Gå til innhold

Er det bare jeg som har planer om å ha babyen på eget rom fra dag 1???


Tobarnerfint

Anbefalte innlegg

Vi har så lite soverom, vet ikke om jeg får inn seng til babyen. Da må den i tifelle stå foran vinduet. Er litt redd for trekk.

Ellers lurer jeg på om det er litt dårlig luft, siden rommet er så lite?

Føles ikke alltid like sunnt når vi våkner.

Har ett rom til da, så vi får se.

Har ikke lyst til å flytte med det første.

 

Søstra mi har en baby som sov hele natta etter tre uker, på samme rom som dem. Men hun sover aller lengst når storesøstra er borte slik at det er ro i huset.

Blir kanskje aller roligst for babyn på eget rom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med tone 78 her. Synes du skal gjøre det som passer best for dere jeg. Og jeg har iallfall tenkt å legge babyen tidligere på eget rom, som er vegg i vegg enn sist. Da slet jeg meg igjennom amming hver 3 time dag/natt i 6 mnd'er. Var jo ikke så slitsomt på dagen, men uten sammenhengende søvn på natta i 6 mnd'er det gikk bare IKKE bra.

Ble helt utkjørt og klikka på mannen etterhvert. Han skjønte jo ikke en dritt, for han sov som ein stein han, samma hvor høyt babyen hylte.

Så denne gangen skal vi gjøre det slik at han har babyen på sin side av senga(egen korg) og ham til meg når det er mat og ikke trøst babyen vil ha om natta. For det er ikke slik at alle babyer MÅ ha mat om natta. Det kan like gjerne være det at han/hun bare vil vite at det er trygt å sove videre. For det er jo det både foreldre og baby egentlig vil,men først må de behos som måtte dukke opp dekkes så klart. Kjærlighet og kos, og kanskje litt nattmat om det virkelig trengs.

Jeg har iallfall ikke tenkt å slite meg ut denne gangen. For da vesla ble lagt på eget rom etter 6 mnd'er sov hu som ein stein natta gjennom. Og det tror jeg hun kunne gjort tidligere å. Hadde det ikke vært for at nattmaten var så lett tilgjengelig.

Det er iallfall, min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vår lille jente på vårt rom frem hun var 7 mnd.

Hun begynte å våkne når vi skulle legge oss og det tok tid å få henne til å legge seg og sove igjen.

 

Så da var det in på eget rom og det gikk kjempefint.

 

Denne gangen har vi nok ha babyen inne på rommet til h*n er ca. 6 mnd.

 

Det bør jo være opp til hvert foreldrepar om og event. hvor lenge de vil ha babyen på rommet sitt.

Noen barn er mer urolige og da kan det være slitsom å måtte stå veldig ofte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha babyen på vårt rom minst 6-7 mnd. Synes det er kjekt i forhold til nattamming + at jeg liker å høre at babyen puster om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sov hele natten etter 3mnd, på samme rom som oss da;-) så jeg trur ikke det er avgjørende om baby har eget rom eller ikke.

Jeg for min del har denne gangen tenkt å ta det som det kommer, begynner på vårt rom,og så får vi bare se situasjonen ann, er jo helt umulig å planlegge slikt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha babyen inne hos oss til h*n er ihvertfall 6 mnd:-) Jeg ville nok hatt babyen litt inne hos meg hvis jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet dattern min inn på eget rom rett ved siden av vårt, odg da ver hu tre måneder, hadde gode rutiner allerede da. Hun sov rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...