Gå til innhold

Hvor lang tid tok fødselen din?

Anbefalte innlegg

Hei! Begynte kjenne at noe skjedde kl 07 på morraen. Gjorde ikke vondt i det hele tatt bare kjenye noe... Sånn ca kl 14 begynte det å bli mer regelmessig og kraftig. Kl 16 var vi på sykehuset og kl 20 var snuppa ute!

Typisk andregangsfødsel sa de, men det var altså min første!!

Fortsetter under...

fra første rien til jenten min var ute gikk det 3 timer og 45 min.

jeg var på sykehuset 1 time og 35 min før hun kom ut

hun er mitt første barn så jeg vet ikke..håper for all del ikke at det går fortere neste gang..

Fra første rie...hmm

1mann- 40,5 time, var på sykehuset 5,5 time med 2,5 time med pressrier.

2mann-3,5 time, var på sykehuset 1,5 time, 40 min pressrier.

3mann-rundt 6 timer (ganske smerteløsetimer) var på sykehuset en time, 3 min med ett press...

¨

Som du ser, betraktelig mye kortere tid fra første til andre, lenger tid fra andre til tredje....(men den beste fødselen var siste)

Annonse

Med mitt første barn var jeg 16 timer på sykehuset før snuppa kom og andre gang tok det 3 timer på sykehuset før tassen var ute. 21 timer fra første ri første gang og 5 timer fra første ri andre gang. Veldig stor forskjell på disse fødslene, heldigvis:-)

Vet ikke helt når 1. ri kom, for trodde bare det var litt sterke kynnere...Men skjønte at noe var på gang i ellevetida på kvelden, så 7-8t, kanskje.

Var på sykehuset kl. 0330, vesla kom 0652 - knappe 3,5t som 1.gangs:-) 10min pressrier etter at de tok vannet.

Fra første ri tok det akkurat 13 timer før babyen var ute!!! Var på sykehuset 12 og en halv time før babyen kom. Fra første ri tok det bare 20 minutter, så kom riene så tette som hagl (2 minutter mellom hver ri og under det, dessuten blødde jeg så mye!!)

Annonse

Med nr 1 tok det 18 timer fra jeg skjønte at nå var det rier. Da var jeg på sykehuset i rundt 5 timer.

Med nr 2 hadde jeg svært plagsomme kynnere to netter på rad. 3. ettermiddag begynte det på igjen... Jeg trodde det var maserier, men ved 20-tiden på kvelden skjønte jeg at det var noe mer på gang. Da tok det drøyt 5 timer før lillegutt så nattens lys. Da var jeg i underkant av 2 timer på sykehuset.

Så min fødsel ble nå i hvert fall mye kortere og "bedre" med nr 2.

Første fødsel varte i 3 timer. Var på sykehuset lenge, ble i gangsatt pga svangerskapsforgifting.

Andre fødsel tok det 2 timer fra første ri. Fra jeg begynte å presse tok det 3-5 minutter. var ikke på sykehuset i det hele tatt - fødte i ambulansen (bor 2,5 timer fra sykehuset)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...