Gå til innhold

sambo behandler meg som dritt (langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

velger å være anonym pga atdet er flere her som vet hvem jeg er.... sitter nå å skjønner ikke hva jeg skal gjøre... jeg har en samboer som jeg har vært sammen med i ett og halvt år nå. vi skal ha vårt første barn i september. vi har det bra sammen bortsett fra når han drikker.. det kan skje ganske ofte,men etter at jeg "gikk fra han" i januar å gav han et alternativ; alkohol eller meg, har han forsåvidt skjerpet seg. I går kveld ringte han meg å¨spurte om han kunne ta seg noen pils etter jobb. joda,han skal da få det, han lovte å ikke være sen osv.. det endte opp med nasjspiel hos oss me en kompis og en venninne av kompisen. greit for meg for jeg er glad bare han er hjemme.. men dajeg våkna opp halv åtte i morrest satt typen min å dama naken i sofaen og spillte kles poker..kompisen lå å sov bak dem. javel tenkte jeg, fikk jo sjokk. så jeg sa hva F*** er det her for noe å gikk gråtende på romme mitt.. nå kommer det som irriterer meg mest av alt: han spurte hva jeg var så sur for. så på meg med et fylleblikk jeg er sååååååå lei av og forsvarte seg med at det bare var helt uskyldig og at jeg oppførte meg dumt...sa at hvis jeg ikke trodde han gikk han med en gang..HAN ble faktisk sur på MEG. han stakk med kompisen og hun dama ble igjen for å trøste meg... javel.. har ikke hørt fra han enda.. han er på jobb no å jobber av rusen.. det som irriterer meg er at han behandlet meg som dritt etterpå å fikk meg til å føle at det var helt greit det der med at han kler seg naken med ei anna dame mens jegsover. da jeg spurte om hvordan han hadde kommet til å reagere om jeg hadde sotte naken me en annen mann sa han at da fikk jeg finne meg en da.. JAVEL. aner ikke hva jeg skl gjøre. han skuffer og sårer meg gang på gang. har hatt lyst t å gå fra han mange ganger, men vi har det jo så fint når han er edru... dere utenfprstående, hva synes dere? å nå som vi skal ha en liten en sammen... vil ikke være alenemor.. men synes heller ikke jeg fortjener den dritten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han fortjener ikke deg, og dette fortjener ikke du!

 

Du må kutte han ut, jeg tror ikke han vil forandre seg (hvor gamle er dere forresten?)

 

Trøsteklemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *28.11.2006*

Ærlig talt- for en dust om jeg kan få lov til å si det!!

Det hadde jeg ALDRI funnet meg i..

UANSETT!! Sett ned foten, du skal føde hans barn og dette er takken??

Kyss meg i ræva hadde jeg sagt og bedt han enten kutte ut alkoholen idag eller flytte. Det nytter ikke å tenke på at : vi har det jo koselig når han er edru. Hvis han behandler deg som en dritt når han drikker må han KUTTE DET UT!!!

*ble litt hissig her*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to andre her. Det første som slo meg var nemlig også: Hvor gammel er han egentlig?? For meg høres det ut som en som er altfor ung til å bli far. Han virker ikke moden i det hele tatt. Hvem er det som spiller klespoker når man har kjæreste??? Nei, uff, mitt råd er også å dumpe han så fort som mulig. Tror det vil bli det enkleste for deg og barnet i framtiden, selv om det vil bli hardt her og nå. Jeg forstår at du er redd for å bli alenemor, men hadde dette vært alternativene, å bo med en som drikker og oppfører seg som en drittunge eller å bli alenemor, så hadde jeg ikke vært tvil i min sjel! Det finnes flere menn der ute som er verdige nok til få akkurat DEG!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er det mulig å være så dust??Håper du klarer deg alene.Det må nesten være bedre enn å være sammen med en slik en...Alkohol er noe jeg har mye respekt for.Hadde aldri latt barna mine vokse opp med noen som drikker mye...Har nemmelig gjort det selv.Men uasett det var vel ikke poenget her.Håper at han enten sjerper seg helt ellers så bør du sende han på dør.En skal ikke tåle og bli behandla som en dritt.

Lykke til videre med svangerskapet og typen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD!!!!!

GÅ I FRA HAN!!!

han er en komplett tosk!!! INGEN behandler noen man er glad i på dette viset. tenk bare på hvilken oppvekst barnet får, hvis han er så glad i alkohol! han viser hverke deg eller barnet noen form for respekt. forstår at det blir eventuelt vondt og tøft å gå ifra han, men du tjener og barnet ditt tjener på det i lengden. man skal ikke holde i lag for enhver pris, bare pga barnet.

 

håper du tar det riktig valget som er best for deg!

ikke meningen høres brutal ut, men jeg har det helt stikk motsatt av deg. en mann som stiller opp 10000% for meg. vil at alle skal ha det bra!

 

lykke til ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er forsåvidt enig med de over her, men skjønner at det kanskje ikke bare er enkelt å kaste han ut nå som du er gravid Likevel ville jeg ha satt ett klart ultimatum, en gang til med fyll og slike barnsligheter, ja da er det på hue og rævva ut! Det er viktig at du viser at du er sterk, løft hodet og kneis nakken. Vis at du ikke lar det pille på nesen flere ganger, og understrek at DU er selvstendig og voksen. Ikke grin for han, det fortjener han ikke. Ta dette opp i dag når han kommer hjem fra jobb, tøf deg opp og vær ikke nådig! Alkoholen er en grusom "venn", som kan gjøre livet surt for deg og dine barn hvis han ikke slutter med dette tullet. Stå på, og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takkfor all støtten:) problemet er at jeg har gidd han så mange sjanser at jeg føler at det kun er ord.. senest i januar gav jeg ham altenativet meg eller alkohol og siden den gang har han drette på leggen to ganger. imponerende synes jeg, men i den virkelige verden er jo ikke dette imponerende i det hele tatt.. vil at barnet mitt skal vokse opp i et rusfritt miljø(iallfall som babyen vet om) og detvet typen min og sier han skjerper seg da.. men kan jegta han på ordet?? vil ha en jeg kan stole på..en som tar to pils når han sier han skal det, og som kommer hjem i rett tid når han lover det.. er dette drømme mannen eller finnes han? kanskje vi skal innblanet en psykolog el lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her virker ikke moden for det ansvaret han skal få....

Sannsynligvis kommer han ikke til å forandre seg..

Synes du skal ta en skikkelig prat så snart han er edru og prate skikkelig ut !

Fortelle ham akkurat hva du føler og forventer av en mann som skal være en pappa. Og hvis dere er helt uenig så får dere komme til en fornuftig løsning hvor begge parter blir fornøyde.

Men i denne situasjonen så synes jeg du skal tenke aller mest på deg og ditt barn.....hva ønsker du at ditt barn skal vokse opp i ?

Synes oppførselen til samboeren din er uakseptabel og umoden !

Og slikt skal du ikke finne deg i.

Vet det er verdens vanskeligste avgjørelse om du føler at du har det best uten ham - men er han slik du beskriver han når han er edru så vil han nok stille opp for deg om du skulle gå fra han.

Men det beste er å finne en løsning siden dere fungerer bra sammen ellers.

Forhåpentligvis så skjerper han seg når babyen kommer.

To vennepar av oss virket ikke klar for baby. Mennene var litt for glade i å drikke og finne på tull.....nå er de helt omvendt :o)

Han som ikke virket som han brydde seg så mye, men var stolt over å få baby - er superstolt og kan ikke få nok av å vise frem dattera si :o) Og er ansvarsfull.....

Av og til så er det kanskje litt frykt for at dem blir låst for resten av livet - trenger ikke å være slik så lenge dere to finner en løsning som passer for begge to sammen...

 

Lykke til !! Håper det løser seg for dere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:) må se oxo på at om han er villig til å gjøre alt for den lille og meg så kan det da gå. han har skjerpet seg mye fra hvordan han var, men tydligvis ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARRRRGGGGG!!!! Jeg blir bare så forbanna når jeg hører at folk blir behandlet slik!!!!! Du fortjener mye bedre, alle fortjener respekt, og hvertfall når dere skal ha barn sammen!!! Jeg får ikke sagt hvor mye jeg føler med deg, og gjerne skulle tatt avgjørelsen for deg, for respekt for hverandre er noe av det viktigste i et forhold mener nå, jeg... men jeg vet det kan være vanskelig. typen min har også en tendens til å bli ufordragelig og bråkete i fylla, men nå som jeg er gravid har han sluttet å drikke.

Jeg synes du fortjener mye bedre!!! kan ikke skrive mer merker at jeg blir så sinna og hisser meg sånn opp!!!!!!!!

Lykke til!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke sette et annet ultimatum da? Søk hjelp for eksempel? Eller om ikke hjelp si at du krever at han skal gå å snakke med noen, og om du ikke stoler på ham så kanskje familierådgivning ville vært det beste?

 

Skjønner at det er vanskelig, men nå har han jo brutt ultimatumet ditt (deg eller alkoholen) to ganger, og det du viser ham er jo at det blir ord fra din side....ikke spydig ment altså, men du blir jo hos ham, så derfor tenker jeg at noen "utenforstående" må inn, både for å sortere ut dine og hans følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg, kjenner at jeg vil gi den typen din en skikkelig omgang ALVORS prat jeg...

fatter det godt at de ikke er bare bare og stikke fra han nå som du er gravid...MEN når barnet er født og visst han fremdeles bryter løfter og behandler deg slik han har gjort bør du gå fra han!

du vil få det bedre alene sammen med barnet da:-)

hmmm...han har tydligvis prob. med seg selv...både litt lystløgner og kynisk mann vil jeg si!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du har vel rett i det ja... stoler ikke på han mer. det går jo ikke.. han må jobbe med seg selv slik at jeg føler jeg kan stole på han om vi skal ha ei framtid. tror nok ikke jeg kan satse på at han blir bedre når barnet kommer... han må bevise at han kan forandre seg før den tid. får høre hva han sier i kveld om hva slags liv han vil ha.. som andre normale 27 åringer eller leve fra seg som fjortis han engang var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er virkelig denne mannen du beskriver 27 år?? er det mulig??

må bare si at jeg har liten tro på at en mann som har levd som en fjortis så lenge klarer å endre seg så drastisk på den korte tiden et svangerskap egentlig varer.. for her må det store endringer til!!

for det første så lyver han.. det må han slutte med! men hvordan kan du stole på en som har løyet for deg før?

for det andre bryter han løfter, det er jo uakseptabelt!! enn om han for eksempel lover å hente barnet i barnehagen eller hos dagmamma i fremtiden. hvordan kan du stole på at han faktisk gjør det??

for det tredje er han egoistisk. det kan man ikke være når man er i et forhold og skal ha barn. her handler det jo om kompromisser!!

og sist, men ikke minst, han har ingen respekt for verken deg eller deres felles barn. og bare det alene er grunn nokk til å gå fra denne idioten!!

 

vet at det er skremmende å skulle bli alenemor, men det er mye bedre å bo sammen med en mann som du alikevell ikke kan stole på i det heletatt.

og blir det vanskelig å være alene, så er jeg sikker på at du har mange venner og familie som gjerne hjelper til litt innimellom, det er vertfall min erfaring. Jeg har selv bodd sammen med ei venninne som flyttet fra sin sambo for mange av de samme grunnene når barnet var bare 3 mnd gammelt. nå er hennes lille jente fylt 1 år, og de flyttet for seg selv for noen månder siden. hun angrer ikke en dag for at hun forlot han, og har det mye bedre alene!

 

håper du tenker på det beste for deg og barnet ditt!

lykke til vidre..

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere sier så mye fornuftig.. jeg ser det nå, men håper ikke jeg blir blind i løpet av samtalen vi skal ha når han våkner (han kom hjem når jeg hadde besøk av ei venninne å gikk rett inn på rommet)

jeg har alltid vært den som har kommet krypende, å da er det når HAN har drette på leggen. jeg vil ikke krangle jeg sjø. heller le litt så er det over til neste gang. me nå skal jeg stå på å ikke la han nedverdige meg, for det er det han gjør. krAngle med han til han inser at nå er det HAN som skal komme krypende. å da ikke bare med tomme ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Leit å si det, men spørs om han kommer til å endre seg. Har han en personlighet som en egoist, slik som jeg får inntrykk av ut i fra innlegget ditt, ja da kommer han nok ikke til å bedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der skal du ikke behøve å finne deg i, dere skal ha barn sammen jo....Uff:( Ble lei meg på dine vegne jeg nå...Håper virkelig det der ordner seg for dere, men ikke ta lett på den samtalen. Vis at du virkelig mener alvor, virker som om du har vært ganske tålmodig som det er. Det synes jeg ikke det er rom for lenger....Your way ore the highway....

 

Du fortjener så mye bedre!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg ser at du har fått mange svar.

 

jeg velger også å være anonym, dette fordi jeg vil fortelle deg at jeg er barn av en alkoholikker og det er ikke en god oppvekst for et barn, jeg sier ikke at din sambo er alkoholiker, for det har jeg ikke grunnlag for å si.

 

men han har tydelig et problem med alkohol, og bør faktisk ikke drikke alkohol. men som barn av en alkoholikker så har jeg erfart at det er noe vi som elsker og er glad i denne personen ikke kan gjøre noe med de må gjøre det selv.

 

din sambo virker ikke som han er i nerhetenav å se problemet selv.

 

jeg vil også fortelle deg at min mor etter skillsmissen fra min alkoholikker far ble sammen med en mannsom er av en annentype alkoholikker, han er nemlig periode dranker. dette medfører at han blir noe irritabel i dagene før han går i gang med en fylle runde, og når han endelig blir full har han tendens til å ty til vold. dritt slenging og kasting av knuselige gjenstander etter bla. min mor.

 

stefaren bin var ikke slik de første årene da var det bare at han var en drittsekk i fylla mot mamma. og kunne true med ting..

 

jeg sier heller ikke at din sambo er slik men jeg tenker at han har et problem som må behandles. og hvis ikke kan ting utvikle seg til det værre.

 

så til det jeg bekymrer meg for for uansett om han blir værre eller ikke så har du etterhvert et barn å tenke på og syntes du og tror du det er et grit hjem å vokse opp i når pappa ikkealtid er gri men rett og slett er en dritt mot mamma, er det greit at barnet ditt ser at pappa sårer deg når han er full.

 

 

det er ditt ansvar å gi barnet ditt den beste oppvekst du kan.

 

det kan hende at dere løser dette med ensamtale som kan føre tilat mannen din søker hjelp og får ordnet opp men da må du være der for han..

 

og det kan hende du må kjempe hart for at han skal inse at det ikke går.

 

men det kan også hende at han ikke vill lytte og da må du velge for deg og ditt nå ufødte barn hva som er greit.

 

 

jeg kan ikke gi deg råd om hva du skal gjøre men du kan ikke tvinge han til noe han ikke vil. serlig ikke hvis han ikke ser sitt problem.

 

 

ingen vet hva fremtiden bringer, men aller kjenner vi håp.

 

 

og det er vel et håp.

 

 

tenk lenge og godt og finn ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Var samboer selv en gang med en som drakk. Han var så snill og god når han var edru.Jeg var veldig glad i han.

Men jeg kunne sitte å vente på han og han kom aldri for han var ute å drakk,sa jeg noe mens han var beruset fikk jeg et sant helvete.Vi prøvde på å få barn men lyktes ikke.Noe jeg er glad for i dag.

Han bryde seg ikke om andre en seg selv og hva han ville. Hadde vi ikke penger måtte jeg skaffe ,alt var mit ansvar.Tiden gikk og ting ble verre og verre til slutt gikk jeg til politiet da kunne jeg nesten ikke se ,var rød og blå i hele fjeset og begge øynene var enormt store ,jeg så ikke ut.

Men det rare var at han var lei seg og lovet at alt skulle bli så bra igjen ,bare jeg ville gi han en sjanse til.Noe jeg gjorde det er helt sykt! jeg trodde verden ville bli trist &grå uten han og at han var alt for meg og at det ikke kunne bli noe bra uten han.

Men jeg kan love deg at slike folk som kan behandle andre vondt og ikke tar ansvar blir sjeldent bedre. Jeg gikk fra min men det var tøft, savnet han i ca2 år . Tenkte på han og kunne grine når som helst. Til da var han kjærligheten i mitt liv, som jeg ikke kunne være foruten. Nå har jeg vært gift med en annen mann i10år og har funnet lykken igjen.Men nå vet jeg at jeg er elsket og at jeg kan være den jeg er. Jeg får trøst når jeg trenger det har en mann nå som er alfa & omega. Kunne ikke hatt det bedre, vi venter vårt 4 barn ,til jul.

Jeg sier til deg at du må ta ansvare selv, du har snart et barn. la han ikke få ødelegge mer for deg , Han kommer sikkert ikke til å forandre seg, for da hadde han gjort det når han ser deg lei. Du eller deres barn kan ikke forandre han..Du vil vel ikke at barnet deres skal vokse opp slik .....

Ønsker deg lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke drømmemannen din, anonym. En drømmemann vet bedre enn å behandle sin gravide kjæreste som dritt. Tro meg, en dag vil du ikke fatte og begripe hva du så i din nåværende kjæreste. Han fortjener deg nemlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei!!!!

kom deg bort bort og bort med en eneste gang! dette kan du da ikke finne deg i! Hvilken pappa vil han være for sitt barn? har du tenkt på hvilke signaler han gir det lille barnet? Dersom han ikke respekterer deg vil barnet i værste fall læres opp til det samme. Dessuten kan det ikke være trygt og godt for et lite barn å vokse opp i disse omgivelsene.

 

Du har gitt han et ultimatum - han har ikke klart det - dermed fortjener han virkelig å bli satt på prøve og bli kastet ut eller forlatt.

 

Dersom du hadde gitt han ultimatum om å velge deg eller alkohol så hadde han aldri foreslått å spørre deg engang om han kunne stikke ut og drikke pils!

 

Nei nei nei, han virker ung og umoden, han respekterer deg ikke og fortjener deg virkelig ikke!

 

Dette er ditt valg, og det er ikke for sent - men tro meg, dersom du stadig tilgir han og lar han holde på vil han ALDRI forandre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ærlig talt! Dette fortjener du ikke!

 

Jeg hadde et slags forhold til en mann for noen år siden (vi hadde egentlig bare sex og det var det, men jeg ville gjerne ha et ordentlig forhold).

 

Han var ekspert på å få det til å virke som om ting var min feil hvis han dumma seg ut. For eks ba han meg på besøk midt på natta en helg, jeg hadde vært ute med ei venninne så jeg var våken. Jeg tok en taxi dit, men kom til låst dør og ingen som hørte da jeg ringte på. Enten så sov han eller så ville han ikke åpne. Og vet du hva han sa i ettertid? "du måtte vel skjønne at jeg var så full!" Da var det liksom min feil at han hadde invitert meg dit og ikke åpnet da jeg kom midt på natta...

 

Jeg vil ikke råde deg til å gå fra han akkurat, men du får vurdere sterkt om du orker å være sammen med denne mannen og se det an litt kanskje. Dere skal jo ha et barn sammen. Men uansett så må du få mere respekt, for det høres ikke ut til at han har det dessverre...

 

Lykke til med avgjørelsen din, håper dette ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann svarte deg i går.Håper du har fått pratet med han nå.

Lykke til videre:0) ikke godta å bli behandlet slik du har blitt til nå...Husker jeg var med på kles poker i en alder av 17 år....27 er for gammelt om det ikke er poker mellom deg og mannen din som en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...