Gå til innhold

Er det bare jeg som har planer om å ha babyen på eget rom fra dag 1???


Tobarnerfint

Anbefalte innlegg

Vi har pusset opp barnerommet, så det er klart. Men ikke innredet ennå, er for tidlig syns jeg. Men har planer om at nurket skal ligge der fra dag 1. Rommet er jo vegg i vegg med vårt rom. Er det bare jeg som skal dette, sysn mange skal ha de på rommet sitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg tror jeg ville hatt babyen på samme rom som oss det første året.Jeg hadde ikke klart å sove hvis jeg ikke hadde den på samme rom. Sov forrsten dårlig det de første måndene med jenta mi, fordi jeg hele tiden måtte sjekke om hun pustet osv. så med neste mann nå skal jeg ha sengen rett ved siden av meg..Men det er sikkert ingen ting i veien for å ha babyen på eget rom hvis du synes det fungerer greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å legge barnet på eget rom så snart vi har fått rutine på amming og søvn, men ikke fra dag 1 nei. Erfaringen fra forrige barn tilsier at det ikke er praktisk - i begynnelsen må du sannsynligvis opp mange ganger hver natt for å amme etc, og det er mye lettere hvis barnet ligger i samme rom, helst ved siden av din egen seng. Da slipper du å gå så langt, og søvnen din blir ikke så forstyrret som hvis du skal gå til et annet rom. Det er viktig å få nok søvn for mor også!

 

Håper å få litt orden på sakene rundt 3mnds alder, og at knøttet da flytter inn på eget rom.

 

Men, det er altså veldig forskjellig hvordan man takler det der. Jeg blir veldig stresset av å ikke få nok søvn, derfor tenker jeg sånn! Synes ikke det er noe galt i å legge barna på eget rom tidlig, så lenge mor og barn fungerer godt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja går det ikke så går det ikke, det finner man fort ut av. Da får man bare flytte om på sengen og få den inn til oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter babyen på eget rom så fort det er praktisk. Mitt første barn sov på vårt rom i 13 uker, nummer to i åtte. Det holder. Da sover vi bedre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å ha ungen på eget rom. Det ligger vegg i vegg med vårt soverom, og det er dør mellom rommene som blir stående åpen - slipper å gå ut i gangen for å komme inn i barnerommet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha nurket på eget rom så fort, av mange grunner egentilig... For det første så ligger storesøster der, og det er jo litt hyggelig for henne å få sove :) Og så er jeg så trøtt når jeg våkner. Prøvde å stå opp for å amme sist, men det gikk bare ikke. Var nødt til å ha henne rett ved meg. Hadde sengen hennes rett siden av min, og det fungerte kjempe fint. Flytter nurket inn på eget rom når jeg slutter å amme om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde babyen på vårt rom de første månedene, men det var mest pga jeg var så usikker på alt:-) etter 2 1/2 måned flyttet han inn på eget rom og alt ble mye bedre! vi sov bedre, han sov bedre og vi fikk soverom og privatliv tilbake! var deilig å kunne ha lyset på når vi la oss, ligge å lese eller bare snakke. for ikke å snakke om sex:-)

 

så jeg tror man må føle på hva som er best for en selv! ikke hør på alle andre! jeg kunne aldri hatt barnet på samme rommet et helt år, hadde aldri fungert. man må ikke slutte være kjærester fordi man fått barn!

 

lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ha babyen vår inne på rommet til jeg har sluttet å amme. Kan tenke meg du vil merke slitet dersom du skal inn 3 ganger hver natt for å amme.

 

Også trygt å høre barnet puste.......

 

Vi har og barnerom rett ved siden av vårt...

LyKKe til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å ha babyen på rommet vårt så lenge jeg må amme om natten. Når babyen er avvent med nattmat, er det rett inn på sitt eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var veldig greit å ha ham inne på vårt rom de første tre-fire mnd... Var veldig deilig å flytte han inn der da, men ville ikke hatt han på eget rom helt fra begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal det. Grunnen er at rommet vårt er for lite. Det blir ikke plass. Jeg håper dette vil fungere greit. Blir sikkert veldig slitsomt den første stunden, men vi skal ha en seng inne hos bebien i tilfelle det blir for mye amming om natten... Så jeg kan sove der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnerommet er vegg i vegg hos oss og. Kommer til å ha babyn på vært rom de første ukene. Dersom babyn slutter å spise på natten tidlig, så flytter vi den nok over på eget. ellers ser jeg for meg en 3-4 mnd. på vårt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bebisen skal få eget rom, men skal få ligge på mamma og pappa sitt rom til ammingen om natten er under kontroll =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha babyen inne på vårt rom til hun er ca ett år. Det er praktisk, koselig og så kan det skåne de andre barna litt fra nattebråk;-) Etter det skal hun dele rom med den yngste broren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Lisa på vårt rom de første mnd, og det skal vi denne gangen også. Det er veldig praktisk med amming og søvn og alt det de andre allerede har skrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ha den på eget rom fra dag 1, mest på grunn av at det rett og slett ikke er plass til seng/vugge på soverommet vårt. Kanskje kan h*n ligge i bagen den første tiden. vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillhege!!

Dette synes jeg du burde avgjøre selv, og hva som er best for deg... Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du legger barnet på eget rom fra dag 1. Som du sier, det er vegg i vegg, og du skal ikke bekymre deg for at du ikke hører barnet, for det gjør du garantert..

Vi fikk mange tilbakemeldinger, spesielt fra familien, da vi etter 6-7 uker la vårt første barn på eget rom.. Og helt ærlig, det var det beste vi kunne gjort!!

Jeg slapp å ligge å lytte etter henne, og hun slapp å våkne og kjenne lukten av meg som lå en meter unna. Etter et par - tre netter våknet hun bare en gang istedenfor to og ville ha mat, og både jeg , hun og pappa'n fikk mere søvn.

Etter 3,5 måneder sov hun natten gjennom, og det tror jeg var på grunn av dette.. Iallefall liker jeg å tro det!!

Lykke til uansett, og husk at det er bare deres valg, og at dere nå er foreldrene som bestemmer over barnet og selv må finne ut hva som funker for dere...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hun hos meg den første tiden for jeg måtte amme 2 hver time også på natta (født for tildlig) så fikk ho kolikk og vi sov sammen på stua ho endelig i vugga og jeg på sofaen i 3 mnd. etter dette fikk ho egent rom.

 

Nestemann som kommer nå skal dele rom med storesøter på da 4 år,men jeg skal ligge på samme rommet i en periode for å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO!!! Er det ingen som tenker på at det er høyst anbefalt av helsestasjon at babyen skal ligge på rommet til sine foreldre det første året??? Dette på grunn av krybbedød. Forskerene mener at babyer reagerer posetivt på pusten vår, det stimulerer pusten til babyen!! Er ikke så flink til å forklare men det var noe i den duren jeg fikk beskjed om. Jeg vil iallefall gjøre alt for å forhindre krybbedød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr en lå sammen med oss helt til hun nærmet seg året, da flyttet vi så hun fikk eget rom. Nr to fikk eget rom fra dag en, men under den værste ammingen sov han sammen med meg. Hadde vi hatt eget rom til nr tre, så hadde nok h*n fått det på samme måte som nr to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde datteren min på samme soverom og i samme seng(!) som meg i et og et halvt år. Det er først nå i en alder av tre, som hun sover hele natten igjennom. I andre land (som USA, England o.l) så er det faktisk ikke vanlig å ha barna på samme rom som foreldrene, og jeg tror ikke det er noen større prosentandel av krybbedød der altså..Men jeg vet ikke. skal spørre jordmor eller legen min om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver må vel finne det som passer seg best. Og da er det det som er riktig.

 

Tror det vil passe meg best å ha kort vei + god oversikt over den lille... men det er egentlig umulig å vite hvordan vi kommer til å reagere på å bli foreldre i det hele tatt... Det potensielle barnerommet er i den andre enden av leiligheten, så det er ikke særlig praktisk om babyen skal ligge der i førstningen... Stor mulighet for at vi skal flytte også... Det eneste jeg har kjøpt av utstyr til nå er en reiseseng ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...