Gå til innhold

Hvilke innkjøp har du gjort til babyen som du har hatt MINST nytte av?


Fru_Pigalopp

Anbefalte innlegg

For min del:

*Sagnetic bleiebøtte ( lukter uansett, så jeg bruker like gjerne vanlig bossbøtte som tømmes etterhvert. Lukter bedre med bare bæsj, enn parfyme+ bæsj. Plasten til bleiebøtta er nemlig parfymert. ugh....)

*Vippestolen ( joa, grei å ha når han skal få grøt, men ellers skjønner jeg virkelig ikke helt vitsen)

*En utrolig u-praktisk stelleveske som jeg betalte 500 kr for og ikke får plass til noenting oppi

*Av klær er det alle gensre og jakker med hette ( hva er poenget med hette anyway til bebiser som ikke kan site? De er jo bare i veien. Nå vet jeg bedre til neste gang)

*Bittesmå utrolig søte babysko som ikke kan brukes :) ( i flere varianter, må vite ;) )

 

Flere som er etterpå kloke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uroa over senga er det ingen vits i! trodde babyer var litt enklere å roe om kvelden, men han her hadde jo kolikk så uroa var bare i veien. dunka han borti hver gang han måtte løftes opp og ned av senga si... er vel egentlig det eneste som jeg kan komme på...

også en ting jeg ikke kjøpte selv da, men fikk av pappa: ei kjempefin vugge... ble desverre bare brukt de første 2 mnd mens han enda sov godt tross kolikken. etter det har han kun villet sove i vogna om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i alle hette-klærne!

Ellers kjøpte vi en baby-call som var utrolig billig og av et merke ingen har hørt om på opphørssalg. Den virka ikke og butikken var borte når vi fant ut det. (ble kjøpt før fødsel) Billig kan bli dyrt, for etterpå investerte vi i en Philips som vi er veldig fornøyd med.

 

Ellers er det endel leker som ikke har falt i smak slik vi trodde. Det beviser jo at barna tidlig har en helt annen oppfatning av hva som er kult enn foreldrene har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bæreselen fra Snuggli bare et par ganger.....Men jeg lurer på om jeg skal bruke den på flyplassen.

Til nå vil jeg si at det er det jeg har brukt minst av det jeg har kjøpt. Kjøpte den pent brukt for ca.130 kroner, så noe stort tap er det jo ikke.

 

Han fikk mange fine babysko i gave, som aldri ble brukt. Nå er de for små =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt tips: Hettene kan brukes til å tørke med når baby slever/sikler......

Tips fra en pappa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest bortkasta jeg har kjøpt var alle disse nusselige klærne (skjørt, genser, dongeribukse i str 50/56) og alle disse nydelige skoene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hettegensre.... så bortkasta!

 

liker de ikke en gang til 3 åringen... blir jo så mye når barnehagen har de på under vinterklærne ute...

 

babybjørn.......æsj for no dritt...nå bæres det kun i sjal og MT

 

kjoler... eller alt for mange av dem.... buker jo kun til spes. anledninger og kanpt nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsetepper! Veldig dumt (og noe jeg trodde man måtte ha mye av - skjønner ikke hvor jeg fikk det fra???), siden de jeg strikker i ull er MYE bedre!

 

Og enig i hetter på klær til baby, tull og tøys! (Mye som ikke er blitt brukt av gaver -siden det er hetter på desverre.)

 

Bæreselen er heller ingen hit her, den har vi prøvd mange ganger til STORE protester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klærne jeg kjøpte før lillegutt ble født. For jeg fikk jo så masse tøy av alle som kom på besøk. Hadde egentlig holdt å kjøpe pysjamaser og bodyer. Det fikk jeg ikke noe av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nusselige små kjoler i str 50-56! Mye vits i gitt...stakkats lillesnupp lå jo med kjolene rullet opp under armene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Bleiebøtte (uff,bortkastet med penger)

*Hettegensere (generelt ukomfortable klær til en baby... kjoler osv)

*Bæresele

*Uro

*Sånn svær lekesak fra Fisher price til MASSE penger... (var vell heller jeg som likte den godt :P )

 

Kan vell ramse opp en del her ja, så må nesten si meg enig i ETTERPÅ KLOK *ler*

 

Er jo en stor forskjell på babyens behov og mors"behov" hehe... off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sånn smekke som skal holde smokken på plass!Var bare i veien,og funket ikke litt engang!(Kjøpte den i ren desperasjon da han våknet hele tiden pga at han mistet smokken.Men nektet å sovne uten)

 

*Uro-ting til vogna.Var kun i veien jo....

(Også den kjøpt i ren desperasjon en gang han våknet inne på kjøpesenteret og bare skrek)

 

*Fleecdresser o.l

Har kun body og bukse på lillegutt når han ligger i voksien.

 

*Avent brystpumpe og avent frysekopper.

Bare styr og koke/vaske/pumpe osv.

Like greit å håndmelke...

 

*Babycall.

Stoler ikke på den,så har alle dører åpne og sjekker lillegutt hvert 5 min uansett.

 

Huff,er så mye mye mer også...

Men nå har vi iallefall lært!Heh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg har kjøpt selv, men fått i gave..

 

jakker på slike joggedresser.. upraktiske og ubehagelige å ha på.. buksene er flotte =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsetepper - fikk så mange av de, pluss at jeg kjøpte en selv, før minsten var født. Skjønner heller ikke hvor jeg har det i fra, at man trenger det...? De er stive og ubehaglige.

 

Upraktiske klær - særlig gensere i små størrelser. Bruker kun bodyer, siden genserne bare sklir opp. Og snekker bukser, da de bare kommer opp i ansiktet hele tiden. Og en annen ting, sånne nattpysjer med knappene bak... Hva skal man med det lissom? Er jo ubehagelig å ligge påfor - fikk utslett på ryggen oxo!

 

Sko i små størrelser - ligger jo med dress på, i vogna, så skoene får man jo ikke på...

 

Babybjørn bæresele - har bare et ord: ubruklig.

 

 

Er sikkert noe mer jeg ikke kommer på :P Så mye ting man tror man trenger...oxo bruker man bare halvparten siden resten bare fungerer i teori ;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest teite....hmm

 

Prince leonheart bamse til 500 kr.......

 

ingen nytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje gjort så mange bomkjøp trur eg, men vi har fått ein del ubrukelige gåver.

 

* vippestol (guten vår kan ikkje fordra den, har blitt brukt 5-6 gongar i "ytterste nødsfall" når eg *må* i dusjen)

 

* gensere (brukar langerma body, aaaalt for varmt med genser utanpå)

 

* bukser som ikkje er elastiske

 

* korterma bodyar (kanskje ok til sommaren, men då er dei for små)

 

Ellers brukar eg hettegenserene til "ytterjakke" så lenge guten ligg i pose. Greit å ha det lunt rundt ørene sjølv om han har hue på. Men til innebruk er dei bortkasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på eit par ting til...

 

* voksipose (stor og tett og klumpete, og tungvinn i bruk)

 

* Babybjörn bæresele (kunne berre brukast til guten var nesten 3 mnd og 7kg - då streika ryggen min fullstendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fine bodyene med krager.. kragene står jo bare opp og er i veien..

(nå gidder ikke jeg stryke klær da..)

Har ikke brukt baby-bjørnen noe særlig heller, men håper den kan komme til nytte i vår og sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg har kjøpt selv så har jeg ikke brukt baby bjørnen så mye. Mest fordi jeg glemmer å bruke den. Håper den kommer mer til nytte senere. Og en del leker som dattera mi ikke bryr seg om.

 

Av gaver så er det kjoler og jakker og gensere med hette, det har vært nevnt noen ganger her :) Liker heller ikke alle disse buksene som er så tykke og klumpete i midjen/linningen pga strikk og greier. Når hun ligger på gulvet så må det være litt ubehaglig. Hun kryper mest rundt i strømpebukse og body.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Henger meg på hettegensere.... helt idiotisk!

- Snekkerbukser er også helt idiotisk!

- babybjørn bæresele, kun brukt den noen få ganger

- Bamser! Han har et tonn!

- Termopose fra Simo. Var ikke varmt nok i vinter, det vel!

 

Ellers elsker jeg bleiebætta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst nytte av:

 

~Bleiebøtta. Var stor forsvarer av den og bare måtte ha sidenv i bor i blokk. Men ble lei av å kjøpe refiller, og bruker nå fryseposer til å lukke bæsjebleiene inn i, deretter går de i søpla. Bleiebøtta står på lofet.. ;o)

~Uroen til å ha over senga. Den bråker og skrangler så fælt, er ikke noe vits... Nå er den tom for batteri og bare er til pynt..

~Hettejakkene som følger med joggedressene. Har brukt de til å ha på i voksiposen, men trenger ikke så mange som vi fikk i gave. Holder med en dress i hver størrelse. Har mange sånne dresser vi nesten ikke har brukt, og har kjøpt noen av de selv faktisk. Skal styre unna joggedresser når jeg skal kjøpe barselgaver i fremtiden.

~Babybjørn bæresele. Fikk vondt i ryggen etter 5 min. Heldigvis kjøpte vi ikke den, men har bare lånt den.

~Babysko vi har fått i gave, en baby bruker da ikke sko..

 

Blir mye av det samme her ser jeg..

 

Vi er derimot superfornøyd med:

 

~Voksiposen (har brukt den med bæreplate)

~Babybjørn vippestol

~Vogna og stelleveska (Mistral)

~Lekegrinda

~Puslematta som ligger på gulvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...