Gå til innhold

Se hit, vær så snill??


Gjest

Anbefalte innlegg

kan jeg spørre om en ting til?? hehe.. ( dere aner ikke hvor mye dere hjelper meg - føler meg litt bedre forbredt, litt tryggere)

har noen av dere rett og slett bæsjet under fødsel? eller er det slik at vi blir tømt?? heh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd det selv, men under en fødsel kommer det ofte litt avføring, noe som er helt vanlig, helt normalt og helt naturlig. En trykker jo for harde llivet;-) JM tørker det diskret bort, uten å gjøre noe nummer ut av det.. En er ikke i en situasjon hvor en reflekterer så mye rundt slike ting, for å si det sånn.

 

Jeg fikk klyster før første fødsel, men ikke før andre fødsel. Klysteret fikk fortgang på riene.

 

Ikke stress med det på forhånd, du. En fødsel er vanskelig å planlegge, og slike detaljer og bagateller er ikke vits i å tenke på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væske som føres opp i rumpa for å tømme den nederste delen av endetarmen. Kan bidra til at fosteret får lettere vei, på samme måte som en ikke bør ha full blære under fødsel. Da kan en tømme denne ved å sette kateter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klyster blir nok satt når du kommer inn på føden og eventuelt ønsker/ trenger det samt er i stand til å sitte en liten stund på do.

 

Jordmødre og annet fødselspersonell har vært gjennom det meste før;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...