Anonym bruker Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg må bare spør:Hvorfor?? Jeg dømmer dere ikke,men mannen min er katolikk,og kan ikke se noen grunn til at jeg skulle bli katolikk.Slam er jo en forholdsvis "streng" relgion,så jeg forstår ikke hvorfor mange av dere velger bort mye av friheten ders. Som sagt,jeg dømmer ingen,men er bare litt nyskjerrig på hvorfor!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Fordi jeg tror på Gud, og at det finnes bare en Gud. Jeg har fått et mye bedre liv etter jeg begynte å praktisere Islam.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 HI her. Jeg tror også på Gud,men trenger ikke konventere til en annen relgion pga det. Hvordan føler du at livet ditt er blitt bedre?? Hvem fikk deg til å velge Islam fremfor andre relgioner? Som sagt,jeg dømmer ingen,men er bare litt nyskjerrig på hvorfor!
linda_82 Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Det var fint å høre. ) Om du føler at det er det riktige for deg, så synes jeg det er flott. Islam er en religion med mye fint i seg, men det er ikke alt jeg er enig i, noe kan jo virke helt horribelt om man tolker det bokstavlig...men slik er det jo med alle religioner. Koranen (og de andre religiøse bøkene) er jo skrevet på en tid hvor menneskene levde helt annerledes enn nå, og det tror jeg man må være veldig oppmerksom på...kan ikke tolke alt bokstavlig. ) Men hva synes familien din om at du konverterte?
pebbels Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Frihet er vel et spørsmål om definisjon. Islam er en av de få religioner som oppfordrer deg til å tenke selv. Og hvis du med frihet mener feks det å gå med hijab, så er vel det et valg, akkurat som det å gå med miniskjørt. Tror ikke islam i grunnen er så mye strengere enn feks katolismen, men det kommer selvsagt ann på hvordan man praktiserer. f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Faren min var muslim og moren min var hindu og mamma måtte konvertere seg til Islam før hun giftet seg med faren min. Jeg har ikke mye peiling om Islam men jeg synes at det er en form for å spre relgion at man skal/må konvertere seg for å gifte seg med en muslim. Jeg synes at relgioner har egentlig ingen ting å gjøre med gud. Jeg kunne ikke ha konvertert meg fordi jeg vet at moren min mistet segselv og var trist etter å ha konventert seg fordi hennes familien var hinduer og hadde ikke noe peiling på Islam. Hun til slutt hadde ikke noe til felles med familien sin. Farfaren min var imam og veldig streng og altfor konservativ og det gjorde at moren min mistrivde gjennom hele ekteskapet. Men det er individuelt hva en tenker og føler.Jeg er sikker på at happiness var et bra menneske før hun konverterte seg også og jeg forstår ikke hva hun mener med at hun har fått et bedre liv? Har happiness fått mer kjærlighet pga det?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Men jeg tror ikke på at Jesus er Guds sønn. Heller ikke på den hellige ånd. Gud er En. Jeg har alltid intressert meg for Islam og følt det rett for meg. Jeg finner ikke det jeg tror på i noen andre religioner, rett og slett.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 familien min syns ikke det var noe rart, men nå i det siste når jeg har begynt å praktisere mer, som f.eks begynt med hijab, det er litt uvandt for de! Men mamma sa så lenge jeg er tro mot meg selv om det JEG tror på så skal de akseptere det!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Man må ikke konvertere som kvinne om man er troende kristen eller jøde. Men menn må konvertere for å gifte seg med en muslimsk jente. Jeg har det mye bedre, vanskelig å forklare, men det gir meg en slags indre tygghet og ro å be og tenke på Gud. Jeg har hvertfall mer kjærlighet å gi til mine nærmeste fordi jeg har det bra med meg selv
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 hei hei jeg har også konventert islam og det er noe av det beste som har skjedd meg. man får en indre ro og trygghet som ikke kan beskrives. jeg er så absolutt ikke enige med mange ,altfor mange ekstreme islamister og det er så trist¨å se så mange tolke islam på en så feil måte.det er derfor så mange er redde for islam og tror det er en stygg religion som bare tråkker på damene og lar mennene gjøre hva de vil. det som skjer i denne terror verden har ingenting å gjøre med islam!! når man tolker islam på rett måte så vil man se hvor en fantastisk religion det er og hva den gjør for oss.Allah har reddet meg mer enn en gang... hvorfor velge islam? jeg var liksom kristen men det stemte aldri for meg. plutselig en dag kom islam i hendene mine og siden den dagen har jeg funnet roa.hvordan det skjedde vet jeg ikke men det kalles vel skjebnen. jeg vet bare at akkurat i den tida hadde jeg prøvd en god del for å få has på det frustrerende livet og til slutt sa jeg:HVIS DET SÅ FINNES EN GUD,HJELP MEG!! kort stund etterpå kom islam og allah inn i livet mitt og tro meg, jeg aner ikke hvordan.jeg hadde vært veldig skeptisk til islam som mange andre '!!!!! anyhow,nå er jeg er lykkelig jente på 27 som har verdens beste mann og to fine jenter. jeg har fortsatt mye å jobbe med for å bli en bedre muslim men jeg føler jeg er på vei!!! klem fra en helt vanlig jente som har funnet den rette vei uten islam vet jeg ikke hvor jeg har vært i dag
pebbels Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Veldig viktig å påpeke at man ikke må konvertere for å gifte seg. Faktisk er det synd av mannen å kreve det, konvertering skal skje fordi man selv ønsker det og er en sak mellom den enkelte og Gud. Hvis mannen min hadde krevd at jeg konverterte, hadde jeg ikke giftet meg med han. Personlig synes jeg også det er slik en viktig avgjørelse, at man må sette seg inn i islam først, så konvertere, ikke omvendt som jeg vet endel jenter gjør. At jeg idag ser på meg selv som muslim, har med det jeg har lært i løpet av de siste årene. DEt er definitivt ikke på grunn av mannen min, tidvis kanskje mer på tross av. Selvfølgelig, jag hadde ikke lært det jeg har hvis ikke jeg hadde møtt han, så man kan jo si det hans fortjeneste.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Jeg skjønner selvfølgelig at dere ikke er enige i all terror osv,men dere må jo se realitetetn i øynene:De som driver med terror osv er faktisk muslimer,selv om de er helt ekstreme. Hvorfor tolkes koranen så utrolig forskjellig? jeg vet at bibelen også tolkes forskjellig,men ikke i den grad som koranen blir tolket. Hilsen HI
pebbels Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 Ikke det? Alle kristne "sekter" tolker vel bibelen på forskjellige måter? Mormonere er kristne, jehovas vitner er kristne, katolikker og protestanter, pinsevenner, Guds ord.... Og alle har forskjellig tolkning av bibelen. Ekstremitet er ikke bra, uansett om det er krisrne el muslimer. Er feks kristne fundementalister som sprenger abortklinikker i USA.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 terror godtaes ikke i Islam! Her er en link til en god artikkel om akkurat dette http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060825/OAKTUELT001/108250028 det er også viktig å skille mellom muslimers handlinger og Islam!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 30. august 2006 #15 Skrevet 30. august 2006 Hvis du vil bli kjent så send meg en mail på [email protected] eller legg meg til på msn
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Lurer på om hvordan det å sprenge abort klinikken og sprenge World Tower med hensikten til å drepe mennesker kan sammenlignes.........
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Godt å høre at du har det bedre etter å ha konvertert deg. Jeg tror at det inntrykket man har fått da man var et barn sitter godt. Jeg mislikte muslimer da jeg var liten pga familie historie, men som voksen skjønte jeg at det man har opplevd er individuelt og jeg kan ikke kjære alle over en kam. Men..men...det er ikke lett å glemme det man har opplevd men man forsøker.........
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 var det ingen på den klinikken da den ble sprengt? uansett så var vel ikke denne tråden om terror eller? Jeg gidder hvertfall ikke svare mer her når det sporer helt av!
linda_82 Skrevet 31. august 2006 #19 Skrevet 31. august 2006 Dette måtte jo komme! Kan man ikke prate om islam uten å gnåle om terror? *sukk* Skjønner godt at du ikke gidder å svare på slikt Happiness... Enhver som er litt oppegående skjønner vel at terror ikke godtas i islam? Klart det finnes syke ekstremister, men jeg klarer ikke å se på dem som muslimer siden det er forbudt å drepe uskyldige i islam. Ekstremister har man i alle religioner, ikke bare islam. Men flott at du la ut den linken. )
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 31. august 2006 #20 Skrevet 31. august 2006 Ja, jeg syns det er litt dårlig gjort egentlig å spore over på terror...
*gurimallaika* Skrevet 31. august 2006 #21 Skrevet 31. august 2006 Helt enig Happi.. Men når vi først er inne på terror så kan man jo spørre seg hva der er USA holder på med med å true alle land som de ikke liker med å bombe dem. Er ikke det å terrorisere? Og hva med det israelerne holder på med i Gaza??? Men kan vi ikke legge denne saken her dø og gå over til å diskutere litt mere positive saker?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #22 Skrevet 1. september 2006 jeg har konventert og skjønner ikke når du skriver at vi velger bort friheta vår....!!!!!!
Habiba Skrevet 7. september 2006 #23 Skrevet 7. september 2006 linda_82 selv om det var anderledes på den tiden må du ikke glemme(hvis du tror på gud da) at han har tilrettelagt islam il dommenes dag, spiller ingen rolle om vi er i 2006 nå....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #24 Skrevet 7. september 2006 Habiba er jo helt forskrudd!!!!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 8. september 2006 #25 Skrevet 8. september 2006 Syns du, anonym, skal holde deg for god til sånne uttalelser! Habiba; Bra skrevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå