Gå til innhold

Juni: Ang setefødsel


cathy- 80

Anbefalte innlegg

ønskejenta & prinsen

 

Hvilket sykehus var dette da?

 

Jeg er ikke kjent med dette med vending, men fikk beskjed på sykehuset at det var ganske risikabelt og at de kun gjorde det i veldig spesielle tilfeller (dette er Ahus). De ville heller ikke gjøre det sist av samme grunn (det var på Gjøvik), mer vet ikke jeg dessverre, så jeg kan ikke gi deg noe godt svar. Men lykke til på onsdag :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører også til på ahus, og der virker d ikke som om det er noe alternativ en gang. Men ei venninnne av meg som fikk jenta si for en mnd. siden fikk henne snudd. Dette var ubehagelig, men velykka. Fødte vanlig. Dette var på sykehuset i haugesund. Virkelig rart at sykehusene er så forskjellige på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette var på Sykehuset buskerud i drammen.. Utrolig rart altså.. Jeg også sa dette til legen at jeg hadde hørt at andre sykehus så på dette som risikabelt, hun så bare rart på meg.. "Nei nei nei, det er ikke risikabelt! Det er svært sjeldent at noe galt skjer!"

 

Jeg får prate litt med de i morgen! Kommer uansett innom her i morgen og forteller hva det ble til!

 

Kryss fingrene for meg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ønskejenta og prinsen..

Da er det nok utrolig forskjell på legene også. Jeg tilhører også SB i drammen. Hun legen jeg var hos forstod godt at jeg ikke ville prøve vending. Hun hadde selv gjort vending med sitt andre barn og det var ikke behaglig. Forstod at det ikke var så effektivt på førstegangsfødende heller. Dettte sier min jordmor også. Ble ikke noe mere spørsmål om dette. Hun sa også at hvis en er engstlig og redd for å føde vaginalt i en slik situasjon er dette ikke bra for hverken meg eller barnet. Kunne valgt å ta keisersnitt og fått dato der og da. Hun sa også at en kunne bestemme seg for hva en ville når som helst. Hvis en valgte å prøve vanlig fødsel og den tid kom og en angret kunne en bare gi beskjed om dette så skulle jeg få keisersnitt. Hørtes litt godt ut for å være sant. Legen din er tydlig av en annen oppfatning. Blir feil at det skal komme ann på hvilken lege en kommer til.

Jeg skal også på SB i morgen. Kanskje jeg får legen du skal til. spørs om det blir så enkelt å få igjennom sin mening da. Når har du time? Kanskje vi ses. Jeg har time kl.10.30. Valgte nå å ta rtg, som jeg gjorde i går, får svar på dette i morgen. Spennende. Har tenk litt siden jeg var hos legen på fredag og har vel nesten bestemt meg for å ta keisersnitt så det hadde vært greit om bekkenmålene sa det samme.

 

Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært til akupunktur i dag da og skal tilbake i morgen på en behandling også...

Nå blir det spennende fremover å se om han snur seg. Fikk med meg en sånn "sigar" som jeg skal vifte rundt tærne 10 min morgen og kveld, dette stimulerer visstnok hormoner, barnet og livmor på samme måte som akupunktur. Her skal intet være uprøvet :o)

 

Etter litt samtale frem og tilbake støttet JM her oppunder det å ta KS fremfor setefødsel. Vi pratet en del rundt dette og nå er jeg ganske så sikker, snur han seg ikke velger jeg nok KS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos ultralydlege i dag og målte. Hun nevnte ikke en gang snuing, så kanskje ikke de gjør det på disse kanter. Resultatet av målingene var at bekkenet var normalt med plass, men at babyen nok var i største laget (ca 4 kg). Blir sendt for samtale på sykehuset en eller annen dag, og skulle fødselen starte var det bare å si at jeg skulle ha keisersnitt, sa damen. Veldig greit med en avklaring. Da går jeg for keisersnitt helt sikkert (dvs hvis han ikke skulle finne på å snu seg av seg selv, da). Så får vi se hvilken dato jeg skal føde. Kanskje det blir et mai-barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathy- 80: Så utrolig rart altså.. Jeg er jo førstegangs jeg også, dette fortalte jeg jo legen! Hvis det ikke har noe særlig effekt så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor hun vil sette både meg og barnet gjennom unødig stress!! Også 2 så forskjellig meninger på SAMME sykehuset.. Skjønner ikke hvorfor ikke norges land ikke kan bli enig om behandling, slik at de slipper å forvirre kommende mødre..

 

Jeg pratet også med moren til ei venninne idag, og hennes andre lå i seteleie, og da for TYVE år siden så sa de at de ikke ville prøve å snu barnet! Og at det var mer og mer på vei ut! For 20 år siden!!

 

Jeg har time 08.00, men de kan tro om igjen om de innbiller seg at dette er fort gjort, for jeg gruer meg veldig nå altså... Kanskje vi ses ja! Du skal ikke se bort ifra at jeg enda er der ved 10.30 tiden.. *sukk* Sitter med en snodig følelse av at jeg blir lurt inn til noe jeg ikke vil..

 

kroko: Så spennende! kanskje den lille er hos deg snart da! Også så deilig å slippe å bli overtalt til noe av legene! Jeg er helt enig med deg.. Heller KS enn en setefødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes dette er rart. Noen sier at det er 50% sjangs,men min lege mente det ikke var på førstegangsfødende. Jordmor som jeg går hos sier at en av de dem har prøvd å snudd på SB har de greid det. Det er av alle som går hos henne. Det er noen. Hun anbefalte meg ikke å gjøre det.

Du bør ikke latt de gjøre noe du ikke ønsker. Greit at en blir nøye overvåket, men det er jo en grunn til det. Vet ikke hvor ofte det skjer om det bare er unntak, men noen havner jo opp med å måtte ta hasterkeisersnitt.

Du må uansett ha masse lykke til. Må vel komme fastende du sa da skal du være der tidlig. Jeg håper ikke jeg må sitte å vente så lenge som sist. Hadde time 12.30 og kom inn 15.45. Kan tro det var gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Var på sykehuset i dag. Bekkenet mitt var stort nok, men jeg valgte allikevel å ta keisersnitt. Legen sa at det var ca 2 av 10 det kunne skje noe med under fødselen. Våres flaks hadde nok vi blitt en av dem. Tørr ikke ta sjangsen på det. Så nå har jeg fått time når babyen kommer. Skal møte opp dagen før til prøver ol. De hadde mange som skulle ta keisersnitt den uken som jeg skulle. Måtte derfor få time samme uke som termin. De er litt skremmende. Jeg regner med at jeg får før så sjangsen for at fødselen har startet tror jeg er stor. Da må en bare reise ned å få tatt keisersnitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei hei!

Jeg har også vært på sykehuset idag, og de prøvde å vende junior, men det var ikke snakk om, rumpen hadde sunket ned i bekkenet og de fikk ikke løftet den opp nok til å få snudd den.. (Kunne de ikke sett dette på UL lurer nå jeg på...) MEN, da har jeg hvertfall prøvd! Tårene sprutet, ikke fordi selve vendingen var vond, men fordi jeg har så satans sprøyte skrekk! (i tillegg til søvnmangel big time!) Lille mann var ikke så veldig fornøyd etter de hadde prøvd å snu han, sparket og slo.. Men sterk og fin hjertelyd!

 

De tok ikke mål av bekkenet mitt, for setefødsel kommer ikke på tale.. Så da fikk jeg time for KS 7 juni.. Jeg må si jeg er noe lettet, rett og slett for nå er det bestemt! Slipper og gå og bekymre meg og lure! Nå er det bare å se frem til å møte kjærlighets barnet våres..

 

cathy- 80: Når hadde du termin igjen? Kanskje vi møtes i gangen på sykehuset, i hver vår seng! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Godt det gikk bra med deg og barnet selv om den ikke ble snudd.

Jeg har termin 15 juni. Skulle hatt en dato den uken som du fikk, men de kunne ikke bokke inn flere den uken som planlagte. Det syntes ikke jeg noe om. Har derfor fått dato den uken jeg har termin.Tenkte vi skulle holde det hemlig vi derfor sier jeg ikke eksakt dato. Syntes det er litt skremmende og få dato bare noen dager før termin. Var vist nok mange planlagte den uken. Du var nok den heldige som fikk den siste den uken. Hvis du skal på treff til mandag så ses vi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cathy-80 og ønskejenta & prinsen.

 

Jeg var spent på hvordan det gikk med dere på sykehuset i dag. Så godt for dere at valget er tatt da, så slipper dere ihvertfall å lure mer på det.

Høres ut som det ikke er noe problem å få innvilget keisersnitt ved SB når det gjelder seteleie, og det er jo betryggende å vite....

 

Vi ses på treff til mandag:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ny UL. Poden er nå 2700g fortsatt litt liten, men har hatt fin vekstkurve de siste 4 ukene, så det hadde ikke noe å si.Men han sitter fortsatt i sete. Ble enige om at det blir KS, men fikk ingen dato. De sender meg brev neste uke med dato. Det blir spennende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok melde meg ut av sete-klubben nå =D

 

JM bekrefta at hun hadde snudd seg med hodet ned nå!!! Men det var langt i fra festa.. Men hun ligger i riktig posisjon nå i allefall.

 

Håpe-Håpe-Håpe... Håper at hun blir der nå da.....

 

Men lykke til med KS dere som har fått avklart det. Blir sikkert en fin opplevelse det å, bare litt anderledes =)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen meg bra for dere!! Misunnelig :-) Jeg skal inn til ny vurdering på sykehuset i morgen. Første vurdering der, har vært til vurdering hos lege forrige uke. Litt lovlig sent, mener nå jeg. Har en uke igjen til termin... og kynnerne begynner å komme tettere. Håper på å få time til keisersnitt, jeg - så kan jeg slappe av. Skulle bare bli kvitt denne hosten først, for jeg husker fra sist at det er vondt å hoste (og le) når man har tatt keisersnitt :-)

Nye nytt om flere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 01.07.

Hvert hos samtale med jm i dag.Lillegutt har ligget i seteleie fra

ca uke 32. Hun skulle sende henvisning til sykehuset i Haugesund.

Leste i et innlegg tidligere at i Haugesund prøvde de vending,

men på andre sykehus blir det ikke gjordt. Hvorfor kan de ikke ha samme praksis. Er ikke lett for oss å vurdere/ta avgjørelsen?

Er det noen av dere som har prøvd akupunktur?

 

Ser det er mange som har fått innvilget ks i beg. av juni.

Nå nærmer det seg; Lykke til jenter :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var til kontroll - da sa legen min at han forsatt kunne snu seg og legge seg riktig frem til fødselen! virka ikke som noen bigdeal...hun kunne ikke si om han lå med stump eller hode i bekkenet...men sa at jm måtte finne det ut -om to uker (da 38 uker på vei) hun var bedre på mager osv...

er dette å skyve et event problem forann seg eller er det bare noen som praktiserer ul og ks planlegging nå så tidlig?? skal føde i stavanger...

 

joda skrev dette jeg for 2 uker siden - kom til jm og hun fant det heller ikke ut - så var det til sus på ul...han satt så fint inni der han :o) så dem snudde han...auauau! skal tilbake om ei uke og sjekke at han forsatt ligger der han skal :o) håper det...ingen vil vel ha sete fødsel...håper jeg får keisersnitt hvis han har rulta rundt i gjenn...men tia vil vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt seteleie har nå blitt tverrleie... Så nå trenger jeg ikke plage meg selv om jeg vil ha setefødsel eller ks lenger... Ikke noe valg. Hun kan jo ikke komme ut på tvers! Så jeg har blitt satt opp på ks ja... Så neste uke har vi nok den lille tulla i armene våre:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også fortsatt seteleie og jeg har fått dato for KS 9 juni :o) )o: Litt blandede følelser, men men får nesten stå for det valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...