Gå til innhold

Hvilket kjønn ønsker du deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig vet jeg at alle ønsker seg et friskt barn, men om du kunne velge, hva hadde du valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg fikk barn hadde jeg utrolig lyst på jente, vet ikke hvorfor. Men så fikk jeg lillegutt og nå er det akkurat det samme hva jeg får. Hadde selvfølgelig vært artig med en av hver da det ser ut som at vi stopper med to barn, men om det kommer en til gutt så tror jeg at de kommer til å få et bedre forhold til hverandre enn om det kommer en jente (blir 21 mnd mellom dem).

 

Så jeg ønsker meg ikke det ene kjønnet mer enn det andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en jente. Har 1 gutt fra før:) Vil ha 3 barn så dersom en av dem er jente går det for det samme, så lenge jeg er garantert en datter en gang. he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter. Før vanlig ul hadde jeg ingen "ønsker" om kjønn, dette barnet er hjertelig velkomment uansett.

Nå, etter flere ul, og alle tre gangene de har sett etter kjønn, har både jordmor og gynekolog sagt at dette er ei jente. Sist gang var jordmora veldig sikker, såg med 3D, og sa som så at "her kan jeg ikke ta feil" Så nå har jeg egentlig begynt å tenke at "jo, det hadde vært kjekt med ei jente"

Men, uansett, om de har sett "feil" eller ei, så betyr det ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en gutt fra før, så denne gangen hadde det vært gøy med ei lita jente, bare for å se forskjellene!!

men som du sier, det viktigste er jo å få et friskt og velskapt barn!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jente.. har en jente fra før på 2 år, og jeg innbiller meg at de vil få mer glede av hverandre hvis de er samme kjønn. Og for å ikke glemme alle de praktiske tingene med arv av klær, utstyr etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok si at ønske om ei lita jente var høyt, min samboer har to gutter, men han klarer visst ikke lage annet en gutter denne mannen her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to gutter og for at det ikke skal bli så mannsdominert håper jeg det blir en jente. Fikk beskjed om gutt i uke 14, men i uke 20 ble det sagt jente. Det er utrolig gøy med guttene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ønsket meg en gutt! Det samme har sambo. Men jeg har følt hele svangerskapet at det er ei jente, så nå håper jeg det er ei jente inni der!:) Men det er egentlig knekkende likegyldig hvilket kjønn det blir, jeg bare gleder meg så utrooolig til en liten baby!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga19

Då eg trudde eg var gravid i fjor, so prata eg med kjærasten min om kva me skulle gjere, og kva me ynskja. Då fann me ut at både eg og han hadde sett føre oss ei jente, og då sa eg at då kom det sjølvsagt til å verte gut. Men so viste det seg at eg ikkje var gravid, men då bestemte me oss for å liksogodt prøve. Me såg på namn veldig tidleg, og så eigentleg berre jentenavn...eller, men fann vel ut at jentenamna appellerte betre, og fann eit båe to likte godt!:)

 

So vart eg gravid, og me tenkte masse på gutenamn, men berre fann ikkje noko...men då me endeleg gjorde det, so vart tanken på å få ein gut mykje meir verkeleg, og då vart det det same kva me fekk. Eg gløymte faktisk heilt å spurje om kjønn på UL!:P Men eg måtte på UL att, og då spurde me, og veldig usikkert svarte jordmora at det såg ut som ei jente. Det fyrste eg tenkte då var faktisk ikkje hurra, men meir "hmmm,- me fær sjå kva som kjem ut i oktober då". So det er eigentleg det same, men eg nyttar ho når eg pratar om fosteret, for eg vart vel påverka av det jordmora sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig at jeg har en av hvert kjønn. Gutt først, jente nr. 2. Da jeg venta nr. 2 tenkte jeg at det hadde vært praktisk med en gutt til, med tanke på klær, leker etc. + at jeg så for meg at de kom til å få mest glede av hverandre hvis de hadde samme kjønn (det er 2år og 8 mnd mellom dem). Men egoistisk sett, hadde jeg et ønske om en jente...

Ut kom jenta, og jeg må si at bedre søskenforhold kunne jeg aldri ha drømt om. De er utrolig avhengig av hverandre, leker i lag hele tiden når begge er hjemme, og krangler omtrent aldri. De forsvarer hverandre i andres nærvær, og skifter på om de leker gutteleker eller jenteleker. Kjønnet ser ut til å være uten betydning for forholdet mellom dem, iallefall så langt (han er 9, hun er 6år).

 

Nå venter jeg nr 3. Selvsagt er det ikke viktig hvilket kjønn det er, det viktigste er jo at barnet er friskt og velskapt. MEN jeg må jo innrømme at jeg innerst inne ønsker meg en jente til, da. Jeg har så utrolig mange nydelige kjoler og andre jenteklær jeg så gjerne ønsker å få brukt en gang til. Jeg har gått amok i klesbutikker etter at jeg fikk henne, det gjorde jeg ikke da gutten var liten. Dessuten er hun den eneste jenta i familien. Min søster har 3 gutter, og det hadde derfor vært kjærkomment med en liten tulle...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket meg egentlig en gutt første gang fordi det er ikke gutter i vår familie, kun inngiftet, men det ble (selvfølgelig) en jente. Denne gangen hadde jeg ingen ønsker fordi jeg synes det er så koselig og så greit med jenta mi, men samboeren min ønsker seg gutt. Da vi fikk vite at det ble jente denne gangen også sier han bare at vi får fortsette til vi får en gutt så det ikke blir han mot røkla, men med min kropp og dårlige bekken tror jeg ikke han får noen sønn nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sagt til folk som spør at det hadde vært artig med ei lita jente nå siden vi jeg tre gutter, men går for det samme...

Vi ønsker oss ikke jente mer enn gutt for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt og en jente..det jeg får nå spiller ingen rolle!! Hadde vært mest lettvindt med en jente i forhold til klær å sånt men spiller ingen rolle!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok innrømme at innerst inne så ønsker jeg meg nok en jente, litt for de kan man dulle litt opp, og så er de ofte roligere(ikke alltid seff), og så er det det å bli mormor i fremtiden fremfor farmor, mormor er mye nærere, det blir et helt annet forhold.

 

Men jeg tror at jeg får gutt, og er innstilt på det, så jente virker så fjernt, nå ønsker jeg meg nesten gutt, ser for meg alle de artige tingene han kommer til å si å gjøre. Og gutter er jo så søte når de er sånne små tøffinger. Det er vel hver sin sjarm med begge kjønn.

 

Jeg skal iallefall ha to barn og jeg håper jo seff da på en av hver. Det vil vel alle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jente fra før og ønsker meg en jente til, men jeg tror det blir gutt. det er greit det å. men jente hadde vært praktisk i forhold til klærene, har spart nesten alt.

 

uansett håper jeg det blir en med meninger sånn som frøkna. det er så søtt. hun snakker om ansvar, og faktisk så syntes hun det og det.

 

en liten tøffing vil jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hadde vært koselig med ei jente. Jeg har selv 3 søstre, og mamma har spart på alle babyklærne (har nok ventet på å bli bestemor lenge hun). Det var jo ikke alle klærne som var like brukbare, og det er jo gøy å kjøpe nytt og, men synes det er litt koselig å tenke på at min lille krabber rundt i noe jeg selv brukte. Dessuten var det noen kjempekoselige 70tallskjoler som mamma sydde da hun gikk med storesøstra mi. Hihi.

 

Ellers synes jeg det er lettere å finne jetenavn enn guttenavn. Har nesten bestemt meg for navn hvis det blir ei jente. Men blir ikke skuffa om det blir en gutt heller da. Tror ikke jeg vil vite kjønn på UL, men vet ikke helt om jeg greier å vente heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg minst en av hver "sort", men siden dette er vår første er det ikke så veldig nøye hva det blir. Mannen min ønsker seg gutt.... Han er en sånn "bil-gutt" selv og vil gjerne ha en sønn som følger i hans fotspor og kan være med å skrue litt osv... Jenter kan visst ikke slikt de;) Vi får se, har hørt at pappaer ofte blir veldig knyttet til sine døttre også.. Skal vedde på at vi får ei skikkelig bil gal jente.. Vi har valgt og ikke vite kjønn før fødsel, så det er kjempespennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg jente av hele mitt hjerte med førstemann, og det fikk jeg. Denne gangen følte jeg på meg at jeg kom til å få gutt, men jeg ville gjerne ha en jente til, siden vi bare skulle ha to. Samtidig skremte det meg å tenke på to jenter....ville jeg klare å gi dem like mye kjærlighet? Når jeg så fikk bekreftet at jeg skulle ha gutt, ikke bare en men to, ble jeg kjempeglad. Da får jeg beholde den lille jenta mi (min lille trollunge), og gutter er jo kjempekos (selv om de er litt skumle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga19

Åh....70-tallskjoler!:-D Skulle ønske mamma hadde spart klærne sine fra 70-tallet, og ikke de fra 80-tallet, slik hun gjorde!o.O

 

Men det er sant det med jentenavn...mye enklere! Du får oppdatere oss hva som skjedde på UL da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gutt fra før og kan ikke legge skjul på at jeg "ønsket" ei jente nå. Det er jo ønsket om en av hvert kjønn. Men da jeg fikk se og vite at det blir en gutt til ut fra ultralyd, ble jeg utrolig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig det samme, men hadde vært kjekt med gutt. Har en gutt fra før og siden det bare blir 15 måneder mellom dem tror jeg to gutter får bedre kontakt.....-men hadde vært kjekt med jente også.

 

Så igrunn akkurat det samme!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønkser jente. Har en av hver fra før. Grunnen vet jeg egnetlig ikke. Tror det er fordi jeg har så mye jenteklær. Regner med at det er gutt. Jeg har to eldre søstre som har flere barn, og de har fått ei jente først og så bare gutter. Min eldste er også jente.

Mine to er det 17mnd mellom og de har kjempefin kontakt, selv om de er forskjellig kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid for første gang tenkte jeg alltid at jeg ville ønske meg jente mest. Førstemann ble gutt, og når neste ankommer omkring 16måneders dagen hans, så håper jeg at det også er en gutt :) Tenker at de får mye større glede av hverandre da. Men jeg blir selvfølgelig hoppende glad om det kommer ei jente også! ;)

 

En annen ting var at jeg tenkte gutter var så mye mer vanskelig, mens jenter skal være snille og ordentlige fra første dag. Nå er det sånn at gutten min (som snart er ett år) er mye roligere og snillere enn venninnene mine sine jenter på omtrent samme alder. Gøy for meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...