Gå til innhold

Hva heter DU -?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg heter K A T H E R I N E, som uttales sånn som det staves, men det er det jo ingen som sier, bortsett fra pappa, resten av verden sier Katrine.

 

Men bryr meg ikke no særlig om det,annet enn at jeg blir irritert fordi jeg alltid må stave navnet mitt for å få det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anita (ser vi er tre her av de 16000 Anitaene som fins i Norge). Har aldri vært overbegeistret for navnet, men det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina her, har aldri tenkt så mye over navnet mitt, bortsett fra at jeg syntes det er litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise, heter jeg.

Likte det ikke da jeg var barn, syntes ikke det var romantisk nok. Ville hete Henriette eller ha mange mellomnavn. Det var ikke gøy å skrive navnet på kladdebøker!

Som voksen, liker jeg godt navnet mitt, og kan ikke fordra lange navn eller kombi-navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje. Navnet har aldri plaget meg

 

...........bortsett fra da jeg var liten å helst ville ha kjempelangt navn som charlotte aleksandra, og helst to etternavn også etterpå. Var veldig sjalu på lillebror som fikk to navn og jeg bare ett, he-he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madeleine heter jeg :)

 

Alltid så må jeg utale det riktig for folk.

Blir ofte Madelen , MadeLEINE.

 

Fornøyd egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Marie heter jeg og liker det veldig godt, kalles bare Ida til vanlig men skulle gjerne brukt begge navnene mer.

 

Da jeg var liten var det ikke så mange som het Ida men nå er det blitt mange

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Marie

Bruker helst bare Ida(som jeg synes er kjempe fint, liker ikke Marie så veldig godt, men det gjør min mor..)

 

Ifølge ssb begynte det å stige mot toppen rundt 1985 da jeg ble født, men jeg har ikke merket noe særlig til de andre Idaene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjersti

- og har hatt mange tanker rundt navnet! Det er jo egentlig et vanlig, gammeldags navn, men jeg har oppfattelsen av at ikke så mange heter det! Det er iallefall svært få ganger jeg har vært på et sted hvor vi har vært flere med samme navn. Jeg liker det godt. Synes det klinger "lyst", selv om det inneholder "r" som ofte kan gi navnet et "grovt" preg :-)

 

Lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har TRE navn, og det har jeg alltid hatet... Litt for mye, så synes jeg ikke det er så fint...

 

Heter Sunniva Avery Marie...

 

Sunniva er vel helt okey, har aldri hatt noe imot det, men aldri synes at det er så veldig fint heller...

 

Avery er jeg ikke så glad i, men er oppkalling da, så det er helt greit tror jeg... Men som sagt blir det litt for mye sammen med de to andre navnene...

 

Marie er også oppkalling, jeg liker det egentlig ganske godt...

 

Men kunne gjerne bare hett Sunniva Marie og tatt vekk Avery;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunhild

hatet det da jeg var fliten (visste ikke om flere som het det, så syntes det var for spesielt)

nå elsker jeg at det er så få som heter gunhild, og syns navnet mitt har en sjarm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Katrine. Greit navn forsåvidt.

Men det er jo så fryktelig mange av oss. Har alltid vært en to-tre stykker i klassen og på fotballaget osv.

Jeg er nå litt opptatt av å finne litt mer sjeldne navn til mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Jannicke... Det var veldig 'poppis' på slutten av 70- og begynnelsen av 80-tallet... Tror ikke det er så mange som blir døpt det i dag. Syns navnet er greit nok, men bor ikke i Norge så mange har vanskelig med å uttale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin

 

Heilt ok. Men æ kunne kanskje hadd et navn som va litt mindre brukt. Men ha aldri skjemmes nåkka over det, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGUNN-har alltid likt det, er et navn som ikke "alle" andre heter....men tror neppe jeg hadde kalt unge min for det nå...men så har jeg et favorittjentenavn som jenta (?) i magen skal få....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Sissel, og er vel ganske greit å leve med det. Har aldri mislikt det, men heller ikke elsket det. :) Helt greit, ikke alt for vanlig heller. Jeg ønsket meg også flere navn som barn, men i dag er jeg glad for mitt ene navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter FRIDA:-)

Liker det kjempe godt i dag, men ikke fullt så mye i værste tia med Frida-frosk og Frida med hjerte i hånden....Huff, ble lei av det ja...

Har aldri møtt noen på egen alder med samme navn, men ser jo på ssb at det var ganske pop på slutten av 90-tallet.

Skulle ønsket jeg hete Frida Marie foresten, det synes jeg er kjempe fint:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia Marie faktisk.. smør på flesk.. he he.. har aldri brukt begge og får litt hetta når noen gjør det..

 

pappa ville jeg skulle hete marie etter en tante men moren min mente at alle kom til og kalle meg mia... så da ble det begge deler..

 

har ikke så mye i mot mia delen.. ikke marie heller.. men ikke sammen...

 

jeg legger merke til at de fleste har enkle navn (altså bare ett) men alikevel er det så populært og gi barna sine svultsige dobbelt navn... er litt i mot det.. de kommer aldri til og bruke dem begge.. (diverse prinsesser feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Camilla Marie og har i grunnen alltid, i hvert fall i voksen alder, alltid vært fornøyd med navnet mitt. Litt kjedelig at det er så mange på min alder som heter Camilla. Har egentlig ikke brukt Marie så mye, men synes det er fint å ha der. Skulle ønske jeg hadde brukt det mer.

Alle i min familie har mellomnavn og det synes jeg er fint, da kan man selv velge om man vil bruke det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...