. Cola behøver de ikke få før de er nokså store.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dette bare skal begrenses til lørdagskveldene! Jeg sier, bytt ut melk med Cola helt og holdent! Forskning har jo vist at cola har en helt riktig sammensetning av næringsstoffer for de små, og koffeinet vil også sørge for litt ekstra energi til lillegutt. Og som en hyggelig bieffekt vil sannsynligvis podens tenner etses vekk før de i det hele tatt rekker å vokse ut. Slik slipper dere brysom tannpussing, for det kan være utrolig vanskelig og slitsomt med sånne små rakkergutter, jeg snakker av erfaring. Det med godteri i foodprosessor var et godt tips, men jeg synes det er lettere bare å gi Nugatti med skje jeg da, da slipper jeg å grise til foodprosessoren og babyen liker det så godt atte!!! Av og til varierer jeg med Sjokade, og sånn godterispray bare eeelsker poden. Må jo gi litt forskjellig, så de ikke blir Nugattileie... Lykke til!

Skrevet

Bare husk å riste ut kullsyra til å begynne med, hvis ikke får han vondt i magen. Etter hvert tåler magen kullsyre bedre, du kan prøve deg forsiktig fram, så finner du riktig mengde.

Husk at babyen ikke skal ha Cola Light!

Det er også viktig å velge om du vil ha en Pepsi- eller Coca Cola-baby

Skrevet

Må dåkker altså kutte ut!!!!!

Putte godterier i foodprossesor t en 3-måned gammel baby!?

Jesus for nån menneska det finnes der ute..... =S

Blir skræmt...

Skrevet

Ja, enig! Alle vet at godteri må moses to ganger gjennom en sil før babyen får det.

Skrevet

Hehehe.. Artig tråd ;o)

Og til dere som gir pils; dakkar baby, får h*n ikke sterkere saker enn det!? Min favoritt er Cuba Libre, og det ser ut til å bli gullets favoritt også ;) Da slår vi to fluer i en smekk- BÅDE cola OG brennevin ;)

Skrevet

gir du feks strawberry daquiry så får han jo også frukt i seg...

du kan jo gi 5 om dagen, akkurat som de anbefaler

Skrevet

Men gir man det i flaske eller tutekopp? Og hva gjør man med de artige små paraplyene?

Skrevet

ha ha ha... dette er den morsomste tråden på leeenge!! ler så jeg rister og småtten bare ser på meg med store, forskrekka øyne! :-)

Skrevet

Hva med potetgull da, jeg bare elsker potetgull jeg!! Potetgull og cola er tingen altså! Og det må jo babyen min også bli hekta på så kan vi to kose oss sammen med potetgull på nattestid når vi ikke får sove! Noen som har erfaringer med hvordan man skal få i babyen potetgull?? Kanskje blande cola og potetgull i foodprosessor, eller bare dundre i vei med stavmikseren........?

Skrevet

Er det sånn potetgull med salt på, eller er det de litt hottere typene du tenker på?? Krydder er jo bra for forbrenningen det, har lest her inne på en eller annen tråd at i Afrika gir dem babyene pepper for at de skal bæsje seg fort og gale ut før de hiver dem bakpå ryggen sin, så slipper de at babyene gjør fra seg mer den dagen...Kanskje et tips til dem som strider med babyer som bæsjer etter hver amming...gi dem ei god tskje med nykværnet pepper. Og så cola attpå..

Skrevet

Er ikke pepsi max et bedre alternativ da, kunstig sukker er vel bedre en "ekte vare"??

Skrevet

Det potetgullet "mexican fiesta" er kjempefin! Får fart på magen! Ang hvordan du skal få knust potetgullet: Jeg bruker bare å helle litt på gulvet og ta på meg sko også tråkke det i stykker. Funker kjempebra! Da får de i seg litt bassilusker og hybelkaniner også, noe som er fint for å opparbeide immunforsvaret!

Skrevet

Flott, takk for tipset, det hadde jeg ikke tenkt på gitt!! Vurderte om jeg skulle kjøre over posen med bilen jeg, kanskje rygge litt og ta noen runder....

Skrevet

Vi har gitt cola lenge, men jeg lurer på når vi kan gå over til å bare sette en flasketut på selve colaflaska. Blir så mye jobb å sterilisere alle disse flaskene, og colaflaskene er jo sterilisert på brusfabrikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...