Leola Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 For det første! Dette er IKKE et krangleinnlegg, eller innlegg ment i negativ forstand!!!!! Med 1 mann visste vi kjønnet, og egentlig så angret jeg litt. Synes det tok bort spenninga og nysjerrigheten. Ikke hadde det noen hensikt heller, annet enn at jeg fikk dempet nysjerrigheten litt. Skal på UL i morgen, og er jo innmari nysjerrig, men håper jeg klarer å holde meg, for det har jeg vært fast bestemt på etter at jeg fikk første mann. Hvorfor vil dere vite kjønnet? Argumenter for/imot?
kokosbolle Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Heihei! Jeg har bestemt meg for å la knøttet i magen bestemme, hvis h*n vil vise oss kjønnet sitt, vil vi vite det, hvis ikke lar vi det ble med det. Er mye viktigere å få vite at alt står bra til, helsemessig ) Når det er sagt, håper jeg inderlig at h*n vil vise oss, for jeg er såååååååå nysgjerrrig nå!
LisaColli Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 for meg er det mye nysgjerrigheten, og at vi kan kjøpe klær og utstyr, og navn og slikt. det er ikke viktig for meg, men når jeg har muligheten for å få vite det så vil jeg det:)
Gjest leelu23 venter jente 25.11 Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Fordi vi er nysgjerrige og ønsker å kunne handle litt kjønns-bestemte klær Men vi ville kun vite det dersom det var VELDIG sikkert. Det var 195% sikkert Også skal vi ha en av veggene på barnerommet Rosa eller blått.. litt greit å gjøre det i forkant Har fått vite det i ettermiddag og er i skyene etter å vite at det blir ei tulle
Storebror & Lillebror Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Jeg hadde veldig lyst til å vite det! Mest fordi jeg er nysjerrig, men moro å vite det i forhold til navn, barnerom og klær også
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Jeg hadde egentlig ikke teknt til å vite kjønn, men en uke før UL tok nysgerrigheten overhånd og vi bestemte oss for å vite det hvis det var mulig. Jeg angrer ikke et sekund på det, for nå har bebisen i magen fått et navn og det er veldig godt å kalle henne for navnet hennes istedet bare for babyen.
rødhette* Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Jeg har inntrykk av at jeg tilhører den lille minoriteten her på bim som ikke skal vite kjønn på ul, uansett om vi kan få vite det eller ei. Ikke ønsker jeg at folk skal gjette hva jeg får heller (jada, jeg er sær). Vi skal vente til fødselen, fordi vi vil beholde spenninga til da. Så slipper vi falle for fristelsen at alt blir rosa eller lyseblått, og kan ha litt kjønnsnøytrale ting. Og vi slipper at de sier et kjønn, og har tatt feil..
trebarnsmamma??? Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Jeg vil vite kjønnet fordi for meg dreier ikke spenninga seg om kjønn, men om jeg får en levende baby. Så kjønnet spiller ingen rolle. Men jeg vil gjerne vite det, slik at jeg kan planlegge navn og få et ekstra forhold til den lille astronauten i magen.
Hanne og jentungen Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Fordi vi er så utrolig nysgjerrige og ikke klarte å vente med å vite:) Det er vel like ok å vite som å ikke vite. Det viktigste må jo være at ungen er frisk og rask:)
hemmeligvemmelig Skrevet 19. juli 2006 #10 Skrevet 19. juli 2006 Jeg ville vite kjønn fordi jeg var så redd for å begynne å ønske meg noe også ble det noe annet og da er jeg troende til å ha dårlig samvittighet resten av livet.. hehe
Chiquita Bananas Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Jeg ville ikke - ville at det skulle være en overraskelse på fødedagen. Men gubben ville vite det fordi han skal til søstera si i USA og skal få masse barneklær og kjøpe ting der borte og mente det var praktisk å vite det. Men så etter det har gått en stund så begynte jeg å glede meg så masse og så masse søte klær og ting i butikkene, men kunne ikke kjøpe noe fordi jeg ikke ville kjøpe til feil kjønn.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Vi ville vite det mest av praktiske årsaker + at jeg er veldig nysgjerrig. Men det var akkurat samme hvilket kjønn det var da. Vi har ingen fra før, så type kjønn betydde ingen ting )
Spring79 Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Selvfølgelig er ikke kjønnet det viktigste, men at barnet er friskt og har det bra, men vi syntes også at det var veldig praktsk å vite det med hensyn til innkjøp, navnevalg osv. Men nyskjerrigheten var nok det viktigste! Dessuten så har det hjelpt både meg og samboeren å få et nærmere forhold til barnet, vi føler vi "kjenner" henne bedre:-)
Rosaglede Skrevet 19. juli 2006 #14 Skrevet 19. juli 2006 Hei Jeg ville vite kjønnet fordi jeg mente det var en gutt og ville vite om det stemte...og det gjorde det ifølge JM... Så nå kan vi få gitt han et navn og handlet ting og...Er min første baby og måtte bare vite det.... Uansett så kan det være feil...¨ Det viktigste er at babyen er frisk og har det bra
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #15 Skrevet 19. juli 2006 I utgangspunktet ville jeg ikke vite om vi skulle få gutt eller jente. Mens samboeren ville vite. Skal på ul om 8 dager. Og nå er jeg så sikker på at det er jente, så nå må jeg bare vite det alikelvel. Men bare hvis det er 100% sikkert.
Mamma te 2 Skrevet 19. juli 2006 #16 Skrevet 19. juli 2006 sist så ville jeg vite det pga att jeg trengte å få den lille inni der til å bli litt mer personlig. Å det ble hun også når vi fikk vite at det var ei jente og hun fikk et navn. Vi syntes det var kjempe positivt å vite det, så denne gang er vi ikke i tvil. Vi vil vite det vist de ser det. Men nå er jeg heldi og får mange UL, så da er vi mer sikre når vi få sjekket flere ganger att kjønnet er "det samme" hver gang!
Gjest Skrevet 19. juli 2006 #17 Skrevet 19. juli 2006 Med førstemann ville vi ikke vite det. Syns det var spennende nok bare å være gravid. Denne gangen ville vi vite det. Mye på grunn av at det er litt enklere å vite hva vi kan ta fram av utstyr vi allerede har osv. Sambo var skråsikker på at vi fikk gutt første gang, selv om vi ikke visste det, og det stemte. Det eneste vi hadde klart den gang var navn. Denne gangen mener JM det blir en jente. UL mandag!;-), men ingen av oss hadde noen følelse av hva det var på forhånd. + og - med begge deler, det kan jo komme en med tut òg, så vi handler nok ikke flust med rosa uansett!;-)
G. M Skrevet 19. juli 2006 #18 Skrevet 19. juli 2006 Med min første ville jeg absolutt ikke vite kjønn og trodde at jeg ville føle det på samme måte med nr. to. Men endel omstendigheter i livet gjorde at jeg følte det annerledes denne gangen. P.g.a mye usikkerhet rundt jobb for begge og dermed økonomisk usikkerhet, så ønsket jeg av praktiske årsaker å vite kjønnet. Slik kunne vi litt etter litt handle det nødvendige til den nye babyen. Uken etter at vi hadde fått vite kjønnet ordnet det seg i midlertidig med jobb. Likevel synes jeg det er trivelig å vite at vi mest sannsynlig får en liten gutt. Trenger laaaang tid på å finne navn. Sliter skikkelig!!!!
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #19 Skrevet 20. juli 2006 Forrige gang ville vi ikke vite kjønn. Det er jeg kjempeglad for, vi angret overhodet ikke Det var utrolig flott å gå rundt og undres! Klart vi var nysgjerrige, men vi holdt oss gjennom 3 UL fordi vi ønsket å beholde denne deilige undringen. Denne gangen er det litt anderledes. Vi står midt i flytting, esker overalt, oppussing av nyhuset, jeg skal pendle mye, og vi syns det er greit å vite om vi kan pakke opp alle eskene med rosa jenteklær eller om babygarderoben må fornyes. Dit vi flytter er det relativt lite utvalg i butikker som fører barneklær, så det er ikke bare bare å kjøre 2 1/2 time til byen bare for å handle en body eller to. Det var altså mine erfaringer og "argumenter"... Jeg anbefaler at man prøver å IKKE vite kjønn en gang, det er en utrolig god følelse å gå rundt og undres
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #20 Skrevet 20. juli 2006 Vi har valt att inte veta! Tycker det blir mycket mer spännande så Jag tycker det är en otrolig känsla att gå runt med en levande varelse i magen som man är så nyfiken på vad det blir! Desstom så tänker jag oavsett inte klä babyn i bara rosa eller blå kläder (det kommer bli mest neutralt i vitt, grönt, rött, osv..), så då spelar ju det ingen roll för planeringen/inköp heller. Har förresten lagt märke till att det är mycket vanligare att ta reda på könet i förväg här i Norge än vad det är i Sverige. Alla familjemedlemmar, släktingar och vänner hemma i Sverige har rått oss att INTE göra det, något som verkar vara ganska ovanligt här. Intresssant skillnad, undrar vad det beror på.. ?
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #21 Skrevet 20. juli 2006 For meg så har det vært for at jeg skulle kunne gjøre mye klart. Også syns jeg det er best og vite, for min egen del. Er ikke så ofte en kan ta UL og jeg er sikker på at jeg hadde angret om jeg ikke ville vite... Og har jo ikke akkurat sjangsen til å ta UL hele tiden heller. Syns det er nok spennende og møte den lille ved en fødsel jeg. Så jeg tar en spenning ved UL og en ved fødsel. Fordeler det litt Jeg har fått vite det hver gang og skal vite det denne gangen og.
selfangerkjerringa Skrevet 20. juli 2006 #22 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har også inntrykk av at norske jenter ofte er mer "desperate" etter å vite kjønn på forhånd enn i andre land... enig med FrökenFräken, litt nysgjerrig på hvorfor? Jeg er kjempeglad for at vi valgte å ikke vite forrige gang Angrer overhodet ikke!
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #23 Skrevet 20. juli 2006 Er vel ikke å være desperat å ville vite kjønn? Kanskje vi norske er mer nygjerrige?
jakm80 Skrevet 20. juli 2006 #24 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har alltid tidligere sagt at jeg aldri ville vite kjønnet, det er jo litt av spenningen! Men så kom det til vår tur da, og da ville vi begge plutselig vite- er altfor nysgjerrige. Dessuten er det så mye nytt og spennede ved å få det lille knøttet inn i livet vårt, så det tenker jeg ikke på i det hele tatt. I tillegg føler jeg mer at det er en person der inne nå, da vi vet det er ei lita jente og har bestemt navnet. Men det er nå min mening, og det er ikke noe fasitsvar på dette, hver sin avgjørelse!! : )
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 20. juli 2006 #25 Skrevet 20. juli 2006 Vi vil vite fordi vi er så innmari nysgjerrig. Betyr ingenting hva det blir, er bare så vanvittig nysgjerrig! Det viktigste for oss er at barnet er sunt og friskt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå