Gå til innhold

Hva synes dere om vogna jeg har lyst på?


Steinbukk77

Anbefalte innlegg

jeg synest motastt,kjøpte emaljinga sist nettopp fordi den var lett,spørs vel hva understellet er laget av????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det!

Ja vi må undersøke nøye! DEt er viktig. Koster jo mye penger med vogn så det er noe dritt om man ikke blir fornøyd.

Men du har et poeng at jeg synes bagstørrelse er viktig. Vi får se.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg inn i vogner enda, men må si jeg likte den røde og svarte. Kjekt med litt farger i hverdagen .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har 2004-mod. edge og har vært kjempefornøyd. Sikker, stor bag, etc. Det jeg synes er trøblete med den, og det samme gjelder også for SIMO,o.l. vogner er at de er tunge. Nå når jeg venter nr. to skal jeg investere i en ekstra sportsvogn som er lett+ og tar liten plass. Anbefaler å legge litt ekstra penger i en slik type etter hvert når du er drittlei å ta vogna inn og ut av bilen og ungen er ganske stor. i stedet for en sportstrille som ryker fort og som ikke har lufthjul.

 

lYKKE TIL MED VALGET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den vognen er kjempefin!

Jeg har en like fin Simo fra nr., så den skal vi bruke denne gangen også.

Om jeg skulle kjøpt ny vogn har jeg sett på akkurat denne vognen med med lyseblå der din er rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna var kjempefin, den. Tror vi kommer til å kjøpe vogn frå Teutonia. Lette og kjempefine vogner. Synes Simo vognene er altfor tunge i forhold. Er vel ulike behov ute og går når man skal kjøpe vogn, så er vel ulikt hva man liker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vurderte også akkurat denne vognen, men har funnet ut at vi skal ha city cross i stedet. Den er nesten lik edgden, men litt mindre finesser. Det er egentlig en sportsvogn, men du får kjøpt en hard eller myk liggedel tid. Denne veier 3,5 kg mot 5,5 kg for egden. Understellet er også lettere, ca 6 kg i stedet for 9 (husker ikke det i farten). Det viktigste er jo at liggedelen er lettere - det er jo den vi skal bære, og så mye lettere enn 3,5 kg er vel ikke så mange liggedeler! Den er litt kortere og smalere enn edgen, men stor nok likevel. Prisen på denne er 6000 inkl. hard-liggedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha den i rød farge.. Den er bare drømmevognen:)

Er bare litt usikker på understellet... For å være ærlig driter jeg i om den er litt tyngre en andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vi har sjekket en god del modeller. Vekt er viktig, og også håndterbarhet og anvendelighet senere

 

Emmaljunga er en kjempeflott vogn, en lett modell (mye lettere enn Simo og Brio-vogner f.eks) Spesielt de mindre modellene til Emmaljunga er veldig bra, eks city cross. Det er en dou-vogn ( i motsetning til såkalte kombi-vogner, dvs vogner m sportsdel og bagdel i ett) På duo-vogner skifter du del når barnet blir eldre; først bagdelen som klikkes på understell, og så sportsdel senere.Og bagstørrelsen er bra på Emmaljunga.

En del mer "trendy" vogner m tre hjul har mindre bagdeler, slik at barnet vokser ut av den fortere... litt ulempe. Noen trehjulinger har også dårlig fotstøtte til sportsvogndelen, (når barnet blir eldre, og skal sitte) Eks; Quinny-vogner. En del trehjulinger har også dårligere lagringsplass under vognen...og ligger i tillegg lavt mot bakken, eks teutonia.

Har egentlig lyst på en litt robust og sporty trehjuling, men vet ikke helt i forhold til ulempene..... Kanskje det blir en Emmaljunga pga alle fordelene ;-)

ikke lett å velge i jungelen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke de vognene synes "pyntedynen" går alt for langt opp... i tillegg er den jo kjempetung. den veier 24 kilo sammenlagt.. den vi har veier 16 mye lettere og trille.. men det er jo smak og behag. og du må jo tenke på at det er ikke bare vognen som skal trilles det skal en baby oppi der og og alt man skal ha med seg så det kan fort bli beldig tungt med den vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinbukk77: hvor på Hamar har de vogna til ca 7000? vi reiser på ferie til østlandet imorgen. Her på vestlandet koster vogna besten 8000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emmaljunga edge veier ikke 24 kg!!! understell (sport) + hjul + bagdel veier tilsammen 18,5 kg. velger man klassisk understell blir den enda lettere, 16,1 kg..

enig at det finnes lettere vogner, men jeg har kjøpt denne vogna selv i går. syns den er kjempefin og gjennomtenkt! men nå bor vi i eget hus, og ikke midt i byen. hadde nok valgt anderledes hvis jeg bodde midt i byen og var avhengig av kollektivtrafikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilliana og Prinsessa!

 

Vognen får du kjøpt på Maxi storsenter. Eller i en babybutikk i gata. (samme eier)

 

Kanskje de også har den på Baby shop på Torghjørnet???

 

På maxi var det ventetid/bestilling. Iallefall på fargen min svigerinne skulle ha. (Platina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aggi81 har rett angående vekt.

 

Den veier 18,5 kg med bag og det tyngste understellet (sport).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha den vognen i blå (Navy) med sportstellet... Ble forelsket med en gang...

 

Dere som har den vogna, tror dere den går inn i en Audi A4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...