Gå til innhold

Ka-ping?


SpongeBob

Anbefalte innlegg

Hadde nok gått hjem da du la inn middagstips, så det ble broccoli med ostesaus og bacon i stedet - også godt. Men det kan nok bli tortillas i kveld, ja - da har vi huset for oss selv igjen etter mye besøk og kan kose oss litt. Eneste er at jeg tror jeg må droppe kyllingen - spira er nok vegetarianer. Får total avsmak av alt med kjøtt og fisk for tiden. Unntaket er (u)passende nok salamipølse - i disse Gildetider skulle man jo tro magesmulen holdt seg oppdatert og tok avstand fra slikt? Men det må jeg ha, tross all dårlig listeria-samvittighet. Fikk forresten omsider beskjed om at jo,da, jeg kan spise både brie og camembert, den må bare være pasteurisert og ikke overmoden - greit nok. Kan fint vente med de mest stinkende ostene til januar så lenge jeg får _noe_ nå:)

Skulle ikke tro jeg hadde spist frokost i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din fristerinne!!! Med den tørre, kjedelige leverposteiskiva vakende i halsen har jeg utrolig mye mer lyst på en stor deilig grov baguett med salat og maaaassssee brie med pepper og tomat.... ååååh... o lykke, ditt navn er Ost!

 

ps: tortillas er kjempegodt også uten kjøtt :) kjøp f.eks linser som du koker inn og fyller tortillasen med - sammen med garbanzobønner (fåes kjøpt hermetisk, tøm av vannet og fres dem litt i panna med smør og litt salt), ost, løk, mais, paprika og annet namnam - og dermed får du masse proteiner og smaksrik middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vinner, ingen tvil om at det blir tortillas i dag. Gud, så godt det skal bli! Selv med Ellens sjokoladekake godt plassert i svampemagen er jeg klar som et egg.

 

Herremin, så akkurat på meldingen din at det er 22. juni, hvor har dette året gått? Vi er jo over sommersolverv allerede! Fint med midnattssol, men nå går det jo faktisk mot høst. Er fortsatt på "kan ikke helt tro det"-stadiet i graviditeten, men tar meg i å planlegge mageantrekk, og de er nesten uten unntak vinterklær. Typisk, da, når jeg endelig skal få møte kjekkasen Gahr Støre i oktober blir det med seks-måneders mage! Ikke kan jeg mingle og drikke vin heller... Men ost får jeg lov til, heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute til lunsj med ei venninne igår, spiste et usannsynlig deilig rekesmørbrød med salat på grovbrød bakt med soltørket tomat.... sånne ting kommer jeg nok til å savne som hjemmeværende! Takk og lov for at vi får litt bedre råd enn vi har hatt de siste åra, OG permisjon der jeg bare skal kose meg 10mnd UTEN studier, så jeg har mulighet til å bake tomat-brød selv og pille reker til smørbrødene :) Å jeg skal kose meg!!!

 

men et lite skår i gleden er at jeg ikke lenger liker sjokolade... bra for kroppen, men ikke fullt så bra for hjertet... sukk.. .jeg har hatt et lidenskapelig forhold til sjokolade i såpass mange år nå at det nesten er som en skilsmisse å regne når vi nå har gått hver vår vei. Smertefull separasjon. Men kan man ikke leve sammen så er kanskje atskillelse det beste - i hvert fall for en periode. Sjokoladekonfektkaka jeg bestilte på kafe igår ble stående så godt som urørt igjen på bordet... helligbrøde! fy skam seg gravide kvinne!!! sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, så var lille torpedo helsekostfanatiker mens han ennå var i magen. Jeg tilbragte hele svangerskapet med grovt brød, linser og bønner, masse frukt og grønt og mager mat - har vel aldri vært så sunn i mitt liv! Gjett om jeg tok det igjen mens jeg ammet, da var jeg desperat etter kalorier 24/7 og lå på godt over 1/2 kg sjokolade om dagen... Og ungen elsker alt som er søtt og godt, han, selv om jeg er litt panikkmamma og holder ham litt strengt.

 

Men det er jo uansett frustrerende når man har lov til å spise alt man vil, og så vil man ikke! "Spise for to" er jo ikke helt sant, da, men man kan jo unne seg noe ekstra når man har en kropp som jobber så hardt med noe så mirakuløst? Håper bare ikke spire2 viser seg å være like Dr Kellogg som LP var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...