Gå til innhold

Røyk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg sluttet å røyke med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det i begynnelsen, men har klart å slutte:) er kjempe stolt..det er ikke lett..unner meg av og til 1-2 röyk i uken, men aldri mer!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med å slutte denne gangen og skammet meg så veldig.Måtte liksom ta en eller to om dagen.Jeg har aldri røyka mye men lysten ble bare større når det ikke var lov liksom.

Nå har jeg 3 uker igjen og har ikke røyka siden 22 feb.Stoppet av seg selv da halsbrannen begynnte.Det værste er at jeg gleder meg til og ha lov til å ta en røyk igjen,er helt dustete men sluttet liksom fordi jeg måtte! Møkka røyk,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at røyk er det eneste de kan se tydelig på UL at babyen reagerer direkte på? Babyen rykker til og vrir seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta like før jeg fikk bekrefta at jeg skulle bli mamma.... Min motivasjon var barnet inne i meg og mine kollegaer som fortalte meg skrekk historier om hvordan barnet såg ut da det fikk nikotin!!!!

Men jeg gleder meg til å kunne ta meg en røyk igen jeg også for å ikke begynne igjen etterpå er jeg ikke sterk nok til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en urealistisk innstilling til din egen påvirkningskraft. Skulle det du skriver få meg til å slutte? Tror du ikke jeg veit at det kun finnes gode grunner til slutte? Er ikke alltid samsvar mellom liv og lære ,vet du.

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påvirkningskraft er en ting, rene fakta noe annet. Lar du deg ikke påvirke av det, er det trist.

 

En god dag til deg og!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En røyk etter at jeg så at testen var positv, etter det har jeg ikke røyka i det hele tatt! Veldig stolt av meg selv, siden jeg har røyka i ganske maaaange år!! Håper jeg klarer å fortsette uten røyk etter at svangerskapet er over.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

 

synes du dømmer litt hardt her.Du har kanskje andre laster. Man har nok bekymringer i et svangerskap. trenger ikke smøre det inn. bekymringer er ikke godt for mor eller barn det eller.

 

hilsen ikke røyker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Blir forundret over å se hvor mange som fortsatt røyker! Trodde da vi visste bedre nå i 2006. Men det har jeg ingenting med, og skal ikke dømme noen. Selv er jeg enormt stolt av meg selv som klarte å slutte på dagen jeg fikk positiv test! Har røyka +/- 15 røyk hver dag i over ti år før det - så jeg syns jeg har god grunn til å klappe meg selv litt på skulderen. Mannen mun røyker enda, så det har vært ganske tøft kan man si...

 

Er fortsatt ikke helt der hvor jeg klarer å si at jeg aldri skal ta en røyk igjen, må si jeg tror nok det blir en i ny og ne i fremtiden når barnet ikke lenger er avhengig av min kropp. Men vil ikke tilbake til der jeg var!

 

For de som vil vite hvor skadelig røyk kan være under svangerskapet - klikk dere inn her:

 

http://www.shdir.no/tobakk/helse_og_tobakk/gravide_og_r_yking/r_yking_i_svangerskapet_13225

 

Et lite utdrag:

"Hvis mor røyker vil fosteret bli eksponert for tobakksprodukter på samme nivå som den som røyker aktivt. Tobakksprodukter når barnet via morkaken og kan medføre alvorlige konsekvenser. Spontanabort, svangerskap utenfor livmoren og svekket morkakefunksjon er noen av de skadene som direkte assosieres med røyking i svangerskap."

 

Skjønner at jeg sikkert får sure miner tilbake for pekefinger, men det burde dere tåle... Føler jeg er i posisjon til å si det fordi jeg har slitt meg gjennom slutte-helvete selv. Håper for barna deres skyld dere klarer å slutte straks!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi av innlegget til bejb22:

 

"jeg sluttet å røyka da jeg ble gravid fordi jeg ble så syk,men nå er jeg frisk å røyker vel 7 røyk om dagen kanskje.....

bejb22"

 

 

Vel, om du sluttet å røyke fordi du ble så syk,

så bør du tenke på at så syk blir barnet ditt fortsatt når du røyker....men det kjenner ikke du...så du fortsetter å røyke...

Og han eller hun får ikke velge, for du tar det valget for babyen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for dumt å sitte å si at "siden jeg klarte å slutte burde dere det også". Ingen er like, og dem som faktisk har klart å slutte vet jo veldig godt hvor vanskelig det er. Tror nok de fleste vet at det ikke er bra å røyke, og de prøver å gjøre noe med det. Syns de er flinke jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det er skadelig å røyke, g ingen av oss ville vel valgt røyken om vi kunne.. Men folk er forskjellige, og ja noen er vel flinkere enn andre... Jeg er av dem som røyker litt.. Sluttet de tre første månedene men så sprakk jeg!! Og uansett hvor mange som forteller oss hvor lett det er å slutte og snakker nedlatende til oss!! Guess What?? Det hjelper ikke!!! Uansett hva dere sier!!! VI VET DET!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...