Gå til innhold

Har dere funnet navn?


Heffalump mamma

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke bestemme meg. Sambo har gitt helt opp, og har gitt meg hele ansvaret for å finne navn til gullet i magen:-)

 

Nå står det mellom:

 

Lisa

Leah

Mia

 

men har også vært innom

 

Kaisa

Pia

Hannah

 

(de navnene dukker opp på listen rett som det er)

 

Sist var jeg 100% sikker med en gang jeg ble gravid, men det er ikke like enkelt denne gang gitt.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt navnet klart lenge nå. Min lille prinsesse heter Freja og er ventet rundt 2 nov. Jeg trodde ikke jeg skulle oppleve å bli mor pga PCOS og at jeg ikke lenger er helt ung (i alder, vel og merke) Freja var frukbarhetens gudinne i norrøn mytologi, så navnet falt jeg for med en gang, mer perfekt kunne det ikke bli for meg. Synes det er et flott navn også da, og ikke mest brukt, det var også viktig for meg. Er ikke så glad i disse 10-på-topp-navnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så glad i de mest vanlige navnene jeg heller, de er jo kjempe fine, men dumt når hele klassen kommer til å hete Emma A, B, C osv...

Så vår jente skal hete Lycke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet med gutten jeg og min samboer venter. Finner ikke navn.....og hver gang jeg spør samober får jeg bare Truls til svar, noe som jeg ikke går med på.

Kanskje jeg finner navn når jeg får se pjokken min :-)

 

Når det gjelder dine navn synes jeg Leah og Kaisa var de fineste :-)

Lykke til med navnevalget. Det er ikke lett nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gravid med jente...

 

Jeg vil bare si at jeg syns du skal gå for Lisa!!! :) Som du ser, heter den lille trolljenta mi det, og jeg er utrolig fornøyd med navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med navn her også. Nå venter vi bare til baby er født, klarer ikke å finne noe navn.

 

Morsomt å lese at dere vil bruke Freja og Lycke - veldig alminnelige navn i Danmark. Virker som om noen av navnene forflytter seg geografisk nå - ikke alle da - men at typisk norsk navn som Magnus og Marius feks er blitt kjempe populære i Danmark nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet et heldansk navn til hvert kjønn vi også.

Er litt viktig for oss at baby får et navn fra det landet h*n er født, siden det allikevel er samme språk, på en måte.

Dessuten er min familie stort sett fra Sørlandet så guttenavnet er mye brukt i tidligere generasjoner der.

 

Men er litt hemmelig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter ei lita jente den 28. august og ho skal mest sannsynlig hete Lotta =) Emma ligger på en solid andreplass, men vi må se hva som passer best ti lhenne nåe hun kommer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lillemarte

 

Hvordan er formen?

Dere er vel norske begge to....? Min kjæreste er dansk og de danske navnene har dermed helt andre konnotasjoner hos han :) Jeg synes nemlig flere av de danske navnene som ikke er så vanlige i Norge er fine. Men det hjelper jo ikke når han hele tiden kommer med " å nei det het skolelæreren min" eller "eh det var en i min klasse som het det og hun var slik og slik" :)

 

Den andre veien igjen kan jeg høre at noen norske navn drukner i de danske vokalene og slett ikke blir så pene den veien.

Ikke lett dette! Jeg trodde det skulle bli så morsomt å velge navn....det er det ikke helt lenger :) Får vel klare å velge før de de setter på Margrethe - hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa mi skal hete Malin Alexandra ( hvis det mot formodning kommer en gutt likevel, skal han hete Justin alexander)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leah var veldig fint:o)

jenta vår skal hete Tuva.har allerede kjøpt inn masse jenteklær,så nå håper jeg ikke legen har sett feil!!!!!!!men skal holde navnet hemmelig helt frem til hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Leah er det fineste på listen din. Vi venter en gutt og har bestemt oss for Elias. Har tenkt på det navnet i mange år, så litt kjedelig at det begynner å bli så populært - men det føles riktig for oss.

Lykke til med navn valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha Emma eller Andrea, men Emma ligger på navnetoppen og mannen min liker ikke Andrea.. Så her blir det Anna Maria eller Linnea. :D Mannen min er britisk, så vi må ha et navn som passer både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om 9 dager. Vi burde egentlig kalle henne (hvis legen har rett ifht kjønn), Lykke/Lycke. Grunnen til det er at to dager før vi fant ut at vi skulle ha barn (ante ingenting siden jeg har strevet med å bli gravid), så gikk vi tur i skogen, og der fant vi en hestesko hengende på en gren. Da sa jeg til mannen min at; "kanskje dette betyr at vi skal få en datter som skal hete Lycke?". Har tatt vare på hesteskoen, og jeg tror det var ren intuisjon som gjorde at denne setningen datt ut av meg. Men vi strever litt med navnvalget siden vi er litt avhengige av å ha et navn som går an å uttales like greit på engelsk som på norsk, pga familie o.l.

 

Hjertet mitt sier Julia, så vi får se hva det blir til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Vi venter en gutt som skal hete Christoffer. Men hvis legen har sett feil og det alikevel kommer en liten jente så blir det nok en liten Michelle tro jeg.... Var ganske viktig for oss med et navn med bokstaven c i for det har jeg, barnefaren, min stedatter og datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere alternativer... er hu ei mørk lita skrulle så blir det Oda, og er håret lysere blir det nok Hedda eller Nelly :o)

 

og i tilfelle de har sett feil så skal han hete Elias......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...