Gå til innhold

Begges etternavn, bare fars, eller mors???


Tobarnerfint

Anbefalte innlegg

Vi er ikke enige om hvem sitt etternavn han skal få.. vi har begge lange og kjedelige sen-navn, de passer overhodet ikke sammen. Jeg håper også å bli gift en dag og ville nok da tatt hans navn. Så jeg har nå sagt at så lenge jeg heter det jeg heter skal ungen hete det samme... *hihi* så får vi se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja si det.. Vi har hatt en diskusjon om dette.. og jeg har kranglet meg til at det blir to navn på gutt eller jente mot etternavnet hans bak det..

Hehe jeg fikk viljen min hehe...

Flirer ennå av det hele:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift - heter fremdeles det jeg alltid har hetet. Er jo min identitet :)

Babyen får begge - har enda ikke funnet ut hvilket som skal stå sist, det som klinger finest til det navnet vi velger for babyen vår. Men uansett blir det bindestrek mellom etternavna for da er begge etternavna likeverdige ( i motsetning til hva det blir hvis det regnes som mellomnavn... ) Og når bayen blir voksen og gifter seg, får han eller hun velge selv om han/hun vil beholde begge eller ikke.

 

Poenget er at jeg synes det er viktig i forhold til b.l.a slektsforskning at begge foreldrenes "opphav" er dokumentert :)

Folk får gjøre hva de ønsker, men for meg er det veldig viktig å mitt slektsnavn blir båret videre. Han jeg er gift med er 100% enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge to lange etternavn, så barnet vårt skal slippe å bli mobbet. Kommer nok bare til å få hans siste etternavn og evt. mitt mellom-etternavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for bare å bruke min samboers etternavn... Selv har jeg to og kommer nok til å bytte dem ut nå vi gifter oss... Kanskje neste sommer?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det jeg, for vi er samboere, foreløpig uten planer om å gifte oss. Sambo synes det er litt skummelt han, må le litt, for er ikke det å få barn litt mer seriøst enn å gifte seg da??

Det jeg tenkte på var at om vi skal gifte oss i nærmeste framtid kan babien få hans etternavn, ellers skal han ha begges, for jeg er jo inni der jeg også og da vil jeg at mitt navn skal "vises"! Om dette var forstålig da? Er stup trøtt og får ikke sove, så formuleringen blir ikke den beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beholder mitt etternavn som mellomnavn, og tar samboers navn som etternavn. Barnet skal kun ha fars etternavn. Jeg hadde egentlig lyst til at vi alle skulle ha mitt, da det er et sjeldent navn, men vi ble enige om å gjøre det slik, mot at jeg får bestemme fornavn på barn, samme hvor mange vi skulle finne på å få fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...