Gå til innhold

hvor lenge lar dere pappan få permisjon?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos oss er det "min permisjon"...he he..

 

Mannen min får to uker lønnet fødselspermisjon + 5 uker. I tillegg er også han lærer, og har to månder sommmerferie. Det har overhode ikke vært et spørsmål hos oss om at han vil ha noe mer ( er kanskje litt vell tradisjonelle i tankegangen..). Jeg skal i tillegg ha tre månder ulønnet permisjon , for å få mer tid med lillegullet.

 

 

Gleeeder meg=) Bare 13 dager igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, det er verken mor eller fars permisjon de ukene utenom fastsatte uker. min mann tjener veldig mye mer enn meg, men alikavel kommer vi til å dele tiden mellom oss. han kommer til å ta 2 -3 mnd permisjon,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen her skal i allefall ha 5 uker pappa permisjon, men han er selvstendig næringsdrivende så han kan jo plutselig ta seg litt tid hjemme sammmen med babyen.

 

Vil han skal være så mye han kan sammen med babyen.....så får vi kose oss sammen alle tre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer skal ha to uker etter fødsel og 5 uker "etter min permisjon" Han gleder seg til det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det jeg (mor) som tjener best, men jeg har også lengst arbeidsdager. Økonomisk hadde det vært det beste om han hadde gått lenge hjemme, men vi får mer tid sammen i den tiden jeg har permisjon. Pappan har bare et vikariat og vi håper at han får fortsette i jobben. Hvis alt blir som vi håper, tar han fire mnd og jeg åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig at jeg "bare" skal tilbake til studier når pappaen overtar permisjonen. Derfor blir det veldig lettvint med amming! Forrige gang hadde vi det likt - da leste jeg hjemmefra de første ukene, så hadde jeg korte dager og til slutt klarte vesla seg fint uten pupp de 7-8 timene jeg var borte. Ammet masse resten av dagen, da! Ammet faktisk til hun var over 1 1/2 år, selv om det ble mer jobbing ved siden av studiene etter hvert. Om vi ikke hadde kunnet ordne oss sånn tror jeg nok at jeg hadde ønsket meg kanskje 7-8 måneders permisjon, for å kunne fullamme i 6 mnd og så ha en nedtrappingsperiode. Kjipt å sitte på en 8-5jobb laaangt unna babyen, med melkespreng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...