Anonym bruker Skrevet 21. september #1 Skrevet 21. september Jeg er over middels glad i advent og jul, og begynner å glede meg og planlegge 1. September. Sitter på julegrupper på some og sluker bilder og innlegg om jul, julepynt, tradisjoner.... ELSKER simpelthen jul!! Men...bilder fra Sør-Norge....fine bilder med julepynta hus.... MEN LYSET UTE BLIR HELT FEIL!!! Det er like lyst ute som en junidag, ja til og med sola skinner!! For meg er det totalkræsj! Det er jo ikke kos og julestemning i hele tatt, jo! Det skal være blålys på dagen, som gir skikkelig julestemning. Hvordan klarer folk nordfra som flytter å feire jul der? Noen som har flytta sørover som forstår hva jeg mener?? Anonymkode: 3da92...ee6
Anonym bruker Skrevet 21. september #2 Skrevet 21. september Det er jo ikke det hvis man venter til det faktisk er jul. Anonymkode: fd985...e66
Anonym bruker Skrevet 21. september #3 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke det hvis man venter til det faktisk er jul. Anonymkode: fd985...e66 Joda, det er lys på dagen på selveste julaften Anonymkode: 3da92...ee6
Anonym bruker Skrevet 21. september #4 Skrevet 21. september Selv dette er et problem når man kommer nordfra? Jaja, nå er det bare å gro litt tykk hud, for sørpå kan en ikke grine hver gang himmelen er blå eller jorda rund eller solen skinner. Ser nå at du ikke skal flytte dit og ikke dra dit en gang. Bra. Hold deg i krenkesamfunnet i nord hvor du kan bli sur for alt uten at noen går lei. «Vi nordfra er så hardføre» jommen sa jeg smør. Anonymkode: 56b9f...9ef
Anonym bruker Skrevet 21. september #5 Skrevet 21. september Det er jo fordeler og ulemper med alle klimaer i dette landet, og de fleste av oss fokuserer på det som er positivt i sin landsdel. Kos deg med vintermørket i adventstiden vi, så kan vi i sør kose oss med f.eks tidlig vår 😅 Selv har jeg flyttet fra en snørik kommune i midtnorge til en snøfattig kommune i sørnorge. Positive og negative ting ved det også. Anonymkode: 52b4c...c55
Anonym bruker Skrevet 21. september #6 Skrevet 21. september Jul er jo noe det er vanligst å begynne og tenke på når adventstida begynner, sånn rundt 1. desember, og da er det mørkt nok her sør. Sikkert mørkt nok. Anonymkode: 2411b...5f1
Anonym bruker Skrevet 21. september #7 Skrevet 21. september Jula er kommet alt til butikkene her sørpå. Anonymkode: 51b7b...3b2
Anonym bruker Skrevet 21. september #8 Skrevet 21. september Julaften står sola opp 9.19 og går ned igjen 15.13 i Oslo, i god tid før julemiddagen står på bordet. Anonymkode: 144b8...23a
Anonym bruker Skrevet 21. september #9 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (3 timer siden): Joda, det er lys på dagen på selveste julaften Anonymkode: 3da92...ee6 Det er mørkt noen timer før jula ringer inn. Anonymkode: fd985...e66
Anonym bruker Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september Skjønner deg litt hi. Selv bor jeg i Oslo-området, men akkurat i juletider misunner jeg dere nordpå som har blåtime og snø. Anonymkode: ac544...0f5
Anonym bruker Skrevet 21. september #11 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Skjønner deg litt hi. Selv bor jeg i Oslo-området, men akkurat i juletider misunner jeg dere nordpå som har blåtime og snø. Anonymkode: ac544...0f5 Det har vi da virkelig her også. Men ikke midt i september. Anonymkode: 55e50...024
Anonym bruker Skrevet 21. september #12 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Det har vi da virkelig her også. Men ikke midt i september. Anonymkode: 55e50...024 Og det er du sikker glad for, at det ikke er mørkt og snø her sørpå midt i september? Akkurat som hi er glad for at det ikke er lyst nordpå når det er jul. Er da ikke noe å bli så fornærmet over at folk setter pris på ulike ting. Det er sikkert mye vi sørpå er fornøyde med som de mangler i nord og omvendt. Anonymkode: ac544...0f5
Anonym bruker Skrevet 21. september #13 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Og det er du sikker glad for, at det ikke er mørkt og snø her sørpå midt i september? Akkurat som hi er glad for at det ikke er lyst nordpå når det er jul. Er da ikke noe å bli så fornærmet over at folk setter pris på ulike ting. Det er sikkert mye vi sørpå er fornøyde med som de mangler i nord og omvendt. Anonymkode: ac544...0f5 Ingen er fornærma. Men faktafeil er faktafeil. Anonymkode: 55e50...024
Anonym bruker Skrevet 21. september #14 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg er over middels glad i advent og jul, og begynner å glede meg og planlegge 1. September. Sitter på julegrupper på some og sluker bilder og innlegg om jul, julepynt, tradisjoner.... ELSKER simpelthen jul!! Men...bilder fra Sør-Norge....fine bilder med julepynta hus.... MEN LYSET UTE BLIR HELT FEIL!!! Det er like lyst ute som en junidag, ja til og med sola skinner!! For meg er det totalkræsj! Det er jo ikke kos og julestemning i hele tatt, jo! Det skal være blålys på dagen, som gir skikkelig julestemning. Hvordan klarer folk nordfra som flytter å feire jul der? Noen som har flytta sørover som forstår hva jeg mener?? Anonymkode: 3da92...ee6 Hold deg fast… vestlending her. Her er det ikke bare lyst, men også snøfritt de fleste advent- og juletider. Julestemning blir det uansett (men 1. september er litt i tidligste laget for meg). Anonymkode: 39e02...85a
Anonym bruker Skrevet 21. september #15 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det har vi da virkelig her også. Men ikke midt i september. Anonymkode: 55e50...024 Jeg har da ikke sagt at jeg vil ha blåtime nå i september, men desember og over jul, DA vil jeg ha blått dagslys og absolutt ingen sol. For meg er dagslys og sol total kræsj i desember. Og nei, det er ikke dette spesielle mørketidslyset "sørpå" som gir den magiske julestemninga - I DESEMBER! Anonymkode: 3da92...ee6
Anonym bruker Skrevet 21. september #16 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har da ikke sagt at jeg vil ha blåtime nå i september, men desember og over jul, DA vil jeg ha blått dagslys og absolutt ingen sol. For meg er dagslys og sol total kræsj i desember. Og nei, det er ikke dette spesielle mørketidslyset "sørpå" som gir den magiske julestemninga - I DESEMBER! Anonymkode: 3da92...ee6 Da er det bra at du ikke bor sørpå Anonymkode: fd985...e66
Anonym bruker Skrevet 21. september #17 Skrevet 21. september Å herlige land så glad eg er for å ha nokre timar dagslys også midt på svartaste vinteren, syns det er tungt nok med mørketid om det ikkje skulle vere mørkt heile døgnet. Seier ja takk til både julestemning, solgløtt og lys eg, treng vel ikkje julestemning 24/7. Her er det lyst frå ca 9.30-15.00 på det mørkaste, og jammen gjer det godt! Anonymkode: efd5c...680
Anonym bruker Skrevet 21. september #18 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Å herlige land så glad eg er for å ha nokre timar dagslys også midt på svartaste vinteren, syns det er tungt nok med mørketid om det ikkje skulle vere mørkt heile døgnet. Seier ja takk til både julestemning, solgløtt og lys eg, treng vel ikkje julestemning 24/7. Her er det lyst frå ca 9.30-15.00 på det mørkaste, og jammen gjer det godt! Anonymkode: efd5c...680 Jeg vil ha julestemning 24/7 fra 1. Desember til 7. Januar 😄 Jeg syns ikke det er tungt med mørketid, tvert imot er det nydelig, vakkert og der man blir supersosial og mye ute blant folk. Dessuten er det et vanvittig lys i mørketida, gult, rødt, orange....en eksplosjon av farger mot blålys-himmel. Må bare oppleves! Anonymkode: 3da92...ee6
Anonym bruker Skrevet 21. september #19 Skrevet 21. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil ha julestemning 24/7 fra 1. Desember til 7. Januar 😄 Jeg syns ikke det er tungt med mørketid, tvert imot er det nydelig, vakkert og der man blir supersosial og mye ute blant folk. Dessuten er det et vanvittig lys i mørketida, gult, rødt, orange....en eksplosjon av farger mot blålys-himmel. Må bare oppleves! Anonymkode: 3da92...ee6 Søk på google: mørketid Tromsø/bilder 🤩 Anonymkode: 3da92...ee6
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 08:33 #20 Skrevet tirsdag kl 08:33 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har da ikke sagt at jeg vil ha blåtime nå i september, men desember og over jul, DA vil jeg ha blått dagslys og absolutt ingen sol. For meg er dagslys og sol total kræsj i desember. Og nei, det er ikke dette spesielle mørketidslyset "sørpå" som gir den magiske julestemninga - I DESEMBER! Anonymkode: 3da92...ee6 Du må forstå en ting og det er at dette er dine preferanser og ikke en universell preferanse. Du synes blåtimen og lyset nordpå må til for å få julestemning, jeg ønsker meg klarvær med sol på julaften før det blir mørk med stjerner på himmelen. Jeg har bodd i nord i tre år og hatet blåtimen og mørketiden og er veldig glad for at jeg ikke bor der lenger. Anonymkode: e146f...b2f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 11:08 #21 Skrevet tirsdag kl 11:08 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du må forstå en ting og det er at dette er dine preferanser og ikke en universell preferanse. Du synes blåtimen og lyset nordpå må til for å få julestemning, jeg ønsker meg klarvær med sol på julaften før det blir mørk med stjerner på himmelen. Jeg har bodd i nord i tre år og hatet blåtimen og mørketiden og er veldig glad for at jeg ikke bor der lenger. Anonymkode: e146f...b2f Hvorfor antar du at hi ikke forstår at hennes meninger ikke er universelle sannheter? Hun spør om det er nordlendinger her inne som har flyttet sørover som forstår hva hun mener. Er da ikke noe å bli så butthurt for at noen liker julestemninga nordpå bedre? Søringer, og særlig Oslofolk, blir så innmari fornærma om noen fra andre steder i landet uttrykker at det er noe de misliker sørpå. Selv har de NULL problem med å liste opp alt de misliker andre steder i landet. Sånn som du også gjør. Litt «hevn» fordi hi er så frekk å si at hun ikke får julestemning av lyset her sørpå? Anonymkode: ac544...0f5
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 13:26 #22 Skrevet tirsdag kl 13:26 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor antar du at hi ikke forstår at hennes meninger ikke er universelle sannheter? Hun spør om det er nordlendinger her inne som har flyttet sørover som forstår hva hun mener. Er da ikke noe å bli så butthurt for at noen liker julestemninga nordpå bedre? Søringer, og særlig Oslofolk, blir så innmari fornærma om noen fra andre steder i landet uttrykker at det er noe de misliker sørpå. Selv har de NULL problem med å liste opp alt de misliker andre steder i landet. Sånn som du også gjør. Litt «hevn» fordi hi er så frekk å si at hun ikke får julestemning av lyset her sørpå? Anonymkode: ac544...0f5 Når hi impliserer at eneste måte man kan få den magiske julestemningen er blåtimen og mørketiden nordpå så har hi gitt uttrykk for at dette er sannheten. Anonymkode: e146f...b2f
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 14:21 #23 Skrevet tirsdag kl 14:21 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg har da ikke sagt at jeg vil ha blåtime nå i september, men desember og over jul, DA vil jeg ha blått dagslys og absolutt ingen sol. For meg er dagslys og sol total kræsj i desember. Og nei, det er ikke dette spesielle mørketidslyset "sørpå" som gir den magiske julestemninga - I DESEMBER! Anonymkode: 3da92...ee6 Vi har jo blåtime her sør selv om det er dagslys et par timer midt på dagen (om vi er heldige). Anonymkode: 7d32e...4d9
prekæs Skrevet tirsdag kl 14:44 #24 Skrevet tirsdag kl 14:44 (endret) Mener definitivt at julekos og julefred ikke skal måles i staffasje og vær. Det sitter i hue og hjerte. Pynt, snø og mørke er klinkende likegyldig. Klare heldigvis å kose oss, selv om det regner. Endret tirsdag kl 14:44 av prekæs
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 15:10 #25 Skrevet tirsdag kl 15:10 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når hi impliserer at eneste måte man kan få den magiske julestemningen er blåtimen og mørketiden nordpå så har hi gitt uttrykk for at dette er sannheten. Anonymkode: e146f...b2f Hun sier da bare at det er sånn for HENNE, og spør om det er andre nordlendinger som har det på samme måten. Hun skriver jo, direkte sitert: «For MEG (min utheving) er det totalkræsj». Merkelig at du skal bli så fornærmet over dette, samtidig som du helt skamløst kan komme med «er veldig glad jeg ikke bor der lenger». Anonymkode: ac544...0f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå