Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #26 Skrevet 4. juni 2006 Vi betaler alt selv. Har ikke tenkt tanken på at foreldrene skulle betale noe som helst. Det er jo vårt valg å gifte oss, og da må stå ansvarlig for regninga selv. Jeg har 4 søsken og min kommende mann 3. Men uansett ville det ha vært vårt ansvar. Vi har vært samboere i 12 år snart. Har ventet så lenge med å gifte oss pga.ønsket et fint bryllup og ha råd til å invitere alle på middagen. Kan ikke tenke meg å invitere noen bare på kaffe.
rosa&blå Skrevet 4. juni 2006 #27 Skrevet 4. juni 2006 Mange her virker nesten misunnelige for at noen får påspandert/masse hjelp fra sine foreldre...Vi får middagen og all drikke av min mor og resten betaler vi selv.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #28 Skrevet 5. juni 2006 Hei synes mange her er veldig heldige som har foreldre som kan hjelpe dere økonomisk. Her hvor jeg kommer fra er det ikke noe vanlig at foreldre betaler bryllupet, eller deler av det, men vet at andre plasser er det mye mer vanlig. Jeg har egentlig aldri følt at de må stille opp, men det hadde vært flott om de hadde kunnet. Vi må nok pga vår økonomi desverre vente med bryllupet. Og jeg kommer nok ikke til å ha et stort bryllup, da jeg er nok litt før økonomisk av meg at 100 000 vil ikke gi meg noe lykke hvis jeg bruker det på en fest! Men herlighet hvem vet hva jeg hadde gjort om jeg hadde sikkelig råd til det Lykke til alle par i alle fall med bryllupene, håper dere får en fantastisk dag som oppfyller alle drømmene deres!!
Gjest Skrevet 6. juni 2006 #29 Skrevet 6. juni 2006 Vi har et budsjett på 25 000 kr. Men i tillegg får vi maten spandert av svigers, og min pappa betaler all drikke. Vi hadde regnet med å betale alt selv, men sa selvfølgelig ja takk når de tilbydde seg å hjelpe
Nuss Nuss Skrevet 6. juni 2006 #30 Skrevet 6. juni 2006 Brylluppet kommer nok på ca 110-120 000kr. Fikk 33 000kr av min far. Resten betaler vi selv! Vi gifter oss om 18 dager.
VinterSol+2 Skrevet 6. juni 2006 #31 Skrevet 6. juni 2006 bryllupet vårt, alt inkludert, kostet ca 50 000. da hadde vi 70 gjester til middag. Jeg er yngst av mange søsken, og min mann er eldstemann i søskenflokken, og mine foreldre ville ikke forskjellsbehandle meg fra søskenene mine, som alle fikk penge- og organiseringshjelp til bryllupet. Foreldrene hans sitter ganske godt i det, og syns det var kjempestas at eldstemann skulle gifte seg, så de ville også bidra. Det endte med at de betalte all ting! Dette tok vi for all del IKKE som noen selvfølge, men er utrolig takknemlige for den flotte gaven; drømmedagen! I tilegg er vi så heldige å ha skikkelige "dugnadsfamilier" som hjalp til med alt fra kaker til underholdning til bil, osv. Helt fantastisk! Men hadde vi ikke vært så heldige,hadde vi nok måttet senke kravene (økonomisk)ja! Men jeg tenker som så at utendørsbryllup med koldtbord og en billig kjole ville vært vel så romantisk! Faktisk var det litt rart, når dagen var over.. "har vi brukt så mye tid og krefter på å planlegge dagen?? det er jo NÅ det starter" lissom.. Høydepunktet var forresten dagen etter, når venner og familie samla seg til en uformell lunsj med hjemmebakte rundstykker. det er virkelig å anbefale! Jeg bakte og bakte, men selv om det tar litt tid, er det både billig,og iallefall om du er som meg, veldig deilig å få snakket litt med alle gjestene i en litt mer uformell setting!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #32 Skrevet 7. juni 2006 Min mor har allerede for nesten tre år siden, altså da jeg var 20 år, sagt at jeg må fortelle henne ett år i forveien når jeg planlegger å gifte meg, slik at hun kan begynne å spare. Her hvor vi bor er det faktisk ganske vanlig at foreldrene deler på alle utgiftene, og bryllupene er store og flotte. Det er fint at man liker store bryllup og lignende, men jeg vil heller ha et koselig og intimt bryllup, med venner som jeg er glad i, istedet for mitt søskenbarns barn som jeg ikke en gang vet hva heter for noe... Men jeg vil heller ikke si nei takk til hjelp fra min mor og min types foreldre om de også ønsker å bidra. Jeg vet at hadde jeg nektet min mor dette, hadde hun blitt DØDLIG fornærma, og det er heller ikke noe som jeg ønsker å oppnå på bryllupsdagen min... Kanskje noen vil se på meg som bortskjemt... Ok, not my problem at all, er bare priviligert, men vil fortsatt definere meg selv som voksen selv om jeg sier ja takk til hjelpa!!!
yasmin m gutt, termin 6/11 Skrevet 26. juni 2006 #33 Skrevet 26. juni 2006 vi har reknet ut 100.000 vi betaler 30.000 så betaler mine foreldre og hans resten...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2006 #34 Skrevet 26. juni 2006 Her har alle tilbudt seg å betale. Noe vi er glade for siden vi ikke sitter så godt i det. 30.000 delt på tre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå