Gå til innhold

SpongeBob!


selfangerkjerringa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har allerede kjøpt non-stop (takk for ideen) og skal spise meg kvalm i forsøk på sympatetisk magi.

 

Huset går for i alle fall 100' over takst, det blir drømmekjøkken og vel så det!

 

Og IKKE finn på noe med megleren - du vil ha det alt for travelt med å svare på spørsmål fra hordene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe :) skal prøve å la være å hoppe på meglern... Selv om jeg og gubben spøkte med at det er kanskje den nye nylander-garantien: "om vi ikke får solgt huset ditt så er du i hvert fall garantert et nypp!"

 

vi satser på drømmekjøkken, og at non-stop og sympatetisk magi gjør susen :) Jeg har kjøpt fine orange grapefrukt til spisestuebordet, et lekkert utvalg frukt (melon, nektarin, cherrytomat, jordbær) til kjøkkenet, samt en vase med to orange liljer og en kvast med noe grønt til stuebordet. Skal ikke se ut som en bohus-katalog, men som hjemmet vårt :) Gleder meg faktisk litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan gikk det? Noen god følelse?

 

Er kjempehappy, hadde elektriker på besøk mandag og han ga oss et grovt overslag på å få skiftet og oppgradert ledningsnettet, ny sikringsboks osv i huset, og han mener det skal bli billigere enn jeg fryktet! Har aldri vært så fornøyd med å få en omtrentlig regning på 32' før... Men det skal bli så godt å få el-nett som er tilpasset vår bruk, i stedet for den gamle damen som bodde der før oss. Er vel bare en av gledene ved å kjøpe et gammelt hus! Så skal jeg heller begynne å spare til drømmekjøkkenet etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kanll gitt :) Huset gikk akkurat på prisantydning - 1.7 :) Vi er lykkelige og kan endelig slappe av! Dvs hun vil ta over allerede 7. august så det blir LITT stress, men hello - det takler jeg fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, gratulerer! Gleder meg til å høre om drømmekjøkkenet, godt å leve gjennom andre, vettu.

 

Har vært borte fra jobb 4 dager - to dager avspasering+helg, og traff perfekt - det var de fire dagene med sommervær vi har hatt siden begynnelsen av mai. Kjennes ut som tre ukers ferie! Men i dag er jeg tilbake og det regner ute, alt er som vanlig...

 

Hatt en bra helg? Eller har panikken begynt å sette inn nå som du har 1 mnd på deg til å flytte over på søsters sofa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

 

Du får sende oss linken så vi får se hvor fint dere har det!

 

Lykke til :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tilbragt første helga i nyhuset! Godt å få være sammen med mannen min igjen :) Takler fint atskillelse, men foretrekker jo å være sammen da... Vi har vært og handla inn til nybadet, det blir utrolig bra! Kjøkkenet skal vi få tegnet forslag og få prisoverslag i løpet av uka håper jeg. Mannen min har allerede begynt å male og ordne på barnerommene :) blir så fint atte! Var utrolig deilig å ha fri i helga, nydelig vær, grilling både bare vi og dagen etter med resten av familien, sol og sommer, tusle rundt i den svære hagen, og fornøyd konstantere at vi har rips, solbær, rabarbra, en liten men bugnende jordbæråker, samt den største gressløkbusken nord for dovre!

 

Flyttepanikken er ikke ankommet helt enda, men jeg skal ringe rundt og få anbud på nedvask av leiligheten - jeg orker ikke tanken en gang på å vaske sjiten... blæh! Har heldigvis skaffa meg et gjesterom hos et vennepar som kan bli avveksling fra søstersofaen... betalingen blir å lage middag til det travle nybakte ekteparet :) og DET takler jeg fint :)

 

ps: lillejenta kom inn på 100%-plass i barnehagen rett over veien for nyhuset fra 15.august :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg for snille jenter! Og oss andre, heldigvis...

 

Investering i å få andre til å vaske rundt høres veldig lurt ut - ille nok å skulle flytte midt på sommeren med mage og greier! Det høres jo bare ut som _den_ sommeridyllen! Laget rabarbrais i går, det anbefales 100%. Ingenting som smaker mer sommer enn det.

 

Lurer på hva jeg kan gjøre for å få øket sommerfaktoren her oppe i nord? Begynner snart å få svømmehud mellom tærne tross den strålende helga! Her er jo så grått at jeg ikke kan se over fjorden engang - ikke værandes for sommerhungrige Svamper. Har akkurat bestilt meg tur til Oslo i juli og til London i august for å prøve å få mer sommer og storby, håper det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabarbrais?!? Oppskrift, takk!!!!!!! Hvis du er interessert har jeg oppskrift på en sinnssvakt god rabarbrapai. Rabarbra er sterkt undervurdert i matsammenheng... det er jo så godt! suppe, pai, is, grøt, pudding, syltetøy... mmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjempeenkel variant, jeg. Kuttet rabarbra i cm-biter og la i traktørpanne under lokk med sukker (ikke noe vann) på lav, lav varme til det saftet seg og ble grøtete. Vidunderlig dessert i seg selv, det, men så tok jeg god vaniljeis (som er litt kjedelig, synes jeg og blandet med masse, masse rabarbramos og puttet tilbake i fryseren. Ble kjempegodt!!!!!

Pai? Vanligvis lager jeg jo bare smuldrepai av rabarbra, men kanskje det er tid for mer avanserte varianter? Ja, takk.

 

Er du sikker på at du ikke er min bortkomne søster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok dessverre bare smuldrepai-oppskrift jeg bruker jeg og, men den er sykt god! Skal prøve å fiske den fram fra alt rotet, så kan vi se om det er den samme :) Bør vel fungere nesten like godt som fødselsattest det? hehe... Isen skal i hvert fall prøves!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smuldrepai og DNA - det er mange metoder for påvisning av slektskap...

 

Ser dere skal ha BIM-treff i Tr.heim i kveld, skulle gjerne vært med. Er vel den eneste jeg vet om som er gravid her nå... Ikke akkurat fødselsoverskudd her, nei! Så vi gjør så godt vi kan - i dag skal vi i hvertfall innom en venninne som fikk barn tidlig i mai. Hun har lovet å lage middag til Lille Torpedo og meg, hun er også gressenke og rimelig klar for voksenselskap... Vi har akkurat klart å bomme to ganger nå - jeg blir gravid rett etter at hennes er født:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun to venninner som er gravide nå - den ene er bestevenninna mi, som flytter til Stavanger samtidig som jeg foretar min egen escape to the country, den andre bor i Trondheim og er travelt opptatt med sitt. Så på ny-stedet er det kun meg ja. Vet ikke helt om det blir store barselgruppa... hehe.... får plage naboene til å gå trilletur med meg :) Eller rett og slett mamma - som nå blir boende 7-8 små minutter unna med bil! Luksus :) Og så har jeg ei "ny" venninne der ute som fikk sønnen sin tre dager etter jeg fikk datteren min. Vi er veldig samme typen, og kommer nok til å ha en del omgang.

 

Jeg gleder meg utrolig til treffet ikveld i hvert fall, kommer nok til å reise inn til trondheim ens ærend for å få med meg høst-treffene etter jeg har flytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barselgruppe høres ut som en drøm, gitt - jeg har en venninne i Seattle som fikk barn i april, og de har barselgruppe for _nabolaget_. Drev med svangerskapsyoga sammen og nå har de babytreff med trim osv - det høres jo bare så himmelsk ut. På den annen side har hun 3 mnd fødselspermisjon, så jeg tror jeg blir i gamle furet værbitt!

 

Burde kanskje ta meg en onsdag i Bodø og gå på BIM-treff på Kafka når magen blir litt større? Merker jeg trenger litt påfyll fra andre navlebeskuere, selv om BIM på nett hjelper godt:)

 

Så forresten at du var ute og støttet ang anonyme og andre nettfandener - bra. Det er så mange idioter der ute, selv om BIM er forholdsvis mildt i forhold til DinBaby. Der rømte jeg fort, gitt! Tror jeg har vært anonym her inne _en_ gang, og det var da noen diskuterte knipeøvelser, klarte liksom ikke helt å begynne min nye BIM-karriere med å fortelle om gamle damer med livmorprolaps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud var det DU som skrev inn om gamla med krykkene og livmorprolaps? Holdt på å le meg ihjæl!

 

Blir nok forresten dårlig med barsel-greier på Fosen ja. Jeg får tyne den ene venninna jeg har der med jevnaldrende førstefødte, og være flink til å reise inn til Trondheim og møte venninnene jeg har fått der etter hvert :) Skal jo faktisk være i permisjon denne gangen!!! wooooh!!! Gleder meg masse til å være hjemme med knøttet :)

 

N er jeg så trøtt at jeg nesten ikke ser hva jeg skriver - tar natta og snakkes imorra istedet. (Er så sen pga BIM-trefffet og så måtte jeg på nettbank da jeg kom hjem. Trøøøøttt...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du leste den - er det rart jeg ikke vil asossieres med den der? Det var forresten analprolaps også... Knip - og slipp - og knip - og slipp...

 

Har også begynt å planlegge permisjonstid - sist var jeg hjemme uten bil og sertifikat lang pokkerivold. Trodde jeg skulle dødd av frustrasjon! Denne gangen er lappen i boks og jeg planlegger en _mye_ mer aktivt oppsøkende permisjonstid, ja. Holde kontakt med jobben og reise litt og slikt - pappaen skal få ta sin del - det blir i det hele tatt annerledes. Ikke skal jeg være helt utkjørt når jeg endelig skal føde heller, sist gikk jo vannet og første ri kom mens jeg sto og diskuterte layout på prosjektrapporten jeg bare måtte ha ferdig... Gjett om jeg skremte den grafiske designeren litt!

 

Så det er Fosen du flytter til? Får prøve å få til vennskapskommuneordning med utveksling av barselgrupper mellom Fosen og Steigen, kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kniper ja, vær du trygg!!! Blir ikke noe prolaps her i gården, nååånei!

 

Permisjonstida tar jeg noen uker før de påkrevde 3-før-termin. Det er litt strategisk - jeg har EGENTLIG ikke kontrakt her i byen lenger enn til 4.august, men vet at sjefen helst ville hatt meg her minst ut året. Så jeg er garantert jobb ut september, og lenger om jeg ønsker. Men jeg lurer heller på om jeg skal ta 3 uker ferie (som jeg nettop fikk vite jeg har krav på) i oktober, og rett og slett ta permisjon fra 2. eller 3. uka i november. Jeg vet at permisjonstiden da blir tilsvarende kortere i den andre enden, men siden jeg tenker å begynne å jobbe som lærervikar etter permisjon uansett, kan det være like greit. Har nok større sjanse til å få mye jobbing hvis jeg kan begynne ved skolestart enn hvis jeg kommer ramlende i oktober/november :)

 

Fosen er forøvrig ei halvøy (www.fantastiske-fosen.com) med flere kommuner og egen lokalavis (!!!). Jeg kommer til å bli boende i en av disse søte små kommunene, noe jeg ser utrolig mye fram til :) Både jeg og du er jo som nevnt litt smårare som faktisk trives i sånne grisgrendte strøk. Kanskje fordi de små forholdene gjør at vi stikker oss lettere ut som de høyt utdannede, intelligente og tiltrekkende kvinnene vi er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se, se - man lærer noe nytt hver dag. I dag altså geografi i nordtrøndelag. Må innrømme at jeg har store kunnskapshull der.

 

Å ta permisjon tidlig er sikkert ikke dumt, da kan du bruke de mørke, kjiipe månedene til å stulle og stelle og bli vant til tanken på å bli tobarnsmor! Har jo orget det så greit at jeg får permisjon fra nyttår omtrent, så jeg får juleferien i tillegg - alle monner drar! Blir det barnehage på nysmåtten også? Har tenkt mye på det der, om jeg går tilbake i jobb som planlagt blir jo magesmulen (insh'allah) bare 8 mnd eller så! Men kanskje det går bra likevel, alt ordner seg som vi vet for snille jenter.

 

Her er et stort overskudd av høyt utdannede, intelligente og tiltrekkende kvinner i Steigen, og overraskende mange av dem er innflyttere. Lurt litt på hva det kommer av... Men jeg er som sagt eneste mamma i barnehagen som bruker høye hæler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg oppdatere deg på nok et punkt rent geografisk: Fosen ligger i SØR-trøndelag, ikke nord-trøndelag... Så om du fremdeles har hull i din nord-trønderske geografikunnskap så er det ikke så nøye for meg :)

 

De mørke kjipe månedene er egentlig verken mørke eller kjipe - jeg har bursdag i november, mamma jobber skift som sykepleier så vi kommer til å kose oss masse sammen på dagtid, og vi har masse planer om noe vi vanligvis gjør likevel, men dessverre i hastverk helgene rett før jul:

 

- planlegging/innkjøp/innpakking av julegaver til familie/slekt samt produksjon av hjemmelagede merkelapper (litt sport i dette hos oss, selv om alle ungene er blitt voksne)

- julebakst (vi baker minst 7 slag, vanligvis over 10)

- juleverksted: pepperkaker, julepynt osv

- gløgg-kveld med alle søsken og inngifte

 

Dessuten er det julekonsert, førjulskonsert, julemarked, julebasar, juleavslutning i barnehagen, konsert i kirka på julaften der jeg og de to søstrene mine skal opptre med en sang osvosv :) Tro meg - det blir en herlig november og desember!!! Høye hæler blir det imidlertid neppe, hovner jeg like mye opp som sist så blir adidas-slippers det eneste fottøyet jeg kan bruke den siste mnd...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkkei, nå blir jeg bare flau her - det så ut som nord på kartet, hjelper det??? Pinlig, men på den annen side har jeg såpass mange år som Marienlyst-beboer bak meg at jeg med fynd kan hevde å ikke vite en ting om Norge nord for Sinsenkrysset. Herved bevist.

 

Din november-desember-plan er herved adoptert, sånn rent bortsett fra at jeg vel neppe får opptre i kirken. SÅ slemme har nemlig barna her ikke vært. Dette blir Lille Torpedos 3. jul, og antakelig den første hvor han kommer til å sette pris på tre, pakker osv. I fjor var han bare trøtt og ville sove, men nå som han blir over to år må han da begynne å vise tegn til å være min sønn og blir hysterisk jule-oppglødd som vanlige folk? Jeg elsker jul, så hva jeg gjør sammen med en skotte som bare vil feire Hogmanay (nyttår) er egentlig et mysterium.

 

www.steigen.norge.cc, forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - dere søringer er vel unnskyldt dårlige geografikunnskaper automatisk :) Men du skal ha kred for å prøve i hvert fall! Det SER ut som nord på kartet, det har du helt rett i. Den grensa er ikke særlig logisk...

 

Jeg antar at det blir mer juleglede å spore når de tipper to år ja :) Lillejenta mi var 1 år og 9mnd jula som var, og det hun syntes var best med det hele var å leke med dukkene sine (som hun gjør hver bidige dag ellers) og å smake på julebaksten mens vi bakte. Punktum. Denne jula satser jeg på å indoktrinere henne godt og grundig til å bli sin mor og mormor lik, dvs være helt juletussete fra 1.desember og godt ut i januar! Jeg elsker jul!!! Luktene, lydene, tradisjonene, kosen, familien osv... skjønner ikke hva skotten din driver med! dvs ... min egen mann er prikk lik, han er ikke særlig begeistra for jul. Men det er antageligvis fordi han har jobba mangel lange år som kokk - med julebordsvvikling og all dritten det fører med seg fra oktober og godt ut året. De siste par årene har han imidlertid greid å kaste angsten fra seg, og i hvert fall glede seg over hvor glad JEG blir over jula :)

 

takk for link, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt sykt. Her har jeg gått siden begynnelsen av mai og klaget over sommeren som uteblir (med unntak av tor-søn forrige uke), og nå sitter jeg her og kjenner på at jeg gleder meg til jul... Er det det som kalles å gi opp håpet????

 

Begynner forøvrig juleshoppingen med venninnetur til London i slutten av august, men så blir det pause fram til 1. desember - er streng sånn!

 

Og vil også ha med at jeg bare er delvis søring, har nok barneår i Salten til at jeg teller som nordlending. Riktignok uten kunnskaper om midten av landet, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sommer i Trondheim for tida, så jeg har lite og ingenting å klage på :) bortsett fra at det ikke erlike gøy med hetebølger når en er gravid...

 

jeg er forøvrig enig med deg at 1.desember er starten. IKKE FØR!!! Det hender jeg må kapitulere og kjøpe noen få gaver før 1.des, fordi jeg sjelden har tid til å gjøre unna alt selve desembermnd. Men det kommer ikke ei flaske med julebrus inn i vårt hus før det magiske månedsskiftet!

 

Du er unnskyldt manglende geokunnskap om midtnorge siden du mest sannsynligvis bare har flydd over her innimellom :) skulle du få lyst til å ta noen feriedager på Fosen er det bare så si fra! Vi har stort hus med plass til både unger og bikkjer og skotter og det som måtte medfølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg faktisk slutte å snakke om jul, for jeg sitter og planlegger julepyntingen mentalt... Og ute har det blitt blå himmel og sol og blikk stille fjord og det er bare vakkert, så hvorfor drømmer jeg om Bing Crosby og serinakaker? Leeeenge til!!!!

 

Først skal jeg ha ferie, og kunne trenge noen stille dager i en hage på Fosen med rabarbra og rips, ja. Svigermor kommer på besøk fredag og blir i en uke... Du får holde utkikk etter nødrop fra en utslitt svamp! Skal ha litt mentalhygiene i Oslo og Stavanger etterpå, så det blir nok orden på sakene etterhvert. Håper til og med å få litt OK vær da. Så blir det jobbing jobbing jobbing fram til slutten av oktober, da skal prosjektet jeg jobber med avsluttes og så skal jeg bare dille og gjøre meg ferdig med papirarbeid og slikt etterpå før JUL og permisjon. Igjen hvis alt går som det skal, er jeg ikke noe sånt som 11 uke nå? Jordmor om en uke, gleder meg og gruer meg om hverandre - hvis hun finner hjertelyd skal jeg bare slappe av og kose meg fram til termin, BASTA! Tør jo ikke å tro på dette her selv om det definitivt er noe som vokser nederst i magen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...