Gå til innhold

takkekort til fadder som ikke ga gave??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av fadderene ga ikke gave i dåpen. Bare stilte opp. Ville dere ha takket for at hun kom eller noe?

sitter her å skriver takkekort nå, svar gjerne raskt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom vedkommende stilte opp som fadder ville jeg ha takket for oppmøte og at vedkommende var fadder.

Skrevet

litt vel spesielt å ikke gi gave til dåpsbarnet når man er fadder. Hva er det for en fadder???

Hadde absolutt ikke gitt takkekort nei....

Skrevet

Nei... Litt merkelig å ikke gi gave når man er fadder synes jeg da...

Skrevet

Opplevde det samme, men gaven kom til slutt. Når gaven kom sendte vi takkekort ;) Du har ikke noe å takke for når det ikke er kommet grave - det er jo ikke snakk om å takke for fadderens tilstedeværelse heller!? ;)

Det er veldig rart å ikke gi gave synes jeg. Håper hun tar seg sammen snart!

Skrevet

Synes absolutt han/hun skal få takkekort. Takk for at vedkommende har tatt på seg det ansvaret å være fadder, mye større det en en gave!!!!

Skrevet

Er dere ikke litt materalistiske nå, hva er så viktig med gave, det er bare en ting.......................

Det å døpe et barn drier seg ikke om det å få gaver, gjør det vel?

Det viktigste er at fadderen tar ansvar og følger opp der en fadder skal følge opp.............

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Har denne fadderen barn selv?

Hvis ikke, er det vel mulig at vedkommende ikke hadde fått med seg at det er vanlig å gi gave?

Tenker på alle fødselsgavene jeg aldri fikk gitt før jeg selv fikk barn... Ga blomster til mor, jeg, for jeg tenkte rett og slett ikke lenger. Før man får barn selv er det jo ikke alt man tenker over av det som er vanlig kotyme... Skal sies at vi fikk masse gaver til pjokken vår.. Så det er ingen vonde følelser ute å går pga av mine manglende gaver.

Forøvrig, syns egentlig det er unødvendig mye fokus på at man skal gi gaver. Jeg ville ha takket for innsatsen som fadder.

Skrevet

kanskje jeg bare skal la være.. Synes selv det er rart hun ikke ga gave. Hadde jo ikke trengt være så dyrt, hvis det var problemet. Et dikt eller hilsen rammet inn eller hva som helst... fikk ikke kort en gang. stusselig. Tror ikke antennene er riktig instilt;) - vi bor i en liten blokkleilighet, og hun tok det som en selvfølge at hun og familien (tre stk) skulle bo i stua vår også. Endte med at sambo måtte leie hotellrom til hele gjengen. Han er bare altfor snill!

Skrevet

jeg synes du skal gi takkekort jeg, for hun har jo tross alt tatt på seg ansvaret med å være fadder for barnet, mener det er viktigere enn en gave jeg da..

Skrevet

de fleste vet vel at man pleier å gi gaver i dåp??????

herregud, hvis man ikke har fått m seg det, da.....

Ja ja, får håpe vedkommende tar fadder-oppgaven seriøst da :)

Skrevet

HI her.. Joda, skal ikke være materalistisk heller.

Kanskje hun kan bli såret av å få takkekort. At hun opplever det som et hint eller noe. Uff, ikke alltid lett nei.

Skrevet

Kva var det viktigaste med dåpen? At ungen vart døypt, eller at han/ho fekk gåver?

Det å vere fadder er eit stort ansvar, iallfall om ein legg noko av betydning i det å døype ein unge. Fadderen har teke på seg ansvaret for å hjelpe foreldra å lære opp ungen i den kristne trua. Det er større enn å gi ei sølvskei, spør du meg. Men du opplever det kanskje ikkje slik om det religiøse innhaldet i dåpen ikkje er viktig for deg (eit anna spørsmål vert jo kvifor du då har valt barnedåp i det heile, men den diskusjonen kan vi la liggje).

Eg veit ikkje noko om fadderen din, om dette ansvaret stikk djupt hos henne eller ikkje, men i utgangspunktet vil eg seie at det at nokon faktisk seier ja til å vere fadder - ei forpliktelse for livet, ikkje berre ein opptreden i kyrkja ein sundagsføremiddag - er verdt eit takkekort i vel så stor grad som den flottaste dåpsgåve.

Skrevet

Enig i at det blir litt materialistisk, men som hovedinlegger sier så er det ikke hvor mye en gave koster som betyr noe. En ramme med et dikt, noe enkelt er jo kjempe flott! Jeg er helt enig jeg. Det er en gave til et lite barn da, og dette med at man ikke har barn selv og at man ikke tenker etc... det er ikke en unskyldning bra nok synes jeg.

Nei, gave er viktig, men den trenger ikke koste stort!

Skrevet

ja men man takker jo ikke for at vedkommende er fadder, man takker jo for gavene? du kan jo lage eget kort allså, men jeg hadde ikke gjort det for å si det sånn.

Skrevet

Ja, det er forsåvidt sant...det er jo ikkje ei gåve i den forstand at ein er fadder. I denne situasjonen trur eg eg hadde laga eit eige kort til denne fadderen. Tykkjer det er litt utakknemleg å ikkje takke for at ho har teke på seg å vere fadder.

Skrevet

Ikke en liten hilsen, ikke en liten gave... det er det som følger en dåp, ikke sant? Jeg sitter å lurer på om fadderen vet hva det vil si å være fadder...

Skrevet

eg sit og lurer på om somme her inne veit kva det vil seie å døype...

Men eg er jo samd i at det er vanleg folkeskikk å gi ei gåve og/eller ei helsing til eit dåpsbarn...eg meiner berre at det er stort å gå med på å vere fadder også, og denne fadderen skal takkast for at ho har teke på seg det ansvaret. Så står det att å sjå om ho fylgjer det opp.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som ikke gir gave i dåp... Derfor tenker jeg her at kanskje gaven er blitt forlagt i selskapet? Kan det være en misforståelse?

Skrevet

jeg vet godt hva det vil si å døpe. Min samboer er personlig kristen, jeg er litt usikker på hva jeg er, men siden vi lever i et kristen land og kulturen vår er bygget opp på kristne grunnverdier valgte jeg å døpe mitt barn. Om dette viser seg å være galt senere får jenta vår velge hva hun vil gjøre selv. Grunnen til at jeg skrev :"det er det som følger en dåp" er fordi det er sånn tradisjonene våre faktisk er. :)

Skrevet

Å huff, i såfall er det ganske trist.

Skrevet

Er jo ikke så lett å spørre heller. Men du kjenner henne vel ganske godt siden hun er fadder? Hva med å si noe sånt som at det var så mye gaver, håper du husker hvem som har gitt hva osv bla bla bla...

Skrevet

Litt rart ja... Men ville ha takket for at hun ville være fadder. Selv om ikke hun var normalt høflig, så er det jo ikke noen grunn til at dere ikke bør være det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...