Gjest Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 og hvor i usa bor dere? bor selv i tillamook oregon
proud mom Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 hei jeg bor i tampa bay omraadet i florida, har bodd her i 6 aar og har en gutt paa 3 1/2 og venter # 2 i juli
o.O.o.O.o Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 hei, jeg bor i Los Angeles, (Manhattan Beach) Har bodd her i tre år og blir nok værende her. Er ikke gravid, men den tid kommer nok etterhvert. Vil veldig gjerne komme i kontakt med andre nordmenn/scandinaviske jenter i området. Har lest en del på sidene til BIM om å være gravid og bo i utlandet. Kjempe fine sider!!!!
Northernlights Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Bor i New England, jeg =) Holder til på dinbaby.com, for jeg er ferdig med graviditeter nå ;o)
CaliforniaBaby2 Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 hei, jeg er gravid i uke 34 og bor rett utenfor San Francisco. Har bodd her i 6,5 år, og planlegger flytting til Norge i slutten av 2007 med mann og da også barn!
bow Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Jeg bor i Minneapolis, Minnesota og har bodd her i 2 år. Har 2 gutter på 4 og 5 år.
Norwegian by injection Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Hei! Jeg er fra florida, men har bodde i norge siden jeg var 18. Reiser mye til USA, savner familien min og ikke minst shopping!!!!! He he!
partyoffive Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Vi bor i Orlando - men 'USA mamma' - hadde vaert festlig og hatt kontakt med deg, vi har vaert her 8 aar men flytter hjem til Norge til vaaren. Da blir det aarlige shopping turer til FL paa meg ogsaa! Naa er det en stund siden du skrev, saa haaper du sjekker BIM sidene fremdels.
Norwegian by injection Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Hei florida mor! Jeg er her nå, holder meg mest til bli gravid, siden vi prøver på nr.3. Vi kom akkurat hjem fra FL på ons. Hadde det kjempe fint, så deilig vær det var nå! Hvor i Orlando bor du? Trives du i FL? Veldig annledes enn Norge, ikke sant? Gleder meg til å høre fra deg!
partyoffive Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Hei igjen USAmamma - kan skjønne dere hadde det fint. Været er helt fantastisk her om dagen. Elsker FL fra Oktober fram til Mai. Herlig å være en hel dag på stranden med barna, gå i parker, alle de tingene man ikke kan gjøre fra Mai til Oktober. Du vet! Vi har bodd i Altamonte Springs, Maitland, Metro West. Nå bor vi i Oviedo, og det blir vår siste stopp før vi flytter til Norge til Våren/sommeren. Vi gleder oss og gruer oss. Vet de blir bedre med mange ting hjemme, men alt er så enkelt og så billig her! + vi har alle våre venner her...mixede følelser her. Savner du FL? Lykke til med nr.3 - vi har også tenkt å prøve for nr.3 på nyåret. Spennede. Skulle helst født her,men... Hadde vært festlig å møtes!? Hvor i Norge bor du? Vi renger med å bosette oss i Oslo/Buskerud området.
Norwegian by injection Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Hei hei! Oi, dere har bodd nesten overalt i O town! Høres ut som dere trives veldig godt der. Så spennede at dere skal prøve på nr.3. Jeg er i min 2.pp. Ja, jeg savner FL, men mest familien min. Jeg har ikke et godt forhold til min svigermor :-( Så jeg savner min fam. ekstra mye. Det er nydelig i FL nå, det var skikklig trist å komme hjem til Norge (Skien). Veldig kaldt og mørkt og mannen min er bortreist. Sitter her alene med ungene og tenker tilbake til forrige søn.. Da var vi på KSpaceCenter og det var varmt og deilig.... nå sitter jeg her litt små deppa og lengter veldig tilbake. Sånn er det hvergang jeg kommer tilbake fra USA. Ikke misforstå meg da, jeg trives veldig godt her i norge. Har bodd her i snart 12år. Men hjertet mitt er i FL. Så koselig å ha kontakt med deg, Vi er liksom i samme situasjonen, bare omvent. Har du født ungene dine i USA? Synes du at det er bedre der? Var veldig fornøyd med sykhuset i Telemark. Veldig flinke folk. Hvor i Norge er du fra? Koselig om vi kan holde kontakten... Klem fra meg...
partyoffive Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Hi igjen USAmamma - så morosomt å snakke med noen som kjenner både FL og Norge. Mange kjenner USA, men FL er liksom litt spesiellt fordi det er så veldig forskjellig fra Norge. Er det Merrit Island/Cocoa du kommer fra? Håper fam. din får sjans til å komme og beskøke deg i Norge også. Det er vanskelig med fam. langt unna, spesiellt når man har små barn. Det er hovedgrunnen til at vi resier til Norge. Vi har ingen fam. her. Min er i Norge, og mannen min sin er i Dublin/Irland. Min Mor er fra Telemark, men vi er ikke voldsomt kjent ut den veien. Er du ofte in til Oslo? Vet forresten veldig godt hvordan det er å være alene hjemme m/små barn. Min mann jobber shift som Rest. mngr. og vi har ingen fam. her. Jeg føler med deg. Hvor gamle er barna? Vet ikke hvordan det er å føde i Norge egentlig, har bare en følelse av at det er bedre her. Håper jeg tar feil..? Man får vel ikke epidural i Norge gjør man vel? Jeg har 2 jenter som begge er født her i FL. Gruer meg til påkledning/avkledning av en baby, amming, osv. på vinterstid i Norge. Hadde vært koselig og holdt kontakten. Skriv en hilsen på BIM/English Forum en gang i blant - så sees vi i Norge til våren/sommeren. Lykke til med baby nr.3
Norwegian by injection Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Hei igjen!! Jeg gikk på highschool i nærheten av Daytona Beach og flyttet til Sarasota etter at jeg var ferdig. Så jeg kjenner til på både øst og vest kysten av FL. Orlando kjenner jeg veldig godt, var mye ute der når jeg var ungdom. Reiste alltid dit for å shoppe. Vi var på Universal denne turen, bodde på hotell på Universal. Kjempe morsomt. Elsker parkene...Disney, Sea world, Bush Gardens. Ja, jeg er typisk amerikaner!!! Jeg har to jenter også!! De er snart 6 g 7år. Så vi tenker på en liten attpåklatt! Skjønner deg veldig godt at du gruer deg til masse klær og vinter... Tenk.. mine jenter var født des. og jan...AND I AM FROM THE SUNSHINE STATE!!!!! *ler*!!! Holdt på å bli gærn!!! Men man vender seg veldig fort heldigvis :-) Nå er det lenge siden jeg har født men, tror ikke du bare får epidural uten noe grunn, jeg ble ihvertfall ikke spurt. Måtte gjøre alt au naturell, men det gikk veldig fint. Er ikke det veldig dyrt å føde i USA? Mannen er fra Ireland? Hvorfor bor dere i FL da? Har dere greencard da? Unnskyld at jeg spørre så mye, bare nysgjerrig på deg? Håper at du er her fortsatt!!!
partyoffive Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 Nå er jeg tilbake - var en tur på Publix, og det kan jo ta sin tid for mine 2 jenter er bare 22 mnd. og 3 1/2 år. hadde det ikke vært for 'free cockie' fra Publix bakery så kunne jeg ikke handlet med tuppene. Spør i vei - bare hyggelig å skravle. Mannen min og jeg møttes her i Orlando. Han har vært her lenge, side 1989. Jeg var her i 1994 og jobbet på Epcot, kom tilbake i 1999 for a jobbe på Disney igjen, og har vært her siden. Ikke Disney da, det var slutt raskt. Flott park og besøke, men ikke 'my cup of tea' og jobbe for. Min manns mor var fodt i USA, + han har vært her 17 år nå - så han og jentene har zitizenship - jeg har greencard (laang historie - H1BVisa - amerikansk ex....) Kan ikke forestille meg å føde i Jan. eller Dec. Gruff!!! Og jeg skal være viking !?? Gruer meg til de kalde lange vintrene, men når det er sagt så synes jeg også Mai - ktober her i FL er helt grusomt. Liker det ikke, da lengter jeg hjem. Så det er jo aldri perfect. Her får man epidural unten spesielle omstendigheter. Alle får det - hadde det begge ganger. Nå gruer jeg meg hvertfall hvis man ikke får det. Det har jeg ingen erfaring med. Får man noe? Drugs?? Anything?? Jentene dine liker sikkert prinsessene i Disney også? Min elsdte er bare 3 1/2 og har fullstendig prinsesse dilla. Vi går til Dinsey så ofte vi kan nå som vi skal hjem. Elske Sea World også. Mannen min pleide og jobbe på Universal så der gikk vi mye og ble litt lei. Liker bedre Disney. Når kommer dere over igjen Mail meg gjerne på [email protected], så holder vi kontakten.
Norwegian by injection Skrevet 30. oktober 2006 #15 Skrevet 30. oktober 2006 Hello florida mor.... Åååå er så misunnelig, elsker Publix, Publix subs are the best!! Skjønner veldig godt åssen du har det!!! Det er bare 13 mnd. mellom jentene mine. Husker det veldig godt, trøst deg med at det blir bare lettere og lettere for vært år som går! Nå er de 6 og 7år. Fløy akkurat til FL alene med de. Gikk kjempe fint, det hadde ikke jeg tørt for bare noen år siden. Koselig med tette barn, de får masse glede av hverandre resten av livet. Ja, jentene elsker Disney og alle prinsessene der. Kjøpte to prinsesse kjoler til Halloween, ungene skal på trick or treat imorgen, håper været holder. Idag har det bare regnet og ble mørkt kl.16... Æsj..... skikklig trist, det er sikkert bare strålende hos deg nå, ikke sant?....nei, vil ikke vite det, hehe :-) Nei, jeg fikk ikke noe drugs i det heletatt under fødselen...de spurte om lystgass, men orket ikke....det gikk veldig fint, altså!! Kanskje du føder på norsk måten neste gang?...Tror amerikanere er litt pystete......skal liksom ikke kjenne noe smerte...Jeg syntes ikke det var så ille :-) Dere er en ganske internasjonal familie... Snakker du norsk til jentene? Snakker mannen din norsk? Åssen funker det? Jeg synes det er veldig vanskelig å bare snakke engelsk til jentene mine...har snakket norsk med mannen i mange år...er liksom vanskelig å gå tilbake til engelsk, litt rart!! Skjønner du meg? Håper du er på nett snart.... Klem fra meg...
partyoffive Skrevet 30. oktober 2006 #16 Skrevet 30. oktober 2006 Du har nok lagt deg nå - sent hos deg. publix er fantastisk, man ville aldri hatt slikt utvalg, priser eller service i Norge - det er helt sikkert. 13 mnd. mellomrom - det kan jeg tenke meg var travelt. Håper du hadde mye hjelp fra fam. Er de like i personlighet jentene dine? Mine er natt og dag. Håper de allikevel blir gode venner og får mye glede av hverandre i framtiden. Godt og høre at det blir lettere, -puh! Nå er det veldig tungt. Vi skal også trick or treat i morgen ja. med prinsesse kjoler selvsagt. Får de på Target (yndligsbutikken min) for $19. Her er det fremdeles nydelig vær..sorry. Men vi har slitt gjennom 4-5 mnd. med hete og fuktighet for å fortjene det. Enig i at man er mere pysete her, ja. Beklageligvis har jeg blitt vant til dette....når det gjelder fødsel hvertfall. Ellers så tar jeg de fleste resepter legene gir både meg selv og mine døtre og kaster de i søple kassen. Man får jo antibiotika for alt mulig. Sterioder kur..Man tar medisiner for alt mulig. Det er ingenting som heter - bare hvile, drikke væske og la tiden legre slik som det er hjemme. Man må dytte medisiner ned halsen så fort man kjenner noe. Helt sannt. Er litt enig med Tom Cruise der, ho-ho. Dette har blitt en 'prescription nation', som han kalte det. Ikke at jeg synes han har mye rett når han uttaler seg om 'Post partum depression', men andre ting var jeg enig i , ja. Nei, det blir nok den Norske metoden neste gang. Får tøffe meg opp innen den tid! Jeg er ikke flink til å snakke norsk til jentene. det blir igjen akkurat motsatt av din situasjon. Jeg har bodd borte fra Norge siden 1992, og snakket Engelsk daglig siden. Mannen min og jeg snakker jo bare engelsk. Her i FL har jeg kun 1 norsk vennine. Alt er på engelsk, så det er vanskelig å 'skifte' og snakke norsk til jentene når det ikke er noe rundt meg til å 'reinforce the norwegian'. Når jeg snakker norsk til min eldste datter, tror jeg hun skjønner det meste, men hun svarer på norsk. Enkelte ord har alltid vært norsk. Var flinkere når hun var baby og det var bare henne. Enkelte ord hun lærte når hun var baby sitter enda. Som f.eks bæsj & tiss! Fantastisk, er det ikke! 'Mamma, I have to go bæsj in the potty!'. Måtte forklare i barnehagen hva bæsj og tiss betydde. Mannen min snakker ikke norsk. Han har lært noen ord og fraser, men han prøver og lære med cd's etc. ommer til å fokusere mer på det nå som vi vil flytte hjem. klem fra solstaten
partyoffive Skrevet 30. oktober 2006 #17 Skrevet 30. oktober 2006 ai,ai - mente selvsagt at om jeg snakker norsk til henne svarer hun på engeslk.....det har vært en lang dag med jentene...
Ehlers Skrevet 3. november 2006 #18 Skrevet 3. november 2006 Hei USAmamma! Jeg så at du bodde i Skien, og fikk lyst til å skrive til deg, for det gjør jeg også! Mannen min er fra South Dakota, men jeg er norsk. Vi har bodd litt overalt; Seattle, Rapid City og nå Skien. Vi venter en liten gutt eller jente (tror det er en jente!) 3.april, så det hadde vært gøy å få kontakt. Kanskje dere har noe lurt å fortelle oss om valg av internasjonale navn, svigerforeldre her og der, forventninger, flytting, husvære, skolegang i to land, to-språklige barn, osv, osv... Dessuten vil mannen min gjerne treffe andre amerikanere! Vennlig hilsen The Ehlers kjersti.helene.ehlers (a) gmail dot com
partyoffive Skrevet 6. november 2006 #19 Skrevet 6. november 2006 Hei - hvor ble det av vår venn 'USAmamma'? Var det Tom Cruise kommentaren som gjorde det? he-he. Håper alt er bare vel med deg - det var hyggelig å skravle med deg, så skriv gjerne igjen når du har tid. Min email adr. er også i en av feltene over hvis du vil sende meg en mail. Jeg har også mange spørsmåal jeg gjerne ville stilt deg ang. flytting fra FL til Norge - som hva du kunne anbefalt og ta med hjem osv. Prøvde på 'Gravid i Utlandet' (ofte er det mange inernasjonale samtaler der) - men uten hell. Har også mange spørsmål om 'to tette jenter' og 2 språk i hjemmet osv. Du er 'In Demand' USAmamma. Alle har spørsmål og vill gjerne snakke med deg!!! Håper og høre fra deg - klem fra Florida
Ehlers Skrevet 8. november 2006 #20 Skrevet 8. november 2006 Hei Florida mor! Vi flyttet fra USA (Seattle, WA) for litt over ett år siden, og det vi savner nå er jo selvfølgelig venner og familien hans. Slikt kan jo være litt vanskelig å få med seg hjem til Norge, så noen andre ting vi savner og gjerne skulle hatt plass til i kofferten er -billig shopping (klær, sko, elektronikk, matvarer, osv) -å spise ute uten å bli ruinert -gulrotkake-miks og cream cheese frosting! -Costco og Super WalMart, Target og JC Penney -Whatchamacallit og Hershey sjokolade -Macaroni and cheese -Nyere biler Kommer ikke på alt i farten, men når sant skal sies klarer vi oss fint i Norge, også! Det meste finnes her, men til helt andre priser enn i USA. Det er vel den største forskjellen for oss, men for deg kan vel evig sommer kanskje komme til og føles som et savn? :-)
partyoffive Skrevet 8. november 2006 #21 Skrevet 8. november 2006 Hei på deg Ms. Ehlers - takk for svar. Alltid hyggelig å høre fra andre som har vært gjennom det samme. Vanskelig å ha fam. så langt unna. Trives mannen din i Norge? Snakker han norsk? Har aldri vært i Seattle, men han er kanskje vant til litt rufsete vær? Mannen min er Irsk, så vi har fam. i Norge og Irland. han snakker lite norsk, så det blir en utfordring. Klær og sko har jeg allerede begynt og handle på salg når jeg ser det. Spesiellt for barna. Er så dyrt hjemme. Spesiellt sko. Håndlkær og sengetøy. Elektronikk har vi i kikkerten...det er listen vår så langt. Selvsagt hadde det vært supert og ta med våre biler hjem, men det blir alt for dyrt m/import taxes osv. + de tar veldig myeb bensin (vi har 2 SUV's). Det blir nok shopping turer tilbake til USA på oss også som "USAmamma" skrev. Jeg vil savne vintertiden her i Florida. været nå om dagen er helt fantastisk - 15-20 grader, blå himmel og sol. T-skjorte og sjorts....Men helt ærlig så vil jeg IKKE savne Mai - Oktober. Det er helt vanvittig varmt og fuktig. Spesiellt med barn er det pes. Man kan ikke gjore noen ting. Selv ute i bassenget kan man bare være 1 times tid før man har fått nok. Kommer til å savne Target. Det er min favoritt butikk!!! Og spie ute på restauranter som du sa uten å bli blakk.. Takk igjen for tips,
Norwegian by injection Skrevet 10. november 2006 #22 Skrevet 10. november 2006 Hi girls! Åssen går det? Jeg beklager at ikke jeg har svart dere før nå, men jeg har vært borte på kurs hele uken uten internett access. Kom hjem idag og det er først nå at jeg har fått tid til å skrive litt....åååå så koselig at dere vil ha kontakt med meg. Kjempe koselig altså!!!! Er dere her nå?
Norwegian by injection Skrevet 10. november 2006 #23 Skrevet 10. november 2006 P.S. florida mor, helt enig med deg angående Tom Cruise kommentaren, hehe! Måtte bare si det :-) For en idiot han er, akkurat som han har peiling på å føde et barn....Yeah right!!! Nå kjenner jeg at jeg blir hissig, hehe!
partyoffive Skrevet 11. november 2006 #24 Skrevet 11. november 2006 Hei igjen USAmamma - hyggelig at du er tilbake. 1 uke på kurs, det hørtes spennende ut. Hva jobber du med? 1 uke bort fra barn og husstell - aaaaah! Jeg begynner og bli lei av å være 'stay at home mom' - gleder meg til å begynne å jobbe litt igjen. Vil nok ikke jobbe fulltid før de er skole alder, men kunne godt tenkt meg og gjort noe utenfor hjemmet snart. Elsker barna mine men...du vet. Så var det spørsmålet om en til..? hmmmm....... Begge dine er i skolen antar jeg, 6 0g 7 år!? Var du også hjemme når de var yngre? Hvordan var deres Halloween forresten? Ble det noe candy-corn på dere? Apropo Tom Cruise - det var ikke lenge etter fødselen til deres egen datter, at han krøp til Brook Shields og sa unnskyld for hans offentilge kommentarer. men det var kanskje litt også fordi han mistet sin kontrakt med hans mngt. co.?he-he - han er en idiot, det er sikkert. Men han har rett i at USA bruker ALT for mye prescription drugs i situasjoner hvor det også ikke er nødvendig. Ellers så kan jeg rapportere at det fremdeles er nydelig vær her, dte har du sikkert hørt fra fam. I dag skal vi til Seaworld, yeah. Må ta på joggeskoene, for jeg vet jeg blir den som kommer til å tilbringe dagen løpende etter minstejenta... Ser du har fått USA kontakt i Skien også - det er jo kjempekoselig. Håper å høre fra deg snart. Bruk gjerne email adr. min også (i en av feltene over). Har maange spørsmål til deg som jeg ikke kommer på akkurat nå. Får sitte ned når jeg ikke har 2 tupper som henger rundt bena mine. Vi snakkes snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå