Anonym bruker Skrevet mandag kl 06:37 #1 Skrevet mandag kl 06:37 Ei kollega sa til en av renholderne at det var skittent og ikke vasket og ba henne komme inn å ta et tak. Da hun kom inn sa hun litt oppgitt at det var syke folk, så hun måtte ta andre plasser, så hun rakk aldri å ta på det rommet de var på. Det er kanskje ikke gøy å vaske mellom beina til alle oss som satt der i møte, ser at jeg aldri hadde orket å være vaskedame. Denne vaskedamen tror jeg ble litt nærtagende og gikk fort ut igjen. Dette var vel ment som konstruktiv kritikk? Anonymkode: b09a4...489
Anonym bruker Skrevet mandag kl 07:08 #2 Skrevet mandag kl 07:08 Jeg har lært å ikke klage på renhold. En kollega gjorde det en gang, og det bare endte med at den stakkaren renholderen ble piska til å løpe ENDA fortere og vaske ENDA mer nøye. Hun løper fletta av seg stakkars, og fremstår så utrolig stressa. Vil ikke legge sten til byrden for henne. Jeg har null problemer med å vaske over pulten selv og/eller tømme egen søppel. Sånn blir det når den billigste alltid vinner anbudsrunden, det er de ansatte som må jobbe under et helt utrolig tidspress. Anonymkode: ec2bf...c99
Anonym bruker Skrevet mandag kl 07:09 #3 Skrevet mandag kl 07:09 Definisjonen på konstuktiv kritikk er vel at det er ting man etter at det har blitt påpekt kan bli bedre på? Så ja, man kan vel kalle det det, men å si til en renholder at hun har glemt et rom er ikke noe jeg egentlig vil kalle kontruktiv kritikk, heller en påminnelse om noe som er glemt. At renholderen litt oppgitt forklarer forglemmelsen med at hun måtte videre fordi hun måtte jobbe ekstra pga sykdom i bedriften sin er en forklaring, og veldig ofte har slike glipper en forklaring. Det er ikke noe jeg ville tenkt mer på, hverken som renholder eller som bestiller av jobben. Anonymkode: 219cf...5e2
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:24 #4 Skrevet mandag kl 08:24 Dere ville at hun skulle vaske mellom bena deres midt under et møte og mener hun er nærtagende når hun ikke gjorde det, og mener det er konstruktiv kritikk....herlighet for en nedlatende gjeng dere er, Anonymkode: 823aa...3f0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:49 #5 Skrevet mandag kl 08:49 Å påpeke at noen ikke har gjort jobben sin er ikke annet enn faktaopplysninger, og å be den som er betalt for å vaske å faktisk gjøre det, så man slipper å jobbe i skitne rom, er ikke noe å bli fornærmet av. Anonymkode: 9b0d5...5be
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:33 #6 Skrevet mandag kl 09:33 Hvorfor i all verden kalte du henne inn til å vaske mens det var folk i rommet? Det må gå an å bruke hodet! Anonymkode: 6b89c...244
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:34 #7 Skrevet mandag kl 09:34 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i all verden kalte du henne inn til å vaske mens det var folk i rommet? Det må gå an å bruke hodet! Anonymkode: 6b89c...244 Ser at det ikke var du som gjorde det, men kollegaen din må skjerpe seg Anonymkode: 6b89c...244
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:17 #8 Skrevet mandag kl 10:17 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor i all verden kalte du henne inn til å vaske mens det var folk i rommet? Det må gå an å bruke hodet! Anonymkode: 6b89c...244 Det var min kollega som gjorde det. Hun pleier å være slik mot renholdere. Jeg gjør ikke det foran 7 andre. Tror renholderen følte seg litt liten, stakar Anonymkode: b09a4...489
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:19 #9 Skrevet mandag kl 10:19 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): men kollegaen din må skjerpe seg Hva mener du var feil av henne? Hun hadde en annen plass hun måtte vaske på før dette pga sykdom og føler absolutt med henne. Hun sa jo at hun ikke kunne være alle plasser på en gang. Anonymkode: b09a4...489
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:25 #10 Skrevet mandag kl 10:25 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har lært å ikke klage på renhold. En kollega gjorde det en gang, og det bare endte med at den stakkaren renholderen ble piska til å løpe ENDA fortere og vaske ENDA mer nøye. Hun løper fletta av seg stakkars, og fremstår så utrolig stressa. Vil ikke legge sten til byrden for henne. Jeg har null problemer med å vaske over pulten selv og/eller tømme egen søppel. Sånn blir det når den billigste alltid vinner anbudsrunden, det er de ansatte som må jobbe under et helt utrolig tidspress. Anonymkode: ec2bf...c99 Er hun utenlandsk? Da tør de som regel ikke å si ifra. Det her er ei norsk, litt ung ei. Anonymkode: b09a4...489
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:23 #11 Skrevet mandag kl 11:23 Så klart ikke. Og for en feiging du er som lot det skje uten konsekvenser. Anonymkode: de504...45c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:37 #12 Skrevet mandag kl 12:37 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dere ville at hun skulle vaske mellom bena deres midt under et møte og mener hun er nærtagende når hun ikke gjorde det, og mener det er konstruktiv kritikk....herlighet for en nedlatende gjeng dere er, Anonymkode: 823aa...3f0 Enig! Snakk om å behandle folk nedlatende og dårlig Anonymkode: ad68c...db1
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:52 #13 Skrevet mandag kl 12:52 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Enig! Snakk om å behandle folk nedlatende og dårlig Anonymkode: ad68c...db1 Er det nedlatende å be ei vaske rommet før vi skal ha møte? Og hva kunne vi andre gjort? Burde hun følt seg liten denne renholderen Anonymkode: b09a4...489
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:11 #14 Skrevet mandag kl 13:11 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Er det nedlatende å be ei vaske rommet før vi skal ha møte? Og hva kunne vi andre gjort? Burde hun følt seg liten denne renholderen Anonymkode: b09a4...489 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er kanskje ikke gøy å vaske mellom beina til alle oss som satt der i møte, Anonymkode: b09a4...489 Nå er det plutselig før møte Anonymkode: 823aa...3f0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:57 #15 Skrevet mandag kl 16:57 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå er det plutselig før møte Anonymkode: 823aa...3f0 Det var to min før møte men alle satt nede. Anonymkode: b09a4...489
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:39 #16 Skrevet mandag kl 17:39 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det var to min før møte men alle satt nede. Anonymkode: b09a4...489 Så dere mente at hun skulle vaske mellom beina deres under møte altså, eller vaske i 2 minutter mellom beina deres før møtet. Ta det med deres leder hvis det er noe å klage på. At hvem som helst skal dirigere renholderen til å gjøre ting er ikke greit. Å be hun komme å ta i et tak er nedlatende. Å be hun vaske mellom beina deres er nedlatende. Behandle henne som et likeverdig menneske. Anonymkode: 823aa...3f0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:12 #17 Skrevet mandag kl 18:12 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er det nedlatende å be ei vaske rommet før vi skal ha møte? Og hva kunne vi andre gjort? Burde hun følt seg liten denne renholderen Anonymkode: b09a4...489 Hvordan hadde du likt å ligge bak med oppgavene dine fordi du dekket for en som var syk, så hadde en som ikke var lederen din kommet og beordret deg til å gjøre jobben HUN ba om, og du måtte utføre den i ukjente menneskers påsyn? Folk må pokker meg ta seg sammen! Anonymkode: ec2bf...c99
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:26 #18 Skrevet mandag kl 18:26 Jeg synes situasjonen er litt merkelig. Hvor ofte har dere renhold og hvor skittent kan det bli på et møterom? Om man har sølt en kaffeflekk er det vel naturlig at man tørker opp etter seg selv? Hvis det er slik at dette møterommet alltid hoppes over, er det jo naturlig å ta dette med firmaet dere har hyret inn. Alternativt kan dere gi beskjed til den som vasker om at hun må huske å ta dette rommet ved første anledning. Jeg synes ikke det er en anledning å måtte vaske innimellom ben på møtedeltagerer når vedkommende kan vaske mellom møtene når det er bedre plass, På min arbeidsplass vaskes det gjerne mens vi jobber. Da tar vi en liten pause og gir den som vasker plass til å vaske uten at vi er i veien. Det samme vi jeg tro de gjør på skoler og i barnehager om de har vask i arbeidstiden. Da vasker man mens barna er ute eller i et annet rom. Det er jo klart at kontorene ikke skal være skitne selv om de har sykdom, men man skal vel ha sykdom ganske lenge, eller en kontorstab som ikke tørker opp når de søler, for at man merker dette med det første. Har det vært slik lenge, er det på sin plass å ta det opp med firmaet for da får dere ikke det renholdet dere betaler for. Anonymkode: f0125...467
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:33 #19 Skrevet mandag kl 18:33 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Så klart ikke. Og for en feiging du er som lot det skje uten konsekvenser. Anonymkode: de504...45c Alle kvinner er feige. Derfor finnes det ikke alfa kvinner bare alfa menn. Anonymkode: 72154...138
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:37 #20 Skrevet mandag kl 18:37 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Alle kvinner er feige. Derfor finnes det ikke alfa kvinner bare alfa menn. Anonymkode: 72154...138 Ooooh, tøffen! 😌 Anonymkode: de504...45c
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:00 #21 Skrevet mandag kl 20:00 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle kvinner er feige. Derfor finnes det ikke alfa kvinner bare alfa menn. Anonymkode: 72154...138 Takk for dagens latter. Nå lo jeg så mye at jeg fikk melk i nesa😂 Alfa menn, sånne som Tristan og Andrew tenker du😂😂😂 Anonymkode: b365e...fd8
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:02 #22 Skrevet mandag kl 20:02 Igjen, det er ingenting nedlatende ved å be noen å gjøre jobben sin. Anonymkode: 9b0d5...5be
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:27 #23 Skrevet mandag kl 20:27 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Igjen, det er ingenting nedlatende ved å be noen å gjøre jobben sin. Anonymkode: 9b0d5...5be Selvfølgelig er det det. Kan hvem som helst få bort til deg og be deg gjøre jobben din, og presse deg til å utføre den i folks påsyn? Hvis du ligger etter med oppgavene dine fordi du har dekket opp for sykdom, så kan random person gå bort til deg og si «så, kom og gjør jobben din! Nå!»? Disse menneskene har ingenting med å beordre vaskedamene til noe som helst! Er de misfornøyde med renholdet så går de via rette kanaler. Kanskje lederen for renhold skjønner at det må skaffes vikarer hvis noen er syke. Anonymkode: ec2bf...c99
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:36 #24 Skrevet mandag kl 20:36 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Takk for dagens latter. Nå lo jeg så mye at jeg fikk melk i nesa😂 Alfa menn, sånne som Tristan og Andrew tenker du😂😂😂 Anonymkode: b365e...fd8 Er det det som er alfa mann for deg? Har du lagt merke til hvordan ansiktet ser ut på han Tristhan ser ut? Han som er så opptatt av at alfa menn skal ha et bestemt utseende så prøver han å gjemme ansiktet sitt bak et trist lite skjegg som ikke skjuler noe. Nei dette er hva som er en alfa mann. Han lar ikke andre styre følelsene hans. Han er rolig samme hva. Han er hva som menes med alfa mann. Anonymkode: 72154...138
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #25 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (21 timer siden): Så klart ikke. Og for en feiging du er som lot det skje uten konsekvenser. Anonymkode: de504...45c Konsekvenser for den som vasket dårlig og ikke gjorde jobben sin skikkelig mener du? Anonymkode: 368f1...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå