Gå til innhold

Ka-ping?


SpongeBob

Anbefalte innlegg

La inn denne på 1. trimester av gammel vane, jeg...

Så du skrev at jeg påførte deg hjernevirus (SvampeBob Firkant...), og vil bare gjøre oppmerksom på at det er gjensidig - jeg har fått det med å bruke "Ka-Ping!" som interjeksjon... Ser ikke særlig intelligent ut, men jeg regner det som OK så lenge jeg ikke har kappe og én hånd i været.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahaha good one :D

 

Har vært uten nett noen dager pga hus-prosjektene våre. Igår var vi på ny-stedet og tok over ny-huset!!! Har nøklene i veska, tar dem opp av og til for å se på dem og ta på dem... fatter ikke helt enda at det er sant! Idag tidlig var fotografen hjemme hos oss for å ta bilder til annonse og prospekt, jeg holdt på til halv tre i natt for å få alt i orden. Er ganske trøtt idag. Men det ble sjitbra bilder! Gleder meg sånn til det kommer på finn på fredag :)

 

Ellers er alt i orden i svampeland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt strålende i Bikini Bottom, selv om jeg kjenner meg mer firkantet for hver dag som går. Får fremdeles buksene igjen over magen, men leter fortsatt etter de perfekte "lav-i-livet-uten-å-få-meg-til-å-se-ut-som-en-softis"-jeansene. Tror jeg er for gammel til å handle på hippe butikker...

 

Dessuten er de på kjøkkenet så lite solidariske at de lager mat, og matos er ikke akkurat min ting, da... Fy f så kvalm man kan bli sånn helt plutselig!

 

Du får legge ut link på Finn, da, så man får se x-Casa Dundersalt! Og gratulerer med nye nøkler, er det ikke herlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk :) Nå er jeg bare sinnssykt spent på hvor mye vi får solgt kåken for - det er nemlig være eller ikke være for et splitter nytt drømmekjøkken (ja - leverandøren heter faktisk Drømmekjøkken AS) i nyhuset!!! Hvis ikke vi selger til takst så blir det et lusent ikea-kjøkken istedet... :( jaja.

 

forresten så blir det nok Casa Dundersalt ei stund framover - jeg flytter ikke ut derfra før de nye eierne skal overta, forhåpentligvis ikke før uti september en gang. Etter det skal jeg bo på sofaen til søstra mi fram til jeg tar permisjon fra jobben her i byen :)

 

skal legge ut link så du får se ja! hihi :)

 

ps: matos er djevelens verk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har faktisk mye lekkert på IKEA også hvis man har litt smak, og det går jeg jo ut fra at en med det stilfulle navn ka-ping har! Kusina mi brukte IKEA på vaskerommet, noen nydelige blågrå dører som kombinert med skifergulv var bare mmm... Men vi går helt klart for Drømmekjøkken AS og alt det måtte innebære, her skal prisen opp godt over takst, takk!

 

Skal du bo alene i byen helt til vanlig permisjon begynner? Det er jo kjempelenge til! Trodde bare det var meg som var såpass grundig gressenke? Gubben begynner ny sesong i august, så da er det bare meg, magen, bikkja og lilleprinsen i overskuelig framtid - har ikke engang orket å begynne å tenke på hvordan jeg skal organisere meg rundt termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fine IKEA-kjøkken ja!!! ikke noe tvil! Vi har faktisk sett oss ut et par fronter vi kunne tenke oss. Fordelen med Drømmekjøkken derimot er at de spesial-snekrer hele sjiten. IKEA har standard. Kjøkkenet i ny-huset er IKKE standard........... Drømmekjøkken tegner forslag til kjøkken, setter sammen forslag, monterer det nye kjøkkenet og alt sammen. Fristende, ikke sant :)

 

Jeg er gressenke framover nå ja! Til og med uten barn etter hvert... hun flytter etter pappan i august for å begynne i barnehage på ny-stedet. Jeg jobber fulltid i Trondheim ut september, og det kommer til å bli litt deltid fram til permisjonen 1.desember. DA har jeg helt fri i 10mnd framover! Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også ha nytt kjøkken... Og snille mennesker som gjør alt arbeidet for meg og innstallerer selv-ryddende benkeflater og kjøkkengulv hvor smuler og bikkjehår på magisk vis bare forsvinner...

 

Høres fantastisk ut. Vi krysser fingrene for riktig kjøper og budkrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - hvem er det som forhandler disse selv-ryddende benkeflatene og magiske kjøkkengolvene? Jeg vil også ha!!! Eller kanskje jeg burde gifte meg med en kvinne istedet for en mann.... de SER ganske enkelt ikke det samme som oss tror jeg. Heisann - kanskje løsningen er å anskaffe seg manne-briller så vi heller ikke ser det og kan irritere oss over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig med det der, tror de brillene ville slått stort an hos dobbeltarbeidende kvinner. Min elskede slo til i går, laget middag og ordnet og styrte og ryddet og vasket opp på kjøkkenet og tok legging av Lille Torpedo - jeg fikk beskjed om å gå og ta et bad, mmm. Men da jeg sto opp i morges så kjøkkenet akkurat likt ut, hvordan går det an? Ikke hadde han sett de store tustene med hår fra brun labrador som leker tumbleweed over kjøkkengulvet i den minste bris heller...

 

Nei, når 1. trimester er over skal jeg få energien tilbake! Og da er det vel bare LT og jeg i huset også, og bikkja er ferdig med vår-røytinga, så da går det an å holde det ryddig! Må innrømme at jeg kom hjem i går, så meg rundt og takket min skjebne over at jeg ikke skulle ha shinet det til visning, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe :) ser for meg tumbleweed-bikkja på kjøkkenet :) Ja det er utrolig med mannfolk. Mannen min er i tillegg kokk, og jeg fatter og begriper ikke at han ikke SER matrestene i vasken?!? Jeg har gjort studier på dette og eksperimentert med hvor mange dager det går før han tar det. Bombe - det kan gå opptil ei uke... og da gir jeg opp og tar det selv før det oppstår egne sivilisasjoner i slammet.

 

Jeg kjenner STOR forskjell nå i 2.trimester, jeg er fortsatt sliten men overhodet ikke i samme grad som i 1.trimester :) Jeg lurer forresten fremdeles på om terminen er riv ruske gal - hvis jeg er i uke 13 nå så fikk jeg VELDIG tidlig mage - kvalmen ga seg i uke 11 og jeg har allerede kjent første livstegn til lille Roadrunner der inne (mannens navneforslag dag han hørte om sparkene)... skal sjekke med fødepoliklinisk idag om jeg har blitt satt opp på UL i antatt uke 16, så får vi se hva som skjer.

 

ps: har fått utkastet til avis-annonsen på mail idag, det er helt rart å se sitt eget hjem på den måten... og så er jeg nervøs - tenk hvis jeg og megler står der på tirsdag og alt er klart med frukt og blomster og skinnende parkett OG SÅ KOMMER DET INGEN!!!!!???? herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gift med en kokk, og forklaringen er enkel. De som har arbeidet i store proff-kjøkken er vant til at det står en blek og kvisete lærling i et hjørne og bare venter på å få vaske opp den gryta sausen akkurat har svidd seg i bunnen av. Det er denne lærlingen som fjerner stammerådet i utslagsvasken og sørger for at matrestene fra uke 14 forsvinner fra kjøleskapet på magisk vis.

 

Det kommer sikkert folk på visning, tror du ikke? En venninne av meg fikk sendt fire venninner på sin visning, bare så det skulle se ut som at det var stor interesse, og så var det så fullt at de knapt kom inn døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går det an å få tak i sånne kvisete lærlinger? hm... kanskje spar-kjøp har noen modeller. Jeg kunne definitivt trengt en. Kanskje det fins en versjon som tar klesvasken og finner de forsvunne sokkene også? Forretningside!!! Jeg gruer meg noe sinnssykt til å vaske kjøleskapet forresten :( Det er noe av det verste jeg vet.

 

Vi får satse på fullt hus og stormende jubel på visning :) Enten det eller så får jeg og megleren spise opp nonstopen og frukta alene. Praktisk og sentralt beliggende halvpart... hehe... rart å se sitt eget hjem beskrevet på den måten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke brukt stylist og fått beskjed om å ha 23 irrgrønne Granny Smith-epler i en Starck-bolle? Frukt og non-stop er faktisk til å spise? Hvilken luksus... Det kommer nok mennesker løpende bort til deg emd sjekkhefte, skal du si - hvem kan vel motstå en praktisk og sentrlt beliggende halvpart? Se lyst på det, det kunne jo stått "bakpart"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe sant det :) Jeg har ikke brukt stylist nei - megleren mente at jeg hadde så god peiling selv at det var unødvendig. Gøy! ikke gøye-hansker-gøy altså, men morsomt :) Antar at hvis jeg i tillegg til å ha non-stop stående framme faktisk SERVERER dem ved ankomst til visning, så ender de opp med å krangle om hvem som vinner både huset og vertinnens gunst! mohaha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg _virkelig_ til å se prospektet!

 

Har sittet i lunsjen og diskutert distriktsmeldingen som kom i forige uke, utrolig hvor irritert man kan bli... Problemet med distriktene er i følge aftenposten at unge kvinner er alt for urbant innstilt, så de flytter til byen. Du skal da ta med deg din (urbane) gode peiling og flytte fra byen og ut i en liten kystkommune, betyr det at du er rar? Og jeg som har gjort det samme, er jeg underlig? Eller har vi bare ikke skjønt det? Herre, så simpelt livet virker sett fra Postgirobygget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan visst virke som jeg og du er unormale ja. Vi er rett og slett postmoderne avvikere...

 

Små kommuner er attraktive på mange måter - det er ofte bedre miljø enn i by (da mener jeg luft og sånt), lettere tilgang til natur, bredere fritidstilbud for barn, større fleksibilitet på mange områder, billigere bolig osvosvosv. Det som hindrer unge i å flytte samme vei som oss er hovedsakelig jobbmulighetene. Hvis det fins jobb i kystkommunene til unge kvinner så kan vi godt finne på å reise fra kafeene og H&M-butikkene og etablere oss godt utenfor allfarvei. Sånn som jeg og du - særingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare spørre deg, og fikk akkurat svaret jeg ventet - kanskje det er på tide at vi postmoderne distriktskvinner ble hørt, vi også? Hm, dette må jeg visst gjøre noe med... Merkelig at ingen har kommet på at man kanskje kan "få kvinner til landsbygda" ved å tilby dem attraktive jobber? Men nei, da - problemet er jo at bygdene er for stygge, så jeg i forrige uke...

 

Det var dagens utblåsing. Nå tror jeg at jeg skal nettshoppe litt for å komme i godt humør igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdene er for stygge ja. Jaha. Det forklarer jo saken.

 

Jeg skal kjøpe meg et par sko jeg. Det gjør nok humøret bedre :) Må bare vente til jeg er ferdig på jobb... vente, vente...... bare en time og tre kvarter igjen nå......... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har sommertid, så jeg slutter 15! Hurra, dagene blir så mye lengre...

 

Dessuten har jeg omsider fått ringt jordmor og fått time i uke 28, nå kjenner jeg meg jo nesten gravid på ordentlig, jo! Huff. Må jeg bli voksen når jeg blir tobarnsmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lurt litt på det samme selv... er ikke særlig interessert i å bli voksen jeg. Men jeg nærmer meg 30, to barn, hus, to biler (stasjonsvogner), garasje, katt, snart hund....................... det kvalifiserer vel kanskje for voksenlivet?

 

forresten så ga du meg en god ide ang. internettshopping - det å flytte på landet vil jo frata meg en del shoppingmuligheter, jeg tror jeg må intensivere internett-shoppinga mi istedet :) Posten kommer jo fram overalt, så når man får tilsendt sakene så er det jo nesten like bra som å være i butikken :) bortsett fra klær da for det må jo prøves. Men mye annet kan vi skaffe vi avvikere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, har ikke garasje, og selv om jeg kjører stasjonsvogn er bil nr 2 en varebil... Har ikke katt heller, så du er kanskje mer voksen enn jeg?

Men så er jo jeg gammel, da, fyller 33 i august! (Jo, det stemmer - måtte telle litt på fingrene her...)

 

Posten er flinke til å komme fram, ja, her hos oss kommer den i alle fall fram! Ikke noen hentelapp her, pakkene ligger stort sett på kjøkkenbordet når jeg kommer fra jobb... Unntaket er når amazon har sendt noe med DHL, da gir DHL i Bodø pakken min til noen de vet skal den veien, og ber dem om å gi den til meg når de ser meg. Høres det ut som banjoland, eller? Har hentet pakker på hurtigbåten, bensinstasjonen, rådhuset og fiskemottaket... Og ja, jeg shopper mye på amazon. Hørte akkurat at del av "det gode liv i Alaska" (STERKT undervurdert serie) er at de har det høyeste nettshopping-forbruket i USA. Lenge leve internett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres littegrann ut som stedet jeg flytter til :) Kan oppleve å komme inn på blomstersjappa og få beskjed om å ta med denne oppsatsen til ungdomshuset for det er konfirmasjon i helga og du skal vel dit med kake uansett du - joda det skal jeg jo så blomsten blir med i samme vaset..... Men det er litt mer "sivilisert" hos oss må jeg innrømme, har faktisk post-i-butikk til og med! dvs kombinert kiosk/post/sportsbutikk/frisør/videosjappe :D Men pakkene kommer nok på døra ja :) det gjør de.

 

Det gode liv i alaksa er faktisk en veldig bra serie! skjønner godt at de shopper på nett jeg. Hvordan i all verden eller skal de få tak i annet enn fisk, pick-up'er og rutete fleece-jakker?

 

ps: du har bikkje og er over 30 - du er nok minst like nært voksenlivet som meg! selv om katta mi er på størrelse med en hund.... hehe... er du gift forresten? hvis ikke så kan det hende jeg er vosknere enn deg likevel.. dæng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da - vi hadde 7 års bryllupsdag i mars. Og _der_ kjente jeg meg gammel igjen...

 

Nå har jo faktisk Ed i dGLiA svart skinnjakke, så det kan virke som at de hadde tilgang på andre varer også før nettet slo an. Ikke bare rutete fleece, mener jeg, selv om det selvfølgelig er praktisk. Er den eneste mammaen som kommer til barnehagen med høye hæler på vinterstid, så jeg identifiserer meg litt med Ed.

 

Og vi har også post i butikk, det er bare at jeg bor 17 km unna den butikken, så postfolkene tar likegodt pakkene med helt fram. Kjempegreit! Nærbutikken min har bare alt annet, ikke post:)

 

Hurra, nå er klokken nesten 15, så nå skal jeg ta kvelden. Klar for det evige spørsmål, hva skal jeg kjøpe til middag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir vel ikke jeg naboen til post-i-butikken heller - 10km er vel neppe gangavstand... Nærbutikk har vi! Der jobber lillesøstra mi på 18 som ekstrahjelp :D hehehe.. når vi lar henne bo hos oss innimellom så hun slipper å sykle 13km til jobb så har hun jo ikke annet valg enn å si ja av samvittighetshensyn når vi ber om barnevakt... .mohaha!!!

 

ps: til middag idag skal du ha tortillas fylt med kjøttdeig/kylling, ost og garbanzo-bønner, servert med isbergsalat eller vestfoldsalat, hjemmelaget guacamole og mais-stuing.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...