Gå til innhold

Sytefri sone i dag!


SpongeBob

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe fikk inntrykk av det ja :)

får håpe humøret mitt på tirsdag er like bra........ har stygge planer om å kaste meg over gubben uansett, han har vært så flink med rommet til lilletrollet at jeg fortjener å få lov til å forføre ham.... eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag? Ah, skjønner... Dere fortjener en bra helg, ingen tvil! Jeg skal pakke sammen nå og ta med meg mann og hund via barnehagen og hjem. Har allerede ymtet til min kjære om at jeg trenger et bad i kveld, han lot ikke til å ha noe imot tanken...

 

En dag igjen så er det helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You lucky bastard you... jeg skal spise middag med søs, en kmmer vel ikke lenger unna action enn det :) Men koselig er det virkelig! du får nyte kvelden du og, snart helg til oss alle!!! ps: min helg varer en ekstra dag siden jeg tar fri mandag for å dra til jordmor og lege.

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare blande meg;)

Ser pimp my ride jeg nå ja og liker ideen om å pimpe babybjørnen;) Jeg har den gamle, og gubben har tikkapå den......så det blir vel sjal på ho mor, for han sa "er ikke det litt femi da?" Ved spørsmål om jeg skulle kjøpe et som var stort nok til oss begge..... hihi

 

Skal i bryllup i helga jeg da... spennende med ny sort kjole i størelse 42!!!! (okei, bob jeg må fortelle deg noe som ka-ping allerede vet: jeg var ikke str 42 for 5 mnd siden..............så jeg er litt stolt egentlig med den struttende magen!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte på H&M idag om størrelsene på mama-klær var store eller små. Hun dama sa at jeg burde gå for den størrelsen jeg vanligvis bruker. MEN saken er den at jeg vanligvis er XL eller 46 - men på mamma-avdelingen på H&M bruker jeg L og av og til M :) Livet er herlig dere!!! Rumpa er stram, magen strutter og brystene er fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også vært i bryllup i 5. mnd i kjole i str 42 - forrige svangerskap løp jeg fortvilt Oslo rundt på alle mammabutikkene og lette - kjøpte en til nesten 3000,- som jeg kjente meg helt telt i! Og da snakker jeg 6-mannstelt, ikke noe lekkert lite tomannstelt... Så var jeg på KappAhl var det vel med en venninne og fant tre kjoler i str 42 som fint gikk over struttemagen og ble mine venner i de tre bryllupene jeg skulle i den sommeren - det var helt strålende!

Og størrelsene på mammaklær? De fantastiske mamma-jeansene jeg har snakket så masse om før er i str 36 - og rumpa mi går ikke i 36 til vanlig! Det er utrolig bra for selvfølelsen at de gjør mammaklær litt sympatiske i størrelsen:)

 

Men egentlig (poeng!) er jo bare dette en understreking av at klærne i butikkene har rare størrelser uansett, og at kroppene våre kanskje burde få lov til å være litt individuelle også når vi ikke er gravide, 42 er kanskje ikke alltid 42, siden 36 tydeligvis ikke er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et styr med denne påkledningen....jeg elsker egentlig både klær og shopping, men må innrmøme at jeg gleder meg stort til jeg ikke bare er underlang men litt mer A4 når det gjelder butikkstørrelser. Hvis jeg aldri greier å gå ned i vekt så tror jeg at jeg må freshe opp kunnskapene mine med symaskin og lage mine egne klær rett og slett. Fullstendig håpløst å være 26 og kun passe inn i bingo-kjolene til farmora mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få låne uttrykket "underlang"? Nå har jeg jo fått bekreftet flere ganger at du slett ikke er så stor som du liker å late som, så jeg tar Bingokjolene med den klype salt.

 

Selv har jeg (ikke-gravid) verdens mest timeglass-kropp, så det å finne bukser som passer over hofter _og_ i midjen er umulig. Og puppene er såpass at alle gensere og topper blir snuppekorte foran samme hvor lange de er, ryggen er for smal til at vanlige butikker fører bh med stor nok cup osv. Og det mest frustrerende er at jeg ikke er spesielt stor heller, går mest i 38/40. Blir bare så frustrert av at kroppen min er for "kvinnelig" til de fleste klær... Og vanlige mammaklær ser man jo ut som et fjell i med en gang puppene passerer C-cup, og hvilke gravi-pupper gjør ikke det? (Ikke si noe, dere som ikke gjør, jeg VIL IKKE VITE DET! Jeg er så frustrert over mine 70F/G at...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er faktisk timeglassformen, og ikke vekta mi som er det største problemet. Det er minst like vanskelig å finne overdeler som benklær, fordi jeg ikke har guttekropp tror jeg.... enten er puppene for store, eller så er jeg ikke feit NOK. For de toppene som faktisk har nok stoff til en E-cup, blir jo som du sier telt-fasong over den midja som faktisk er der. Det er jo nesten verre å gå i for store klær enn for små, man ser enda større ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utorlig sant. Og klær som har nok stretch i stoffet er ikke behagelige de heller - det er i det hele tatt tid for å lære seg å sy klær, som du selv sier. Man kan jo ikke satse på å være gravid resten av livet heller, selv om det i alle fall i noen måneder gjør at midjen harmonerer bedre med resten av atributtene:)

 

Pimp my BabyBjörn og Pimp mama - her har vi nok konseptet klart. Ikke-nusselige babyting og mamma-/dameklær som faktisk er tilpasset reelle kropper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte forretningsideen til gubben igår kveld, han tente fullstendig på ideen og bestilte umiddelbart tribal-bære-sjal, flammelakkert mobilholder til vogna og svart skinn-stellebag med nagler :) vi ble enige om at det må jo være et marked der ute for slikt - dette er et utrolig kvinnedominert område, men jeg ser for meg at idag når pappa er mer og mer involvert i småbarnsperioden så er det nok et stort udekket behov der ute for utstyr for MENN. Stellebag med rosa bjørner? Lilla-stripete bæresjal? Og vi klager på at gutta sitter hjemme med playstation og ikke tar del i småbarnsstellet? ris til egen bak sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi det, helt klart. Leser jo alt for mye mamma- og babyblader og ser jo at det finnes en del mer slikt utenlands, det er kanskje på vei? Fikk også mail fra en venninne i Oslo i går som har blitt tante og hadde overlevert djeveldrakt i fleece og Ramones-smekke, så kanskje vi bare handler på feil steder?

 

Så var det bare mammatøy, da, og også der er vi jo flinke til å ta vare på vår egen stil... Hurra for trang, lang topp og ikke en rysj i sikte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig med rysjer her og gitt... jeg er helt enig - jeg ønsker å se fjong og sexy ut som gravid, ikke som ei gammel kjerring! Bare vent til du får se bilder av meg i halterneck-kjolen som jeg skal ta på lørdag :) Jeg står fremdeles bare på +1 (spørs om det endrer seg etter å ha gått på vekta hos JM på mandag hehehe) og er stolt av det!

 

Jeg vurderer faktisk seriøst å lage tribal-sjal til gubben. Det må jo gå an å kjøpe et nøytralt et, og så sy på mønster sjøl? Såpass godt kan jeg faktisk traktere symaskinen :) Fordelen med bæresjal foran babybjørn er jo at babyen kommer nærmere kroppen, og at en kan variere stillinger mye mer enn bare framover/bakover som på babybjørn. Jeg har funnet et godt alternativ på denne nettsida, hva syns du? http://www.alveslottet.no/ (gå inn på "å bære barn", "bæresjal" og så "EllaRooSeattle"). Det var ikke så dyrt heller... kanskje jeg bare skal fleske til? Hanne anbefalte at jeg venta litt og kanskje spurte hva HAN har lyst på, men.... det blir jo ikke overraskelse hvis han får vite om det på forhånd.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd de der, faktisk, og de er nydelige å bruke. Grunnen til at jeg ikke kjøpte sånn (i tillegg til at jeg fikk arve en BabyBjörn) var fargene de hadde da, bare litt for "lilla sjal" og Hippie for meg. Er glad i svart, grått osv, men ikke engang en hyggelig blåfarge hadde de da! Håper de har skjerpet seg på det nå. Kikket på colibribaby sine bæreseler her om dagen, de er jo litt kule med det at du kan bestemme farger og mønstre etter egen smak, men rimelig laber produksjon der nå, desverre. Frister jo, etter de siste samtalene våre:)

 

Er enig med deg i at pappagaver bør være hyggelig overraskelse, har vært elendig til det selv. Var så travel før LT kom og så utslitt etterpå at det liksom havnet helt i bakleksa. Men kanskje på de store shopping-ekspedisjonene de neste ukene..? Noen gode tips utenom bæresele? Gubben er meget fornøyd med BB'en vår, nemlig...

 

Vi ble forresten sittende og sjekke navn på Babynames.com i går, morsomt å se at vi begge sjekket jentenavn mest:) Lurer sånn på hvem vi treffer i slutten av januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på den svarte selen til pappa'n. Han var fornøyd med BB sist, men har lyst på den nyere modellen som har en ekstra støttesele i korsryggen. Den forrige ble litt slitsom til ryggen ifølge ham. Dermed ligger det jo i lufta at det skal fornyes uansett, og hvis jeg for solgt den gamle for en eller to hundrelapper så blir den nye bæreselen kostende ca 3-400kroner netto.... DET er jo ikke så dyrt da?

 

Som pappagave anbefaler jeg følgende bøker:

"Verdens beste pappa" av Per Asbjørn Risnes, illustrert av Lars Fiske

"Pappa for første gang" av Finn Bjelke, illustrert av Frode Øverli

(se bilder av bøkene på http://www.mammanettet.com/pappanettet/bok.htm)

 

Gubben anbefaler disse vilt og uhemmet til alle han kjenner som skal bli/har blitt/kan tenkes å bli fedre.... :) Han lo så høyt innimellom at jeg lurte på om han hadde mista grepet totalt...spesielt av Bjelke-boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg med noen sånne bøker sist, men har vel en mann som skal gjøre alle oppdagelser selv... Nå er han i alle fall veldig klar for å diskutere miraklene med farskap med alle sine single kompiser, og anbefaler alle å bli pappa så fort som mulig! Kanskje prøve igjen, da...

 

Svart sele hørtes jo også ut til å kunne flamme-customizes ganske bra, det finnes jo tekstilfarge i "tusj"-form? Ser for meg lilletuppa på magen:)

 

Er så utrolig klar for helg, får ikke gjort en ting i dag. Det er kjempevær, så egentlig vil jeg bare ta med meg hund og barn hjem og nyte heimen uten håndtverkere eller besøk eller noe som helst. Gubben skal jobbe seint i dag, så jeg er uansett alenemor fram til i ni-tiden, satser på at jeg får gjort litt hus-pusling etter at LT er i seng. Får jeg satt på en klesvask eller to og støvsugd kan jeg jo slappe av og nyte livet hele helga uten antydning til "burdegjortskullegjort", og det er i seg selv en bra ting! Krysser fingrene for bra vær og vil på "fjelltur" på Hågen bak huset med LT i morgen. Tror ikke den er over 100 moh, men for ham er det jo Mount Everest og Eventyrland i én pakke! Og bær er det også der oppe, mums mums...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker fjæra til sånt :) Tar med bær fra hagen og rusler ned i fjæra - da er det badeland, lekeland, plukking av skjell, piknik på håndkle osv.... utrolig så mye spas&moro en kan få gratis når en bor på landet gitt! Tenkte å se om det er igjen noe blåbær bak gården til mormor og morfar i helga, men vi har jo denne familietilstelningen imorra som kommer til å ta litt tid. Oldemors 80-årsdag vettu. Masse folk og feiring og kaker og gøy :) hihi... jeg gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg gleder meg til bilde av Kjolen!

 

Mamma er litt lei av fjæra/kaste stein i vannet, derfor fjelltur i morgen:) Det er mye mer moro for bikkja også, der oppe kjenner hun seg som Ulvehunden og jager virkelige og imaginære måker i full overbevisning om at én dag vil også hun kunne fly. Hvis hun bare løper fort nok nå, så... I fjæra får hun jo ikke være med nå i hekke/ungetid, det er så mye vadefugl der nede. Blir det _virkelig_ fint vær blir det tur til badestranda på den andre siden av Naustneset, der er det kritthvit korallsand og til og med en sliten mamma synes livet blir bedre av å vasse rundt på jakt etter kråkebollekadaver og andre skatter.

 

Tror jeg er klar for helg, ja. Kos deg i familiebursdag, høres usigelig idyllisk ut. Og lykke til med JM etc mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korallsand... ja det er det IKKE på Fosen gitt :) men vi har masse annt spennende, tang og krabber og skjell og altmuligrart - faktisk litt gøy for mamma og det! Men bursdagen tar nok mesteparten av tida denne helga.

 

Det jeg gleder meg mest til er likevel å se barne-tv sammen med lilletrollet ikveld, og gi henne gaven hennes: olebrumm-matboks til hun begynner i barnehagen :D

 

Kos deg i helga!

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter fortsatt etter Finding Nemo-matboks - typisk at de bare selger dem rett etter at filmen er kommet ut!

 

I alle fall. Bra helg ønskes, snakkes over helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...