Gå til innhold

Skal vi ta en presentasjonsrunde?


Prestedattra

Anbefalte innlegg

Ser jo at det er liten aktivitet her inne, men noen stikker jo hue innom av og til, så vi kan jo presentere oss vi som er her:-)Selv er jeg ikke gravid, i skrivende stund,

men jeg har ei jente på tre år:-)

 

Søsken skal vi prøve å lage på St.Olavs:-)

Jeg er 36 år, og bor i n-trøndelag.

Ellers har jeg Dysmeli, og sitter i rullestol. Dysmeli vil si at jeg er født med mangelfullt utviklede kroppsdeler, for dere som ikke vet det:-)

 

Håper noen fler henger seg på her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God ide:o)

 

Jeg er 27(om 17 dager) og bor på Sørlandet!! Er gravid i uke 32 og termin som dere ser 26.06.06:o)

 

Ellers har jeg Leddgikt, som jeg fikk da jeg var 11. Formen er vel grei nok, men pga dårlig immunforsvar er jeg ofte syk!! Kjedelig, men ikke lenge igjen nå!! Lykke til alle sammen:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel presentere mæ æ oxo!!:)

heter marit og er 19år, blir 20 dagen etter termin 12.07.06!! er 29 uker på vei altså, å venter en liten gutt!!:)

bor i bergen,men skal hjem til kr.sand å føde!!(kommer der ifra og har familien min der!!;)

 

æ har diagnosen cøliaki/gluten-allergi,som æ vel har hatt i 4 år nå!! er noen prøvelser der, men det går!:)

 

ellers får æ vel oxo ønske alle lykke til oxo!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år, sambo er 41 og vi har en gutt på 3 år. Har termin 27 november. Har hatt epilepsi siden jeg var 18 og har nettopp nå blitt diagnosert med hyperthyrose eller lavt stoffskifte!

Bor ca. 40 minutter fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år, sambo er 23. Er i uke 2 nå. Termin 8. september.

 

Jeg har epilespi, men har vært anfallsfri i 2 1/2 år.

Pga epilepsien så er det mange kontroller og en del andre undersøkelser. Men det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er 31 år, gift og bor i Oslo.

Jeg har leddgigt, har hatt det fra jeg var 2 år.

 

Er ikke gravid, em prøver og prøver.....

Vi har forsøkt siden oktober 2003 da vi var gravide, men måtte avbryte svangerskapet i uke 20 fordi sønnen vår hadde en dødlig form for benskjørhet.

 

Er ferdig utredet for sekundær infertilitet, og de finner ingenting galt. Vi er søkt videre til ivf-klinikken på ullevål sykehus.

Vi har også startet med akupunktur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 25 år og har diabetes

Er ikke gravid ennå, men vi prøver og prøver (1,5 år snart)

 

Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30, ett barn, prøver med nr to (snart på 6 året)

Har psoriasisleddgikt og psoriasis (både vanlig type i liten grad, og ppp, pustulosis palmoplantaris.)

Er insulinresistent, har pcos og defekt eggleder.

Bor i sørtrøndelag, ikke så langt fra trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Jeg er 27 gravid i 24. uke og har Psoriasis Psoriasisartritt og migrene

 

Har klart meg ganske bra i svangerskapet men migrenen har vært værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 22år gammel bor i Buskerud har hatt Diabetes i 6år og ønsker meg veldig barn sammen med min samboer på 30, som ikke er helt borte fra tanken.

Skal vel ikke se bort ifra at det blir en liten spire snart :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei: Jeg er 34 år 7-8 uker igjenn til jeg får mitt barn nr. 2. Har Diabetes type 1.samboer, jente på 6 år fra tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg er 38 år og bor i Akershus. Jeg er gravid i uke 34 og har to barn fra før, 18 og 16 år. Jeg har ME, en nevrologisk sykdom, hatt sykdommen i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

heisann! Jeg er 24 år, samboer og førstegangsgravid i uke 20. Har hatt migrene i 20 år og diabetes i 8 år.. svangerskapet går overraskende bra til nå, og jeg er i toppform. Migrenen er blitt forværret under svangerskapet, mens blodsukkeret er nydelig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei..

Ikke gravid jeg heller , men er snart på tide med nestemann føler jeg..

Er 24år og har en sønn på 5år..

Har Cøliaki, fibromyalgi og hypermobile ledd..

Bor forresten like utenfor Bergen..

Forrige svangerskap gikk veldig greit, litt bekkenløsning på slutten bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :D

Vet ikke helt om dere syns det er greit jeg skriver inn her, men fant ingen andre steder jeg kunne passe:)

Jeg er nå 10+1 har termin 1 januar 2007. Har en sønn på 7 1/2 år og en herlig samboer som blir første gangs far:)

Jeg har hatt panikkangst og sosialfobi siden jeg var 16 år.

Gruer meg til alle lege timene og jordmor timene. Fødselen gruer jeg meg ikke til :) Kroppen er heldigvis inredet slik at angsten forsvinner når det kommer i forskjellige situasjoner, så vet fra sist at det er ikke den som står i fokus da :D

Ønsker ellers alle med forskjellige handikapp og problemer av ulike slag lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er 26 år og fra sørlandet. Er gift og har en aldeles nydelig liten gutt på 2 år og 4 mnd. Han er så heldig å få ei lita søster i slutten av august =) Jeg har en reuvamtisk bindevevssykdom som kalles SLE (Systemisk Lupus Erthematosus - herlig navn?) og autoimmun hepatitt (kronisk betennelse i levera) som jeg har hatt siden 1997. Det gir meg ømme, hovne og stive ledd + en enorm tretthet blant annet. Har vært heldig å fått en litt "mild" versjon av sykdommen tror jeg, for jeg har ikke hatt mange dårlige perioder på alle disse årene. Jeg får god oppfølging av helsevesenet under svangerskapet, blant annet UL ved uke 12, 18, 28, 32 og 36. Er ikke meg i mot så lenge alt er bra!

 

Håper dere alle får en flott sommer både med og uten mager =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ei jente på 20 år, gift, har ett barn på 1 år og prøver hardt på nr. 2. Har igjen to pp fra d.d. før jeg mister permisjonspengene ved nestemann om det skulle klaffe. (Går da over på attføring...)

Har nettopp fått diagnosen Charcot Marie Thoots Syndrom + "ett-eller-annet-familiær-tendens", husker ikke navnet. Må nok gå skole for å finne meg en jobb. Var veldig dårlig forrige sv.skap (måtte ha hjelp på do en liten periode og....), og ble nå endelig tatt på alvor og sendt på utredning hos nevrolog hvor de fant denne arvelige sykdommen. Skal til videre utredning og venter på innkalling.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leddgikt, diagnostisert 2002, venter mitt tredje barn 16.6.06, andre gangen jeg er gravid med leddgikt. Er av de heldige som blir bedre i svangerskapet. Har vært 50% sykmeldt deler av begge de siste svangerskapene, og derfor har det gått fint. Ble veldig dårlig 8 uker etter fødselen sist og forventer det denne gangen også. Så det blir nok ammeslutt og medisinstart ganske tidlig. Ammet 3,5 mnd sist. Lykke til alle sammen , både med prøving, graviditet og fødsel. Og ikke minst det herlige, men travle livet med barn, de er verdt alt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisan!

Jeg bor i Vestfold, er 29 år og venter mitt tredje barn som vil bli forløst ved keisersnitt (mitt tredje snitt) 28. juli.

Jeg har ME og kronisk hodepine. Vet det blir tøft med tre barn, men heldigvis har jeg et flott støtteapparat rundt meg som vil hjelpe til!!

 

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.er fra en liten plass utenfra stvngr.fikk diagnosen ms i febr. i år..er i uke 26+2 og venter en liten jente:)har hatt en veldig tøff periode nå...kjenner på ting som ikke er min gamle kropp.er forresten 27 år.er det andre som er i samme situasjon som meg der ute?vil gjerne ha kontakt...også viss andre vet om noen i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg skrive noen ord jeg også.

Jente på 27 år, førstegangs i uke 20 (dvs har hatt en MA i uke 10 for en tid tilbake).

Har en veldig vanskelig astma og kronisk tette bihuler. Har vært inne på behandlig på sykehus ca hver 3. uke siden jeg ble gravid, for å få hjelp til å puste. Astmaen har forverret seg betydelig etter at jeg ble gravid, ting er normalt ikke så ille til vanlig. Så jeg må jo innrømme at jeg gleder meg til uke 40, og ting (forhåpentligvis) blir som normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ser ut fra datoene på innleggene at det er sikkert mange av dere som nå har fått barn. Gratulerer og lykke til!

 

Jeg er 31 år, nylig flyttet til Hurum og venter mitt første barn (31 uker på vei), en jente, men er 100% ufør pga ME, Myalgisk Encephalopati, eller kronisk utmattelsessyndrom som det ofte kalles. Dette har jeg nok hatt siden tidlig i barneårene og jeg har ofte slitt med fibromyalgi/ muskel- og skjelettplager i tillegg og har vært svært lite mobil i perioder av livet.

 

Disse problemene har lagt en demper på ønsket om barn. Min mann og jeg hadde også lagt det på hylla da vi trodde vi ikke kunne få barn etter 8 års samboerskap (nylig giftet oss). Men så! På tampen av året i fjor klarte vi det vi ikke trodde ville skje, og til min store forundring og ekstatiske glede har muskelsmertene gitt seg. Vi er så glade over babyen i magen min og vi gleder oss veldig til å bli kjent med datteren vår i slutten av september. Jeg aldri vært så bra smertemessig som nå pga graviditeten. Men ME kan jeg ikke slippe unna og trenger å ta det med ro og sover mye. Jeg er så sliten at jeg ofte ikke er i stand til å snakke eller lage meg noen enkle brødskiver.

 

Jeg er litt nærvøs mht tiden etter fødsel for hvordan sykdommene mine vil bli i kombinasjon med baby. Mannen min er på jobb hele uken og kommer kun hjem i helgene. Vi håper jo at han kan ta pappaperm siden jeg ikke er i form og trenger hjelp til babyen vår. Det hadde vært fint om noen av dere (spesielt med ME) kunne skrive litt om deres egne erfaringer rundt dette.

 

Dette ble et langt innlegg! Sliten er jeg også nå. Gleder meg til å lese nye innlegg og nok en gang, lykke til med graviditet og fødsel til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei alle!

Eg er 20 år og bor (og studerer) i Bergen. Er i min uke 16 nå. Har diebetes type 1 og har hatt det siden eg var 12 år, så eg begynner å bli godt vant. I forhold til diabetesen har eg ikke hatt noen problemer sålangt i svangerskapet, blodsukkeret har aldri vert bedre! Men det kan vel fort forandre seg.....Er ihvertfall gla for at eg får såpass god oppfølging som eg gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...