Gå til innhold

Hva synes dere om vogna jeg har lyst på?


Steinbukk77

Anbefalte innlegg

http://www.emmaljunga.no/product.asp?bvid=3&artnr=12605

 

 

 

Er litt usikre på om vi skal velge helt svart eller denne røde og svarte.

Emmaljunga blir det iallefall. Svigerinna mi kjøpte det for ei uke siden og den var knall fin.

Lett bag, god og trille (på stuegolvet...hehe), lett å ta av understellet, mye fine andre finesser.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes den med rødt på ble litt glorete, fargen var veldig knall, men den er jo kanskje finere i vireligheten. Jeg tror jeg ville gått for helt sort eller sort og en av de mange gråtonene. Vognen er iallefall kjempe!

 

Vet du kjønn? Den røde er vel mer beregnet på jente, selv om det ikke spiller så stor rolle i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lyst på akkurat samme. Synes den røde og svarte er kjempefin!! Men min mann ønsker at vi skal gå for classic istedet for edge. Men hadde jeg vært deg, ville jeg tatt rød og sort. Den er kjempstilig!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det gitt... Er ikke så godt bevandret i denne vognverden enda. Vi må nok ta en titt på andre vogner også "in live".

 

Men den er stilig å se på syns jeg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke rødt er veldig jente jeg. Ikke på vogn! Syns den blir litt sporty med de knallfargene!

 

Vi har rød skinnpose som vi skal bruke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal ta denne visst du ønsker det jeg. Jeg har sjøl en emmaljunga som jeg brukte på min forrige og skal bruke den nå også. Veldig fornøyd jeg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

(er egentlig i 3. trim, men måtte inn å kikke her litt)

 

Vi skal også kjøpe denne vognen! Den er knallfin, og har absolutt størst bag. Jeg skal ha baby i juni, og derfor trenger vi en bag som er stor nok til en 6 mnd gammel baby med pose, dress etc til vinteren igjen... Har vært å kikket endel rundt, og vi syns denne er den kuleste, fineste og den mest praktiske! Vi skal kjøpe den i brun (Elk) eller svart vi da...(får gutt)

 

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt den vognen, men i champagne farge:) samboern falt helt for den. å jeg også..( selv om den sikkert kan bli litt for flekkete osv)

 

Vi syntes det var en stabil å trygg vogn med god plass til babyen. kjenner også en del andre som har den vognen å di er fornøyde.

 

Det finnes sikkert lettere vogner å få kjøpt, men jeg har både stor hund, å en fetter som skal være med på tur... å da synes jeg at en stabil vogn, er viktig for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brune synes jeg også er fin. Men den er da ikke hverken typisk gutt eller jente vogn den heller??? Eller er den? Kanskje det er jeg som er rar...hehe!

 

Den eneste vogna jeg syns må være typisk jente er den med rosa! Og lyseblå til gutt.

Men det er jo sporty vogner alle sammen og jeg syns de kan brukes til både gutt og jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde masse research på vogner for en stund siden, og min konklusjon er at hvis du vil ha en lett vogn er Edgen akkurat litt for tung (særlig med det kule sportsunderstellet). Den kommer liksom inn i Brio/Simoklassen, og da ville jeg vurdert disse med det samme.

 

Vi ender opp med Emmaljunga Cerox, som man bruker med mykbag eller hardbag inni. Jeg har flere venninner som er veldig fornøyd med denne, og de understreker at babyen nekter å ligge på ryggen i bag særlig lenge uansett:) Skal du kjøpe én vogn, er det derfor lurt å satse på at sportsvogndelen er optimal.

 

Det er kommet en del kritikk av Emmaljungas returpolicy, men dette stiller både butikk og mine venninner seg uforstående til da alle har fått god hjelp. I tillegg har 2006-kalesjen forbedringer fra fjorårets modell, som en del mente var dårlig.

 

I butikken mente de at Edge var et godt valg, men fortrinnsvis hvis du synes det er ok å kjøpe en vogn til når ungen er 8-12 måneder og du synes vognen blir for tung å ha med. Den har en del utstyr inkludert som Cerox ikke har, men dersom du skal ha med det samme til Cerox koster de to nesten nøyaktig det samme.

 

Min erfaring er også at hvis man spør hva folk mener, vil man få et utall meninger og sitte igjen like (u-)klok. Jeg syntes det var til mest hjelp å spørre de jeg kjenner, for da vet jeg mer om hvordan de er og dermed på hvilket grunnlag de uttaler seg:)

 

Vogn er vanskelig... Lykke til med valget!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt denne vogna i fargen Sport beige :) Har jo ikke fått brukt den ennå, men er så langt veldig fornøyd. Bagen er lett å ta av og på og ikke minst lett å bære + at den har mange finesser vi liker.

Mange som sier de synes den er litt tung, men jeg syns ikke det jeg.. hehe.. har trillet litt rundt med den og synes det går veldig fint :)

Har også mange venner/familie som har denne vogna og anbefalte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte ca 7500 for vogna, kjøpte stelleveske for ca 450 kr i tillegg.. så ble rett under 8000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hamar koster den 6990 kroner, da får du med ekstra utstyr til 600 kroner (feks stelleveske)

 

På Strømmen storsenter koster vogna 6990 og da er det ingenting ekstra som er inkludert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns vogna er kjempefin!! vi kjøpte oss faktisk den selv i dag, med sportsunderstellet og fargen sport carbon. syns kanskje det understellet var litt i breieste laget, men vi syns den er tøffest, så da tok vi den! og så er det jo så genialt med det vendbare teleskophåndtaket.

er i uke 19 nå, så hadde egentlig tenkt å vente et par måneder til før vi bestilte vogna, men vi var å kikka i butikken i dag tilfeldigvis, og ekspeditøren sa at de bare produserte den vogna ut uke 17 før de tok sommerferie på emmaljunga. Etter sommerferien begynte de på neste års kolleksjon.. de skulle komme i butikker fra oktober ca, så det rekker ikke vi.. men men, da blei det hvertfall vogn på oss, hurra!

jeg hadde blitt rimelig skuffa om jeg kom dit om to måneder og ikke fikk den vogna jeg ville hatt.. :)

vi betalte 6999, og fikk stelleveske inkludert i prisen.

blei litt langt dette men.. lykke til med vognkjøp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så forresten den røde og svarte vogna utstilt, og den var kjempetøff! syns ikke den er spesielt jentete i det hele tatt! fargene er mye mørkere i virkeligheten en på bildene, så den er ikke glorete hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha kjøpt en vogn uten bevegelige hjul. Utrolig tungt å trille, og klønete på trange steder.

 

Men ellers ser jo vogna fin ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på at du vil ha hjul med sving på?

Er det så mange bagvogner som har det da? Evt hvilke merker er det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjul med sving ja. Ikke alltid like lett å forklare seg, he, he...

 

Har sett endel forskjellige varianter som jeg ikke husker merke på, men de er jo gjerne utstilt i butikken, så du kan jo ta en titt et sted. Vi har Mutsy Urban Rider : http://www.mutsy.com/

Er kjempe fornøyd med den. Er en duo vogn, ca 7000,- . Den har de på Babyshop.

Er jo litt liten bag på den da, hvis du synes det er viktig. Ta en tur til en butikk å se litt.

 

Kjenner mange som har byttet vogn etter en liten stund fordi de ikke var fornøyd. Blir jo dyrt det da, så min anbefaling er å undersøke masse før du finner ut av hva du vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...