Gå til innhold

Ammet med alkohol i blodet.......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg kan ikkje forestille meg at du har gjort nokon varig skade på babyen, men det er jo ein grunn til at amming og alkohol ikkje høyrer saman.

 

Det eg lurer på er kvifor i all verda du amma då du hadde drukke øl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ammet etter å ha drukket 3 øl, 1 cider og et glass rødvin. ungene tar ikke skade av det, bare sover litt bedre etterpå:) angret som en gal, men ble fortalt av mange at det ikke var så farlig. skal ikke gjenta seg uansett.

ungen min var 4,5 mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å virke frekk her; hvordan i all verden vet du at barnet ditt ikke tar skade av det? Nå har ikke jeg noen doktorgrad i alkohol og amming-ved hvilken mengde tar barn skade av det, men det regner jeg med at du ikke har heller.Det er som Ranveig skriver at det er jo en grunn til at det advares mot det, og da regnes det jo som skadelig.

Syns det er så mange som gjør dumme ting, og så sier man etterpå at barnet ikke tar skade av det. Hva vet du om feks dette kan gi en liten hjerneskade som du ikke merker med en gang, bare for å sette det på spissen?

 

Og en ting til jeg lurer på; hvordan er det mulig å bøtte i seg så mye alkohol, og så sette seg å amme en liten baby? Det er ihvertfall hinsides min forståelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ungen nektet å roe seg ned med flaska så da ble det pupp! enkelt og greit! og han er overhodet ikke blitt hjerneskada din idiot... han skinner om kapp med sola og er en helt nyyyydelig unge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan det vel ikke komme som en stor overraskelse at et barn "plutselig" blir sulten, de skal jo ha mat både jevnt og trutt de da:-)

Men man bør vel ordne andre alternativer hvis man ikke kan gi mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttalte meg selvfølgelig på generellt grunnlag, og ikke om ditt barn. Men tror liksom ikke jeg hadde tatt den sjansen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skremme henne med en hjerneskadet baby etter 4 øl, er vel rimelig teit. Ingen baby får hjerneskade av så små mengder alkohol en gang i sitt babyliv! Det får være grenser for skremselpropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, hvis andres mening om dette ikke passer deg ville jeg ikke ha skrevet inn her. Klart du visste at det kom til ä komme reaksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det har helt sikkert gått veldig bra, men du kan jo gå inn på ammehjelpen.no å oppdatere deg på anbefalingene om amming og alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg heller ikke på dette med amming og alkohol... *sukker oppgitt* Man må jo forbrede seg når man har små i huset! Pump eller la være å drikke!!! Eller rett og slett gi mme. Er det sånn at dere bare trodde at barnet ikke ville bli sulten...?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe ønske om at dette skal ta helt av her da. Hun drakk 4 øl og et glass rødvin, noe som er 5 alkoholenheter(og ikke 3 som du har redusert det til) Og for meg er det omtrent som å bøtte ned hvis man har en anelse om at man må amme. Skal man drikke må man jo sørge for at det ikke blir nødvendig å dra fram puppen da, man må vite at barnet tar flaske og er fornøyd med det. Men alt dette er ihvertfall grunnen til at jeg drøyer drikkingen min til ammeperioden er slutt, så slipper jeg dette styret:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke en smule ung og uerfaren mor, da anonym? Høres ikke ut som du er oppdatert på hverken amming og alkohol eller baby i det hele tatt, som kan si stakkars baby...

Barnet har det sikkert fint, og tror ikke hun gjør det før baby er over 6 mnd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor lenge etter de fire ølene du ammet og hvor gammel babyen din er, men fire øl betyr ikke at du har promillen av fire øl i melken, det er mindre. Men det har sikkert gått helt greit. Selvsagt vil det alltid finnes en risiko, men det finnes også risiko ved å bruke våtservietter en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, hverken ung eller uerfaren. "Ungen tar ikke skade av det, bare sover litt bedre etterpä!. Vel, der har du kanskje ung og uerfaren! "Alkoholkonsentrasjonen i morsmelk tilsvarer den man finner i morens blod" (Babyverden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - d går da helt greit! Det er ikke så mye av alkoholen som går over i melka. Synes mange er ganske overnervøse her.... men jeg har kanskje ikke "stemmerett". Har ammet 5 barn opp gjennom åra og drukket både vin og øl NESTEN som normalt. Vet jo at det ikke er noe de anbefaler, men det gjør ingen skade. Er selvf noe annet hvis d er snakk om misbruk... Jeg drikker vin hver helg og føler meg faktisk likevel som en ansvarsbevisst og god mor. (er 37, og lillemann er 6 mndr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ammet 3 barn opp i gjennom åra, og også drukket vin og øl nesten som normalt. Mine barn har ikke tatt skade av det. Føler meg som en god mor alikevel.

Så til deg HI, dette gikk nok helt greit.

Kos deg med babyen og et glass i ny og ne:-), og ikke la deg skremme av de overnervøse førstegangsmødrene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk et par-tre glass vin på lørdag jeg og, gikk og la meg, og ammet lillemor tre timer senere da hun våknet. Ikke følte jeg meg full, og ikke tror jeg hun ble det heller...man må jo skille mellom daglig forbruk og noen glass i helgene, når man kommer med skremselspropaganda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!Syns det er mye skremselspropaganda her inne. Har snakket med flere (inkl. helsesøster) som sier at det som er farlig er å amme når man er full, eller å alltid/veldig ofte drikke før man ammer. Når jeg var liten var det helt vanlig at mødrene drakk tilnærmet normalt under ammeperioden. Det er greit å ta sine forholdsregler, men det tror jeg de aller fleste her inne gjør. Bruk sunt vett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man er misbruker av alkohol når man ammer, er det skremmende. Men det er vel ikke akkurat det HI har gjort etter 4 pils....

Uvitenhet går igjen hos dere alle førstegangsmødre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...