Gå til innhold

Info til Cielo


Beth med gåsegange

Anbefalte innlegg

Hei, da var min siste legetime i svangerskapet unnagjort gitt. Fikk til og med klem av legen, han har så vondt av meg. Syntes det var synd at det hersens bekkenet ødelegger hele svangerskapet, bortsett fra det er blodprosent, blodtrykk perfekt i 9mnd. Og ikke har jeg hatt noen blødninger eller andre plager heller. Bortsett fra litt spying, men det er bekkenet sin skyld og skjer når jeg verker som besatt.

Prøvde å nevne ting som kansje gjorde at legen ville anbefale sykehuset å ta keisersnitt tidligere, men så var jeg på veldig godt humør igår og plutselig ble jeg nesten litt redd for at jeg ikke var klar!!! Høres ikke det litt rart ut? Det hadde jo vært så deilig å vært ferdig, men plutselig ble jeg i tvil om jeg hadde ordnet alt også var det tryggest å holde på den avtalte dagen alikevel. Utrolig men sant.

Litt rart å tenke på at det er siste gang og at jeg snart er i mål. Faderullan å flinke vi er som er rugemaskiner i nesten et år!!!!

Får nesten litt dårlig samvittighet siden du enda har noen uker igjen, men du klarer det fint. Det blir et slit, men det er verdt det. Vet du hva det blir? Ikke jeg jeg, men har guttefølelse. Det blir spennende å se.

Åssen gikk det hos jm? Håper du fikk letta hjertet ditt litt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at du ikke har det helt for jævlig nå på slutten, og at du føler du klarer å holde ut. Blir kanskje som med min forrige graviditet, hatet maks da også og kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare å gå to uker til termin. Men så får jeg beskjed om at jeg må ta ks om fire dager og da var det plutselig helt 'hjelp, nå går det litt fort i svingene' - følelse.

 

Ganske rart hvor like vi er når det gjelder graviditet, jeg er også helt frisk i svangerskapet, kroppen tåler det tydeligvis kjempebra, kun det bekkenet som ødelegger ALT!! Synes jo temmelig synd på meg selv om dagen så da jeg fikk litt sympati fra jm, brøt jeg helt sammen i gråt og fortalte mellom hikstene at jeg ikke orker tanken på å føde med det bekkenet og den ryggen. Hun skulle sende henvisning til samtale på ullevål med en gang, ikke mye diskusjon. Hun spurte om det hjalp på at jeg skulle dit for samtale, men sa at det ikke hjalp noe før jeg visste at jeg fikk ks. Hun skrev da på henvisningen at det hastet med samtale, så jm jeg går til er helt topp :)

 

MEN så var jeg hos osteopaten rett etterpå, og ba om å få en kopi av journalen der, som jeg skulle ha med til samtale på ullevål (jm mente jeg burde ha med den siden den forklarer dette med stive muskler osv), men da fikk osteopaten helt sjokk og mente jeg ikke burde ta ks pga dette, at det ikke ville hemme meg noe av betydning under fødsel og at vi sikkert rakk å få løst opp det verste før fødsel uansett. Det at jeg hadde så vondt nå var bare fordi behandlingen hun gjorde sist hadde hjulpet, men at det ville bli verre før det blir bedre.

 

Så nå er jeg ganske innstilt på å føde likevel. Huff blir så sliten psykisk av dette her, prøver å ikke tenke på det mer, men klarer ikke helt. Det kverner i hodet mitt hele tiden hva jeg burde gjøre og jeg leter etter tegn hele tiden.

 

Får litt dårlig samvittighet overfor babyen min innimellom. Får en jente :) Klarer ikke å glede meg nok over det som skjer i magen. Hørte hjertelyden igår og fant ut at hun lå med hodet ned, men alt jeg klarte å tenke på er hvor synd det var på meg :( Men nå driver hun med turn der inne så må passe på å nyte sånne øyeblikk....!

 

Lykke til videre din heldiggris som snart er ferdig :o) Ikke få dårlig samvittighet, du har gått lenge med dette helvete, og fortjener så absolutt å bli ferdig snart !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet følelsen med å være usikker på avgjørelser. Noen sier det ene og noen det andre. Prøv å se både negative og postetive sider ved både KS og vanlig fødsel og se hva du står igjen med? Og husk at psyken spiller inn også her, ved et KS vet du hva du går til fordi du har vært gjennom det før, men klarer du å konsentrere og forbrede deg på vanlig fødsel så er jeg sikker på at du klarer det helt fint. Jeg skulle gjerne ha født vanlig hvis bare jeg stolte på meg selv og bekkenet og noen hadde lovet meg at det ville gå bra- men det er ikke så lett og psyken min nektet plent og når babyen lå i sideleie var jeg sjeleglad for at den hadde tatt avgjørelsen for meg. Tror den har snudd seg nå men føler den ligger som "stjernekikker". Uansett blir det KS og det er snart innen rekkevidde.

Begynte faktisk å grue meg for noen dager siden, men nå virker det som angsten har gitt seg litt igjen og nå gleder jeg meg til å bli litt lettere til beins igjen(forhåpenligvis) Bekkenet er veldig opp og ned, søndag var jeg sengeliggende mens di neste dagene var sånn tålig for å så være sengeliggende igjen idag.

 

Har utrolig mye og stærke kynnere så jeg begynner å lure om det er igang av og til. Heldigvis er det bare ti min til sykehuset.

 

Så bra at JM var viste forståelse. Når jeg kom til jm første gangen gaula jeg i en time så du er ikke den eneste som hikster. Håper du finner ut av det og at du har noen glade dager innimellom.

Nå skal jeg ha meg en høneblund. Min sønn er på ferie hos min tante to netter så da får jeg benytte meg. Han har forresten gått uten bleie de siste 5 dagene uten uhell så jeg er like stolt som han. Mammas lille gutt er visst ikke så liten lengre og han er så snill og full av empati at jeg kunne spist han opp. Det blir spennede og se hvordan nestemann blir. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen til du skal til pers... Er det i slutten av neste uke ? Hvordan går det med psyken, gleder deg fremdeles ? Skulle gjerne byttet plass med deg jeg ;-) men det kan jeg si som enda har to mndr igjen, er jo ganske skummelt når det nærmer seg. Ikke lett å velge mellom pest og kolera nei! Tenker på det hele tiden enda, klarer ikke å la være, ligger våken på nettene, det bare kverner hele tiden selv om jeg sier at jeg ikke skal tenke på det på en stund. Spør alle om råd, men de kan ikke råde meg til noe, dette må jeg finne ut av på egen hånd. Har fått time til samtale på ullevål 28 juli, håper jeg har bestemt meg på hva jeg vil da. Jeg tror liksom jeg må stå på mitt hvis jeg ønsker ks, hvis ikke sier vel de på ullevål at vanlig fødsel er det beste og at det helt sikkert går bra. Men problemet er som du sier at de ikke kan garantere at det går bra, at bekkenet mitt tåler det eller at jeg ikke skal få panikk når det setter igang.

Psyken min er så som så med, er ganske fin i dag, men igår begynte jeg å gråte bare fordi samboer spurte meg om hvordan det går. Sa at han ikke burde spørre om det, er bare så utrolig sliten og lei...

 

Ryggen og bekkenet er sånn passe, ikke så mye endring, gjør så lite som mulig, men hvis jeg er flink og tar det med ro blir det i hvert fall ikke verre. Kan være med litt ut innimellom selv om det ikke er hver dag. Har også vært på den øya i oslo-fjorden en tur, bare en dagstur (og to dager med ganske vondt etterpå) men det er da noe. Datteren min ble så glad for å være der igjen :-)

 

Høres ut som du har en fin sønn ja :) Datteren min er også veldig empatisk, utrolig hvor flinke de er til å ta hensyn og innrette seg etter hvordan situasjonen er i familien. Skal bli så utrolig deilig å kunne finne på ting med henne igjen og være meg selv igjen!!

 

Håper på en oppdatering fra deg før du skal i ilden, og en så fort du kan etter ks. Skal tenke på deg (og misunne deg litt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN STORE DAGEN ER TORSDAG!!! :-) Blir lagt inn i morra, men satser på å få lov til å sove hjemme imorra natt også. Nesten litt deilig å fortelle det til noen for alle bortsett fra meg, min mann og ei venninne tror alle at det er til mandag. EN liten hvit løgn og har litt dårlig samvittighet for det, men jeg orket rett og slett ikke forholde meg til andre. Når jeg gikk så lenge over sist ble jeg nedringt og bombandert med sms i tre uker!!! Vet jo at de vil det vel, men......orket ikke reprise. Også har jeg så lyst til å ringe å fortelle nyheten. Blir jo ikke det samme om alle sitter klar ved tlf.

 

Håper du får kost deg litt med familien i sommer, det er som du sier ikke lett å la være å tenke på det og du har nok rett i at du må være klar i din sak når du skal til samtalen. Jeg skal krysse fingrene.

 

Selv har jeg hatt noen tålige dager, humøret er ikke så værst og tror alt så og si er klart til vårt lille nurk skal komme. Håper alt er bra med den lille!!!!!!!!!...........akk har ikke tenkt så mye på det som sist, men nå på slutten har tankene streifet innom.

 

Er enig i at det skal bli deilig å kunne finne på ting igjen, akkuratt nå føler jeg alle reiser på ferie og finner på ting utenom oss!!!

 

Håper du krysser fingrene for meg og du skal vite at jeg har satt pris på dine råd og trøstene ord fra pc skjermen. Til tider har det vært greit å forholde seg til noen jeg egentlig ikke kjenner.....so thank you!!!!

 

(Mvh Elisabeth)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he... det var litt morsomt at du har sagt mandag til alle, det skal jeg seriøst vurdere hvis jeg skal ta ks, da slipper man kanskje så mye besøk de første dagene også, synes det kan vente til vi er hjemme jeg....

 

Men tenk, nå er det ikke lenge til du ser den lille, skjønner du tenker mer på om alt er bra med h*n nå, nå er det så virkelig liksom. Fokuset har vel vært mest på deg i svangerskapet, men nå kan du tenke mer på babyen. Åh, skal være så glad når det er min tur!!

 

Krysser fingre og tær for deg imorgen, skal tenke masse på deg ! Høres litt rart ut kanskje, men det er helt sant at jeg skal gjøre det. Føler nesten vi har blitt litt kjent her, og merker fra dine innlegg at du er en varm person med omtanke for andre, så takk til deg også, du har gitt meg mye gjennom innleggene dine :o)

 

Gleder meg til jeg får oppdatering når du er hjemme igjen, både om babyen og med deg og bekkenet ditt.

 

Masse masse lykke til !!

 

Klem fra Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting jeg ser når jeg leste innlegget ditt igjen.... Skal din mann være hjemme med sønnen deres eller skal dere få barnevakt (siden alle tror det er mandag). Har tenkt litt på dette her, hva som skjer hvis mannen min er hjemme med datteren min, tar de på sykehuset vare på babyen mens jeg er på postop. feks ? De må vel det, men lurer likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HURRA!!!

Jeg har fått enda en velskapt gullgutt!!!!!! Han er skjønn og veide 3454gr og var 49 cm lang. Alt har gått veldig bra til nå. Beklager at jeg ikke har fått svart deg tidligere, men for å være ærlig har det gått i ett!! Men jeg er på veldig godt humør og har veldig mye energi.

 

Først svar på spm ditt. Min mann var med under opperasjonen ja og det var jeg veldig glad for. Vi hadde barnevakt for vi skulle liksom ut å spise den kvelden siden min mann nettopp hadde hatt bursdag. En hvit løgn for å holde alt hemmelig og jeg fikk sjansen til å ringe selv å fortelle nyheten når jeg kom fra postop. Treger ikke et sekund. Vet ikke åssen de gjør det om ikke mannen er med, men det er jo faktisk noen som ikke har noen mann så det fins sikkert en løsning.

 

Jeg er i utrolig fin form, det var skjønt å være på føden og føle at jeg var en av de som faktisk så litt oppegående ut. Stakkars noen av de førstegangsfødende. Det var helt annerledels å få nr to. Når er ikke jeg den personen som stresser, men det var så deilig å være trygg på seg selv og jeg tenker at alt jeg gjør er faktisk riktig- bare fordi JEG velger å gjøre det "sånn".

 

Var på helsest for å veie han idag. Ble plutselig usikker på om han får nok mat. Jeg fullammet ikke førstemann og med flaske har enn litt mer kontroll på akkuratt det. Han veide 3860gr og får så det holder!!:-)

Jeg har også tenkt på dette med GBS innfeksjonen. Legen beroliget meg med at så lenge han ble tatt med ks så skulle ikke han kunne bli smittet. Likevel når det to dager ettter jeg kom hjem var på nyhetene. må jeg innrømme at jeg ble litt smånervøs. Helsesøstra kunne trygt fortelle at om han hadde vært smittet hadde man sett det tidligere, ant på føden.Og at han ant ikke ville tatt til seg næring. - min Samuel så frisk og fin ut takk og lov!!

 

Så en oppdatering om bekkenet!! Det er absolutt ikke bra, kan ikke ligge på siden enda selv ikke med puter, men jeg er mye lettere og dermed virker det som ikke musklene blir så stramme.Jeg er vinglete og tør ikke legge ut på noen gåtur enda, men jeg har gjort endel husarb. så det har egentlig vært nok. Bekkenbeltet hadde nok hjulpet på en gåtur, men pga snittet har det vært ubeh å ha på. Fikk forresten prekestol til å gå med de første dagene på sykehuset og det kan jeg annbefale!!

Jeg prøver å ta en dag av gangen, om noen uker beg treningen på den lange veien mot et stabilt bekken!!! Tvi tvi.

 

Har du fått innvilget ks? Er så spent på åssen det gikk med samtalen?

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRAAAATUUUUULEEEERER !!!!

 

Åh så heldig du er som har fått din lille Samuel (så kult navn!), og så bra at du føler deg bra med masse energi. Ser av hele innlegget ditt at du har en annen spirit nå enn før fødsel.

 

Begynte nesten å bli bekymret for deg nå jeg, tenkte alle mulige skrekk-scenarioer siden jeg ikke hørte noe. Men sa til meg selv at du sikkert var opptatt, skjønner jeg godt. Ble så glad nå for å høre at alt gikk bra, takk for oppdatering !

 

Gleder meg også sinnsykt til å få barn nr to uten det verste stresset og bekymringer for om man gjøre den minste ting feil. Kan glede seg litt mer over tingene har jeg inntrykk av.

 

Var på møte på Ullevål fredag og fikk innvilget ks med en gang, uten spørsmål, skikkelig ok lege ! Han så at jeg hadde store problemer med bekkenet og i tillegg et ganske smalt bekken, så han hadde ikke noen innvending på ks. Veldig deilig å kunne slappe av med dette, og i tillegg fikk jeg ks 8 dager før termin (derfor nytt nick) - så nå er jeg bare fem uker unna :)

 

Får se hva vi gjør med eldste-jenta vår, om samboer drar hjem og henter henne i barnehagen eller om besteforeldrene henter henne. Hun er veldig knyttet til oss, ikke hatt noe særlig barnevakt til henne, hun har ikke gått i barnehage så hun er ikke vant til å være sammen med andre. Hun begynner i barnehage bare tre uker før babyen kommer så blir kanskje litt mye for henne med alt sammen på en gang. Men som du sier så er det jo personer som tar ks som ikke har en pappa der, og da må jo de på sykehuset ta seg av babyen noen timer. Er ikke bekymret for det, bekymrer meg bare for tulla hjemme og vil gjøre det som er best for henne.

 

Skal vel bli bra for deg å begynne å trene deg opp igjen snart. Så på Ullevål et reklame-blad om et sted på Lysaker med terapi-master-trening, du kan få nr om du er int. Gleder meg også sinnsykt til å gjøre noe med kroppen min. Ikke så mye endringer på den fronten. Men må si at jeg har merket en liten bedring etter siste osteopat-time så det at jeg kan se varig bedring allerede gjør meg veldig opptimistisk mht å bli helt frisk etter fødsel.

 

Takk for tips om prekestolen, det skal jeg huske på, er jo viktig å være oppe å gå de første dagene.

 

Kos deg masse videre med din store familie !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå bra du fikk ks uten diskusjon. Tenker du er letta? (jeg ble det på dine vegne) Så bra legen var ok, da tenker jeg du er roligere ang avgjørelsen du har tatt. At det føles helt "riktig" om du skjønner.

Ang din elste datter er jeg sikker på du klarer å ta en avgjørelse når du ser åssen det går for henne i b.hg. Ant går det supergreit....

Min mann henta sønnen vår en time etter at jeg kom fra postop. Han fortalte det til han og tok han med ned på sykhuset. Han var kjempestolt og hadde kjøpt smokker som han hadde med. Han satt i halvannen time og bare så på han.......dagene som fulgte ble han spinn vill og var høyt og lavt, noe som heldigvis har avtatt noe nå.

 

Takk for at du likte navnet!!! Det var et slit å bli enige denne gangen. Det hadde blitt Evelina om det hadde vært jente!!! Just as you know :0)

Knotten min ligger i vugga ved siden av meg- utrolig hvor glad man blir i barna sine!!!! Jeg kunne spist de opp begge to!! He he.

 

Min elste hadde kolikk og jeg beg å ane noen tegn på minsten nå :-( ellerså er det bare meg som ser VELDIG godt etter!! Forrige gang gikk vi tilslutt til kiropraktor og det hjalp så jeg tror jeg ringer til mandag bare for å være på den sikre siden. Det kan jo også være ting jeg har spist siden jeg ammer............og når vi er inne på temaet tror jeg det er puppetid her!!!! Det høres virkelig slik ut. Håper du lar meg høre åssen det går fremover. Skal tenke på deg.

 

klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du dytta, er ikke helt med om dagen. Er ganske utslitt, sover dårlig om natta og så er det jo såååå varmt nå !! Var hos legen i dag og hun hadde jeg ikke vært hos før, hun sa at hun ikke kjente meg så godt, men selv hun kunne se med en gang at jeg var sliten. Spurte henne om hun trodde det var en dårlig ide og dra på hytta noen dager (må kjøre ganske langt inn i skogen), men det syntes hun hørtes ut som en god ide, hun trodde ikke fødsel ville starte før og så at jeg trengte en ferie. Hehe....ser vel ikke helt fresh ut om dagen nei.... Så på fredag drar vi på hytta og blir til midten av neste uke. Skal bli så deilig å komme seg litt bort !!

 

Alt var bra på kontroll, og babyen har det bra, bedre enn meg sa legen ;-)

 

Ble veldig letta over at jeg fikk ks så lett ja, føles helt riktig for meg, merker det på magefølelsen.

 

Høres ut som det gikk kjempe greit med deres eldste sønn da, så bra ! Datteren vår blir bare mer og mer negativ til å begynne i barnehage og vil ikke ha noe lillesøster heller, så dette kan bli spennende... Får se om hun skal komme og besøke meg på sykehuset før vi kommer over på hotellet. Har ikke noe lyst til at hun skal dra gråtende fra sykehuset når hun skal hjem, da tror jeg det er bedre å vente til hun kan bo på hotellet med meg. Jeg tror nemlig at datteren min er laget av glass og at hun ikke tåler noen ting, og at det er min oppgave å beskytte henne mot alle motganger ;-)

 

Hvordan går det med minsten da, kommet mer kolikk-symptomer ? Har dere vært hos kiropraktor ? Hørte at akkupunktur også skal hjelpe...

 

Nå skal jeg legge meg og prøve å sove litt, men ender vel med at jeg står opp igjen etter en time. Legen på Ullevål sa at sånn er det bare, gravide sover ikke på natta på slutten, ikke mye til trøst....

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg nå mot slutten. Har det friskt i minnet selv om Samuel allerede er over 3 uker.

 

På føden i Arendal har vi ikke tilbud om hotell, men de har tre leilighetsrom som man kan bruke om de er ledige. Søsken får ikke overnatte så vi droppet det denne gangen.Åssen funker det på Ullevol? Lykke til men den kommende storesøster!!! Det gikk kjempegreit med vår sønn ja og det går faktisk veldig bra nå også. Ingen tilbakefall med bleie heller, var jo litt spent på det siden han ble tørr bare to uker før.

 

Ang det med master trim, du nevnte i nest siste innlegg. Du mente for å trene der eller??? Jeg bor jo utenfor Arendal jeg vettu!!! Litt langt fra tigerstaden :-) Eller var det ikke det du mente kansje?

 

Kiropraktoren mente det var kolikk ja, og ja vi har hørt symptomene og jeg begynner allerede og bli sliten. De første tårene etter fødselen kom igår- fatter ikke at vi holdt ut i 2 og en halv mnd forrige gang.

Barn tatt med KS kan ha for lite bakterieflora i magen siden de ikke kommer ut gjennom bekkenet og får kontakt med morens tarm.

Heldigvis har de et pulver på helsekosten for spedbarn som kiropraktoren anb.

Det var det vi brukte på eldstemann også!!! Jeg hadde bare glemt det. Det virket på han jallfall, nå bare krysser vi fingrene for at det gjør det denne gangen også.

 

Må løpe, har lovet at vi skal kjøpe lørdagsgodt idag!! men.....håper du koser deg på hytta og at der er gode senger!!! Litt miljøforandring er bra for deg!!

 

Du hører fra meg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på at du kanskje ikke bodde i oslo, skjønner ikke hvorfor men var helt sikker på at du gjorde det. På Ullevål flytter man over på barsel-hotell og det er som et vanlig hotell med jordmødre og helsepersonell som hjelper deg, trykker på en knapp på rommet. Det koster noe å ha barn boende der (mannen får bo der gratis tror jeg).

 

Det var trening i Oslo jeg mente ja, men blir litt langt for deg det, skjønner som sagt ikke hvorfor jeg gikk ut i fra at du bodde i Oslo...Men du kan jo trene deg opp hos fysioterapeut der du bor uansett. Er det noe bedring i bekkenet nå allerede eller må du begynne treningen først?

 

Mitt bekken er absolutt ikke bra om dagen. Fikk vondere og vondere på hytta, klarte ikke å begrense meg så mye som hjemme og gikk nok litt for mye.Sengene var ok, men ikke som hjemme så det kan vel også ha hatt litt å si. Men synes likevel det var verdt det. Klarte å koble av for første gang på leeenge. Sov om natten også, skikkelig luksus, men så fort jeg kom hjem fikk jeg problemer med å sove igjen, da kom tankene og stresset tilbake i kroppen. På hytta klarte jeg jo nesten glemme at jeg var gravid. Vi hadde en liten vannkrig en gang og jeg holdt på å ta et kjempe-steg for å hoppe unna en vann-stråle, glemte helt at jeg ikke kunne gjøre det. Kom på det i siste liten da heldigvis, men sier litt om hvor mye jeg klarte å koble av der :-)

 

Når det gjelder datteren vår så begynte hun i barnehagen på torsdag og det var ikke så velig greit. Hun ville ikke det i det hele tatt, men når hun skjønte at hun ikke hadde noe valg, klarte hun å stålsette seg på det og gå på det med bøyd nakke. Er bare så utrolig stolt av henne. Jeg så at hun var redd og veldig ukomfortabel, men hun samlet alt hun hadde av krefter på å gjennomføre det uten gråt eller noe. Da vi kom hjem i går hadde hun vært der nesten hele dagen og klart seg veldig fint og da vi spurte om det var fint der og om hun hadde lyst til å gå der sa hun bare: 'nei, men mamma sier at jeg må'. Enkelt og greit, dette er noe jeg bare må. Kjenner det stikker i hjertet da, men tror jo at hun får det bedre etter hvert og at dette er bare bra for henne.

 

Høres veldig bra ut med deres eldste da, håper det fortsetter sånn ja. Hvordan går det med Samuel da, virker pulveret? Var ikke klar over dette med bakteriene ved vaginal fødsel, kjekt å vite.

 

Ha det fint videre, du er skikkelig søt som tar deg tid til å skrive til meg midt oppi alt ditt, setter pris på støtten din nå på slutten :-)

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering igjen....

 

Var hos legen igår og hadde det ikke så bra så jeg spurte om det var noen mulighet å få ks en uke før. Hadde sovet 3-4 timer pr natt i ca en uke og bekkenet har bare blitt verre og verre så føler bare noen dager mindre å vente er verdt å jobbe for. Hun legen jeg går til nå er bare så herlig (bare en vikar desverre!) og hun hadde ikke noen problemer med å se at jeg var sliten (enda mer sliten enn sist jeg var der) så hun skrev brev til Ullevål med en gang for å prøve å få fremskyndet ks. Men hun sa også at Ullevål ikke pleide å innvilge det (jeg er visst ikke den eneste som sliter på slutten av svangerskapet....), men at det var verdt et forsøk. Skal prøve å ringe Ullevål imorgen og høre om det er håp.

 

Det går også bedre med datteren min i barnehagen, og det er så deilig å vite at hun har det bra mens jeg kan slappe av med god samvittighet.

 

Sånn, det var siste nytt. Ha det fint videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke glemt deg, bare hatt litt mye på gang. Var inne å leste forrige innlegg for en stund sia, men da hadde minsten bestemt seg for at ikke mamma fikk sitte for seg selv. Så det ble ikke til at jeg svarte. Han er mye bedre i magen, tross for at jeg fikk betennelse i såret og måtte gå 10 dg på antibiotika. Var ferdig igår så nå håper jeg begge blir bedre. Han er temmelig selskapssyk på kveldstid og er bare fornøyd om han ligger på et fang....tungvindt til tider. Noen ganger er det ingenting som nytter, stakkars lille kropp, man ser tydelig at han har luftsmerter, men heldigvis er det ikke så ofte lengre.That`s life!! :-)

 

Stakkars deg, jeg føler skikkelig med deg. Jeg vet jo åssen det er så jeg får frysninger når jeg leser det du skriver. Det er så typisk at du nå bruker de siste kreftene dine og de trenger man så absolutt den første tia når babyen kommer. Dette med å opp om om nettene er ikke noe for meg altså, blir helt tullete når jeg ikke får nok søvn. (tenker med skrekk og gru på åssen det hadde vært å være aleinemor, huff!!) Selv om det er en periode...........så er det en mager trøst mens det står på. Men jeg sover faktisk veldig mye bedre de timene mellom måltidene enn en hel natt når jeg var gravid. Heldigvis.

 

Så bra du hadde det greit på hyttetur, det trengte du og det gjorde nok din datter og mann også. Skjønner godt at du er glad for at det går bedre med henne i bhg, en ting mindre og tenke på og ikke minst bedre samvittighet. Nå vet jo ikke jeg åssen din datter er, men siden jeg jobber i bhg ser jeg ofte at barn kan vise og gjøre det verre enn det egentlig er ovenfor foreldrene........når de i virkligheten har det greit. Men det er tøft for noen, og man kan jo forestille seg det, som de første ukene i ny jobb f.eks. Pyton. Heldigvis innretter de fleste barn seg mye lettere enn oss voksne. Det som er viktig er at ho får tillit til noen av de voksne og helst en/ei som ho leker greit sammen med fra første stund. Da kan mann "slippe unna" de værste krisene.Håper dere har et bra bhg tilbud? Selv jobber jeg en bhg som er privat. TRYGGE BARNEHAGER som er en kjede i hele landet. Den ligger 15 min kjøring unna mens vi har valgt å han vår sønn i kommunal bhg i nærmiljøet bare 5 min kjøring. ----------- sporer litt av her nå ser jeg. Ja da fikk du kansje tankene over på noe annet en liten stund.

 

(Bekkenet mitt er blitt noe bedre, det er nesten like vinglete, men musklene er ikke så harde og jeg verker ikke så mye.Merker jeg har lite styrke og det slår seg vrangt om jeg er for ivrig. Har ikke begynt å trene hos fysio enda, bare litt på matte hjemme.)

 

Tror jeg bør legge meg snart, men send meg gjerne siste nytt. Krysser fingrene og jeg skal tenke på deg. Tvi tvi for litt søvn for oss begge.

 

Tips: prøv å drøm at du får spinal bedøvelse, det er jo som å plutselig ligge på en sky. Det er en deilig følelse. (kan godt skjønne noen blir avhengig av smertestillende medisiner, skummelt)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skjønner godt at du har mye å stri med, ikke svar når du ikke har tid !! Er litt treg med å svar jeg og, er litt i koma om dagen...

 

Godt å høre at dere begge er bedre, er ikke bare bare med en gang de er ute heller nei, selv om det kan føles sånn når den enda er inni magen... Tenkte jeg skulle tipse deg om vippestolen til Babybjørn, den er helt utrolig bra, en veldig spesiell gynging som beroliger barnet. Fikk spist mitt første måltid i ro og fred etter at vi kjøpte den. Du setter benet på stolen og gynger, har inntrykk av at alle barn roer seg i den. Har prøvd den på flere barn som har vært her på besøk, men ikke kolikk-barn da, er ikke sikkert det er så mye som hjelper der.

 

Har hatt en skikkelig slitsom periode igjen med nesten ikke noe søvn. I går toppet det seg litt, lå i sengen stort sett hele dagen, klarte nesten ikke holde øynene oppe, men fikk ikke sove - helt håpløst!! Men sovnet til slutt kl 18 og med noen små pauser så har jeg sovet til åtte i dag, så nå er jeg uthvilt, endelig! Får sikkert ikke sove til natten igjen, men så lenge jeg får hentet meg inn innimellom overlever jeg på et vis i hvert fall. Nå er det faktisk bare fire dager igjen så klarer å se lyset i enden av tunnellen nå :-)

 

Likte det du skrev om at det å begynne i barnehage er som å begynne i ny jobb. Ikke noe kult, men noe man må igjennom og det blir bra etter hvert. Datteren vår har kost seg der i en uke, men i dag skulle samboer levere siden jeg sov lenge, og da slo hun seg helt vrang. Hun klarte nemlig å syte seg til å slippe barnehagen forrige fredag. Samboer skulle levere, men klarte ikke gå i fra henne da hun var litt lei seg og tok henne med hjem, så han har seg selv å takke for dette. Det endte med at jeg måtte følge henne opp i dag og gå i fra henne mens hun gråt. Det har jeg ikke gjort før og det kjentes i hjertet ja !! Men at jeg som er høygravid skal være tøffere en samboer, det hadde jeg aldri trodd. Ringte opp der nå og hun gråter ikke, men leker fint så det går nok bra. Håper bare samboer klarer å gjøre det samme, for han skal jo være alene med henne neste uke. Håper også at jeg klarer å slappe av når jeg er på sykehuset og ikke uroe meg for mye for de der hjemme, det sliter jeg litt med, er en skikkelig hønemor !

 

Var hos siste time hos jm igår, hodet hadde enda ikke festet seg helt, og da jeg spurte hvorfor ikke (det har vært nesten festet i en god stund nå), svarte hun at babyen mest sansynlig ikke kommer langt nok ned i bekkenet da det er så smalt som det er. Herregud, er glad jeg skal ha ks ja!!

 

Bekkenet mitt er som før, er egentlig litt overraska over at det har holdt seg så stabilt, trodde jeg skulle bli mye verre nå på slutten. Kan ikke gjøre stort selvfølgelig, men nå har jeg gått sånn så lenge så føler jeg overlever dette. Det er noe med å vite at det er så kort tid igjen, lettere å holde ut når det er snakk om noen få dager. Men har ikke kommet dit hvor jeg synes at tiden går for fort, sånn som du hadde det. Jeg føler at tirsdagen ikke kan komme fort nok.

 

Ha det fint så lenge.

 

Stor klem fra

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg var hos osteopaten for en uke siden, da hadde jeg ikke vært der på en måned fordi hun hadde hatt ferie. Hadde veldig vondt før jeg gikk til henne, musklene hadde låst seg igjen, men etter en time hos henne var jeg mye bedre. De vondtene jeg har nå er det nok ikke noe å gjøre med annet enn å få babyen ut, men jeg klarer i hvert fall å gå og puste samtidig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Godt å høre fra deg og veldig godt å høre at du klarer å gå og puste samtidig!! He he. Det er en fordel........noe som sikkert ikke mannfolk hadde klart om de hadde vært gravide og hatt bekkenløsning. Siden de skjelden klarer to ting samtidig :-)

 

Så vittig med baby bjørn stolen, jeg hadde en gammel vippestol og vurderte å kjøpe ny siden den knirket og var veldig nedsittet. Så fikk jeg låne baby bjørn stol av ei venninne og er super fornøyd. Dessuten er det ok at den ikke har disse bære reimene på siden noe som den forrige hadde, storebror fant nemlig ut at det var best å knytte de rundt hodet på lillebror så han ikke datt ut!!!! huff. Vi fikk den nye baby bjørn bære selen med ekstra støtte i kors ryggen i gave av mine svigerforeldre, den er super og t.o.m JEG klarer å bære han i den. Kjempegreit når man bare skal inn et par æren på et kjøpesenter å slippe å dra ut vogna av bilen.

 

Godt at jenta deres begynner å slå seg til ro i bhg, jeg vet å grusomt det er og har også sett fortvilte foreldre når barnet hyl griner når mor eller far reiser. Trøst deg med at det er skjelden det varer i over tre minutter. Samboeren din gjør henne bare en "bjørnetjeneste" og det ender med at hun bare blir mer usikker og det vil ant ta enda lengre tid for henne å slå seg til ro!!! Men trøst din mann med at han er ikke den eneste, min mann har det også!!!

 

 

Samuel er nesten helt bra i magen!!! Takk og lov. De gangene han har luft smerter tror jeg helst det er noe jeg har spist. Dessuten sover han bra om nettene og mange netter på rad har han bare fått mat kl 04. Bortsett fra i natt, da var det 3 ganger.:-(.så det fins unntak og jeg er ikke laget for det heller........ Skjønner ikke hvorfor i allverden babyer skal trenge mat midt på natta!!!? Som du ser har jeg veldig vondt av meg selv som må opp å amme :-)men jeg har ti ganger mer vondt av deg!!! HOLD ON de siste dagene, har du fått ordnet alt klart til nurket kommer?

 

Klem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar, er alltid så koslelig å høre fra deg.

 

Ja, det var sprøtt med vippestolen, så bra at dere har fått prøvd den. Er vel ikke alltid like mye hjelp i det storesøsken gjør nei, man må vel passe på regner jeg med. Vi skrudde sammen sengen her om dagen og datteren min fant ut at hun rakk opp og klarte å få dynen opp i sengen helt alene, så da trengte hun ikke hjelp av oss når hun skulle legge babyen, det skulle hun klare helt selv ;-)

 

Har kjøpt noe som heter Ergo bæresele, håper den er bra, som du sier kjekt å kunne ha babyen på ryggen hvis man bare skal en kjapp tur i butikken eller noe. Men ellers så har jeg kjøpt easywalker vogn pga ryggen og bekkenet mitt, en utrolig god vogn som er en drøm å trille og som bare veier 7 kilo. Nyfødt-vogna til datteren min har nemlig løse hjul foran og det er bare drepen for bekkenet mitt.

 

Har begynt å få kynnere om dagen nå, og kjenner det kun i rygg og nakke noen ganger er det kun i nakken, veldig rart.....! Spurte jm og osteopat om det er mulig å få kynnere der, og begge mente at med min rygg og bekken var det fullt mulig. Hvis jeg blir litt oppspilt kan det plutselig begynne å prikke og stramme seg bak ørene - hehe har jeg aldri hørt om.

 

Det som er litt morsomt mht barnehage og datteren min, er at jeg driver familiebarnehage her hjemme til vanlig og vet at foreldre bare gjør barna en bjørnetjeneste hvis de nøler for mye ved innkjøring. Det vet mannen min også, men likevel har vi gjort det vi ikke skal gjøre med datteren vår. Kanskje like greit at jeg skal være borte neste uke for da må mann og barn klare seg selv, tror de må bli tvunget til det for jeg er jo så 'flink' til å ordne opp når jeg er her.

 

Så bra å høre at Samuel er bedre, er jo alle foreldres mareritt å få kolikk-barn. Men nå høres det ut som du har det ganske bra siden han sover såpass mye, vil ikke høre et pip om at du har det fælt nei ;-) Men nå skal ikke jeg klage heller, skal skrives inn i morgen - jiiiiiipppppiiii !!!!

 

Takk igjen for støtte.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ jeg er så spent å gleder meg på dine vegne at du snart nå er ferdig. Har tenkt på deg i hele dag, nå regner jeg med du er blitt skrevet inn og imorra før lunsj er du to barns mor!!!

Det hadde vært ok å høre fra deg, bare så jeg får høre åssen det har gått. Vitale mål på nurket og litt bekken oppdateringer. Så innlegget var kommet opp i 20 nå!!! Vittig.

 

Hvor har du kjøpt vogna di? Min er drit tung. 4 hjul og de svinger ikke.Hadde vært ok med en lettere trille etterhvert jallfall.

 

Du kunne tipset meg om at du drev fam bhg litt tidligere syns jeg...........he he......trenger jo ikke råd av meg du da. :-)

 

Masse lykke til!!!!!!!!!!!!! Krysser alt.

 

Klem Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ikke lenge igjen. Gleder meg sååååå sinnsykt til å bli ferdig og til å se hvem jeg har hatt i magen min i 9 mndr. Vi har vært litt fram og tilbake mht navn, men vi tror nok det er en liten Guro som ligger der :-)

 

Har blitt ganske forkjølet nå, men på innstkrivingen sa hun ikke at det var noe hindring for ks, så satser på at det blir som planlagt. Blir det utsettelser vet jeg ikke om jeg kommer til å takle det så bra. Har fått vite at jeg blir tatt rundt kl ti imorgen og da er samboer glad for da rekker han å bli med på det. Han må jo levere og hente i barnehagen.

 

Er glad for alt jeg får av råd når det gjelder innkjøring i barnehage, er ganske fersk i faget selv, har jo bare drevet på egen hånd her en liten stund, så dette kan nok du litt bedre enn meg.

 

Skal skrive her inne så fort jeg har kommet hjem og har fått summet meg. Er jo helt utrolig at man kan finne venner på BIM, hadde jeg ikke trodd:-)

 

Stor klem fra en snart to barns mor !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på vogna. Min er kjøpt på Barneverden på Alnabru i Oslo, men den første easywalker bestilte jeg faktisk fra nederland for da fantes de ikke i Norge.

 

Ettersom de er nesten like lette som de letteste paraplytrillene (men tusen ganger bedre å trille!!), trenger du bare den vognen, er ikke behov for å kjøpe en trille senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på nettet og fant ut at de selger de på renes i Arendal, så da skal jeg svippe innom en dag jeg er i byen.

 

Typisk at du er blitt forkjøla da, imunforsvaret ditt er nok ikke helt på topp nå som du er så sliten. Gleder meg til å høre fra deg ja, men som sagt ikke stress. Jeg bare skipper innom for å sjekke av og til jeg.

 

Sov godt og kos deg så lenge spinalen virker... he he

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...