Gå til innhold

Erfaringer med Teutonia Spirit S3???


GlaJenta

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på denne vognen, men jeg har hørt så lite om den!

Noen som har Gode eller dårlige erfaringer å dele med meg?

Bedre/dårligere enn Mistral?

 

=) =) =) =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurer også på dette - har gått fra en mistral til en speedi xs og vil nå ha en spirit s3... er superfornøyd med spiriten men samboeren min skal til tyskland og da tenkert jeg som så at han kan ta med en teutonia til meg som jeg også kan bruke til nestemann(har et lite hår om at vi får tid til en til snart) - og etter å ha hatt svingbart forhjul bytter jeg det ALDRI ut igjen, selv om jeg hele tiden har sagt at jeg skal ha mistral til neste baby også... elsket nemlig min teutonia vogn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg!

Er superfornøyd! Den har full liggestilling, god fjæring (ikke så vanlig på Teutonia, tror jeg), veier nokså lite (12 - 13 kg), vendbar sitteinnsats, god og lun kalesje og er superfin! Det eneste aberet er at den tar nokså mye plass i bil når du har sitteinnstatsen vendt mot deg. Ellers helt topp på alle måter!

 

Fikk den for øvrig på Barneverden for 5000 kr for noen uker siden. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. lurer bare på en ting jeg da - vil det si at den blir utrolig lang når man snur innsatsen??? har ei venninnne som har quinny comfort(et eller annet) og når hun snudde innsatssen ble den jo utrooooooooolig lang. har stasjonsvogn, men syns det er greit å få plass til litt annet inni der også...

 

kan jeg også spørre hvilken farge du har???

syns de gamle fargene til teutonia var finere, men har sett på noen som er ensfargede... lurer på hvordan disse ser ut???

 

bra du er fornøyd med vognen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke signaturen flere ganger for å se at det ikke var jeg selv som hadde skrevet dette:-)

 

Vi har en Mistral til snuppa vår, men kjøpte en Speedie i sommer for vi ville ha en som var litt lettere å trille noen ganger. Lillesøster bruker den nå med Dreamibag, men vi skal selge den når hun vokser ut av den og kjøpe en Spirit.

Sier som deg, har du først hatt en 3-hjuling med svingbart forhjul, så går du ikke tilbake til 4-hjuling for å si det sånn:-) Snuppa bruker Mistralen mest til å sove i nå, og den er jo super, så det blir da mest Spiriten jeg kommer til å trille på. gleder meg til vi får kjøpt den, syns den er fin og er jo veldig fornøyd med Teutonia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja, den blir nokså lang med sittedelen vendt mot deg. Men vi har ikke stasjonsvogn, og den går likevel greit inn i bagasjerommet. I dag fikk jeg også inn en barnesykkel, så det er vel ikke så ille.

 

Har helt svart ensfarget. Synes det er finest, men tror den kommer i veldig mange forskjellige farger.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det høres jo ikke gærent ut:)

 

er den ensfavede svarte jeg også tenker på... hadde svart ensfarget mistral, men den har gått ut:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vurderer også Teutonia S3, heller mot 3-hjuling og vil gjerne ha en vogn som ikke har så liten bag (derfor har jeg slått fra meg Quinny). Har dere noen argumenter for/imot når man skal velge vognen som kombi og når man bør velge den som duo?

Har også i det siste vurder Bugaboo. Det er jo ikke trehjuling, men synes den er super kul, også så lett, bare 9 kilo. Ett aber ser ut til å være at man ikke kan legge den helt flatt, hvis det er noe negativt. Første gang jeg gjør dette :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at ikke noen har noe negativt å si om vogna da iallefall! Jeg har utrolig lyst på den!!!

Men blir den større enn en Mistral vogn sammenlagt når du har sittedelen vendt mot deg?

Må få plass til den i et vablig bagasjerom som ikke er så veldig stort:/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mama casa og andre med S3!

hvordan er vognen på snø/slaps, og på litt ujevnt underlag? hører luftkanalhjulene fester litt dårlig på snø, har dere opplevd det? synd det ikke går an å velge hjul på den vognen i såfall... har så lyst på den, men er pittelitt usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøpe den med softbag eller hardbag... Har ikke helt bestemt meg enda.

Får en sommerbaby i Juli, og har vert veldig usikker på hvilken vogn jeg skal kjøpe.

Har til slutt iallfall kommet frem til at det blir en Teutonia vogn. Har hørt nesten bare bra om de vognene. Liker veldig godt både Mistral og Spirit S3. Spesielt godt S3=) Den ser bare utrlolig tøff ut, og den ser kjempe god ut! Det med svingbart forhjul virker helt supert... '

Men så er det om Alt er så innmari supert som jeg tror da? hehe...

Har noen av dere prøvd den med softbag/hardbag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har vurdert teotonia Fun? Det er jo fire-hjuling, men en litt annerledes en, ganske kul. De kaller den for trendvogn. Den ligner litt om Bugaboo i hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på at det ikke går ann å velge hjul?

Ei som jeg snakket med hadde fått tilbud om å kjøpe med lufthjul på butikken der hun kjøpte den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer vel ikke Teutonia Fun på grunn av at de fremmste hjulene ikke ser ut til å egne seg verken på grus, sand, snø eller noe ulent terreng... Det er mer som en by-vogn vil jeg tro. Som de fleste "trend-vogner" er...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GlaJenta,

Jeg også vurderer den med softbag/hardbag. Det jeg fikk demonstrert i butikken. Men lurer litt på duo. Ser en ulempe med softbag/hardbag og det er den at da får man ikke kalesje på bagen og kanskje er det litt dumt hvis man skal sette fra seg bagen uten vognen i sommer og vil ha myggnetting på, da går jo ikke det, men jeg vet ikke om det er noe å henge seg opp i.

Jo du har nok rett i at Fun er mindre egnet i skog og snø. Samtidig så ligner den på bugaboo og den skal visst ikke være så verst på slikt.

Hmmmm.

Jeg skal ha babis i slutten av juni så jeg kjenner at jeg snart må bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at den testen der var et lite minus i margen, men men... Man finner vel ikke den perfekte vognen...

Den er jo heller ikke SÅ dyr som de skriver i den testen da...

 

Enda et pluss, er at man kan få håndbrems som tillbehør til S3!!! Jeg elsker å ha håndbrems!!! =) =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går visst ikke ann å velge hjul nei...=( Den kommer bare med luftkanalhjul nr 50/49. De er lavprofil og litt hardere og trille på enn lufthjul. Men det er jo ikke sikkert at de er så verst de da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interssant at du sier at man kan kjøpe håndbrems som ekstrautstyr, det hadde jeg hørt også. Jeg ba butikken sjekke opp også ringte de meg og sa at det ikke fantes likevel. Da ble jeg litt skuffa for jeg hadde lyst til å bestille håndbrems som ekstrautstyr. Si fra hvis du sier at det går an å skaffe håndbrems likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forhørte meg med Rita Holm `(fra Bekkestua) som selger importerte Teutonia vogner på Finn.no, og hun sa at den kunne bestilles med håndbrems=)

 

Var bare å si fra til henne når jeg bestillte, så kom den ferdig montert med håndbrems! =) Genialt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor hun importerer fra? Tenkte at jeg kanskje kunne spare litt hvis jeg tok en tur til Sverige på egenhånd. Jeg vil gjerne ha helt sort farge, men det ser ikke ut på nettsiden som s3 levereres i helt sort. Den som heter Fun ser ut til å være i helt sort, men ikke s3. Kan det stemme tro? Synes jeg leste i historikken her at noen hadde helt sort s3. Er ikke så glad i sånne border og striper og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Martebo.

Rita Holm timporterer fra Tyskland så vidt jeg har skjønt.

 

S3 fins i helt svart, det er bilde av en i 06-katalogen deres, veldig fin!

 

Tror du sparer ca 1000 - 2000 ved kjøp i sverige. Happyland på svinesund har S3 2006-modell til 5398, og mykbag til 1100 (Svenske kr.) De har også en annen mykbag som passer oppi vogna, annet merke, noe smalere kanskje, til ca 500 svenske kr. Vet de har disse vognene på Nordby og i Strømstad også, kanskje verdt å ta seg en tur...

 

Vet ikke hvordan det er med reklamasjon og reparasjon hvis man kjøper vogn i utlandet, kan kanskje ikke gå til din lokale barnevognbutikk med reklamasjon på vogn kjøpt i tyskland eller sverige?? selv om de fører samme merke?? vet ikke jeg... kjekt om det ikke er for lang vei å dra for å få reparert e.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...