Gå til innhold

Hvilken vogn velger dere til babyen? :)


Juni_baby

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp bestillt Basson duo (Roma) i mørkegrått og lysegrått. Falt for den første gang jeg så den. Har jo vært best i test i 2004, også har den fin pris, vi betalte 4970,-. Likte ikke den snøringen som er på Emmaljunga vognene så godt (Husker ikke hvilken modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt basson duo kombi. Syns den ser veldig solid og mye mer stødig ut enn Brio kombivogna til 1. mann. Mye billigere er den også....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik vogn og brukt det til lillegutt som nå er 2 år. Kjempefornøyd, men den er litt tung å dra med seg overalt, men stødig, romslig og god!

Anbefales ! Skal bruke den nå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Bebe Confort High Trek + Windoo + Creatis bilsete fra Frankrike. Betalte ca 7000,- for alt sammen inkl. porto og litt moms (lurte oss unna det meste på moms fronten:-). I Norge ville kalaset kostet 10 500,-!!

Baby kommer forhåpentligvis neste uke, så det gjennstår å få litt parktisk erfaring.

Trehjuling m/vendbar sportsdel, håndbrems, lett og liten sammenlagt. Windoo-bagen er lett å klikke av og på, og er godkjent for bruk i bil. bare positive tilbakemeldinger fra dem som har den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kikket masse vi.

Så på Emmaljunga, men den er litt stor kanskje?

Prøvekjørte TFK med svingbart hjul. Den velter for et godt ord. Det var dumt for den hadde så stor og fin hardbag (83 cm lang).

 

Quinny sin var stødigere, så skal tenke litt på den.

Bebe Confort sin virker også bra, men er usikker på hvor stor sportsdelen er. Vet de sier man kan bruke den til barnet er 3 år, men snakket med noen som skulle bytte den ut pga for liten.

Råtøft design da! Liker spesielt hardbagen og at sportsdelen kan vendes.

 

Har veldig lyst på hardbag. Synd de fleste er så små. Jenta vår kommer i juli så vi har behov for plass til pose osv til vinteren.

 

Dette er vanskelig!

Noe bra og noe feil er det med alle vognene synes jeg.

 

Termin 10. juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som oss det smk75 :)

Jeg tok den med hjem selv da fra Paris så hele greia ble 5800,- for oss ca ...

+ 400,- i overvekt på flyet!

Ble lite moms her også gitt! :)

Det er supert da med sportsvogn, bag og bilsete! Gleder meg til å bruke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Emmaljunga Edge vogna, med classic understell. Ikke noe problem det, ble billigere også, så vi fikk stelleveske på kjøpet. Classic understellet er forresten hele 2 kg lettere og flere cm smalere og kortere. Lettere å få plass til i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Quinny 3xl comfort - den har jo blitt best i test i flere tester av 3-hjulinger, og for oss var 3-hjuling det eneste aktuelle da vi bor i bygård.

 

-vognen er lett, blir liten og kompakt når den legges sammen

-det er enkle systemer for å feste av og på bag/sportsdel

-både bag- og sportsdel kan vendes

-den er den mest veltesikre av alle 3-hjulingene

-den har et kjekt håndtak i kalesjen på bagen som du tar tak i når du bærer bagen, kjekt for oss som bor i bygård og setter ned vognunderstellet nede

-sportsvogndelen på de nyeste modellene (05- og 06) kan legges helt flatt slik at babyen fint kan sove i den, og vi kommer til å kjøpe tilhørende vinterpose til vognen fra Quinny slik at det er god plass i sportsvogndelen

-liker designet på vognen, synes både Hartan og TFK ser klumpete ut i forhold...

-forhjulet er svingbart, men kan også låses - greit å kunne ha det fast på tur, men løst i butikker/by

 

Skjønner for øvrig ikke alt hysteriet rundt at babyen MÅ ligge i bag til den er nærmest ett år? Gjelder dette babyer som er påtenkt å sove ut i bag på vinteren eller? Jeg kjenner bare "bybabyer", og de har det fint i vinterposer i sportsdeler - og vet om flere med Quinny som har brukt bagen opp til 8 mndr. Hilsen Quinny-entusiast :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIMO sportsvogn med en bærebag i skal vi bruke til gutten vår. Jeg har SIMO sportsvogn til jenta vår på 2 år, og så vil jeg bare kjøpe en SIMO bærebag som passer inn. Jeg er UTROLIG fornøyd med SIMO-vognen. Den er bare helt fantastisk! Absolutt å anbefale - den beste på markedet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vogna fikk kjempe negativ omtale i foreldre og barn.... dårlig og lite sikker vogn til en dyr penge, alle kjendis folkene skulle ha denne vognene... altså en merkevogn som liksom skal gi en status også er det egentlig bare en dritt vogn... jajaj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogn er dyrt og det har blitt en farsott og ha den mest spesielle vogna, det mest spesielle merket og helst den dyreste.... hehe skjønner det er stas og ha noe fint og nytt tio babyen, men skjønner ikke poenget med at folk tar helt av bare for at det skal være på mote.... jaja, jeg skal nå uansett bruke samme vogn til nr 2, en troll duo vogn som jeg har vært kjempe fornøyd med... men så er ikke jeg så kravstor heller da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og kjøpt quinny freestyle 3xl comfort. Er super førnøyd med kjøpet.

Kjøpte den fra Tyskland over internett, med sovepose og moms måtte vi ut med 5000kr, det vil si at vi har spart ca. 3000kr fra norsk pris.

Skjønner heller ikke stresset med at bagen er liten, vet av flerer som har den vogna, og ingen av de har hatt problemer med at bagen var liten. Ikke noe problem med en skinnpose i sportsdelen. Den kan jo legges bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har falt pladask for TFK joggster twist så kommer nok til å bestille den fra nederland. den hadde så stor og fin bag og sportsvogna var romslig og fin. til og med storesøster på snart 5 fikk plass i den! og så tåler jo understellet en del også 40 kg var det vel!

 

hadde først lyst på quinny men en kikk på bagen så glemte vi den..har termin i juni og vil gjerne bruke bag så lenge som mulig til vinteren.

 

 

til førstemann hadde vi brio kombivogn og var veldig fornøyd med den! men det er jo 5 år siden he he og mye hadde skjedd på barenevognfronten siden dengang!

nå ønsket vi oss ei vogn som var enklere å manøvrere (storesøster vil jo også trille babyen) og ikke minst er den mye lettere og enkel å legge sammen. at den er trendy betyr lite for meg hvertfall men innrømmer at jeg synes den er stilig!

fikk masse hjelp på utstyrsdebatten og fant til slutt ut at denne vogna er den som best dekker de behovene vi har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har kjøpt meg Jane duo vogn... er veldig fornøyd etter å ha sjekket og testet og lest og lest... :) Tror jeg kommer til å bli fornøyd med en 3 hjuling... lett å kjøre/sving og ikke minst ikke så tung å løfte når jeg er avhengig av bilen noen ganger... greit å ikke måtte slite seg helt ut bare man skal ut på tur med babyen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt Simo kombivogn.. Er regulerbart og vendbart håndtak på den. Kjempe fin og det er greit å bare kunne løfte bagen rett ut av. Kjekt å ha med når vi skal på besøk og : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...