Gå til innhold

Julestemning "sørpå"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun sier da bare at det er sånn for HENNE, og spør om det er andre nordlendinger som har det på samme måten. Hun skriver jo, direkte sitert: «For MEG (min utheving) er det totalkræsj». Merkelig at du skal bli så fornærmet over dette, samtidig som du helt skamløst kan komme med «er veldig glad jeg ikke bor der lenger». 

Anonymkode: ac544...0f5

Hi spør jo etter meninger, og da må jo hun få lov til å skrive at hun er glad hun ikke bor der lenger.

Anonymkode: fd985...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi spør jo etter meninger, og da må jo hun få lov til å skrive at hun er glad hun ikke bor der lenger.

Anonymkode: fd985...e66

Hvis hun «hatet å bo der» har hun uansett mentaliteten til en fra nord.

Anonymkode: 56b9f...9ef

Skrevet

Jeg kommer fra Nordland og bor her. Bor her av helt andre årsaker enn været på vinteren. Krysser fingre og tær for en snøfri vinter og skulle gjerne hatt sol året rundt også på julaften 🎄Når barna flytter hjemmefra skal julen og vinteren tilbringes i en helt annen klimasone.

Anonymkode: c386f...4b1

Skrevet

Jeg er så sinnsykt sjeleglad for de timene med lys og spesielt sol vi har midt på dagen om vinteren jeg.

Men jeg skjønner hva du mener. For jeg som har vokst opp på Østlandet synes ikke det er julestemning i England (jeg er halvt engelsk) i desember fordi de ikke har snø og gresset er grønt. 

Så på samme måte synes ikke du det er julestemning om du kan se dagslys i løpet av dagen, fordi det ikke er det du har vokst opp med.

Men for meg er det ikke sånn. Hele ettermiddagen og kvelden og langt utpå morgenen er det mørkt da. Det holder.

Jeg hater mørketida og også midnattssol. Jeg skulle ønske sola gikk ned til omtrent samme tid hele året. Kl 21 hadde vært gull 😊 Så jeg kunne aldri bodd i Nord-Norge, det er ille nok på Østlandet 

Anonymkode: a6605...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...