Gå til innhold

mandag er første kurs dag til grethe rode for meg....


*3barns mamma*

Anbefalte innlegg

Du får vel legge til kanskje 0.5kg for klær, og så tilsvarande for det du måtte ha innabords av mat og drikke på kveldstid.

 

Høyrest ut som om du følger skjema veldig bra!

 

Blir spennande på veging i morgon ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har jeg vert på kurs:) 1,1kg er av.. hehe. er så gla. jeg kan jeg og.. ble egentli litt lei meg etter kurset. for siden jeg veia meg på søndagsmårån og hadde 2,5av så håpet jeg på mer.. blir litt sånn.. er ikke fornøyd med det en får.vil ha mer.. hehe men har insett at det er kjempe bra. de anbefaler jo ikke å ta av mer en 1kg i uka.. så jeg har all grunn til å være stolt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,1kg er kjempebra.

 

Sjølv gjekk eg ned usle 300g, men eg har jo ikkje akkurat fulgt opplegget. Har ete for lite, for mykje, for sjeldan, for mykje godis osv osv. Jaja. Neste veke går det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,det gjør den..lykke til ..vi får heie på kverandre....imorgen er det ut på tur igjen.. merker humøret er mye bedre etter jeg begynte på turene mine:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!! det er tirsdagsveiing på meg da, kurskveldene er på tirsdager her, men vekta stoppa på 1,4 kg mindre en sist uke:) så det var jeg fornøyd med!! får bare fortsette å holde seg i tøylen da!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier!

 

Sant det er kjekt når dette faktisk fungerar? Første veka mi kunne eg ikkje fatte at eg skulle kunne gå ned i vekt, eg åt jo så himla masse mat... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er det jeg går å tenker på, "skal jeg virkelig spise alt det her!!?" rart det der, jeg føler meg liksom ikke så "flink" hvis jeg ikke er litt sulten når jeg slanker meg:) men nå følger jeg programmet til punkt og prikke, og er ikke sulten i det hele tatt!!! og det funker visst det!!

lykke til med ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. i dag klarte jeg ikke holde meg unna den gode solfrokosten. 100g gikk ned på farten.. der var 430kcal ekstra i dag. hvor gale er det egentli? gikk en god tur på 9,7km i går da...men...viste jeg kom til å trege for det forsvant fort.. men fy så godt det var. hehe. tror jeg må kaste den pakka.. er ikke lurt å ha en slik i hus for meg.. spiste det hele tiden før.. litt avhenging tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursleiaren vår snakka ein del på mandag, om dette å unngå usunne/kaloririke ting. Ho meinte det at så lenge ein unngår det heilt/ikkje har det i huset er det ikkje noko problem å la vere å ete det. Det er først når du HAR solfrokosten i hus, klarar å forsyne deg meg så mykje som du ha "lov" til, kalorimessig, og så sette pakken frå deg - at du har klart å mestre det å legge om kosthaldet og vanene dine.

 

Eit godt poeng synest eg, for det er akkurat det som er så veldig vanskeleg, spesielt om ein er glad i god mat (eller snop...) Problemet er å stoppe etter dei 10 rutene med sjokolade, eller det eine kakestykket, og la resten ligge att til neste veke.

 

No veit ikkje eg kva Solfrokost er, er det frukostblanding? Eg trur går 20g i ein brødrasjon av dei fleste frukostblandingar. Så viss du skal ha f.eks. 3 brødrasjonar til lunsj, får du faktisk 60 gram, og det er kanskje nok til å stille suget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk rart at ein ikkje treng vere sulten når ein skal ned i vekt. Men det er vel rett då, som Grete seier, at dette er ikkje noko slankekurs, det er eit kurs i endring av kosthald og dårlege vaner.

 

Lykke til med denne veka til deg og 999,- og :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solfrokost er en frokostblanding med masse sukker i:) kjempe god syntes jeg..vet ikke hvorfor. det er iallefall nei mat:) 35g gir 150kcal. hehe.. sier jo litt hvorfor dette ikke skal spises:) jeg kan jo ta hele frokosten min på solfrokost men,jeg skal ha 220kcal til frokost og den er 430kcal for 100g. det blir liksom ikke vert det for du blir fort sulten igjen. må nokk bare hive den pakka.. klarer meg fint med sjokolade,chips og brus liggende i hus uten å ta.. uten problem. tror bare jeg har blitt avhenging av den teite solfrokosten hehe.. høres sikker kjempe teit ut men det får bare være:)

var det kjempe dumt av meg å ta den skålen eller går det fint så lenge det er en gang det skjedde..? får bare trimme mer denne uka:) ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

hvordan går det med dere damer da?

jeg gikk ned 1,6 (!) kg denne uka, så etter to uker med grete roede kost har jeg tatt av tilsammen 3 kg, og det uten å være sulten -helt utrolig:) håper det går bra med dere også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. jeg hadde 1,4 denne uka:) totalt 2,5kg på to uker:) forsetter det slik så blir det mange kg tilslutt.. stå på.. er så fasinert av at dette funker,det er jo ikke så stress liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei det er det som er så sprøtt... det er jo ikke så vanskelig heller;)

er litt mer fysen nå kjenner jeg... men motivasjonen er fortsatt sterkere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :o)

 

Eg gjekk ned 0.7kg denne veka, og er fornøgd med det. Det går jo som regel seinare på kurs 2 enn kurs 1... Men denne veka her må eg skjerpe meg og gå nok tur, for eg SKAL ned 1kg til nets mandag. Småen fyller eitt år torsdag 21., og eg SKAL vere nede på eit tosifra tal før den dagen!

 

Gjekk tur i går, har gått tur i dag, og i morgon skal eg og 5 andre DiB'are frå Bergensområdet ut og traske. Kanskje ein forbrenner meir kalorier når skravla går i eitt bankande kjør...?

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,det greier du:) lykke til med turgåingen da:) idag skal jeg ut å spise første gang etter jeg begynte på kurs.det kan bli en utfordring. men må jo prøve:) er litt forvirrende og ikke vite hvor mange kcal som kommer inn da men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke en kjekk dag for meg. skal på kurs i kveld og tror ikke jeg har tatt av mer enn 0,3kg..deprimerende siden det har gått så bra nå de to fyste ukene...men,det er jo bedre enn ingenting foralldel:) men..har liksom forventniger til at det blir et kg i uka. jeg håper selv det er for at jeg var syk og ikke fikk beveget meg nokk og spiste ikke hver 3time...kan ha noe med at jeg spiser forlite.. sist uke lå jeg på 1700-1800kcal.. denne uken har vert 1500-1600 ca.. tror nokk forbrenningen har stoppa opp men, ny uke..nye håp.. startet dagen bra med regelmessig måltider og tur.. greit å begynne på mandag.. lettere å holde det da en når en begynner ons. litt vanskeligere å komme i gang da...krysser fingrene for at det går bra neste uke.. vil ikke ha stopp i nedgangen enda...:( får litt lyst å drite i kurset i dag, men det skal jeg ikke...da blir jeg bare sittende i sofaen å spise.. må få ny motivasjon...lykke til jenter, håper det går bedre for dere...

Randveig R..når fikk du stopp i vekten? eller har du ikke hatt det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...