Gå til innhold

Til EliasMamsVenterPåEmma


Gjest

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 28 fullgåtte uker! Da farer du videre til siste trimester! Gleder meg til å komme etter om en uke. Jeg er 27+0 idag:)

 

Nå står hjemmelagde fløtegratinerete poteter i ovnen. Vi skal ha biff idag. Mmmmm...

 

Snakkes snart vennen min.

Klemmer fra Elin og Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for koselige innlegg kjære venn! Vi gjør det bare slik at jeg kommer inn hit og så kan vi fortsette å skrive på denne tråden frem til du kommer over ti lmeg neste uke, kan vi ikke det? Er så mye lettere når vi allerede har en tråd =)

 

Jeg sitter med hårfarge i håret og skal skylle ut om to minutter, så det blir ikke lange innlegget dette her, men jeg vil i alle fall si at du må ha en fin dag og prøve å slappe godt av med tanke på bekkenløsningen din! Jeg prøver å få skrevet litt til kvelden jeg =)

 

Masse klemmer fra Therese med lille (eller store) Emma i magen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gøy ut å farge håret! Jeg er så tam at jeg ikke tørr gjøre det selv. Må nok snart til frisøren istede.

 

Nå nettopp oppdaget jeg en bitteliten brun klump med blod. Det kommer ikke mer, men jeg ringte føden likevel. Der sa de at så lenge det var brunt og så lite og jeg kjente liv, var alt bra. Men jeg kunne komme inn å sjekke hvis jeg var urolig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Egentlig er jeg ikke urolig i det hele tatt, men det hadde jo vært gøy å sjekket gutten likevel. Geir sier at babyen har det bra, og jeg vet jo at han har rett. Men vi får se utover dagen...

 

Jeg skal komme inn igjen i kveld og se om du har skrevet mer.

Ha en fin søndag.

Klemmer fra oss til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du min venn!

 

Fikk litt tid nå mens Elias sover - og den vil jeg bruke på deg =) Sitter her med mine Ritz kjeks og ei flaske vann - mmm...har nettopp spist masse vannmelon - det er godt!!!

 

Det er sikkert ingenting å bekymre seg for den der lille klumpen, Elin. Sikkert bare en liten rest av et eller anna ufarlig, siden det bare var så lite. Og siden du kjenner lillegutt og ikke føler deg dårlig eller har vondt, er det nok helt flott med lille Vegard =) Men dersom du tenker mye på det og er bekymret, så drar du dit ikke sant? Like greit å få bekrefta at alt er bra!

 

Fargen i håret ble okei den - bare mørkebrun. Orker ikke mer rødskjær eller lillaskjær nå på sommeren. Burde jo egentlig stripa det lyst, men syns ikke jeg kler det så godt. I dag er det sommertemperatur her =) Det er deilig! Går i hvitt volangeskjørt (som jeg forøvrig ikke får kneppa noenting ) og turkis singlet og det er bare nydelig å ikke måtte pakke på seg masse varme klær lengre. Har akkurat klippa plenen - det er passelig arbeid for meg nå...den er selvgående,s å det er liksom bare å styre den rundt =) Også blir plenen så fin når den er nyslått!

 

Lille Emma er veldig aktiv igjen nå - heldigvis etter en lita uke hvor hun har vært ganske rolig, spreller hun nå rundt. Magen buler hit og dit og rister innimellom. Men jeg merker hun ligger og sparker mye innover mot innvollene mine, og ikke utover slik som Elias bestandig gjorde frem til slutten. Menmen alt liv er bra! Nå har jeg fått sovet lenge både i dag og i går....det er nydelig, men da merker jeg ryggen begynner å være litt stiv når jeg våkner etter å ha ligget så lenge i strekk. Ellers er det nesten bare halsbrannen som plager meg, og den har jeg nesten ikke lov å klage på når jeg ser hvor mye andre sliter med bekkenløsning og andre mer alvorlige plager. Men merker at det er tungt å bøye seg ja...knytte sko, ta på Elias sko, rydde ting fra gulvet osv...Ikke fritt for at det blir litt stønning og offing da, nei =) Menmen...det hører med til det å gå gravid. Jeg er ikke på langt nær lei av gå gravid enda - heldigvis. Jeg kjente jo selvsagt da jeg besøkte Marit og lille Jonas Emil igjen i går at jeg gleder meg veldig...men jeg er faktisk glad for at det er nesten 3 mnd til det er min tur.

 

Monica venter, stakkars, ja. Men hun er ikke deppa heldigvis. Hun sier at så lenge hun ikke har vondt, kan hun fint gå ei uke til. Og for en innstilling da!!! Kjempebra syns jeg! Hun er en uke over termin i dag, så det blir spennende å se hvor lenge hun kommer til å gå, og om de eventuelt må sette henne i gang til slutt??? Vi skal grille med dem i kveld, hvis ikke noe skjer - de er utrolig koselige mennesker og et av våre beste vennepar!

 

Nei, nå har Elias sovet i 2 timer, så nå må jeg vekke ham - hvis ikke blir det et styr å få lagt ham til kvelden! Kos deg med storemagen din (vi kan vel ikke si lillemagen lengre nå?) Vi snakkes senere!

 

Klemmer igjen til dere fra oss =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære vennen min.

Det var koselig å høre hvordan dere har det.

 

Jeg forstår hva du mener om at det er stress å rydde ting fra gulvet. Det sliter meg helt ut. Jeg må stå med beina langt fra hverandre for å komme ned, og det ser ikke noe bra ut:) Men men... Det er som du sier, det hører med å gå gravid.

Idag har Geir ryddet nesten hele dagen. Jon Arild (den minste lillebroren min) skal sove hos oss, så Geir måtte rydde ut av kontoret. Detså ikke ut, men det er jo veldig typisk at mannfolk gjør ting skikkelig når de først er i gang! Han har holdt på i mange timer, mens jeg nesten ikke har gjort noe. Jeg var ute sammen med Lisa i ca en time, og etterpå var jeg helt skutt! Det verket nedover rumpa, låret og leggen. Det er ikke bekkenløsning jeg har, men isjas som kommer av at ting flytter på seg når jeg vokser pga gravidteten. Det er ikke behagelig.. Håper det går over med en gang etter fødselen.

 

Nå sitter Geir og Jon Arild og skal se film. Jeg leser heller en bok når jeg har vært inne på bim en stund. Geir sier at jeg skal hilse til deg:)

 

Det høres deilig ut med sommervær. Jeg kan ikke skryte av det samme. Her var det 15 grader på det varmeste idag, og det var kald vind. Vi hadde tenkt oss i kongeparken, men vi slo det fra oss pga været. Kanskje det heller blir i morgen. Vi får se...

 

Det er koselig med liv fra de små. Jeg merker ikke når Vegard sparker meg innover, men jeg merker det i resen av magen. Jeg tror han ligger med hodet ned, men jeg vet ikke sikkert.

Jeg har ikke sjekket meg på sykehuset idag. Det kom ikke mer brunt, men jeg har gulig utflod. Noen ganger går den litt over i grønnlig farge. Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av den der GPS bakterien (eller hva den nå het...) som de skriver om her inne på 2.trim. Jeg skal ikke til legen før om en mnd, men kanskje jeg må ringe å høre om jeg skulle blitt sjekket. Hadde mye merkelig utflod med Lisa også, men da visste jeg ikke at det kunne være farlig. Håper det ikke er farlig denne gangen heller. Men det er alltid noe å være urolig over når man er gravid. Kjenner at jeg gleder meg til å bli ferdig med graviditeten. Syns det er skummelt. Skulle ønske jeg visste at alt kom til å gå bra. Kanskje det er pgs MA'en at jeg er mer redd denne gangen enn med Lisa... Jeg vet ikke.

 

Det høres koslig ut å grille sammen med venner. Kanskje fødselen starter når dere er der... Det hadde vært spennende. Syns hun er god som er så positiv. Jeg fødte 9 dager før termin og regner med at jeg ikke er til å prate med hvis jeg går en uke over termin denne gangen. Jeg var så utrolig lei i slutten, men jeg må prøve å stille meg inn på å gå over termin sånn at jeg ikke blir like raskt lei denne gangen.

 

Nå skal jeg lese litt mer her inne før jeg går over til boken min.

Vi snakkes snart igjen Therese. Håper du svarer meg anngående den der utfloden min. Jeg er litt bekymret for den...

 

Snakkes

Kyss og klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære deg!

 

Off, ja alle disse bekymringene som følger med graviditet - det er ikke bare greit heller. Angående den utfloden din...vet ikke helt om jeg vet hva det kan komme av, men hvis den er litt grønn, tror jeg kanskje jeg bare ville ringt legen for å høre. Jeg mener ikke å skremme deg, for det er sikkert ikke noe, men ved betennelse kan jo ofte "betennelsesvæsken" være mørkegul og grønn. Lukter det vondt? Det bør det jo gjøre dersom det skal være noe betennelse vel? Vanligvis gjør det jo det av betente "ting". Ring om du er urolig for det - bedre å få det sjekka, så vet du!!!

 

Vi drar på hyttetur på Herøya i dag. Det er en liten øy litt før Kristiansand...Helge får leie en hytte der gjennom jobben =) Vi har den helt til søndag, og jeg gleder meg veldig til å komme bort dit. Er et sånn lite båthus-aktig hus som ligger to meter fra sjøen. Veldig god standard og en stor fin veranda på begge sider. Vi skal dit alene, men der er tre soverom og sengeplasser til 8, så vi satser på litt besøk fra familie og venner å. Helge skal jobbe på dagene, men blir vel kanskje litt kortere dager, tenker jeg. Dessuten er jo dette veldig nærme jobben hans, så det bli mindre tid i pendling =) Han tar nok med seg den bærbare PCèn, så jeg blir ikke helt borte herfra - heldigvis. Hadde vel fått abstinenser jeg =)

 

Det ble ikke noe fødsel på Monica i natt heller. Snakket med henne i stad...hun kjenner litt murring og har masse masse kynnere, men ingen rier eller tegn på at vannet går. Hun skal til siste kontroll hos fastlegen sin på onsdag. Dersomd et ikke er fødsel før det, blir hun sendt på overtidskontroll på sykehuset. Og så vet jeg ikke helt prosedyren for når tid de setter en i gang på overtid? Håper for hennes skyld at lillejenta snart bestemmer seg for å komme - hun er tung nå, men ved godt mot, heldigvis!

 

Nei, nå må jeg gjøre noen tiltak mot halsbrannen min, og der banket Elias akkurat på døra =) Han har vært ute med Helge så jeg skulle få vaska gulvene før vi drar. Er foressten helt pumpa etter det nå - alt begynner å bli tyngre nå!

 

Klemmer fra Therese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar kjære vennen min:)

 

Jeg har vært en tur på føden idag. Jeg oppdaget litt mer brunlig utflod idag tidlig. Selv om det virket som om det ikke kom mer, ringte jeg føden og de ba meg komme inn bare sånn i tilfelle. Jeg var egentlig ikke bekymret, så jeg reiste aleine.

Jeg er glad jeg reiste, for det er best å vite at alt er helt fint. De la meg først til ctg og sparketest. Der var alt helt perfekt. Etterpå tok legen først utvendig ul for å se om morkaken og navlestrengen var fin. Alt var flott der også, og gutten var fremdeles en gutt. Han var 8% større enn gjennomsnittet. Nå lå han i seteleie, men kunne snu seg mange ganger fremdeles. Fostervannet var også som det skulle være. Legen tok innvendig ul for å se på livmorhalsen og om morkaken dekket åpningen, men alt var fint der også. Til slutt tok han bakterieprøve fra skjeden og han sa at han ikke reagerte på utfloden min. Den så helt normal ut. Men jeg begynte å blø under sjekken, derfor sa han at den brunlige utfolden jeg hadde tidligere helt sikkert kom av at slimhinnene mine var veldig lett-blødende.

Jeg syns det var deilig å vite alt dette her. Nå kan jeg slappe enda mer av og bare ruge frem til fødselen:)

 

Jeg håper også at Monica føder snart. De sier at det er vondere å bli satt igang, for da er kroppen ofte ikke helt klar. En venninne av meg ble satt igang. Hun gikk 16dager over termin:( Skrekk og gru, sier nå jeg! Håper Monica slipper.

 

Det høres fantastisk ut å reise bort litt. Det er så deilig. Man slapper liksom sånn av når man kommer seg litt bort fra hverdagen! Kos dere masse!

 

Vi har vært i Kongeparken idag. Har du hørt om den? Det er en veldig koselig familiepark som ligger her på Ålgård. Lisa var i fyr og flammer. Hun fikk ta tre karuseller, og syntes det var veldig stas! Den ene tok hun helt aleine, de andre var Geir med henne på. De var så søte oppi karusellene. Jeg ble nesten forelsket på ny i Geir. Det er så deilig å se ham sammen med Lisa. Han er så utrolig flink! Det er sant som de sier. Man blir forelsket på en ny måte etter at man får barn sammen. Det stemmer i alle fall hos oss:)

 

Jeg er helt skutt etter denne dagen. Vi har gått veldig mye, og selv om vi gikk sakte (jeg klarer ikke gå i noe veldig tempo), så ble jeg veldig trett i kroppen. Jeg kjente det ikke før vi kom hjem, men nå sitter jeg her og skal ikke reise meg igjen på en god stund. I så fall er det bare for å hente en sjokolade eller et glass melk:) Jeg drikker myyye melk nå, for det hjelper så godt mot halsbrannen:)

 

Kos dere på tur da vennen. Hvis jeg ikke hører fra deg, så vet jeg i alle fall at det ikke er noe i veien. Da koser dere dere bare veldig! :)

 

Snakkes snart.

Klemmer fra Elin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...