Gå til innhold

Hvem sitt etternavn har barna deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg har etternavn mye å si. Det er en del av meg og min identitet. Barna mine har både mitt og min eks' etternavn som etternavn. Hva de gjør når de blir store får være opp til dem, men jeg blir ikke såret om de velger et helt annet navn. Det er deres valg.

Etternavnet vi valgte til barna har ingenting med eierskap å gjøre. Vi ville hete det samme alle sammen for at vi skulle føle tilhørighet. Jeg har heller ikke valgt å bytte navn etter skilsmisse, dermed så heter fortsatt jeg og barna og eksen det samme.

Tro ikke at det blir store kamper ut av alt bare fordi noen lufter sine tanker her på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel. Jeg valgte etternavnet mitt i tilfelle vi skulle skille lag etter fødselen.

Nikolai, fars etternavn, mitt etternavn. Får sikkert pes nå, men siden jeg ikke er gift synes jeg at ungen skal ha mitt etternavn som gjeldende navn, og ikke fars. Er man alenemor, samboer, kjæreste eller whatever bør ungen ha mors etternavn med tanke på f.x om du skulle få andre unger i fremtiden med en annen mann. Det er tross alt ditt barn når du er aleneforsørger, han er "kun" faren og har ingen rettigheter når det gjelder navn. Han kan ikke tvinge deg til å sette hans etternavn på ungen. Om broren hans har navnet sitt på ungene betyr ingenting i deres tilfelle. Dette er i alle fall min mening.

Skrevet

Barnet mitt har etternavnene til meg og far sin, med bindestrek mellom. Slik at det er et etternavn, sammenbundet av begge...

Men vi var sammen da hun fikk navnet...

Hadde det vært slutt allerede da, hadde hun hatt mitt navn...

Hadde jeg visst hvordan han skulle være som far, og at han ikke fortjente at hun fikk navnet hans... da hadde jeg aldri gitt henne navnet hans....

Men det er nå da... litt for sent å tenke slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...