Gå til innhold

gått opp 6 kilo i sv skapet og får kjeft av jordmor


mamma til prinsen

Anbefalte innlegg

jeg har gått opp 6 kilo til nå og er i min 29 uke og fikk besked av jordmor og passe meg nå.. og fikk en overhaling uten like.. er dette så utrolig mye for og være i uke 29?? er ikke overvektig fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva for et kvinnemenneske er det du har kommet borti? Dette er da ikke noe galt i det hele tatt. Normalen er mellom 8-16kg totalt i svangerskapet, så du er da helt normal. Er selv i uke 30, og har lagt på meg ca 6 kg jeg og. Både lege og jordmor har sagt at dette er helt greit.

Syns ikke du trenger å bekymre deg, men syns ikke jordmoren din høres særlig ålreit ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke mye i det hele tatt.. hu må jo være helt fjern.. jeg har lagt på meg 20 jeg og ingen har sagt noe.. ikke tenk på vekta, deet er ikke bra for noen... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og i tillegg har jeg utrolig mye vann i kroppen jeg kjenner nesten ikke fingrene mine og har problemer med og bøye de.. og bena verker av alt vannet.. jeg synes jo det ikke var så mye jeg.. men men hun virker litt sløv..

han har lagt seg med hodet ned i uke 26 og du så på fjeset hennes at hun så sjokkert ut.. når jeg fortalte at jeg hadde hatt kynnere og at de tok tak i ryggen(det var skikkelig vondt) et par ganger samme dag ,var det ikke noe og bekymre seg for.. jeg vet jo ikke hva som er normalt siden jeg er førstegangs men går det ikke ann og forklare hva det er så jeg rorer meg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke fra Levanger, vel?

Jeg var hos jordmor på Levanger, og fikk samme visa. Jeg hadde lagt på meg 7 jeg da... tror det var ca uke 28... Jeg fikk skifta jordmor med en gang. Jeg har nemlig hatt store problemer med vekta tidligere, og trenger ikke en "slankekur" akkurat nå... Fikk beskjed om at jeg kunne ta et kakestykke om jeg skulle i bursdag, men fikk pent holde meg unna to.

 

DRIT I HENNE DU!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan jo kanskje sjekke om det er mulig å bytte jordmor. Er jo viktig at du skal få spørre om det du vil, og føle at du blir tatt vare på. Virker ikke som denne jordmora er den rette til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud,, for en jordmor du har.. Nei, syntes du har vært kjempe flink jeg..

'veit du, jeg veide vel 94 kilo med nr 1, da var jeg stor..men fikk aldri kjeft eller tilsnakk av noen... faktisk er 5-7 kg kun bryst, morkake,babyen osv,, €

hm Rar jordmor ja

 

ikke bry deg om henne du

men spør om å få en ny jordmor du....

Nå har jeg vel lagt på meg ca 13-15 kilo,, det er helt normalt da..

under 80 kilo,, men vi er da forkjellig alle sammen.. gidder ikke å bry meg om jeg veier mye mer nå... ska da trives å.. og når du føder forsvinner da kiloene og mens mann ammer... tenker slik jeg

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo helt sykt da!!! jeg er 33 + 2 og har gått opp 12...... men hverken lege eller jm har sagt noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg er i 32 uke og har totalt lagt på meg 14 kg. Men jordmoren min syntes jeg hadde lagt på meg akkurat som jeg skal, og sa jeg så flott ut. Jeg syns det er helt uttrolig skrekkelig at du skal få refs for å legge på deg 6 kg, det er jo ingenting.

 

skift jordmor du, slike bemerkninger er helt på jorde.

 

lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig! Jeg tenkte du skulle si at hun mente du hadde lagt på deg litt for lite......og så mente hun for mye?! 6 små kilo....

 

Jeg er også veldig slank i utgangspunktet, men når jeg var i uke 29 hadde jeg gått opp rundt 8 kilo og verken jordmor eller legen sa noe på dette!

 

Har vel egentlig fått inntrykk av at det er flere som går opp mer enn du har gjort i uke 29, så hos meg får du all støtte:=)

 

Hilsen ei som fortsatt er litt "sjokkert" over jordmoren din.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok passe meg... Har gått opp under 4 kilo (er i uke 34 nå), men veide nok 80 fra før av... Er ikke spesielt fornøyd med det, da det ikke er NÅ jeg skal tære på egen vekt! Må bemerke at SF målet er over streken, men innenfor normalen, og at jeg gikk lite opp med førstemann (Han ble født i uke 30 og da hadde jeg gått opp 8 kilo totalt, og 6 av det var sikkert vann i ulike former;)

 

Graviditet skal ikke være en slankekur, så spis i vei jenta mi! Jeg skulle ønske jeg var litt mer sulten, men jeg prøver så godt jeg kan å få i meg nok næring for to! Har jo noen uker på meg og kan jo godt gå opp 1 kilo i uka fremover for alt jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor forskjellig jormødre og leger egentlig er. Jeg har ikke blitt veid en eneste gang i løpet av svangerskapet. Er i uke 31 nå og har lagt på meg 7 kg. De har ikke spurt hvor mye jeg veier heller annet enn første gangen jeg var på kontroll. Da spurte legen hvor mye jeg veide før jeg ble gravid. Synes det er veldig godt å slippe å tenke på det. Husker det var mye mer fokus på vekta da jeg fikk forrige mann for to år siden. Da ble jeg veid regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått opp 16 kilo i uke 28 =)

JM sa at det var ikke noe galt med det... Så jeg tror du kan slappe helt av med dine 6 kilo!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg a!!! Herregud! Jeg er i uke 30 og har gått opp 15 kilo. Så på ansiktsuttrykket til jordmor nå sist at hun flirte litt for at jeg pustet tungt når jeg gikk på vekta, men hun sa ingenting. Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis jeg hadde gått opp 6 kilo og jordmor hadde klaget på det. Nå som jeg har gått opp så "mye" så syns jeg nok hun kan kommentere det for jeg trenger vel muligens et spark bak :o)

Likte ikke jordmora di jeg altså. Ærlig talt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også kjefta kom fordi det var for lite. Seks kilo er jo ingenting. Barn, morkake, fostervann og større blodvolum. Og så skal man jo bygge noen reserver før amminga. Jeg er fullgatt 32, og har gått opp 10-11 kg. Jeg synes det er akkurat passe. Føler ikke at jeg har est ut på noen måte, føler meg egentlig ganske fin :-) Magen synes godt, men er jo rund og rel. fast, så jeg er superfornøyd. Synes du også skal være det, seks kg er sikkert perfekt for akkurat deg.

 

Generelt: Vær litt tøffe jenter. Si ifra til jordmor/lege hvis dere synes de sier dumme ting. Kanskje noe av det rett og slett er misforståelser. Og kanskje de trenger å høre hvordan formaningene deres blir oppfattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ???er da ikke mye!!!hadde gått opp 10kg værtfall i uke 29,nydelig sier min jm...frekkeste jeg har hørt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA?

 

for det første, det som står i alle brosjyrer om at vi legger på oss 12,5 er bull, jeg vil tippe 20 kg er nærmere sannheten!

 

jeg er sulten hele tiden og jeg kan jo ikke sulte meg?

 

Nei spis deg god og mett, må huske at du har vann og mer blod i kroppen din også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanvittig!

jeg har termin en dag etter deg og jeg har også gått opp 6 kilo, men verken lege eller jordmor har sagt noe på det!

Syns ikke det er mye jeg, ikke tenk på det.

 

Men jeg ville vel enten snakka med hun jordmora neste gang om det, eller bytta jordmor..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ei kjærring...du skal ikke høre på det kreket der..

det er ingenting unormalt med vekta di...

Kan du få bytta jordmor, ville jeg gjort det....det er så mange koselige jordmødre der ute....tenk å si noe sånn da.....grrrrrrrr..nå ble jeg sinna her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Hun kan jo ikke være riktig vel bevart! I mitt første svangerskap gikk jeg opp bare 4 kg. Fikk beskjed om å legge på meg mer. Prøvde så godt jeg kunne, men vekta hadde stangnert. Ble kjempetynn etter fødselen pga amminga. Venter nå mitt andre barn, og har lagt på meg 8 kg. Er veldig fornøyd med det. Ikke tenk på hva hun har sagt om vekta di, hun tar feil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter 38 uker hadde jeg lagt på meg 14 kg. Det synes nesten ikke på meg at ejg har lagt på meg, jeg drikker nesten aldri brus, og jeg synes det er skremmende at noen fortsatt er av den oppfatning at det normale er å gå opp 8-12 kg. Bare kos deg du. Det normale er heller opp mot 20 kg, og mange blir tyngre enn det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, hva er det for slags uttalelse å komme med?!? Jeg er 35+4, og jeg har lagt på meg 13 kg. Har aldri fått no kommentarer på det i det hele tatt. Noen går opp mye, og noen lite. Sånn er det bare, helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg la på meg 11-12kg med nr 1, gjekk ned litt på slutten men når eg gjekk ut i perm så minka vannet i kroppen så eg trur det var det som var grunnen.

 

Denna gongen så hadde eg 10kg meire i utgangspunktet enn det eg hadde sist. Har nok å ta av for å sei det slik. Var hos legen i dag og er 33+3 og har gått opp 5kg. Legen min sa at eg la på meg fint. Eg eter det eg vil ha, og drikker lite brus. Får sperre mot det når eg er gravid eg, må ha vann eg da!! Eg bryr meg ikkje om kor mykje eg legger på meg når eg går gravid for sist så var alt borte etter ca 6 uker. Men eg var mega sulten når eg amma så da åt eg og åt heile tida. La på meg 25kg!!! Når eg starta å jobbe att så rasa det av 15kg, dei siste 10 fikk eg ikkje av, men det er bedre enn 25!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...