Gå til innhold

BIM TREFF KONGSBERG!


*mmn*

Anbefalte innlegg

Hallo der!

 

Det virker som de fleste her følger godt med på deg Mona. I filofaxen min er terminene framover "puttet inn". Det er såååå spennende.

 

Ny dato er notert! Det er så koselig å komme på Bim-treffene. Godt å få høre om andres erfaringer og i hvert fall for sånne som meg som er 1. gangs-gravide. Jeg går stort sett gjennom dette med å tenke "...det er sikkert normalt"!

 

Det er veldig koselig når det dukker opp flere og flere mager på treffene. Det utvider liksom horisonten en god del. Og det er godt å vite at det er flere som skal gå hjemme med bleieskift, barnegråt, trillturer osv.

 

Jeg syns jeg er veldig flink for tiden. Tålmodig, liksom! Har gått hjemme det meste av svangerskapet, jobbet 40 % ukene 17 - 25, og er i utgangspunktet dårlig på å være innenfor husets 4 vegger :-) Det er ikke svangerskapet i seg selv som har ført til sykemeldingene, for den biten er jeg veldig fornøyd med!

 

Snakkes!

Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jenter!

 

Jeg skrev et langt innlegg igår som på en eller annen måte forsvant ut i det store intet. Jeg forsøkte å finne ut hva som skjedde, men jeg er ikke noe god på sånt, så jeg gav opp...

 

Nå er jeg klar igjen. Og får forsøke enda en gang å formidle det jeg formidlet uten resultat igår, sia jeg hadde en intensjon med det.

 

Jeg var på omvisning igår på Føden, og for de av dere som har det til gode; det var kjempekoselig der, en trygg atmosfære og jordmora som møtte oss, gubben mion og meg, var forekommende og vennlig, så jeg ble mye mer optimistisk ved tanklen på fødselen enn jeg har vært hittil. En ting mindre å grue seg til, sånn føltes det. Underveis i omvisninga fikk vi tilfeldigvis med oss stellet av en liten en, som sprellet på vekta, og etter på ble kledt på og lagt i seng igjen. Han/hun var den søteste og mest hjelpeløse dere kan tenke dere, og vi var alldeles salige begge to, både i blikk og tanker. Vi ble vel ikke akkurat mindre spent på vår egen lille baby inne magen, og vi gleder oss veldig!

 

Underveis i samtala med jordmora kom det fram at en informasjon om fødselsforberedende kurs ved en feil har blitt utelatt sendt til noen av oss, antagelig oss som aller mest har lurt på dette i det siste, og som

har blitt henvist hit og dit for informasjon. Jeg fikk telefonnr. (som jeg også på forhånd fikk av deg, Bjørg...:D ), og oppfordring om å ta kontakt med jordmor Laila Tveiten, som holder til på Jordmor i sentrum i Klokkerbakken Medisinske Senter, og som også er tilknyttet sykehuset og fødeavdelinga. Hennes telefonnummer er: 91 187 187.

 

Det er hun som holder disse kursene.Hun kunne også fortelle meg at det på en eller annen måte hadde ikke hadde blitt sendt informasjon om kurset den 31. juli, for enkelte i en viss periode. Nå viser det seg at de forsøker å rette opp dette, ved å sende de det gjelder en ny informasjon, med et nytt kurs som kommer i

slutten av august. Så da er det bare å vente på posten og håpe det beste, for dem som ønsker kurs, og er på riktig sted i graviditeten. Hun oppfordret dessuten til å ringe Føden om det var spørsmål, usikkerhet om noe. De vil alltid være rede til å snakke, gi veiledning osv. Kan sikkert bare ringe henne også. Hun var også veldig grei å snakke med.

 

Hei, Mona, åssen går det med deg, da? Ikke rart vi har omsorg for deg, vi ser jo at du trenger å få føde snart, og noen av oss begynner å kjenne på de følelsene der selv...

 

Her er første verset på en sang jeg ikke kan, men den er så søt, det er en voggevise eller noe slikt av Nordahl Grieg:

 

Aftensang om våren.

Det var en deilig, deilig dag, men tenk nå er den over, og alle somer riktig snill de ligger nå og sover. Og himlen som var blid og blå med mange tusen smil i, begynner først å le igjen en gang i morgen tidlig.

 

Jeg syntes den beskriver litt hvordan en gravide-dag føles, hehehe. Det er egentlig to vers til...

Snakkes

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hauck!

Koselig å "se" deg på nett! Vi snakkes snart! Måtte bare uttrykke min glede. Orker dessuten ikke å sitte foran PCen så mye hver dag, så jeg utnytter hver stund jeg er på.

 

Og hei igjen, alle jenter!

Har visst hatt en altfor stille dag idag, ble ikke ferdig med skravlet mitt, hihihi....

Idag var jeg innom jobben og skrev under på et dokument, slik at jobben får igjen penger fra trygdekontoret....Sånn er det stadig å være sykemeldt.

 

Mandag begynner permisjonen min, så nå begynner moroa! Ventinga, hehehe. Jeg har pakka sykehusbagen og lurer på om jeg har fått med meg alt, eller om jeg har fått med meg de riktige tingene. Trengte ikke å tenke på ekstra drikke o.l. Hun lo, hun på Føden, da jeg spurte. Det måtte være bare om jeg hadde ekstra sære vaner, sa hun. Mine senere vaner begrenser seg til vann med eller uten sitron i, så så veldig sær anser jeg meg ikke for å være, hihihi.

I svangerskapet har jeg hatt så sinnsyk lyst på Cola, noe som jeg sjelden drikker ellers, fordi jeg synes det smaker for mye sukker, og jeg har sannelig vært flink til å holde meg unna! Har jo bevilget meg en kopp kaffe hver dag i de siste to månedene. Med et vannglass ved siden av, riktignok, som tørstedrikk. Da går det ikke an å drikke Cola i tillegg, det er sikkert og visst.

 

Har noen av dere andre fått slike nye smaker for ting, tro? Jeg trodde igrunnen at det bare var sitrussmaken jeg hadde festa meg ved, men ved nærmere ettertanke er sjokolade høyere på lista enn ellers også, uff. Prøver virkelig å spise sunt, her, salater og grønnsaker, frukt og bær....og sjokolade, is og kaffe, fin blanding, hva?

 

Men nå er det slutt på dagens tale...

God kveld og natt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på treff!!! :0)

Men lurer fælt da; Hvem er dere??!!!alder osv...

Har 37 dager igjen til termin idag.......jippi, nå er jeg KLAR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei florry!

Gøy at du vil bli med på treff!! Sist treff var vi sju stykker. Vi er damer i alle aldre - fra 21 til 38 - som venter barn i høst. Førstemann har allerede fått en liten jente for en liten uke siden:-)

Jeg for min del er 28 år og venter mitt første barn - 16 dager til termin nå:-)

Som du ser er det treff neste onsdag - kjempemorsomt om du blir med!

 

tonhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes alle får sånne "dilla'er" i svangerskapet jeg..Bare jeg som ikke får sånt? :-( Hadde en periode hvor jeg MÅTTE ha banan, men den varte ikke lengre en 14 dager eller noe, og etter det har det ikke dukket opp noe nytt.. kjedelig. hehe

 

Når har du termin Sang Smurf?? =)

Lykke lykke til med fødselen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, IngyThing med liten spire!

 

Jeg vet igrunnen ikke om jeg kan kalle mine ting for pica/dilla, heller. Kan også si at det har gått opp for meg litt og litt, ikke bombardet livet mitt, slik som det høres ut med andres dillaer....:D Kjenner bare et større behov for mat generelt og deriblant for sitrus, og sjokolade. Hvis det står cola foran meg, får jeg veldig lyst på det, men ikke ellers. Har jeg ikke sure grønne epler i kjøleskapet, går jeg mest sannsynlig og kjøper det, det er riktig, men jeg blir jo ikke ute av meg uten, bare litt rastløs av ikke å få spist et eller annet....Akkurat nå fant jeg meg en tomat, for å si det sånn. Har nettopp spist...Prøver å drikke mye vann, da. Med sitron i, hehehe.

 

Så jeg vet ikke jeg. Tror ikke du behøver å være så veldig trist over ikke å ha lyst på alt mulig hele tida... Epler er sunt, da, heldigvis. Men sjokolade i større mengder enn normalt er iallfall ikke sunt..Synes selv at det hadde vært bedre å være tilfreds med kun sunn mat i graviditeten, men det er tydelig vis en utopisk tanke.

 

Ellers har jeg termin 10. september, men skal ha keisersnitt den 5.9 pga at ungen min ligger i seteleie, og mest sannsynlig ikke snur seg...

Så jeg håper alt går bra. Når har du termin, forresten? Har jeg truffet deg også? Vi begynner å bli mange på disse treffene nå, så jeg må skjerpe meg med hensyn til å skille dere fra hverandre...Gi meg et lite tips, så er jeg med, hehehe.

 

Koselig å prate litt med noen. Dagene mine er begynt å bli mer slitsomme, nettene også, fordi jeg ikke får sove. På dagene har jeg kynnere i tide og utide, helst utide, ser det ut til, dvs når jeg holder på med husarbeid som bare må bli tatt, for eks vaske klær. Jeg orker ikke gå her fullstendig på utstilling, heller. Forferdelig kjedelig å være uvirksom når man ikke har valgt det selv. Kjenner meg igjen i utrulig mye av det Mona sa, da hun var på samme sted som jeg er nå om dagen. Ja,ja, det hjemsøker oss alle i tur og orden, vil jeg tro, hyppigere kynnere, mensmurring, lite søvn om natta o.l. Heldigvis er det snart over, hahaha. Eller hva? Var det noen som sa ammetåke???

Smerter i såret? Og lille Skrikhals 100% tilstede hele døgnet?

Hva er det jeg egentlig gleder meg til, tro, man kan rimelig nok lure iblant?

 

Hihihihi.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, florry!

Ja,det er bare å dukke opp på onsdag som kommer! Vi er er veldig ufarlige og som Tonis sa, (må bare bruke det morsomme kallenavnet hun har på seg selv, hehehe), er vi spredt i alder. Jeg er 38. Så alder , ingen hindring, hihi. Vi er selvfølgelig ganske opptatte av det som skjer med oss, og det er veldig trivelig å møte noen en kan snakke "vilt og uhemma" med om graviditet, fødsel og søte små nøster. Jeg har ni dager igjen til keisersnitt, så ungen min får ikke lov å komme fortidlig, da blir jeg urolig for komplikasjoner og slikt! Nå har jeg nemlig begynt å se litt lysere på det keisersnittet. Snakka med ei i dag som har to jenter, ei født på normal vis, og ei forløst med snitt. Hun var entusiastisk i forhhold til keisersnitt, og gav meg gode svar på alt jeg var redd for.

 

Ja, sånn som det jeg snakker her, snakker vi også på treffene; om ting vi lurer på og hvordan vi har det. Det er også veldig fint å treffe noen å bli kjent med allerede nå. Det kan jo bli ensomt å være hjemme på formiddagene utover vinteren, uten mange å treffe. Så sleng deg med!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, FLORRY og ALLE DERE ANDRE der ute som enda ikke har blitt med på treff:

 

Dere er hjertlig velkommen, alle som har lyst! Det er kjempegøy med mange "sånne som oss" samlet på ett sted, vi har tydeligvis MYE å snakke om!! Kjempegøy!

 

Jeg har nylig født ei lita jente, men kommer på treff på onsdagen!

 

VELKOMMEN SKAL DU / DERE VÆRE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...