Gå til innhold

Jeg ble så sjalu...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tipper det snart over for meg! Svoger og samboeren fikk sin baby i slutten på januar. Og alt er jo fryd og gammel for svogerfamilien min. Men jeg er bare deprimert. Trodde ting skulle forandre seg etter at babyen ble født, men nå er jeg bare enda mer sjalu.

Har sett ham 2 ganger, og det gjør bare vondt verre.

I går holdt begeret på å renne over for meg. Svogeren min og samboeren eier ikke medlidenhet for andre mennesker.

I går fant hun på å si at det hadde vært så kult om det hadde kommet en baby til om 9 mnd. Det hadde de snakket om.

Jeg trodde de snakket om oss, så jeg svarte: 9 mnd blir det i hvertfall ikke.

Da sier han: Var det de du snakket om? Hun ser på meg, ler og sier: Neeeei, det var jo oss vi snakket om. Om vi hadde fått en til om 9 mnd. Da kunne de gått i samme klasse og vært like gammel.

Jeg ble helt satt ut. Av dumskapen deres, og at de kan være så ego.

Har lyst å si til de at vi begynner å slite med å bli gravid, men de er vel så dum at de ikke skjønner at de må ha litt medtanke....

Orker ikke dette!!! uff!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.... Høres ikke noe kjekt ut! Du har det virkelig tøft nå må jeg si, og når de er så lite medfølende og tenker kun på seg selv også! Ærlig talt sier nå jeg, det går da an å tenke på andre enn seg selv! De høres ikke riktig vel bevarte ut!

Min samboer har sagt igjen at han ikke er klar for barn før om leeeeeenge (flere år). Synes det er veldig trist.

Gir deg en god trøsteklem!

Skrevet

takker så mye for trøsteklemmen, og tror du fortjener en tilbake også. Er ikke lett når den ene vil så gjerne, men ikke den andre.

Men ikke før om mange år? Det var jo litt drøyt!!

Hos oss er problemet at begge vil, men vi får det ikke til. Satser på at det blir bedre til våren når det er lyst og varmt :o)

Ja jeg blir bare mer og mer irritert på svogers...de tenker kun på seg selv. Sambo vil jo at vi skal omgåes litt med de, men jeg blir bare i dårlig humør når jeg ser de.

Nei føler dette er forferdelig vanskelig. De er jo tross alt nesten familie. Men når de ikke kan oppføre seg litt normalt er det ikke lett.

Jeg sliter også sånn med at jeg er så sjalu at jeg ikke vil holde babyen deres engang.... Det føles bare ubehagelig. Men så føler jeg meg også råtten siden jeg har det på den måten....

uff...nei dette er ikke bra!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Hvordan går det med deg som har blitt tante? Fortsatt på prøvestadiet elelr har det klaffet for dere?

Sambo vil ikke bli klar før neste år, det synes jeg er trist. Går fremdeles ikke på pillen, så det er han som får styre løpet med kondom, men jeg minner ham på det. Vil jo ha en klar samboer når den tid kommer!

Håper han er klar før neste år, det krysser jeg fingrene for!

Ellers ser vi ikke min svoger og svigerinne så mye, de fikk jo barn nr 2 for snart et år siden.. har vel sett henne 3 ganger tror jeg... ikke spør de om vi vil holde henne, være barnevakt for barna deres etc.. og vi bor 5 min unna. Det er leit!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei på du,

vi er nå i vår 10 pp, så det har nok ikke klaffet ennå. Kjenner jeg har mer og mer lyst på en liten, og jeg blir sååå skuffet hver gang mensen kommer.

Jeg har ikke sett så veldig mye til svoger, men jeg har sett min svigerinne og babyen litt, og det går bedre når min svoger ikke er der og kommer med spydige komentarer...

Så nå klarer jeg å holde babyen uten å nesten begynne å grine....

Vi har fått spørsmål om vi vil være faddere til babyen, og har sagt ja, så får vi se hvordan det går. Satse på at det fester seg en spire hos oss også snart.

Tror det kan være lurt at dere begge er klar for baby ja, ellers risikerer du jo at hele forholdet skal ryke. Vet hvordan det er å ikke være klar og føle presset fra den andre...så du må nok bare ha tålmodighet...Men kanskje han skifter mening og får lyst å begynne å prøve tidligere...?

Trist når ikke familien tar initiativ til å være med dere ja...uff.. 3 ganger er jo ingenting...og det er jo trist at du ikke får se barnet, det er jo ikke det sin feil....

Håper det ordner seg for deg...Vondt å gå rundt å ville ha en liten, men ikke få...

På sett og vis er vi jo i samme situasjon. Du vil, men han er ikke klar. Vi vil, men får det ikke til...

• 3 uker senere...
Skrevet

Hallo :) Jeg skjønner deg veldig godt.. Jeg har ei datter på 20 måneder, men vi prøver nå å få en til.. Det som funket for oss var at vi hadde sex annen hver dag.. De sier at det er helt perfekt hvis man skal treffe eggløsningen ;) Men har full forståelse for hva du føler å mener...

Kos

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi har blitt enige om prøving fra jul/nyttår! JIPPI!

Hvordan går det med dere?

Klem

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi er nå i vår 13 pp. Og er enda ikke gravid. Men tok en EL test for noen dager siden, og der traff vi ordentlig blink. Så vi satser på at det har gått i boks denne gangen! :o)

Så vi får se....

Skrevet

Såååå fint at dere iallefall traff el! BRA! Har du prøvd FF (Fertility Friend, den hjelper deg til å finne EL). Dere giftet dere denne sommeren, ikke sant?

Ellers intet nytt her..... håper bare det blir prøving fra nyttår, ellers blir jeg veeeeldig lei meg!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jepp nå er vi gift... :o) Giftet oss i august og det var helt fantastisk, så nå svermer vi ekstra mye for hverandre...ekstra forelsket!! :o)

Det er kjempe deilig.

Traff kanskje EL, men det ble ikke baby. Har EL igjen i neste uke, så vi får bare krysse fingre og tær.

Ellers har vi kun sett svigers en gang etter bryllupet, de har skrøte volsomt av at det var fantastisk fin o.l. Men etterpå var det bare babyen til svogers som gjalt....

Jaja, det har gått en jævel i meg, når vi blir gravid og får baby kan de bare komme krypene, men det driter jeg i. Da er det for sent. Jeg gidder ikke ha de her da, når de ikke bryr seg nå!!!!

Heldigvis har jeg en fantastisk mann!

Åssen er det med dere? Har dere kommet frem til om dere skal prøve til nyttår eller?

klem

• 5 uker senere...
Skrevet

Hei hei! Så flott at dere er nyforelsket! Får virkelig håpe det klaffer for dere snart nå!

Svigerforeldrene din er jo kun opptatt av barnet til svoger; ærlig talt, for en oppførsel! Voksne må da skjønne at de må kunne oppføre seg!

Ikke noe nytt her, heller tilbakesteg; blir ikke prøving ved juletider, han er ikke helt der enda, dessverre. Aner ikke når han ønsker å prøve, men det blir ikke med det første.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.. men det hjelper vel ikke å mase heller... :(

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...