2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Deler foreldreparene? Betaler dere noe selv?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 vet ikke hvor mye det kommer seg på. vi betaler alt selv
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Jeg håper: ca 80.000 delt på tre: oss, mine foreldre og hans foreldre.
dessert Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Blir ca 70 000 og vi betaler alt selv..... mine foreldre er døde og hans har ikke tilbudt seg å betale noe (ennå). Bryllupet er neste lørdag.....!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Vårt kostet max 10 000, - , alt inkludert. Vi betalte dette gladelig selv, og det bør alle som er voksne når de gifter seg, gjøre. Er man voksen nok til å gifte seg, så bør man være voksen nok til å betale selv også, synes jeg. I alle fall må man gå ut i fra det, og sikre seg sånn at man har råd. Så får heller økonomiske gaver komme som en hyggelig overraskelse.
Maud Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Vi er godt voksne og har god råd. I hvert fall god nok til å betale bryllupet selv og hadde belaget oss på det. Regner med å havne på ca 75 000. Mamma og pappa overrasket oss med å tilby å betale 25 000, resten betaler vi selv.
2b&spira Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 mine betaler halvparten så deler vi resten med hans foreldre vet ikke helt hvor mye det kommer på. er vel enn 70-80tusen tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Det der synes jeg faktisk er ganske frekt sagt! Hvor mye man betaler selv er faktisk mye tradisjon og!!! Bryllupet er en fest som angår hele familien, derfor ser jeg faktisk på det som en SELVFØLGELIGHET at foreldrene våre stiller opp. Ikke bare med pengestøtte, men også med hjelp til arrangementet! Dette er jo en viktig dag for foreldrene våres også! Vi har ikke så god råd nå, men det har jaggumeg foreldrene våres. Vi vil gjerne gifte oss, de synes det er flott, og de støtter GJERNE for at alle i familien skal få sjansen til å komme. Vi skal betale deler av bryllupet selv (det vi har råd til), men ingen av dem betalte et rødt øre da de giftet seg. Det betalte foreldrene deres tenk. Det samme gjelder besteforeldrene mine og. Farmor og farfar fikk 100 gjester betalt av foreldrene hennes, og en leilighet på 150 km av foreldrene hans til bryllupet. DET synes jeg er mye å forlange. Jeg vil bare ha den hjelpen jeg synes familiemedlemmer skal gi hverandre: det de har råd og ork til! Heldige meg som har nydelige, snille foreldre og svigerforeldre som tar vare på familien sin!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er helt sikker på at mamma og pappa vil hjelpe oss når den tid kommer!
Etaner Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Hva har det med å være voksen å gjøre? Våre foreldre vil gjerne være med å betale, frivillig..Hvorfor er vi mindre voksne enn deg da? Hadde ikke de hatt lyst til å hjelpe oss hadde vi hatt et mye mindre bryllup uten en sur mine. Men de ønker å gi oss en drømmedag og da sier vi "jatakk"
tasah Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Vet ikke helt hva det kommer til å koste enda, men både mine foreldre og svigers betaler, de punger ut med til sammen 55 000 og så betaler vi det som blir over, ca 30 000 tenker jeg. Godt med hjelp fra foreldrene, men jeg hadde ikke forventet det. Men hadde ikke de betalt inn så mye så hadde vi aldri kunne invitere alle tanter, onkler og søskenbarn, så de gjør det vel mye for at vi skal kunne ha alle.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 Nå skal ikke jeg gifte meg, -har ikke råd til det. Jeg har vært samboer så mange år at jeg føler det blir feil å fovente at foreldrene våre betaler. Hadde nok fått hjelp, og takket ja takk til det, men skal jeg nå gifte meg vil jeg vite på forhånd at jeg selv kan betale for det brylluppet jeg selv ønsker meg. Føler det er annerledes dersom man bor hjemme før brylluppet eller ikke har vært samboer så lenge. Vi har vært samboere i nesten 10 år!
Snooopi Skrevet 20. mai 2006 #13 Skrevet 20. mai 2006 Den dagen vi gifter oss, betaler vi selv! Jeg har vært i bryllup hvor foreldrene betaler - og derfor og stod for innbydelsene - har aldri vært i et kjedeligere bryllup fylt med gamlinger!!!! Nei, når min kjære frir, betaler vi gildet selv - og ber de vi gjerne vil ha med, og det blir en FEST som sent vil glemmes!
Etaner Skrevet 20. mai 2006 #14 Skrevet 20. mai 2006 Det der er sikket forskjellig fra familie til familie. Vi får god hjelp til selskapet. Men vi bestemmer alt selv, hvem som skal komme, hva vi skal spise og hvordan vi skal gjøre ting. Vi ber de vi vil og har lyst til, å det har ingen av våre foreldre lagt seg oppi. Vi har forresten ikke "gamlinger" i familien så det går sikkert bra med oss også (-:
Gjest Skrevet 20. mai 2006 #15 Skrevet 20. mai 2006 bryllupet vårt kostet ca. 16000, det var for mat og lokale. foreldrene mine og moren hans spleiset. Vi kjøpte klærne selv. Men det kostet bare et par tusen... Siden de tilbydde seg og betale sa vi selvsagt tusen takk for det!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #16 Skrevet 20. mai 2006 foreldrene mine ønsker å betale hele brylluppet, det får de ikke lov til, men bidra får de gjerne. Blir irritert over uttalelser om at det er lite voksent å ikke betale selv. dette er jo faktisk opp til hver enkelt familie. hadde ikke mine foreldre lagt inn penger ville vi betalt det selv, men vi er jo kjempeglade for å få hjelp. det er viktig for mine foreldre å få bidra..
FruMamma med nr 2 Skrevet 20. mai 2006 #17 Skrevet 20. mai 2006 Vi er opp i 80 000 og betaler alt selv. Har fått smykke og slør fra mamma og pappa og jeg ønska meg penger i bursdagsgave som jeg har kjøpt øredobler, veske osv for. Mamma og pappa bidrar også, selv om de ikke betaler.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #18 Skrevet 22. mai 2006 Hei vi giftet oss 13 mai og det kom på 81 tusen og vi har betalt alt unntatt kaken selv....Hadde en drømme dag....Var kjempe fornøyd!!! Lykke til!!!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 22. mai 2006 #19 Skrevet 22. mai 2006 Vi skal gifte oss i august neste år, og har regnet ut litt rundt det hele, og vi kom opp i 100.000 før vi rakk og blunke. Vi betaler masse selv, men skal få hjelp av foreldrene våre. Vi og bestemmer alt selv av mat, musikk, klær, gjester og alt..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #20 Skrevet 22. mai 2006 Wow! For en innstilling du har! En selvfølgelighet at foreldrene stiller opp både økonomisk og praktisk! Jeg syns du virker egoistisk og bortskjemt, men jeg ser jo at du er så heldige at foreldrene dine faktisk stiller opp. Du skal være klar over at det er ikke alle som har foreldre som har evne til å bidra på samme måte. siden du er anonym, gidder ikke jeg heller oppgi navnet mitt
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #21 Skrevet 22. mai 2006 Hei! For oss ble det naturlig å betale alt selv siden vi tjener omtrent dobbelt så mye som våre foreldre tilsammen som alle er minstepensjonister. Det hele kom på ca 30.000, et lite og intimt bryllup med bare de nærmeste tilstede.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #22 Skrevet 22. mai 2006 slutt å vær noen sjalue kuer!!! alles liv er forskjellige, la de som kan få hjelp få hjelp og de som ikke vil ha hjelp ikke få hjelp og de som ikke får tilbud om hjelp få være stolte av å kunne klare det økonomiske på egen hånd (av rettmessig grunn.) peace to the world hormonelle jante jante ..........
amce Skrevet 28. mai 2006 #23 Skrevet 28. mai 2006 får en del tillskudd av våre foreldre og skal betale resten selv.
her er jeg Skrevet 4. juni 2006 #24 Skrevet 4. juni 2006 Her er sånn vi velger å gjøre det: Vært sammen i 8år, samboere i 6,5år. Han 33, jeg 27 når vi gifter oss (i juli). Vi ønsker liten seremoni, med kun våre nærmeste i familien tilstede. (Altså 13tilsammen.) Dette er hemmelig, ingen andre enn de inviterte vet om det. HEF-uteseremoni, før en sightsingtur i byen, før middag/dessert og kake på et gamelt vertshus/restauant. Sumsumarum kr 13 000,- inkl klær, hotell bryllupsnatta, taxi, kake etcetc. Dette betaler vi selv, og ordner alt selv. Alternativet for oss var å gjøre det i utlandet alene...Gleder oss masse! Dette er "oss", og det er morsomt å ha en hemmelighet..Tihi! Lykke til alle andre!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #25 Skrevet 4. juni 2006 Vi skulle faktisk gjøre det i utlandet uten at noen skulle få vite om det, men det passa ikke med de landa vi hadde lyst til å dra til! Men da blei det til at vi gjør det her i Norge, uten at noen vet det...tja, en trenger jo forlovere/vitner, men de har vi bedt tingretten om å ordne. Altså vet INGEN av det her, og det gjør at det kribler i magen! Er jo dritbillig...må jo uansett spise middag den dagen, og den blir her hjemme, men jeg skal ordne litt jordbær vi kan spise i parken etter seremonien! Skal ha på oss klær vi har fra før av, og om jeg vil ha blomster, plukker jeg de et sted...så dette kommer nok ikke til å koste noe som helst egentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå