Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #26 Skrevet 19. juni 2006 http://www.osteopati.org/osteopater/ost-norge/ http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/behandlere/manuellterapeuter Bjørn Helgar er bra. For å si det sånn. Hvis din fysioteraput ikke har erfaring med KISS, er det stor sjanse for at hun bare bagatelliserer dette. Du må stå på selv, er min erfaring. Ta kontakt med manuellterapaut og ta en sjekk. Smertefri behandling. Jo før jo heller. Så slipper du å tenke senere når flere problemer dukker opp, jeg skulle ha gjort dette. vet om folk som faktisk har fått påvist dette i skolealder og de har tenkt at det var ADHD. Men det var KISS..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #27 Skrevet 19. juni 2006 Du kan ikke trene dette vekk. Fysioterapaut kan ikke hjelpe, kun man.ter. eller osteopat. Det er noe som må presses på plass av manuellterapaut. Ta kontakt NÅ! Så kan jenta di få nyte livet og kravle rundt og gå som de andre barna ;-)
skyblue Skrevet 19. juni 2006 #28 Skrevet 19. juni 2006 Det er så "godt" å lese om andre som også har barn på ca et år og som ikke er så aktive. Jenta vår ble født 6uker før termin og er skikkelig bedagelig. Hun hverken går, krabber eller reiser seg opp. Men ELSKER å stå viss det er noe som støtter henne. Får stadig spm om hun ikke går ol. og er mektig lei av å svare nei, nei, nei. Det kommer nok med tiden, men merker på henne at hun begynner å bli rastløs og ikke finner det like intr å bare ligge på gulvet. Hun åler seg jo frem på sin måte men..... den blide og glade jenta vår er nå blitt ganske så hissig og suttrete. Håper det vil ordne seg når hun kommer lettere frem rundt omkring...
EvaS Skrevet 20. juni 2006 #29 Skrevet 20. juni 2006 Hei anonym! Ok, jeg skal tenke på det. Men det kan ikke være heller at alle barna som er såkalt "sene" har KISS/KIDD. Så... men ok. Men det er litt rart synes jeg at du stadig trenger å overbevise meg at mitt barn har det... Hm.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #30 Skrevet 20. juni 2006 Da vil jeg fortelle om mine to svært ulike barn... Ina, den eldste, krabbet aldri, gikk ikke rundt noen bordkant, ei heller var hun spesielt interessert i å bevege seg i det hele tatt.Hun reiste seg rett opp å gikk i vei da hun var 15 mnd. Men språket hadde hun på plass fra hun var 10 mnd. Barn nr 2, Marla-Pavla krabbet da hun var 7 mnd, reiste seg opp å gikk rundt bordet da hun var 9 mnd, og gikk alene da hun var 11 mnd. Språket er hun senere med.... Men at hun første hadde KISS, nei det tror jeg nok ikke. Alle barn er forskjellige, utvikler seg ulikt, og i ulikt tempo, så til deg Eva, TA DET MED RO!!! his alt annet med Zoe virker normalt, syns jeg du enda kan se det ann i noen mnd før du tenker noe på det. Klem Mette
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #32 Skrevet 20. juni 2006 hei du. Grunnen til at jeg prøver å overbevise deg er at det er mange udiagnostiserte KISS-tilfeller ute og går.. Og det er vondt for barnet. Feilstillingen kan ALDRI rette seg selv. Når fødselen er hard og man sliter ut ungen, sier det seg selv at ting kan gå ut av stilling. Hvis min datter ikke hadde gjort annet enn å åle seg når hun var over året så..? Vel jeg godtok ikke det. Gikk til osteopat når h'n var 10 mnd og utviklingen skjøt fart etterpå. det er bare det. At jeg vil at alle barn som trenger det får hjelp. Det jo så enkelt å fikse, så hvorfor gjør man ikke det? Jeg hadde prøvd mye mer hvis jeg var en av dere, og mitt barn er helt bra nå. Uansett håper dere finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #33 Skrevet 20. juni 2006 Meg med de to svært ulike barna her... hun "sene" er 14 år nå, og har aldri hatt noen symptomer på KISS selv om hun ikke beveget seg noe særlig før 15 mnd alder...Jeg tror bare at barn er sååå forskjellige, at de prioriterer forskjellige ting i sin egen utvikling, i ulikt tempo. Jeg er utdannet pedagog og norsklærer med spesialkompetanse på barns språkutvikling, og har sett at barn som ofte prioriterer språk og finmotoriske ferdigheter, ofte er senere med de grovmotoriske ferdighetene. Selv ser jeg at denne observasjonen passer supert på mine barn.Den ene, kjapp og kvikk i replikken tidlig, men sen med å bevege seg. Den andre som sier svært lite, men fyker rundt her på to ben. Mette
lykkelii Skrevet 20. juni 2006 #34 Skrevet 20. juni 2006 nabojenta her var ansett som veldig treg av mange d hun ikke gikk før hun var 18mnd, men når hun først fant teknikken var det full fart, nå er hun 2 år og jeg vil si at hun er mer tidlig enn sen :-) hun har utviklet seg enormt på alle områder det siste halvåret-hun er kjempeflink! bare prøv å slapp av..det kommer nok når hun er klar! :-)
EvaS Skrevet 20. juni 2006 #35 Skrevet 20. juni 2006 Hei Mette! Er du her???? Har akkurat tenkt på å sende deg en epost!! Ok, det skal jeg gjøre!! Håper vi kan møtes snart! Hilsen!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #36 Skrevet 20. juni 2006 Jeg velger å tro at alt er ok, og at hun bare er litt sein (og tidlig med språk, ja! kan ca 10 ord) MEN, jeg får ikke HELT roen. Har derfor bestilt time hos en fysioterapeut som er på listen over behandlere på kiss-kid.no Så kan vi (dvs jeg, mannen mener selvsagt at dette er tøys), ferie i ro uten bekymringer. TAKK til alle for mange gode svar! Dere er noen fininger. klem fra hovedinnlegger.
"min villemo" Skrevet 20. juni 2006 #37 Skrevet 20. juni 2006 ikke vær lei deg, det er normalt å ikke gå opptil 18 mnd, så ikke stress hun er normal !!!!!!
"min villemo" Skrevet 20. juni 2006 #38 Skrevet 20. juni 2006 sukk, glemte å skrive at om du virkelig er urolig så ta kontakt med profesjonelle som kan dette, manuell terapaut er utrolig flinke, fysioterapauter er bare seig-pining etter min mening.... , osteopat kan sikkert også hjelpe := ønsker dere begge to masse lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2006 #39 Skrevet 27. juni 2006 Da har vi (hovedinnlegger) vært hos manuell terapeut. Barnet hadde flere låsninger. Det er ikke rart hun ikke beveger seg, trolig har hun hatt smerter lenge. Terapeuten mente dette var KISS.-KIDD. Vi ser at hun beveger seg allerede etter EN behandling. TAKK TIL ALLE som har pushet meg her og som som har delt sine erfaringer. Til dere andre som også har et barn på samme alder som sitter bom stille: gå til manuell terapeut og ta en sjekk. Det er ganske sjokkerende at dette ikke er oppdaget på helsestasjonen. Igjen; tusen takk. Nå håper vi på et nytt liv!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå