Gå til innhold

Info til Cielo


Beth med gåsegange

Anbefalte innlegg

Yesssssssss da har jeg fått prinsessa mi !!!!!!

 

Kom hjem på lørdag, men har vært to ganger på ullevål etter at vi kom hjem, for å ta blodprøver av Guro pga gulsot. Men igår fikk vi beskjed om at de var ok, så nå slipper vi å dra inn der mer, deilig å slippe det maset. Har hatt ganske mye å gjøre her siden vi kom hjem, men det er litt bedre nå, kommet litt mer i gjenge. Har ikke fritidsproblemer, men slipper i hvert fall å velge mellom å dusje eller spise den dagen ;-)

 

Guro er utrolig skjønn, ligner veldig på sin storesøster. Hun veide 3570 gram og var 49 cm, og så var hun 37,5 cm rundt hodet!! Tenk deg om jeg hadde gått i fødsel med en baby med det hodet og mitt smale bekken da !

 

Bekkenet mitt er overaskende bra om dagen, men kjenner det ganske mye i korsryggen så trenger nok en del trening for å styrke og stabilisere likevel. Gleder meg veldig til å begynne å trene.

 

Men nå er det om å gjøre å nyte denne tiden som jeg husker gikk så alt for fort.

 

Håper alt går bra med dere, setter pris på en oppdatering, selv om ingen av oss hører helt til i dette forumet lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte helt å skrive om eldste datteren min (har ammetåke så det holder).

 

Hun kom på sykehuset dagen etter fødselen og hadde med en bamse som babyen skulle få låne. Mens hun var på sykehuset ville hun se på babyen hele tiden :-) Etter en times tid begynte det å bli kjedelig for henne å være der så da begynte hun å mase på pappaen om å dra hjem. Veldig deilig for meg at hun ikke gråt og ville være hos meg. Hadde nok med å holde tårene tilbake som det var. Savnet henne veldig mens jeg var på sykehuset og følte meg nesten litt utro som nøt å være sammen med Guro. Synes fremdeles det er veldig rart å skulle dele meg mellom jentene og får ofte dårlig samvittighet overfor min eldste datter, men det er normalt hører jeg, gir seg vel etter hvert.

 

Etter at vi kom hjem har det gått veldig bra. Hun eldste er så snill mot babyen, hun vil ta på henne og kose med henne hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååååååååååå ble jeg glad: Gratulerer så mye, og alt har gått så bra som det kunne skjønner jeg!! Var det ikke skjønt denne gangen og vite litt hva du gikk til? Tenker hun er skjønn ja. Samuel ligner også sin bror, det er vittig å se på bildene fra da han var baby. Men det er jo samme "forma" som folk sier.

 

Beklager at du ikke hører fra meg tidligere........saken er at jeg var inne sammme dagen, altså den 13 og skrev et kjempelangt innlegg, men så hadde jeg tydligvis vært logget på for lenge og innlegget ble dermed ikke lagret. Typisk. Jeg har jo nevnt tidligere at ting går i ett om dagen så det har ikke blitt tid før nå.

 

Jeg gleder meg også til å begynne og trene, men fatter ikke åssen timene skal strekke til ???? Merker det også i korsryggen, bekkenet ble heller ikke så veldig fornøyd da jeg nærmest skled ut i spagaten og falt på siden på en rampe vi har midlertidig, mens vi støper ny trapp ute. Typisk, men har fått ny henvisning så nå er det bare å få bestillt time.

 

Samuel er blitt en mamma dalt, min mann har jobbet mye, akkuratt nå er han på jobbreise til Mexico så det blir nok stritt denne uka. Heldigvis er det ikke vanlig at han er på reiser, bare et par ganger i året og det kan jeg leve med.

 

Ang vogna di: vet du om det passer å feste Graco bilsete på understellet? Hadde jo vært kjekt om jeg først skulle kjøpe ny vogn. Om ikke, vet du hvilken som passer? Satser på en tre hjuling, evt med sving på framhjulet.

 

Som du sier så hører jo ingen av oss til på disse sidene lengre, du skal ha takk for støtte, gode råd og en å slå ihjel tid med når magen ble stor og bekkenet et kapitel for seg selv.:-) Om du vil kan du få mail adr mi? ........og slapp av jeg er ikke typen som plutselig står på døra di i Oslo for og overnatte!!! Tenkte bare og videresende litt vitser og for en oppdatering nå og da. Du ser...men jeg legger ikke ut adr mi her på Bim om du ikke er inntressert........og det går helt fint om du ikke vil altså :-)

 

Ha det godt så lenge. :-)

 

Klem fra Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det fint å høre fra deg, skjønner at det ikke var kult å skrive et langt innlegg som ble borte, nok til å ta motet fra en....! Som du sier så har døgnet litt for få timer om dagen. Akkurat nå ligger datteren min i sengen sin og venter på meg, noe nytt vi har begynt med, at hun skal ligge et kvarter ca før vi går inn og begynner å lese for da roer hun seg på en annen måte enn om vi bare går inn og leser med en gang. Guro ligger på magen til pappaen sin og de sover begge to på sofaen :-)

 

Ryggen min blir bare verre og verre, bekkenet er også ganske vondt, så nå har jeg bestilt time hos osteopaten neste uke, litt tidligere enn planlagt. Kan knapt gå fem minutter før jeg må sette meg ned :-( Har heldigvis ikke gått ut i spagaten da, det hørtes ut som en særs dårlig ide !! I tillegg kjennes det ut som jeg har fått brystbetennelse, skal ringe legen imorgen. Har veldig vondt i brystene, vondt i ledd og hodet og litt feber. Huff, litt slitsomt dette her. Er veldig deilig at man er sikrere på seg selv med nr to ja, det er jeg helt enig i, men føler jeg ikke får nytt det nok pga plager og vondter. Men herregud, i forhold til å gå høygravid er dette ingenting så skal ikke klage så mye :-)

 

Når det gjelder vogna, vet jeg bare at maxi cosi setet går å sette på den med en adapter, vet ikke om Graco går. Jeg tok ikke sving på framhjulet fordi bekkenet mitt ikke tåler sånne løse hjul, men tror du kan feste hjulet på Easywalker om du ikke vil ha det løst så da kan du jo velge.

 

Vil gjerne ha din mail-adresse, hvis du legger den ut her, kan jeg sende deg en mail. Vil helst ikke legge ut min for den er veldig lite anonym... Hadde vært hyggelig å kunne holdes oppdatert om hverandre og få råd og støtte om baby, bekken og alt mulig :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt stolt som klarer å svare allerede!! He he. Som jeg tenkte ble det hektisk denne uka ja og jeg må innrømme at en hal natts søvn og noen timer bare for seg selv hadde gjort susen. Det kan jeg se langt etter de første dagene, vi skal nemmlig ha barndåp til søndag. Heldigvis så skal vi ikke ha det hjemme. Min søster fikk en gutt bare 4 uker før meg så vi skal ha fellesdåp og har leid et lokale.

Ryggen og bekkenet mitt ble også bare verre og verre. Til uka må jeg absolutt sette ned tempoet og få begynt å trene. Kansje lurt å få en time hos osteopaten først. Godt å få klaget litt, men som du sier det er langt fra så ille som når knøtte var inni magen.

 

Så gøy at du ville ha adr mi. Jeg legger den ut så fort min mann har kommet hjem, jeg skal høre med han om ikke jeg kan gi deg en adr jeg egentlig ikke bruk også tar vi det derfra......

 

Ang vogna så fikk jeg høre at EW hadde en adapter, men ant ikke som passer Graco. Får utrolig dårlig service på den butikken jeg kjøpte setet, de står bare rett opp og ned å sier de ikke vet. Hællemåne, går det ikke ann å finne det ut da?? Har fått greie på at TFK vognene går, men syns kansje det er litt stive priser på de. Jeg kan evt bestille babyonlineshop men det er ulemper med det også. De har vogna på en butikk her i byen så jeg får sjekke først. Ikke minst om den er tung, det er jo litt av vitsen med ny.Jeg trodde det var bedre for bekkenet med sving på framhjulet.....der kan du se. Jeg har ikke hatt tre hjuling før så jeg bør nok teste litt!!!

 

Huff jeg er trøtt idag, fikk ikke lagt meg tidlig nok igår. Sam søvna på fanget mitt og det var så nydelig å slappe av og bare ligge å se på han. Han er så utrolig skjønn og noe av det fineste jeg vet er spedbarn som sover på magen.

 

Ingen tegn til kolikk eller?

Snakkes:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !! Ja nå var du utrolig rask til å svare, ikke så verst selv jeg da...! Høres slitsomt ut med dåp, skjønner det ikke blir mye tid til å slappe av. Samboer og jeg har ikke døpt våre barn, er ikke spesielt troende. Hadde halvveis tenkt å ha navnedag da eldste tulla kom, men så gikk tiden og så droppet vi det. Kommer derfor ikke til å gjøre det denne gangen heller, er litt sløve vi....

 

Ingen tegn til kolikk på minsten nei, heldigvis !! Hvordan går det med magen til Samuel da ?

Blir også helt fortapt når jeg ser på sovende Guro, at det går an å bli så forelsket :-)

 

Synes også jeg får alt for dårlig service på butikken hvor vi handler baby-utstyr. Kjøpte for ti tusen der en gang, og er såvidt de gidder å sjekke om de har ulike farger på lager. Tror at sånne butikker blir bortskjemte med at folk bare kjøper uten å tenke pris eller service, for de minste skal jo ha det beste uansett tenker jo de fleste, så da kjøper de selv om de er misfornøyd med service. Ja du trenger et stabilt og sterkt bekken for å trille med løse hjul, har nemlig en sånn vogn selv og den er for tung for meg nå, mulig jeg kan bruke den senere. Har ikke mulighet til å låse de hjulene så derfor vi måtte kjøpe ny vogn.

 

Har faktisk en hotmail adresse som jeg aldri bruker, sjekket den nå og den er fremdeles aktiv så du kan godt sende mail til den: [email protected]

 

Nå skal jeg snart hente store jenta mi i barnehagen. Hun vil at vi henter henne tidlig for hun vil ikke være der. Men når hun er der leker hun så fint med de andre barna, og jeg ser hun har det bra. Litt rart det der, men er vel ikke lenge til hun begynner å mase om å gå dit :-)

 

Ha det fint så lenge !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...