Gå til innhold

Oktober: Den lille er ikke helt frisk..


tjorven 1

Anbefalte innlegg

etter en helg med daffere fraspark fra den lille kontaktet jeg sykehuset. Fikk Ul og der konstaterte de væske i buken, ble rekvirert videre til rikshopitalet der de fant det samme alt annet så greit ut. Mistanke omm parvovirus, evt blodfattig foster evt kromoson feil... velg en liksom...

skal inn i morgen for blodprøve av meg fostervannsprøve, avføringsprøve.

I værste fall blodprøve av baby inne i magen, og evt blodoverføring om den er blodfattig, begge med risiko for at den kan blø i hjel....

 

Lever litt i et vakum kan du si... Har en datter på 2,5 takk gud for det, men vi har brukt litt tid på å bli gravide og hatt en spontanabort i uke5 og en fødsel som startet i uke 14 så jeg kjenner det er nok nå....

 

Men den sparker fortsatt, så lenge det er liv er det håp....

 

Håper prøvesvarene kommer fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, dette unner jeg deg ikke! Krysser fingrene, og som du sier selv: så lenge det er liv er det håp. Hold håpet oppe, det er utrolig hva de klarer nå til dags!

sender over en haug med trøsteklemmer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.... Jeg tenker på deg.. og krysser alt jeg har for at dette går helt fint :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, så trist å høre!:( men legene er jo så flinke i dag, så vi får bare stolepå at de ordner opp så alt går bra!:)

håper du får svar på prøvene fort, så du slipper å gå og vente, ille å ikke vite hva som skjer:)

Krysser fingre og tær for dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer med full oppdatering på fredag dere, takk for støtte, ligger her og pauser etter fostervannsprven i går, måtte stikke TO ganger uhu... så nå håper vi bare den holder seg stabil og inni magen...hjerte ryme og alt annet ser bra ut, men det eneste legen vil love er at det kommer til å gå bra med MEG.. Hva vet han om det????

 

Så fredag vet vi forhåpentligvis LITT mere...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var en uventet "hump" nå som du var kommet så langt og godt på vei. Krysser fingre for at det ikke er noe alvorlig!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått beskjed om at det ikke er parvo virus på godt eller vondt?? og skal ringe legen i morgen.... muligheten for at vi ikke finner ut av det er jo også til stedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker masse på deg, og håper alt det beste for dere og den lille....

*krysser fingere for dere*

 

Klem klem og klem (selv om det sikkert hjelper lite i en slik situasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ser det ikke bra ut... det er visst ikke så mye man kan gjøre med dette her, mitt siste håp er at jeg har et sjeldent anti gen slik at den bare trenger blodoverføring... long shot!!!

 

Jeg griner og griner ungen sparker og hikker..huff regner vel med at de kommer til å sette det i gang, vet mere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Jeg får helt vondt av deg. Dette må være utrolig tøft.. helt umulig å sette seg inn i en slik situasjon..

Hvor langt er du kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da være måte på hva en skal måtte gå igjennom!

Husker deg godt fra 1.trim, hvor du stort sett var bekymra og redd hele tida! Og nå som du egentlig bare skulle ha kost deg får du dette!

Livet er urettferdig, men jeg krysser alt jeg eier og har for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode varme tanker går til dere i denne tunge tiden. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Etter en lite opplføtende samtale med legen på tlf i går var vi på riksen i dag, og det er ikke: cytomegalovirus, toxoplasmose,parvovirus b19,ungen har ikke kromoson feil, ser ikke anemisk ut.

Det den har eller skal vi si hun er væske i buken ,uten noen tydelig grunn for øyeblikket, MEn det har ikke blitt værre, hjertet, nyrer lunge hjerne fingre og tær fungere tilsynelatende som de skal.........

 

Jeg spurte da om det KUNNE gå bra og da sa han JA!!

 

Ikke for det det er en veldig alvorlig tilstand, og alle prøve svarene er ikke kommet, men vi får i allefall lov til å håpe litt....

 

Så får vi håpe hun holder seg der inne, vokser og ikke blir værre, noe som selvfølgelig er mulig, MEN hun kan også bli bedre...

 

Så etter å ha grått i hele går, skal jeg prøve å være opptimistisk fram til tirsdag da vi skal inn igjen.....

 

kryss fingrene jenter!!!

 

Får tett oppfølging,og skal nok føde der om jeg er så heldig t dette går bra, og det SKAL jeg være!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ så flott :-)))) dette er jo i allefall gode nyheter. Jeg skal krysse alt jeg har for at dette går bra og dat du kan ruge lenge og vel på den lille jenta...

 

Ønsker dere alt vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt som krysses kan for dette skal gå bra for dere.

Skjønner dere har det forferdlig tøft nå. Men ta godt vare på hverandre oppi det hele. Masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei riksen i gjen i dag, ingen store forandringer, og det er vel kanskje bra sådann... Merker at dette kommer til å bli noen LAAANGE uker, igår hadde jeg plutselig så ekkenløsning at jeg knapt kunne gå, også vondt?? litt bedre i dag... Velvi skal inn igjen på riksen på mandag, mulig de il prøve å tappe baby for vann, blir helt dårlig bare ved tanken... gjennom magen min og baby sin, hjelp.....

Er ikke forbausende sykemeldt fram til fødselen...Sommerferien blir i og i kjøreavstand til byen og riksen, men det er det verdt om dette går bra....

Fikk beskjed av legen min om at vi skulle koe oss så bestt vi kunnne....

 

Vi skal prøve.....

 

hadde gått ned to kg jeg på kontroll i dag, litt nerver om dagen....

er 24+2 i dag og del målet nå er 28 uker da overlever de fleste og er friske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg skal holde dere oppdatert! Dere er jo så fantstiske... i dag har hun vært kjempe aktiv så da er humøret bra, får bekreftelser hele tiden på at det er lliv i allefall...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...