Gå til innhold

BIM TREFF KONGSBERG!


*mmn*

Anbefalte innlegg

Hei alle dere med termin fra august og utover høsten/vinteren. '

 

Vi er nå en gruppe på seks personer som startet treff og synes dette er veldig hyggelig!Vi vil bare oppfordre andre også til å bli med!

 

Alle som har termin fra august og frem til desember må gjerne bli med på treffene våre!

 

Det er bare så gøy å høre andres historier, og bli kjent med flere hjemmeværende mammaer! Vi som er med til nå har termin i august, september, oktober og november! Kom igjen da vel? Bli med du også!! Neste treff blir i begynnelsen av august, nærmere dato kommer, se eget innlegg for dato etc.

 

TA SJANSEN! BLI MED DU OGSÅ!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ohh, jeg vil også være med..er ifra Kongsberg, men flytta til Notodden i høst, og her er det ingen BIM-treff. Men det blir kanksje litt dumt siden jeg nå på en måte er utenbys....? er jo i Kongsberg et par dager i uka forsatt da, så føler meg jo som en Kongsberging ennå.. hihi

 

er jeg vælkømmin'???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

He he, selvfølgelig er du velkommen!! Spiller ingen rolle om du bor på notodden, synes bare det er veldig koselig om vi blir flere på treff vi! Når har du termin da? Forløpig er jeg "først ut" med termin 21.august...de andre er mer fordelt utover høsten. Men det blir koselig å treffe deg! Noter datoen da! Onsdag 9.august kl 18.00 på CIRKA!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =)

 

Jeg har ikke termin før den 19 desember jeg, så det er en god stund til ennå. Men tiden flyr fort. skal på ultralyd neste mandag, så håper liksom at terminen dem setter der blir forflyttet til litt tidligere. =)

 

Gleder meg allerede jeg! Skal bli moro å bli kjent med none gravide damer. Trur ikke gubben synes det gjør noe. hehe.. han blir jo overøst med gravid-snakk fra min kant om dagen.;)

 

Ikke lenge til du har termin da! Så spennende! Første nurket ditt eller? =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Tar litt tid å svare nå i sommervarmen... hehe... ultralyd neste mandag? Dvs at du skal på ultralyd nå førskommende mandag da eller? 24.juli eller noe sånt? Så spennende da!! Ja, alltid spennende å se når termin blir... Du kan jo ende med en "julegave" istedet også... ;-)

 

Koselig at du har lyst til å bli med oss da! Blir gøy! Og nei, ikke lenge til termin for min del...31 dager for å være nøyaktig!! He he... Begynner å bli litt lei nå, så jeg teller ned for hver dag som går... Det er mitt andre barn! Jeg har en datter på 6 år, som nå endelig skal bli stolt storesøster. Gjett om hun gleder seg...

 

Vi ses på treff!!

 

Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at vi blir flere:-)

 

Skjønner at du begynner å bli litt lei, Monamart - det er jo ikke bare litt varmt.... Fytti!! Jeg bada i Kjennerud i går og det er trolig det beste badet jeg noensinne har tatt!!

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, Tonis;-)

 

He he, ja det er temmelig varmt om dagen...Ikke dum temperatur i Kjennerudvannet nå nei!! Deilig med et bad...Gleder meg forresten til neste treff! Blir koselig!

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Nå er jeg tilbake fra treukers ferie! Guri meg, så varmt det er i Kongsberg!!!

Vi har vært to uker i Nordland, først Lofoten, så ei øy i havgapet på Helgelandskysten. Der var det passe temperaturer for meg. Fra 11 til 17. For det meste mell. 14 og 17. Vi hadde alt fra solskinn til overskya, og til regn og stiv kuling. Det var virkelig herlig! Sitte inni hytta med ild på peisen og se på regnet som formelig skyllet mot vinduene. (Vinduene dekker nærmest hele den veggen som vender ut mot havet).

I Lofoten hadde vi nesten shortsvær, men akkurat bittelitt for kaldt, selv for en varmblodig gravid som meg. Var også eri uke i Folldal, der har vi hatt "fjellturer" i passe varmt sommervær! Men; ingen toppbestigelser eller særlige vandringer for min del, akkurat, men gubben fikk både rørt på seg, og fotografert som er hans store hobby.

 

Vi kom hjem i går kveld og fortsatt er halve bagasjen intakt, det tar litt tid å komme seg i orden igjen. Vaskemaskina går flittig.

 

Skjønner godt at du, Monamart begynner å bli litt rastløs.. :-) Gleder meg virkelig til å følge med på hva som skjer framover, både med deg og oss andre. Det blir spennende, selv om det blir venting. Magen min er iallfall større enn sist jeg traff dere! Og innholdet tumler fortsatt. Hodet er ikke festa. Legen lurte på om det kunne bli setefødsel, men det er jo enda tid igjen, så jeg er spent på de neste legetimene.

 

Vel, på tide å avslutte her. Gleder meg til neste treff som jeg skjønner er onsdag 7. august. Fortsatt god sommer, så lenge!

Gleder meg til neste treff i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Siden du skrev begge steder, så får jeg vel si at jeg har skrevet til deg på den andre tråden også!!!

 

ALLE DERE ANDRE: KOM PÅ TREFF! Det er virkelig hyggelig, sosialt, etc etc...hehe...kan jo bare ikke få sagt det nok..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

I dag har jeg vært på UltraLyd og det var sååå moro! Hadde en hyperaktiv liten krabat inni magen min. :) Og alt så ut til å være i skjønneste orden med den lille. :)

Skal forøvrig tilbake på ny UL om fjorten dager, siden jeg ikke var så langt på vei som vi trodde. Har fått ny termin 2 januar, så det blir vel en nyttårsbaby på meg da. Men det gjør da ingenting, bare enda lengre å vente. ;)

 

Jøss, ikke lenge til du skal ha! Skal bli moro å se magen din på treffet i august. Er jo høygravid som bare det du da. :) hihi.. Vil vel tro det er ei jente i huset ditt som gleder seg veldig til å bli storesøster også! :D

 

Nei, får gå ut å bade jeg nå. koker jo ihjel her.

 

sees på treff ja!

 

Hilsen Katherine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

 

Så gøy å høre at du har vært på ultralyd da! Det er jo så gøy å se at det virkelig er liv der inne! Og en ny ultralyd er jo bare gøy da...hehe... Nyttårsbaby er vel bare gøy det? Er jo bedre om den kommer i januar enn i desember...

 

Ja, jeg er virkelig høygravid!! 28 dager igjen til termin i dag... jeg venter i spenning... Og det veit jeg det er ei lita jente som gleder seg til å bli storesøster også!

 

Ses på treff! Blir koselig!!! Kos deg i sommervarmen! Må bade mye...;-)

 

Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt i Kongsberg ja!!! Svette, svette... Første gang jeg i en ferie jubler når det regner og gradstokken går nedover... Utrolig digg da det regna og tordna i går må jeg si!!!

Sang-smurf, vi var også en tur innom Folldal i ferien - vi var riktignok mest i Alvdal, men var over kommunegrensa til Folldal to ganger for noen lette fjell- og fisketurer. Fint sted:-)

 

Blir koselig og treffes igjen i august - husk at det er onsdag 9. august og ikke 7. august som du skrev, men det hadde du nok fort merka;-)

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Melde mæ på treff neste gang 9. august... Æ har termin 5.desember og venter barn nr. 3. Har en sønn på 14 år og ei datter på 15 mnd. Blir morsomt å treffe andre med mage og følge med på nedkomster igjen.

Endelig en liten pause i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Tonis!

Må jo svare deg her også! Så fint du likte deg i Folldal! Halve slekta mi er derfra, så jeg måtte jo trykke det til mitt hjerte!

Og gleder meg til 9.august! Godt at du sa fra,selv om jeg fort nok ville ha merket det, ja!

Vi sees. La igjen epostadressa mi + en bitteliten hilsen til deg på det andre stedet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, PerrE!

Kjempekoselig at du slenger deg med! Jeg har termin 10.september. Det er flere som har litt utpå høsten. Blir hyggelig å hilse på deg!

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

"Kjente" og ukjente - gøy å lese alt som har blitt skrevet nå i ferien! Måtte innom og kikke nå som jeg er hjemme en tur, reiser videre på hytta i morra. (Har hatt tre uker ferie, har en igjen.)

 

Har skrevet opp den 9.aug, ser fram til å bli bedre kjent med dere :-)

 

I morra er jeg 34+0 og formen er fortsatt veldig fin -heldigvis.. (Men har hatt det litt ekstra tungt i varmen, som sikkert alle dere andre også.) Moro at det kommer flere nye på neste treff - føler meg fortsatt ny selv siden jeg ikke var på det forrige...

 

Sees om ikke så mange dager da! c,")

 

Hilsen Anette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotters Anette!!

 

Det blir koselig å se deg igjen på treff til onsdagen! Jeg regner ikke med at jeg har født innen da, så jeg blir nok å treffe jeg også...hehe... Nå har jeg kun 16 dager igjen til termin...Men jeg kunne gjerne født nå!

 

Ses på onsdag!

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Takk for nok et koselig treff!! Gøy å se at alle har vokst litt mer i sommer...hehe...Jeg for min del må vel snart se til å få ut ungen! Jeg håper virkelig det har skjedd innen neste treff... Jeg holder dere oppdatert...

 

Forslag til nytt treff: Onsdag 30.august, samme tid, samme sted?? Eller skal vi heller forsøke Barolo denne gang? Eller et annet sted?

 

Hej så lenge!

 

Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig koselig i går - og gøy med to nye mager:-)

30. august høres bra ut. Jeg er klar for et nytt sted - ble kanskje litt mye støy på Cirka i går - dessuten blir det vel litt trangt når barnevognene begynner å dukke opp?

Barolo høres bra ut for min del - hvis det ikke er noen som har andre forslag?

 

tonhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Rasende koselig igår, ja, selv om det ble litt slitsomt med så mye lyd.Tror vi er blitt så mange at det kan være på tide å bytte sted, ja. Robusta er veldig koselig, synes jeg, men Barolo er også et fint sted, det er større der også. Når jeg tenker meg om, så tror jeg de har stellebord på Barolo, og sånne faciliteter bør jo telle framover, hehehe. Maten er god begge steder, og selv om jeg har Robusta litt i mitt hjerte (det er kaffen de har der, skjønner dere! Hehehe!), så tror jeg at jeg stemmer for Barolo likevel.

 

Idag har jeg vært ganske trøtt, brukte visst opp energien i går kveld. Har fått gjort litt nyttig likevel, heldigvis,så jeg kan ta det rolig nå på ettermiddagen.

Den 30. er grei, den! Da er jeg virkelig spent på deg, Mona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sang smurf!

 

Tralalala, ja, jeg er spent jeg også!! He he... Jeg har hatt endel meget vonde kynnere i dag, gjør vondt i ryggen også...så lurer spent på hvor lenge jeg kommer til å gå slik...håper ungen kommer før termin... er 11 dager igjen nå!! Juhu, time flies!

 

Joda, Robusta hadde vært koselig det også! Men nå har jeg plottet inn Barolo denne gangen, så kanskje vi kan prøve Robusta neste gang?? TIpper neste gang der igjen bør bli rundt din, Tonhild og Annette sin termindato..hehe...Hvem vet, kanskje dere ender i fødsel alle tre samtidig...blir så spennende å følge med på dere da, som er så tett!! Det er jo gøy! Jeg skal skrive mail og holde dere oppdatert om hvordan det går med meg og evt fødsel her!

 

Ha en forrykende festlig kveld! Selv skal jeg plukke opp støvsugeren, plugge den inn i veggen, støvsuge der det trengs (som jo egentlig er overalt...;-() og så skal jeg slenge meg ned på sofaen med en sjokolade og GOOOOOOOOD samvittighet etterpå!!

 

Vi snakkes snart igjen!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Mona får augustbaby!

Den der sjokoladen din ble jeg misunnelig på! Hahaha, det kan jo rettes på. Må til byen en tur etterpå og bytte en ledning som ikke er jorda. Off, sov ikke best inatt, og er hoven i bena,så jeg bør ikke sitte her lenge. Kunne ikke styre nysgjerrigheta mi, måtte jo sjekke om noen hadde "pratet" litt her inne igjen.

Barolo er kjempebra! Måtte liksom bare nevne det med kaffen på Robusta, hehehehe. På Barolo har de kjempegod aftereight-is, eller peppermynte-is, eller hva de kaller den, NAM!

 

Ja, det blir voldsomt spennende framover nå, det er sikkert! Håper alt går bra for alle!

 

Bena sier at nå er det nok, de vil opp i været, dessverre...

 

Så ha det bra så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for koselig treff sist. Høres bra ut at neste treff skal være på Barolo så kan man høre hva alle sier.... Dessuten har de masse god mat der... Italiensk, nam-nam!!! -Og sinnsykt store kakebiter, ha-ha! Har hatt anti-dilla på kaffe og kaker hittil i svangerskapet, men håper dette skal kunne endre seg (les; æ e egentlig en skikkelig kake-mons).

Sender Mona en lykke-til-tanke og håper at hun snart vil være ferdig og kan begynne å kose seg med nytt nurk i familien. Så kanskje vi sees på neste treff?

 

Hilsen Gry

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Og takk for sist...

Jeg har notert neste dato, og stemmer også for Barolo.

 

Må nesten innom sidene her daglig nå for å se hvordan det går med deg, Mona! :-) Spennende...

 

Jeg ser virkelig fram til permisjon nå. Skal jobbe tre dager til uka og tre dager uka etter, så kan jeg slenge beina på bordet og ta livet med ro.

 

Håper resten av gjengen også nyter dagene, så sees vi den 30.!

 

Anette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Morsomt at dere følger med på meg nå i tiden som kommer, siden jeg er førstemann ut...;-) jeg er så supert spent, ønsker bare at det skal skje noe nå!! Ja, Anette, du har ikke lenge igjen til permisjon du heller! Det blir jo deilig da! Du er utrolig flink som har holdt ut i jobb hele veien! Men du må ikke slite deg ut på jobb heller da...viktig å kunne ta det mer med ro om du kjenner det på kroppen...

 

Jeg nyter de siste dagene som gravid, selv om jeg er skikkelig lei av å være stor og tung... Om ikke lenge vil tilværelsen min på ny være fyllt med barnegråt, bleier, amming, etc etc etc etc etc....hehe...JEG GLEDER MEG!! Je gskal virkelig prøve å komme på barolo den 30.aug, må jo det!! Og da håper jeg at det er med et lite nurk...jeg akter nemlig ikke å gå over termin... neida, håper ihvertfall ikke det skjer.

 

Vi ses!!

 

Og til alle dere andre også: om dere ønsker å skrive mail e.l., så er min mail adr: [email protected]

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...