Gå til innhold

Til EliasMamsVenterPåEmma


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei vennen=)

Jeg bare lurer på hvordan det gikk å legge Elias i stor seng? Jeg er så spent på hvordan han taklet det. Det er liksom et stort steg=)

 

Jeg sitter midt i eksamensforberedelsene jeg. Det nærmer seg 23.mai. Jeg skal danse av glede når eksamenen er over. Da skal jeg gå hjemme leeenge og bare kose meg.

 

Ellers så er det ikke mye å fortelle. Jeg har blitt veldig forkjølet. Jeg er helt tett i hodet, nese og hals. Det passer selvfølgelig glimrende nå når jeg bør sitte med nesen i en bok=( Ja ja, håper jeg klarer eksamen likevel.

 

Håper alt er bra med deg og dine. Vi snakkes vel snart.

Klemmer fra din venn Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann kjære du!

 

Elias har takla det veldig bra å gå over fra spprinkelsenga til "stor" seng. Han sover godt i den og er VELDGI stolt over senga si nå. Vi kjlpte en stjernelampe å hang over senga, som gir blått lys - enda mer stolt av den kan du skjønne =) Det eneste som er LITT kjedelig, er at han nå kommer opp av senga selv. I natt var han inne på vårt rom 4 ganger - bare fordi han var så trøtt at han ikke skjønte at det var mårran! Er jo skjønt da der han står på sida meg med sutten i munnen og kosefilla på slep!!! Men jeg skal ikke klage - det har gått over all forventning!

 

Ååå...jeg skal være så glad på dine vegne når eksamenen er over - kjenner igjen følelsen! Kjedelig å være veldig forkjølet i tillegg da =( Får håpe du snart er mye bedre!

 

Her er alt bra - håper jeg jo! Er fortsatt litt bekymret for lillesnuppa inni magen og symfysemålet mitt. Så at du var inne på tråden jeg skrev om det. SKal jo til kontroll igjen til neste fredag, men det er jo så lenge til. I går da jeg hadde en kynner, prøvde jeg selv å kjenne hvor livmora slutta, og det kjennes veldig som den slutter like over navlen =( Men når jeg sitter, kjenner jeg spark nesten opp i ribbeina! Også trøster jeg meg med at så lenge jeg kjenner spark, så er alt vel. Men i natt lå jeg våken lenge bare å venta på spark - blir helt gal vettu! Er det det at ho bare er litt liten, så er det jo helt greiit, men nå er jeg redd hun ikke tar til seg nok næring og ikke får vokst!!! Leste jo om hu som fikk keisersnitt i uke 28 fordi hun ikke hadde vokst noe på 4 uker! Grøss og gru! Alt gikk jo fint med babyen, men likevell!

 

Jaja, vi får bare vente å se! Nå må jeg ut å handle selv om det øspøsregner =( Hils dine, kjære vennen min!

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg forstår godt at du er bekymret. Jeg er bekymret selv om jeg ikke har noe spesielt å bekymre meg over. Jeg tror bekymringen kommer sammen med graviditeten, og at det ikke skal noen ting til før en gravid uroer seg gal! Det er i alle fall godt at den lille sparker og virker fornøyd. Da er alt sikkert helt fint, men så får du jo komme til ekstra kontroll. Det er trygt og godt å vite at de sjekker alt opp.

Babyene vokser i rykk og napp. Neste fredag har du sikkert vokst mye mer. Da kan du legge alle disse bekymringene bort.

 

Lillegutten min når også nesten opp til ribbeina nå. Det er gøy. Nå kjenner jeg at en liten fot eller en liten hand sklir bortover livmorveggen. Det er så deilig å tenke på at han ligger der inni og leker med seg selv=) Så du dokumentaren på tv2 om "I mors liv"? Den var fantastisk. Vi er så heldige som får bli mammaer igjen!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bekymringer, bekymringer og atter bekymringer. Det er som du sier - bekymringer hører med det å gå gravid. Men jeg merker selvsagt jeg er mye mer bekymret nå enn da jeg ventet Elias - og det har jo sikkert mye med MAèn å gjøre vil jeg tro. Og det er jo naturlig det. Har som sagt kjent veldig masse liv fra i går ettermiddag, i gårkveld etter sengetid hadde hun oppvisning for oss =) og i dag morges kjente jeg henne godt. Akkurat nå ligger hun å banker på nede ved skambeinet. eller jeg tror faktisk hun hikker =) Har hevet i meg nugattiskiver (som vanlig til frokost) og det tror jeg hun å har blitt veldig glad i!!!

 

Ja, jeg så dokumentaren. Den var fantastisk altså. Det som gjorde mest inntrykk på meg var akkurat det sekundet hvor hjertet begynte å slå! Syns det var helt unikt å få være vitne til å se et menneskets aller aller første hjerteslag. Plutselig bare begynte det å slå!!! Ubeskrivelig fascinerende, spør du meg! Men selve fødselen hadde jeg ikke trengt å se. Syns liksom jeg kunne høre at hun revna jeg...grøss og gru!!! Men det er enda 15 uker igjen til noe fødsel, mest sannsynlig da! Har litt tid igjen på å forberede meg!

 

Her går jeg bare og venter på lyd fra Monica og Marit. Monica har bare 9 dager igjen til termin, så jeg venter spent. Hun fødte 8 dager før termin sist gang! Tror jeg kommer til å bli litt misunnelig når de får sine små ut i denne verden. Samtidig som jeg skal gå å kose meg hele sommeren med min store mage og kun en skjøn gutt å passe på. Skal bli deilig å bare ta det helt med ro i sommer. Men håper været blir bedre enn nå. Det høljer ned i bøtter og spann =( Godt for gresset og hekken vår da, men jeg er litt bekymret for sommerplantene mine! Håper ikke de tar skade av dette regnet?

 

Du må ha en riktig fin dag, min venn. Nå skal jeg sende deg månedens magebilde. Vi tok nytt i går. Må høre om du kan se noen forskjell fra forrige måned. Jeg hadde litt vanskelig for ås e så stor forskjell, men Helge så det tydelig!

 

Klemmer fra din venn, Therese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj:)

Så ikke at du hadde svart meg jeg:) Men nå så jeg det, og det var koselig...

Ja det var fantastisk da hjertet begynte å slå. Tenk så merkelig at den klumpen bare plutselig begynner å slå, og så skal den slå i maaange år etterpå. Helt utolig!

Gleder meg til å se bilde av deg igjen:) Jeg har visst ikke fått sendt deg bilde av meg jeg, men jeg skal gjøre det nå. Jeg begynner å bli skikkelig stor. Ser ut som jeg er lenger på vei enn jeg egentlig er. Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut i slutten av svangerskapet. Gruer meg litt egentlig...

Jeg kjenner også at det er litt "sårt" at jeg ikke har baby denne sommeren. Det er klart at jeg ikke ville byttet ut denne lille gutten mot noen! Men jeg vet jo at hadde det ikke vært for MA'en, så hadde vi fått baby nå i disse dager. Litt sårt, men sånn er det. Det er klart det ville vært koselig å ha en liten skatt nå om sommeren, men vi får heller glede oss til baby på sensommeren. Gleder meg til å bli kjent med gutten min!

Ikveld er det Idol. Gleder meg. Jeg heier litt på Aleksander jeg. Er nesten litt flau, men helt ærlig så syns jeg at han er veldig søt:) Tenk at jeg har latt meg sjarmere av en 18åring. Vi skal ha pizza som vanlig. Lisa elsker pizza. Hun sitter hele måltidet og roper "Pissa!" He he.. Er så søt atte:)

Du må fortelle meg når venninnene dine får baby. Spennede.

 

Hvordan er shoppelista di til babbyen kommer? Jeg tror nesten jeg har alt fra sist gang, men det er jo et par ting igjen. Jeg har bestillt soveskinn fra nøstebarn, og mangler madrass, men ellers tror jeg det bare er småting som litt kluter og klær som vi må kjøpe inn. Har jo god tid enda da. Jeg har 15 uker igjen på lørdag:) Syns dette svangerskapet fyker forbi!! Plutselig sitter vi der begge to og er 2barnsmødre. GLEDER MEG!!!

 

Nå kom Lisa hjem, så jeg må nok pakke ned pc'en. Hun har vært ute med Camilla, trillejenta vår. Lisa kaller henne Billa:)

Du, forresten? Det er fremdeles Emma inni magen din? Min lille gutt har ikke navn han stakkars. Hadde han vært jente, hadde han fått navnet Sara, men siden han ikke er det, er alt litt vanskeligere... Men vi finner nok det rette navnet når han kommer i alle fall...

 

Nei, du må ha en fin kveld vennen min. Kos deg med familien din:) Så snakkes vi igjen snart håper jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå...det var koselig å høre fra deg, kjære vennen min!

 

Angående Idol - jeg heier også på Alexander - syns han er best rustet til å vinne,s elv om Jonas er flink han å da. Men ikke SÅ flink som Alex. Han har imponert meg mange ganger - og jeg er vel litt sjarmert av ham jeg å *flau* =) Men så er han jo trønder, og generelt sett så liker ikke jeg trøndere - off, den fæle dialekten! Off, håper ikke noen av dine er trøndere, så jeg fornærmer deg...sorry i tilfelle - jeg klarer bare ikke den dialekten!!! Kos dere med "pissa" i alle fall!!!

 

Vi holder på å montere vaskeromsinnredning...det skal bli så deilig å få det i orden. Vi skal jo ha stelleplassen der inne nå, slik at vi kan få plass til dusjdører på badet der hvor stellebordet står nå. Gleder meg så til det. I 4 år nå har vi dusja i badekaret!!! Nå er vi vant med det da, så det går jo helt greit, men etter hvert som jeg blir større og diger og sånn, så er det jo deilig å kunne slippe å sitte liksom - bare ta en kjapp dusj. Elias har kost seg med Monsterbedriften og Tom&Jerry kjeks. Det er det beste han vet. Men nå ville han sitte på pappas fang, så da ble det en liten pause i monteringen - da stikker jeg opp her på PCèn vettu - så fort jeg får sjans =) Blitt litt BIMavhengig jeg!

 

Off, jeg fikk øye på et innlegg på Skravlesiden i dag om ei jente som ventet tvillinger, men hvor den ene døde da hun var ca 19 uker på vei. Den andre levde fint frem til uke 34, tror jeg - da ble det keisersnitt. Begge babyene lå inni magen helt frem til fødselen, for å redde den som levde. Det var så utrolig rørende!!! Mammaen hadde laget en kjempefin hjemmeside til minne om den lille engelen sin, Linea. Det er beundringsverdig åssen de kommer seg gjennom noe slikt. Det var en flott minneside altså - du må nesten inn å se: www.gryjeanette.piczo.com/

 

Vi skal ikke handle så veldig masse til den nye babyen kommer, som foressten fortsatt heter Emma, dersom det er ei jente da =) Et lammeskinn skal hun få, vi burde kjøpt en lekegrind, men det haster ikke med en gang. Så har jeg jo lyst på søskenvogn, men får se åssen det barker i vei. Dessuten må jeg ha litt nye kluter - både vaskekluter og gulpekluter og kosefiller. Blir det ei jente, må hun få nye smokker og sånn å da. Har jo bare blå og grønne og sånn. Nå SKAL det bli rosa!!!

 

Okei, det ble en hilsen til til deg det - koselig å skrive til deg vettu =) Nå skal jeg sende bilde til deg å! Snakkes da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen vennen min:)

Da var Idol over og jeg håper fortsatt på Aleksander. Den sangen som skal utgis var ikke dårlig da Jonas sang den, men da Aleksander sang ble det sååå mye bedre. Syns nesten synd på Jonas, for det var ikke hans type sang. Han fikk ikke vist seg frem i den sånn som Aleks fikk:)

Jeg har ingen trøndere i familien, men jeg forstår hva du mener om dialekten. Det er merkelig med dialekter. Noen er bare penere enn andres. Jeg syns sørlandsdialekter er penest jeg!

 

Men du? Smokker? De kan bare brukes en mnd i strekk, så hvis det er dem du har spart fra Elias var liten, så må du kjøpe nye uansett om det kommer en gutt! Det kan godt være jeg misforstod deg, men hvis det var det du mente, så tror jeg bare du kan kaste dem med en gang.

 

Jeg har også lyst på søskenvogn, men vi kjøper ikke før vi ser at vi trenger den. I det siste har Lisa ikke villet sitte i vognen, og hvis hun er sånn om 5mnd, trenger jeg ikke dobbeltvogn!

 

Jeg skal inn å se den siden. Høres helt forferdelig ut å gå gravid med en død baby så lenge, men så forstår jeg det også. Man gjør jo alt man kan for de lille. Hvis det er den eneste måten at den andre overlever på, forstår jeg henne godt. Håper det gikk bra for den lille!

 

Forstår hva du mener om å dusje i badekar. Det gjør vi også. Da vi kjøpte dette huset for et år siden, fikset vi opp badet. Da måtte vi velge mellom å sette inn dusj eller badekar. Vi valgte badekar siden vi har småbarn, og jeg angrer ikke. Men det er deilig å være hjemme hos foreldrene mine og dusje i vanlig dusj. Jeg vet i alle fall at når vi bygge hus om noen år, skal vi ha begge deler!

 

Nå stod visst Lisa opp igjen. Hun ville tydeligvis ikke sove nå. Ikke noe rart, for onkelen er her. Morten broren min har sett idol hos oss, så nå løper jenta rundt og ler og roper "ontill" som betyr onkel:)

 

Jeg skal få Geir til å ta bilde av magen min nå med en gang, sånn at det blir liksom.

Ha en fortsatt fin kveld kjære vennen min.

klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sååååå vondt i hodet mitt:( Jeg har lest i 6timer i strekk idag og er helt stappet med informasjon om skolens tekster. Syns jeg har vært flink og må bare skryte litt av meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier det nok en gang - du har vært kjempeflink, Elin! Det er tøft de siste dagene rett før eksamen - jeg husker det som om det var i går. Men nå kommer det til å gå veldig bra å da - helt sikkert. Kjempeflink har du vært =)

 

Husk å ta deg noen gode hvilepauser også da, inni mellom - det er vel så viktig det!

 

Vi snakkes når eksamen din er over - tenker du er mange kg lettere og veldig glad da!!!

 

Masse lykke til til deg min gode venn =)

 

Klemmer fra Therese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig stolt selv også. Føler at kontrollen kommer, skal i alle fall ikke stryke(håper jeg)

 

Skal lese litt idag også, men ikke så mye som igår.

Vi snakkes etterpå.

klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min!

 

Skal tenke masse på deg i dag og sende deg mange gode eksamensvibber!!! Det kommer til å gå kjempebra - det har jeg veldig på følelsen =) Og tenk hvilken deilig følelse du har i dag da skal pakke sammen sakene dine og reise fra skolen!!! Da skal du bare kose deg leeeeeeeeenge fremover! Ååå...deilig!

 

Vi snakkes senere da, håper jeg. Jeg har vaskedag i dag =(

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Er du ferdig eller? Har tenkt så masse på deg - har du merka det eller =) ?

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen:)

Jeg merket at du tenkte på meg;) Det var nok derfor det gikk så greit:)

 

Det er såååååååååååååååååååååååååååååååååå deilig å være ferdig. Nå kan jeg lese hva jeg vil når jeg vil!!!! Tror ikke dette har gått skikkelig opp for meg ennå.

 

Nå skal jeg reise til kvadrat og kjøpe noe til babyen tror jeg:)

Livet er jammen flott:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære venn =)

 

Hatt det fint på hyttetur eller? Tenker det er deilig for deg nå som du vet du skal ha fri så lenge? Er godt å komme seg litt bort etter så lang tid med eksamensforberedelser og lesing!

 

Alt gikk jo som sagt bra på kontrollen på fredag =) Heldigvis! Hva ligger du på på sf-mål nå i uke 26 - vet du det? Jeg skal jo på Ul igjen til fredag, og er selvsagt spent på det å. Gleder meg bare!!! vet jo at alt er bra, men det skal bli spennende å se om det virkelig er ei lita snuppe som ligger der inne og tøyser med meg!

 

I går fikk vi kjøpt oss lekegrind og søskenvogn!!! Vi bare slo til. Begge deler ble solgt her i byen, så det var det som var så deilig å slippe frakt eller å måtte hente dem langt av sted. Det som var så vittig, var at vogna ble ikke Carena, men en GTvogn. Var det ikke en GTvogn du sjesket på? Denne var veldig fin syns jeg - falt for de med en gang. En 2005modell, men kjøpt i februar i år, så den er jo nesten ikke brukt!!! Vi fikk den til 2000 kroner som er halv pris av ny pris. Syns det var ganske bra siden den var brukt så lite. Den er sånn artig khakifarge på med sorte detaljer. Skal ta bilde av den og sende deg på mail - er kjempefornøyd jeg! Nå mangler vi bare en softbag, saueskinn og bilsete, så er vi klare!!! Gleder meg nå!

 

Monica hadde termin i går, men går fortsatt rundt med stor mage. Nå vet de med sikkerhet at det er ei jente de får...ho måtte til UL på lørdag pga noen smerter i magen, og da var det ingen tvil. Så det blir nok en Mia der, tenker jeg =)

 

Jaja, vi har en rørlegger her nå som s kal kople til vann på vakserommet vårt, ELias sitter på potta og jeg her på PCèn, så jeg må nok ned å vakse litt på Elias nå =) Vi snakkes snart vi!

 

Klemmer fra therese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min:)

 

Nå kom vi inn dørene for en time siden. Har vært i Lyngdal helt til idag. Det var fantastisk! Igår var vi en tur i kristiansand og brukte litt penger på barna våre. lisa fikk to strømpebukser og 4 gensre, og lillegutt (som jeg tror er en Vegard men Geir tror Jonas) fikk en sparkebukse, 2selebukser, 4bodyer, en jakke og en lue:) Hi hi...Kjempe gøy. Jeg kjøpte i str56 og 62, men må nok kjøpe et par plagg i 50 også. Det er så gøy:)

 

Gratulerer med vogn! Jeg blir rent misunnelig. Det er GT jeg også ønsker meg. Var den god? Du har vel prøvekjørt den med Elias oppi tenker jeg?

 

Jeg skal snart kaste Lisa tilbake i bilen og kjøre til Kvadrat jeg, for hun må ha ny vogn nå. Vi kjøpte en brukt vogn for et år siden. Vi gav bare 800kr, så det var jo ikke så mye. men vi trodde likevel den skulle fungere bedre. Den var dårlig med en gang vi fikk den tilsendt, men nå er mange av hjulene skeive og det ene står helt inntil stanga slik at den bremser farten. Den triller ikke beint, så vi må hele tiden styre den for at den skal gå rett frem. Det er en dritt vogn, og nå sier Geir ogs at vi må ha ny. Tror bare jeg kjøpen en sånn liten trille. Da kan hun ikke sove i vognen, men det gjør hun nesten aldri uansett. Har ikke lyst til å bruke mye penger siden vi sannsynligvis må kjøpe søskenvogn i tillegg. Håper på å være like heldig som deg:) Tror nok den vognen blir en brukt vogn.

 

Idag har jeg 97 dager igjen. Det går i en veldig fart dette her. Lilleprinsen er ikke så rolig som jeg lenge har trodd. Det er nok morkaken som ligger fremfor som har lurt meg. Nå kjenner jeg ham nesten konstant. Noan ganger bare danser magen min, mens andre ganger er det bare små dytt og gliding. Jeg skal til legen på torsdag. Så jeg vet ikke hva sf-målet er akkurat nå. Da jeg var 22+5, lå det på 23cm. Jeg var på toppen av det grønnet over den røde streken. Jeg er like stor som da jeg ventet Lisa.

 

Håper Monica snart får lille Mia. Mariann skal ta ks 12.juni. Hun har ikke bredt nok bekken til å føde vaginalt. Magnus ble tatt med hasteks. Han var over 4kg og legene sier nå etterpå at Mariann ikke er istand til å føde et barn som er over 2kg. Da hun hadde 5uker igjen til termin, målte de babyen til over 3kg allerede. Så hun får nok en stor gutt denne gangen også. Det er bare 13 dager til han kommer nå. Jeg gleder meg.

 

Nei, nå må jeg vekke Lisa og gi henne litt mat. Jeg må bare inn å se om jeg har fått bilde av vognen din først.

Vi snakkes snart igjen kjære Therese.

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn - nå har jeg sendt deg mail med bilder av vogna og guttene mine fra 17. mai =)

 

Snæiks!!! (betyr snakkes altså =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen.

Prøvde å se på vognen din, men kom ikke inn. Det stod at det var skjedd en feil inne på finn.no-siden. Men jeg tror jeg vet hvordan den ser ut likevel. Kjøpte dere den brukt? Eller var den på utsalg hos en forhandler? De selger nemlig nettopp denne vognen for 1999 hos en babutstyrsforhandler nå, og jeg lurer på om jeg skal slå til. Jeg er litt usikker, for tenk hvis vi ikke har brukt for den... Vi får tenke oss litt om i alle fall.

Jeg var jo for å kjøpe vogn til Lisa, men jeg kom hjem uten. Jeg klarte ikke bestemme meg. De solgte den enkle GT vognen for 1499, men jeg vil jo ikke ha to helt like vogner! Og jeg tror at en vanlig trille er mer tidløs enn den kule GT-vognen. Derfor stod jeg og skulle kjøpe en Brio Racing trille. den kostet 2600, men var god og flott og liten. Jeg ventet lenge og Renathe og Lisa satt i bilen og ventet på meg. Det endte med at jeg bare gikk fordi jeg ble så irritert på de som jobbet der. De prøvde å hjelpe 2-3 kunder samtidig, og det resulterte selvfølgelig i at alle kundene stod og ventet og ingen fikk skikkelig hjelp. Da jeg kom hjem gikk jeg inn på finn.no for å vise Geir den Gt vognen, men der fant jeg Brio vognen også. Noen borte på østlandet solgte en slik. Den var brukt i 2uker bare og de skulle ha 1800kr! Vi må jo betale porto i tillegg, men da blir det likevel billigere enn å kjøpe den samme vognen hos en forhandler. Så nå har jeg kjøpt vognen. Han skulle prøve å sende meg den allerede idag. Gleder meg til å få den!

 

Nei, nå skal jeg lese en god bok. Lisa er ute sammen med søskenbarnet mitt, så det er fredelig og rolig i huset. Deilig.

 

Forresten var guttene dine veldig flotte i bunad!! Kan tro du var stolt. Det ville jeg vært:)

 

Klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Var hos legen på kontroll idag, og nå har jeg gått opp 8,2 kg. Trodde det ville være mer. Ellers var alt bra. Jeg hadde noe småsnusk i urinen, men det var ikke noe farlig. Sf-målet lå på litt over 26cm. Jeg er med andre ord fremdeles over streken, men jeg er helt normal.

 

Jeg gikk ned, og jeg hadde dårlig tid. Derfor fikk jeg utrolig vondt i magen. Den ble helt hard og øm og jeg hadde sting over alt!! Det var ikke noe gått, så da jeg skulle hjem igjen fikk jeg søsteren til Geir til å kjøre meg.

 

Jeg fikk forresten soveskinnet fra nøstebarn i posten:) Det var veldig pent. Gleder meg til lillegutt skal sove på det:)

 

Ha en fin dag kjære vennen min.

Klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - GRATULERER med B på eksamen - for et resultat!!! Er kjempestolt av deg =)

 

8 kg er jo ikke masse. Jeg skal til jordmor og UL i mårra, og har nok runda 10tallet nå vil jeg tro =( Menmne...hva kan man gjøre med det? Da ligger du litt over meg på sfmålet, men du skal se jeg tar deg igjen =) Gleder meg veldig til UL i mårra - og er svært spent på om vi ser noe nytt mtp kjønnet =) Skal sende deg melding jeg når jeg er ferdig. Har time allerede halv 9 =)

 

Off, ja det er lite behagelig å gå fort. Jeg bruker å gå ned i barnehagen og hente Elias, men jeg går ikke så veldig fort. I alle fall ikke opp igjen, når han i tillegg sitter i vogna! Da får jeg skikkelig ekynnere og ubehagelige sting i sidene og rundt navlen.

 

Jeg fikk vaska vogna i går...den ble jo som ny den. Synd det ikke ble noe av den linken jeg sendte med fra finn.no da - skal prøve å få tatt et bilde av den selv og sende over. Den var god å trille...stødig og lett!

 

Jeg må stelle Elias nå for kvelden - vi snakkes nok i mårra! Klemmer til deg fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen vennen min.

 

Så gøy det må ha vært å få se lille Emma igjen. Nå kan du slappe av og handle inn så mye rosa og rødt du bare vil! Nå kan du ikke være i tvil lenger!

Jeg er bedre idag heldigvis. Hadde kynnere hele dagen etter den der turen min, og det var vedlig ubehagelig. Jeg sovnet som en stein da jeg la meg igår, og nå er formen bedre.

Det er så koselig å ha baby i magen. Han er mer og mer aktiv. Skal se det er et lite bøllefrø til i hus om noen mnd. Lisa elsker når faren løper etter henne og kaster henne høyt i lufta. Det bare lyser bøll ut av henne. Hun er en skikkelig rampejente, og nå begynner jeg å tro at jeg snart har to slike sprø barn:) Herlig! Det er sånn jeg liker dem. Jeg vil at barna mine skal komme møkkete hjem med skribsår på knærne. Da er de barn da:)

Igår fikk jeg Geir til å gå med på at lillegutt skal hete Vegard. Vi har fremdeles mulighet til å forandre mening selvfølgelig, men jeg har fått veldig for meg at det er en liten Vegard inni der. Lisa og Vegard klinger så pent sammen også. Og da jeg fikk soveskinnet og la det ut over sofaen, så så jeg veldig for meg at det skulle ligge en liten Vegard oppå der:)

Hvordan går det med Marit? Har hun fått jenta si? Så spennende det er å gå å vente sånn. Jeg var sammen med Mariann igår. Hun er så utrolig stor! det er rett før hun sprekker! Heldigvis er det bare 10 dager til Lasse/Georg kommer. Gleder meg sånn til å hilse på ham!

 

Nei, jeg må ta i et tak på kjøkkenet mitt. Det ser ikke ut! Huff... Egentlig hadde jeg store planer og å vaske huset skikkelig disse siste tre dagene, men igår ble jeg så dårlig og idag tror jeg bare jeg skal slappe av. Det er ikke mange dagene siden vi vasket, så det spiller ingen rolle.

Du må ha en fin fredag og en god helg Therese-min:)

Klemmer fra Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære vennen min!

 

Takk for koselig hilsen! Håper du har hatt en fin fredag fri for masse kynnere og slitenhetsfølelse!

 

Det var kjempestas å se lillejenta vår igjen idag, og virkelig få det bekreftet en gang for alle at det faktisk er ei lita snelle som ligger der inne og koser seg =9 Alt var strålende bra - legen skrøyt av et flott lårbein han fikk målt, samtidig med hodet og magen, og tilsammen ligger jeg litt over gjennomsnittet nå. Men innenfor normalen da...han sa det kunne se ut som at vi kunne få et barn til rundt 4 kg - men at det selvsagt var altfor tidlig å si enda. Håper ikke hu runder 4 kg!!! Elias var 4100!!! Det holder!!!

 

Monica (som venter jente) har enda ikke fått se til lillejenta si enda...hun venter og venter og kjenner litt murringer (har gjort det i 3 dager nå), men da hun var på sykehuset på sjekk i natt, var det ingen tegn til åpning, så det er ikke nærtstående fødsel på gang. Men Marit, den ander venninna mi, fikk en liten gutt klokka 2 i natt, hun...halvannen uke før termin. Han var 2900 gram og var 48cm lang. Hun brukte tilsammen 4 timer!!! Det er noe mot mine 28!!! Åååhrrr...Han skal hete Jonas Emil - og han var bare nydelig og skjønn. Vi fikk se ham da vi satt og ventet på å få komme inn til UL. Så nå er hun ferdig med det - rart å tenke på!

 

Nei, jeg får hjelpe Helge litt med Elias der nede - høres ut som om stua snart tar av her =) De tøyser og tuller =) Ha en deilig fredagskveld dere - så snakkes vi nok igjen i løpet av helga!

 

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se at du får en til på 4kg. Lisa var 3728gr og 50cm, så hun var ikke bitte liten hun heller. Regner med at denne blir større. For denne gangen spiser jeg som en gal. Jeg stapper i meg brus, chips og sjokolade:) Kommer nok til å angre veldig når jeg skal få han ut. Jeg må kanskje skjerpe meg litt...

 

Jonas Emil ja... Høres gøy ut å få babyen ut. Gleder meg. Han var jo en liten gutt da. Og 4 timer høres fantastisk ut. Det eneste som høres litt skummelt ut med en så rask fødsel, er at du ikke får epidural. Vi var på sykehuset i 9 timer før Lisa kom ut. Syns det var en rask og grei fødsel det også, og jeg fikk epidural. Det VIL jeg ha denne gangen også, derfor ønsker jeg meg ikke en fødsel som bare varer i 4 timer. Men, det høres bedre ut enn å ligge over et døgn! Godt at fødslene som regel går raskere andre gang!! Du slipper nok lettere fra det denne gangen. Det får vi i alle fall virkelig håpe!

Regner med at Monica er passe misunnelig på Marit nå. I alle fall hvis hun egentlig hadde termin først!

 

Nå har vi spist pizza. Jeg er sååå mett! Geir har jo startet i ny jobb denne mnd, og han har lengre dager nå. Han har litt overtid nesten hver dag og har gått opp 15kr i timen, så jeg gleder meg til han får lønn i begynnelsen av juli!

 

Vognen kom ikke idag:( Da får jeg satse på tirsdag. Vi bruker kombivognen i mellomtiden. Egentlig har jeg satt den vekk for å spare den til Vegard(?) kommer, men Lisa trenger den nå. Tror ikke den blir veldig slitt av å være i bruk i en uke, men jeg ville helst hatt den stående inne. Ja ja... Den andre vognen kommer heldigvis snart. Skal bli gøy.

 

Hvordan er formen din for tiden da? Har du noen plager bortsett fra halsbrannen? Jeg har også halsbrann, så forbruket på melk har steget betraktelig. Ellers plager ryggen min meg fremdeles. Nå når jeg har stått en stund og laget mat og ryddet kjøkkenet, verker det nedover rumpa, lår og legger. Det er ikke noe gøy:( Ellers så begynner jeg å føle meg stor. Det er ubehagelig å bøye seg. Kjenner at jeg gleder meg til ikke være gravid. Det er noen år til neste gang kjenner jeg. Skal sette inn gormonspiral etterpå. Det er jo fantstisk deilig å kjenne at lillegutten spreller og sparker. Jeg elsker å vise alle at jeg har baby i magen. Samtidig som det er tungt, så er jeg jo veldig takknemlig og nyter det også! Jeg er så glad for at vi skal ha baby igjen.

 

Nei, nå vil Geir se film, så jeg må legge bort denne her. Vi snakkes snart igjen vennen min.

Klemmer til deg fra meg og fra Vegard til Emma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...