Gå til innhold

Hvor lang tid tok fødselen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da snakker jeg fra Første Ri! ;)

Hvor lenge var du på sykehuset før barnet var ute?

OG - stemte det på dere flergangsfødende at fødslene ble rundtomkring 2 timer kortere for hvert barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn i april.... fra første vonde ri og til babyen min var ute, tok det 3 1/2 time......

Kom inn på sykehuset kl. 9.30 for en sjekk, siden vannet hadde gått på natta, men hadde trodd jeg ville bli sendt hjem igjen, siden jeg ikke hadde vondt.

Skrevet

5 timer. Var tre timer på sykehuset

Skrevet

Jeg har født 2 barn - den første fødselen tok nesten 48 timerfra første ri til jenta var ute. Den andre fødselen tok ca 7 timer fra første ri til babyen var ute.

Skrevet

Det vet jeg ikke helt , aner ikke når jeg hadde den første rien,for det ble registrert på sykehuset at jeg hadde rier uten å kjenne dem! (kom ned dit pga vannavgang)

Var på sykehuset i ca 26 timer før TL kom ut til oss.

Skrevet

Vannet gikk kl 05, riene begynte 05,15 ca. Var på sykehuset kl 08.10

Snuppa var ute kl 11.03

så 6 timer fra vannet gikk og riene begynte, og tre timer etter at vi ankom sykehuset.

Dette var setefødsel.

Skrevet

Fra første ri tok det en evighet..begynnte med rier på søndagen, slimproppen gikk og jeg trodde at nå skjer det. Var 5 min mellom hver ri i noen timer og de var sjikkelig vonde. Så når vi skulle til å dra inn på sykehuset så gikk det over...sånn holdt det på frem til torsdag..da kom vi oss inn på sykehuset i 11 tiden om kvelden..der fikk jeg besjed om at det var noe på gang men jeg hadde ingen åpning så jeg kunne reise hjem viss jeg ønsket det..vi reiste hjem og ventet til klokken var ca 03.30 da reiste vi inn og jeg hadde 2-3 cm åpning (kjempe bra tenkte jeg) Så gikk det ca 5 timer og jeg hadde kun åpnet meg en halv cm og var helt tom for krefter.. Da ga de meg epidural og 2 timer senere var gutten ute :) Var ikke helt sånn jeg trodde det skulle bli...

Skrevet

Fra første ri (som kom 3 minutter etter at litt av vannet gikk) så tok det 32 minutter! Jepp, rekordfart! Var på sykehuset i 10 minutt før tulla var ute (på undersøkelsesrommet).

Fødselen var 4,5 time kjappere enn første. Den brukte jeg 5 timer på.

Skrevet

Fikk min første rie 36 timer før babyen var ute.

Fra jeg kom inn på sykehuset til han var ute tok det 14 timer. Hadde 4cm åpning når jeg kom inn på sykehuset, men riene mine gjorde bare vondt ikke noen nytte:-(

Skrevet

Halla!

Eg hadde første ri ca kl 22 (i følge ctg-apparatet) og ungen var ute ca 4t etter, kl 02.07. Det gjorde vondt og eg var "i fødsel" i følge jordmor ca kl 00.45, 1t og 22min før han vart fødd.

Eg var på sjukehuset i ca 18t før han vart fødd (vart lagt inn om morgonen pga overtid og igangsetting).

Skrevet

Nummer 1: 24 timer. Var på sykehuset 8 timer.

Nummer 2: 16 timer. Var på sykehuset 3 timer.

Nummer 3: 3,5 timer. Var på sykehuset 1/2 time før!!!

Fødslene mine har blitt mer enn 2 timer kortere for hver gang, ja!

Skrevet

eg hadde smårier og åpning fra 2-3 cm helt fra uke 33 eg ...ble lagt inn en gang,etter det gikk eg bare å ventet med smårier hver dag som gikk over på natten. men da eg fikk skikkelige rier,1 uke før termin, tok det bare 5 timer...han er min første=)

Skrevet

8timer fra vannet gikk fikk rier ca10min etterpå.

var på syjehuset i 7timer

gikk 5.5timer fra jeg fikk et rom..

Skrevet

Vannet gikk og første ri kom samtidig. Knapt seks timer senere var ungen ute. Var på sykehuset i tre-fire timer.

Hvis det går to timer fortere neste gang, skal ikke jeg være langt fra sykehuset når terminen nærmer seg...

Skrevet

Første fødsel:

46 timer fra første ri

8 timer fra ankomst på sykehuset med 4 modne cm

90 min med pressrier

Revnet mye, ble sydd i en time etterpå. Jm ville ikke oppgi antall sting.

Andre fødsel:

11 timer fra første ri

6,5 timer fra ankomst på sykehuset med 3 umodne cm.

fra 7 cm til hodet var ute - 2 minutter

Måtte stå over to pressrier for ikke å revne.

Babyen kom på totalt 4 trykk!

Fikk tre pyntesting etterpå.

For min del ble fødselen 35 timer kortere... hehe. Ikke verst det!

Skrevet

første fødsel tok seks timer fra første ri til barnet var ute og brukte to timer på sykehuset, kom på sykehuset med 10cm åpning, men han satt litt fast....

andre fødsel, fem år senere, tok to timer fra første ri, to min på sykehuset, min datter ble født på akuttmottaket mens min samboer partkerte bilen..... på fødselspapirene mine står det innleggelse 2110 og fødsel 2112, ganske morsomt enda, hvertfall når det ikke var noe dramatikk!

Skrevet

Med førstemann hadde jeg rier fra søndag kl.23, frem til gutten var ute onsdag kl.06.30, dvs. 55,5timer med rier og ingen søvn de tre nettene. Var inne til to kontroller for å se hvordan det utviklet seg. Lå innlagt i 7,5timer. Endte opp med akutt keisersnitt og bare 5cm åpning i løpet av alle disse vonde timene, fordi han begynte å bli stresset, bæsjet i fostervannet og pulsen hans ble dårlig.

Med andremann startet riene tirsdag kl.02.30, og han var ute onsdag kl.05.30, dvs. 27timer med rier. Lå innlagt i 15timer. Endte opp med akutt keisersnitt også denne gangen. Fikk full åpning, men han kom seg ikke ned i bekkenet, riene stoppet da jeg hadde begynt å presse, og de klarte ikke å dra han ut med vakum.

Skrevet

10 korte timer. gikk så sinnsykt fort.. merket ik de 10 timene.. føltes som 3 timer. var på sykehuset da rien starta med 2-3min mellomrom

Skrevet

Fikk første vonde rie klokka hal 8 på morgenen, dro på sykehuse ca hal ti. 10.43 var gutten våres fødd:) Går det fortere neste gang, bør jeg innlegges på forhånd:)!!

Skrevet

13 1/2 time fra første ri, 3 timer etter at vi hadde ankommet sykehuset. AU!

Skrevet

Heisann

Vannet gikk ca kl 01:50

Første ri ca kl 02:20

Ankom sykehuset ca 03

Full åpning (10cm) ca 04:00

Datteren vår satt fast og jeg måtte få drypp (kunstige rier), men kom heldigvis av seg selv etterhvert. Da var klokken 05:40

Så knøttet kom under 4 timer etter første lille fostervanndråpe, ca 3,5 timer etter første ri og ca 2,5 timer etter vi kom til sykehuset

Håper ikke nestemann kommer fortere......

Skrevet

21 timer på sykehuset

Fra første ri aner jeg ikke.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...