Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Jeg er så fortvila som jeg aldri har vært nå, tror jeg! Jeg må bare få det ut, så jeg håper noen her gidder å lese dette, og kanskje komme med noen trøstende ord... Og her må jeg bare være anonym. Jeg gifter meg om bare 4 mnd, med verdens beste mann! Og alt er klappet og klart, og jeg gleder meg veldig! Vi har vært sammen i 8 år, og har kjempegodt forhold, med masse kjærlighet, tiltro og åpenhet. MEN, for 3 uker siden, traff vi noen nye mennesker på en helgeutflukt, og ble kjempegode venner med tre gutter. Vi hadde det kjempegøy sammen, og det ble en del drikking, fliring og tøysing om kveldene. Men da jeg kom hjem, oppdaget jeg at jeg har forelska meg totalt hodestups i en av dem!!! Med mine 28 år har jeg nok vært forelska mange ganger, men dette er alvorlige greier! Når samboern min er hjemme, greier jeg å holde maska, og jeg føler fremdeles at jeg elsker ham, men denne nye vennen er i tankene mine konstant. Verst er det når jeg og samboern har sex (sorry her, men..) for da ser jeg for med at det er han andre jeg har sex med. Om dagene, når jeg er alene, griner jeg hele tida, eier ikke matlyst. og føler meg fysisk dårlig. Har gått ned over 4 kg bare på tre uker! Han vet det (han nye vennen altså) og han er faktisk den eneste som kan roe meg ned når nervene er på det verste. Han er en utrolig flott venn sånn sett. Og vi snakker kjempemye på tlf og via msn, og han trøster meg masse, og får meg rolig, og selv om vi enda ikke kjenner hverandre noe særlig, blir vi mer og mer kjent for hver dag. Og nå til helga skal vi ha en sammenkomst igjen. Vi blir til sammen 5 stykker, men jeg skal reise oppover dagen før samboern min, og kommer til å være alene med han nye og en til den første natta. På en side er jeg helt i himmelen fordi jeg vet hva jeg faktisk KAN gjøre med ham, fordi vi faktisk skal sove sammen, men på den annen side er jeg søkkfortvila fordi jeg er redd jeg skal ødelegge alt mulig rundt meg. Jeg har aldri ligget med andre enn samboern min hele livet, og jeg og sambo snakker stadig vekk om hvor synd det er, og at jeg kommer til å savne det hele livet. Kanskje dette er sjansen til å løse det "problemet"? Jeg vet nemlig at han nye vennen min er mer enn gjerne villig... Herreguuuuuud, hva skal jeg gjøre??? Jeg vet at det riktige svaret egentlig er å kutte kontakten med denne mannen, og glemme alt og prøve å gå videre, men han er fremfor alt annet en så utrolig god venn, og jeg vil ikke orke å miste han! Jeg tror jeg blir gal snart...........
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 det kan høres ut som on du har noen bryllupsnerver,at du har tenkt på at du bare har hatt sex med din kommende mann,men hvis du skal ha sex med enn annen for å få gjort det burde også din sambo få muligheten til dette. jeg for min del hadde ventet til sambo skulle dra på den turen å ikke dratt før han eller jeg hadde blitt hjemme (syk). er du villig til å risikere forholdet du har bare for en natt? skjønner at dette ikke er lett men tenk deg godt om så du ikke gjør noe du angrer på som plager deg resten av livet.
rosa&blå Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Du må se på hva du har, og hva du kan miste. Er denne nye "vennen" verdt det? Tror du dere har noe å bygge videre på, eller er det mest den fysiske tiltrekningen du føler for han? Kanskje det er denne spenningen og sitringen du søker etter? Og har du og din kommende ektemann barn sammen?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Sleit skikkelig med det faktumet at kjæresten min hadde hatt seg med mange flere enn meg. Jeg hadde bare gjort det med én fyr før jeg traff ham, og den fyren ødela hjertet mitt litt, så jeg har ikke så positive assosiasjoner til det. Synes det var så urettferdig, og det plaga meg veldig. Plager meg faktisk litt den dag idag, men jeg bestemte meg faktisk å gjøre noe med det i fjor. For parallelt med at jeg blei sammen med kjæresten min, så flørta jeg med en venn av ham på msn. Vi hadde ikke det næreste forholdet, så jeg valgte å ta en pause da jeg skulle flytte vekk for å studere. Og jeg flytta jo til byen til han vennen, og den første natta jeg var der, var vi skikkelig nærme å ha sex (men han hadde problemer med å greie det, ikke pga samvittighet, men stress eller noe). Fortalte dette til "kjæresten" min, og han blei jo knust. Men han elska meg visst så mye at han tilga alt, og etter det blei vi helt sammen igjen. Slutta faktisk med studiene, og flytta tilbake. Er himla glad for at jeg ikke hadde hatt sex med han fyren likevel! Men jeg må si at jeg har blitt frista noen ganger. Har en venn som er hypp på meg, og jeg har sendt frekke sms tilbake til ham. Det skjedde etter at jeg og kjæresten min hadde krangla, og det var usikkert hva som kom til å skje med forholdet. Men igjen er jeg overlykkelig for at jeg ikke gjorde noe (møtte ikke engang vennen min), for vi ordna jo alt sammen, og nå skal vi gifte oss snart! Må sies at jeg sliter generelt med sjalusi, men jeg må bare tvinge meg selv å tenke at ja, kjæresten min har hatt seg med mange, MEN av disse så valgte han meg å dele livet med!!! Av alle alternativene han har hatt, så blei det MEG! Det viskler jo ikke vekk den tanken at at jeg ikke har fått gjort så mye med andre, men jeg har nå satset på et monogamt forhold. Og selv om det kjennes litt skremmende å tenke på at det aldri blir noen andre, så er det jo kjempefint å tenke at jeg alltid kommer til å ha noen hos meg som elsker meg dritmasse, og at jeg da ikke trenger å leve med dårlig samvittighet for å ha knust hans (og sikkert også mitt) hjerte pga en eller annen fyr! Bra at du har skrevet dette her...det er jo smart siden det så ut som om den eneste andre du snakka om det her om var den nye vennen din, som jo også er ditt største problem nå. Om denne vennen din bryr seg om deg, så sier han nei! Det er en skikkelig venn...en som hindrer deg i å velge feil. For hva slags fyr er det som vil lokke til seg en opptatt og fortvila kvinne. Skjønner dine følelser bedre, for nærvene og følelsene kan svinge helt sykt noen ganger, og med alkohol inni bildet blir det enda vanskeligere å kontrollere seg. Skjønner jo også "problemet" ditt, men velger du å ha sex med noen andre, så kommer du til å slite med dårlig samvittighet, for du kommer til å såre deg selv, og ikke minst, en som elsker deg kjempemye, og som er villig til å dele resten av livet sitt med deg! Håper dette bare er bryllupsnærver, for det er vel nå du tenker at det er siste sjanse. Hadde jo det selv for noen uker siden, men det gikk over, og nå gleder jeg meg veldig til resten av livet mitt! Håper du kan det du også!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 For meg høres det ut som at du ikke har de riktige følelsene for ham du skal gifte deg med... Jeg ville tenkt meg to ganger om før jeg gjennomførte bryllupet! Dersom du skal gifte deg så er det jo for å leve resten av livet med samme mann, han du er sammen med nå! Dersom du i det hele tatt vurderer å være utro så stikk nok dine følelser dypere enn bryllupsangst! Men løsningen er ikke å være utro, da er det ingen vei tilbake! Du bør sortere dine følelser før du gjør noe som helst!!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Tusen, tusen takk for svar, jenter! Men jeg må gi dere litt fler fakta her.. Hverken jeg eller sambo er særlig sjalue. Hvis han gjør noe med noen andre, vet jeg hvorfor han gjør det, og vi forstår hverandre innmari godt. Dette kan virke sykt for noen, men dette er faktisk noe vi kunne blitt enige om, jeg ligger med en annen fyr der og han ligger med ei anna jente der. Etterpå forteller vi hverandre om det, ler, og føler vi har lært noe nytt og beriket sexlivet litt. Men vi sier alltid at det kan ikke gå med noen vi kjenner.... Vi har ingen barn sammen, nei, men det skal få komme litt senere. Vi prøvde ei stund i fjor (derfor jeg tuller rundt her inne på BIM!). Vennen min provoserer meg overhodet ikke! Han vil bare være venn, men er lettere forfjamset p.g.a. følelsene mine. Han er en veldig sjenert fyr, uten hell i noen forhold, og sliter litt med akkurat det, med henhold til selvtillitt og selvbilde. Han sier dette aldri har hendt ham før, at ei jente som meg (har aldri hatt problemer med å velge en jeg vil ha, men har aldri benytta meg av det, derav at jeg aldri har ligget med andre enn samboern min.) blir så forelska i ham. Jeg tror ikke han har samme følelsene for meg, men er jo utrolig smigret. Og JA! han er verdens snilleste menneske, og er verdt å holde på som venn! Og jeg er også ufattelig glad i samboern min, han er som en el av meg, og jeg kan absolutt ikke tenke meg et liv uten ham. Elsker han høyere enn himmelen! Skal jeg bare ringe psykiatrisk å innlegge meg selv?....... HJEEEEEELP!!!
FruMamma med nr 2 Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Hvis du elsker han(samboeren din) høyere enn himmelen, er nok det det svaret du leter etter... Hvorfor ødelegge det, for noe som for meg virker som en "sommerflørt"??
OhBaby! Skrevet 5. juni 2006 #8 Skrevet 5. juni 2006 jeg sliter faktisk litt med samme sak.. har vært sammen med en fantstisk gutt i 5 år, og nå har jeg fått ett crush på en annen, men jeg tenker at det er bare en down periode i forholdet vårt.. og at jeg er litt lei. min sambo reiser nemlig med jobben sin MASSE,så jeg er mye alene.. han andre og jeg har alldri gjort noe el pratet om det. vi bare småflørter,og det er det jo ikke noe skade i mener jeg.. men om det ikke går over, er det jo ikke sikkert at han jeg er sammen med nå er han jeg skal være med restn a livet..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #9 Skrevet 5. juni 2006 det går nok over skal du se.. jeg hadde det sånn i flere mnd. det var en ny kollega som jeg ble skikkelig interessert i, og han i meg. han var flere ganger på besøk hos meg (når kjæresten min ikke var hjemme), og vi hadde MYE kontakt via sms. men vi gjorde aldri noe "ulovlig", vi snakka bare sammen og jeg sa til han at jeg ikke vil være utro for jeg elsker kjæresten min som jeg har barn sammen med. han godtok det og vi er bare venner nå. nå tror jeg at jag bare var smigra over at han viste så stor interesse for meg, for nå kunne jeg aldri tenkt å gjort noe med han og gjort noe sånt mot kjæresten min, han ville blitt helkt knust.
OhBaby! Skrevet 5. juni 2006 #10 Skrevet 5. juni 2006 ja,er sånn jeg og tenker.. at det går nok snart over.. er liksom bare all den positive oppmerksomheten jeg får a han andre så er så herlig!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #11 Skrevet 5. juni 2006 Lykke til sier jeg... tenk på hva du har, og hva du kan miste... selv om en ikke er sjalu kan en bli det... mitt råd er at dette helt sikkert er en liten sommerflørt/du er kanskje forelsket i forelskelsen, betatt av den nye vennen fordi han er spennende, ny etc... jeg ville kuttet ut kontakten, og heller levd litt på fantasi
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 5. juni 2006 #12 Skrevet 5. juni 2006 Mulig du vil angre uansett hva du gjoer, er jeg redd.... Hopper dere i hoeyet sammen, vil skyldfoelelsen og angeren foelge deg videre. Men holder du deg hjemme og er "syk", kommer du alltid til aa savne det du kanskje kunne ha hatt, siden du aldri har hatt sjansen til dette foer. Hva om du kan finne en mellomting? Litt tusking og floerting gjoer vel ingen skae, men du maa kunne beherske deg, og sette grenser foer du gaar altfor langt da.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #14 Skrevet 7. juni 2006 Dette her er bare tull og tøys. Først sier du at du aldri har ligget med noen andre enn samboeren din, så sier du at dere ligger begge to med andre, forteller hverandre om det og at det er greit så lenge det ikke er noen dere kjenner. Hvis du skal lyve sammen en historie, så prøv i alle fall å huske hva du har sagt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #15 Skrevet 8. juni 2006 Hehe ) Ja, den var litt sprikende den historien der!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #16 Skrevet 8. juni 2006 jeg sa vi KUNNE ha gjort det sånn pga den typen forhold vi har, ikke at vi HAR gjort det! Les skikkelig før du kommer med slike hånende svar. Til dere andre, takk for at dere tok dere tid til å lese og svare meg. Har det ganske tungt med meg selv for tida, og det er mulig det går opp for meg en dag det dere sier, om å kutt kontakten. Men jeg vet ærlig talt ikke engang hvordan jeg skal kunne få det til! Vi har blitt så nære venner nå.... I morgen reiser jeg, livredd og vettskremt, men jeg tror egentlig at når alt kommer til alt, vil vi ikke tørre noe som helst. Skal prøve å oppføre meg "pent" og bare holde på den delen som inneholder bare vennskap. Skal fortelle hvordan det har gått.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #17 Skrevet 8. juni 2006 Lykke til i helgen! Jeg skjønner deg godt jeg. Hvorfor skal ikke jenter ha lyst til å ha flere sexpartnere?? Desverre for deg skal du gifte deg snart......... og du vil nok angre skikkelig hvis du gjør noe........ Men på en annen side......... vanskelig! For anledningen
VinterSol+2 Skrevet 9. juni 2006 #18 Skrevet 9. juni 2006 Snakket med et eldre ektepar en gang, som sa noe jeg holder som en "leveregel" De hadde vært gift i over 50 år, og jeg lurte på om ikke de noen gang ble forelsket i andre eller sånt. "å, jooo da," sa damen, "stadig vekk! har blitt stormende forelsket maange ganger mens jeg har vært gift!" Når jeg da lurte på hvordan de kunne håndtere det, sa hun enkelt at hun prioriterte. Forelskelser går over. Kjærligheten hun har til mannen sin stikker dypere enn det. Men hun sa også, at hun hadde gitt ham sitt løfte en gang i tiden, og aktet å holde det. Derfor, hvis hun merket at tiltrekningen til en annen mann ble for sterk, så tok hun seg sammen. Hun kuttet sjelden kontakten med noen, men hun valgte å ikke bruke så mye tid på dette menneske, og holde seg unna situasjoner der hun kunne falle for fristelsen. Hun fortalte heller aldri den mannen det måtte gjelde om følelsene sine. Desverre er det en del som blir så smigret av denne typen oppmerksomhet, at de utnytter en som har følelser. Merkelig, men også litt fint, at dette var deres oppskrift på et langt og lykkelig ekteskap. De fant alltid tilbake til hverandre, men lot seg heller ikke friste til å "prøve andre" fordi det ville såre den andre for mye.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2006 #19 Skrevet 12. juni 2006 Da var helga over... vi fikk vår natt sammen. Vi nuska og tuska en del, kyssa masse og klådde litt, men det var alt. Det var kun natt til lørdag. Resten av helga hadde vi det bare gøy, lo masse sammen, og ble mye bedre kjent. Når ingen så oss stjal vi oss et kyss nå og da, og har med dette en egen liten hemmelighet. Jeg er ikke MER forelska enn jeg allerede var, tror jeg, men er i allefall fullt bestemt på at både dette vidunderlige vennskapet og mitt kommende ekteskap skal funke! I dag elsker jag begge skikkelig høyt, og savner vennen min innmari sårt, men jeg angrer ikke på noe.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2006 #20 Skrevet 12. juni 2006 men husk en ting: Etter den søte kløe kommer ALLTID den sure svie. Selv om dere bare klådde på hverandre og kysset, så er det å dra det litt lang, nå når du skal gifte deg. Lurer på hva du selv ville følt, dersom det var din tilkommende som hadde ligget og klådd og kysset en annen hele natta, nå like før bryllupet? De fleste gangene kommer sånne ting for dagen. Selv om du tror ingen vet det, så vet folk mer enn du tror. Forelskelser er sjelden lette å skjule. Ellers ønsker jeg deg lykke til. Og håper fornuften seirer til slutt. velger å svare deg som
brooklyn Skrevet 12. juni 2006 #21 Skrevet 12. juni 2006 jeg bare lurer litt på en ting..du sier du elsker begge skikkelig høyt. Hvordan kan du da se din kommende mann i øynene og si at du elsker han, UTEN å fortelle at du elsker en annen også? Og gjennomføre vielsen? og begynne et ekteskap mens du elsker en annen? Jeg gidder ikke være anonym, men dette lurer jeg på! (ikke frekk-lure på, men skikkelig oppriktig forundret)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2006 #22 Skrevet 12. juni 2006 Enkelte mangler samvittighet.For en start på ekteskapet å vite hva du har gjort!
Sjokoholikern Skrevet 13. juni 2006 #23 Skrevet 13. juni 2006 ojojoj... nå må du fortelle din kommende mann hva du har gjort, og la han rote litt med en av deres felles venninner, så skal du nok få kjenne på hvordan dèt føles, forestille deg flørten og nyforelskelsen som kan oppstå mellom de. urettferdig mot forloveden din å ikke si noe hvertfall, med tanke på det du sa om at dere kunne ha sex med andre og så fortelle om det. du har nettopp vært utro! du skjuler dine hete følelser for en annen enn mannen din, og kysser bak hans rygg! fy skamme seg!! forloveden din fortjener bedre enn som så! høres veldig klokt ut det denne gamle damen til vintersol snakker om, fin leveregel det. vet av egen erfaring at forelskelse gjør en blind! ville aldri latt en annen mann komme i veien for det fantastiske forholdet jeg har med min forlovede hvertfall
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #24 Skrevet 13. juni 2006 Høres ut som bryllupsnerver. Hva du skal gjøre? ta et voksent og selvstendig valg! Dersom du ikke vil gifte deg, må du si fra NÅ! Dersom du vil gifte deg må du IKKE ha kontakt med denne typen hverken på den ene eller andre måten, om han er aldri så søt og forståelsesfull. Du kommer garantert til å forelske deg etter at du er gift også. Men du har alltid et VALG. Har du barn, bør du i allefall tenke over hva du setter på spill. Skjerp deg og ta et ansvarlig valg! Ikke oppfør deg som en 16 åring.
kjærest1 Skrevet 15. juni 2006 #25 Skrevet 15. juni 2006 Huff, blir så trist når jeg leser denne historien... Har nemlig opplevd å bli bedratt på samme måten selv, og det gjorde vondt langt inn i hjerteroten... Tok meg veldig lang tid å komme over det, sviket var så utrolig stort... Kunne aldri ha fortsatt samlivet med han som svek meg, kuttet kontakten helt etter 8 år. I dag har jeg heldigvis en helt fantastisk kjæreste, som jeg stoler fullt og helt på. Vi gifter oss i juni neste år:) Men til deg som driver og roter sånn bak ryggen til samboeren din; tenk deg om, og ta et valg! Du kan ikke elske to mennesker på samme tid! Det er egoistisk å drive på sånn bak andres rygg, og du svikter dem begge to... Bestem deg nå, før det går for langt. Konsekvensene kan bli vanskelig å leve med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå