Anonym bruker Skrevet 5. september #1 Skrevet 5. september Ja, hva er det for noe? Penger kan ikke kjøpe lykke, men jeg vil heller gråte i en Ferrari enn på en buss, sier de. Virkeligheten, derimot, er en annen. Gjennom årene som Osloboer, har jeg nå sett utallige kvinner gråte på busser og trikker og tog, mens kjæresten deres pjusker alt han kan. Ja, for dette skjer aldri når de er alene, dettte er alltid kvinner akkompagnert av en mann. Eventuelt, en «mann». Alt fra høylytt snufsing til tårer og blunking. En gang lå dama på gulvet i bussen, og en annen gang var det en godt voksen kvinne som ikke likte å gå med kjole. Skulle tro jeg tullet, men nei. Flere ganger har jeg skrevet om dette, sist var det en dame på toget. Husker ikke helt når det var, men under et år siden. Og så, i går, skjedde det på trikken. Er det bare jeg som ser disse damene eller er det andre som også gjør det? Og hva er greia med å holde på sånn? Gjør de det hjemme også eller er det en ting som kun skjer på offentlig transport? Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. september #2 Skrevet 5. september Dette har jeg aldri sett noen gang, etter å ha bodd i Oslo og kjørt kollektivt i 45 år. Anonymkode: 9ee26...187
Anonym bruker Skrevet 5. september #3 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Dette har jeg aldri sett noen gang, etter å ha bodd i Oslo og kjørt kollektivt i 45 år. Anonymkode: 9ee26...187 Det er det jeg synes er så rart. Det er alltid en drøss som sier de aldri har sett det. Er det jeg som skremmer kvinner da eller, siden det er når jeg er der, at de gråter? Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. september #4 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (59 minutter siden): En gang lå dama på gulvet i bussen, og en annen gang var det en godt voksen kvinne som ikke likte å gå med kjole. Skulle tro jeg tullet, men nei. Hvis dette virkelig er tilfelle, så skjønner man jo at noe ikke stemmer med personen. En dame lå på bussen og grein, og du og alle andre bare satt å så på? Anonymkode: b701e...531
Anonym bruker Skrevet 5. september #5 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (1 time siden): en annen gang var det en godt voksen kvinne som ikke likte å gå med kjole. Det var Nøffemor. Anonymkode: 9ee26...187
Anonym bruker Skrevet 5. september #6 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis dette virkelig er tilfelle, så skjønner man jo at noe ikke stemmer med personen. En dame lå på bussen og grein, og du og alle andre bare satt å så på? Anonymkode: b701e...531 Nei, det skrev jeg jo i HI. Disse damene er alltid sammen med typen og han pjusker og pjusker. Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. september #7 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Det var Nøffemor. Anonymkode: 9ee26...187 ? Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. september #8 Skrevet 5. september Jeg gråter av og til alene på bussen eller Tbanen uten en mann Anonymkode: a9bf1...8e0
Anonym bruker Skrevet 5. september #9 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, det skrev jeg jo i HI. Disse damene er alltid sammen med typen og han pjusker og pjusker. Anonymkode: f703f...9bc En dame lå på gulvet i bussen og grein, og en mann satt og psjusket på henne. Lurer virkelig på hvilke busser det er det du tar. Anonymkode: b701e...531
Anonym bruker Skrevet 5. september #10 Skrevet 5. september Anonym bruker skrev (13 minutter siden): En dame lå på gulvet i bussen og grein, og en mann satt og psjusket på henne. Lurer virkelig på hvilke busser det er det du tar. Anonymkode: b701e...531 Husker ikke helt hvilken det var, men det var en av de røde i sentrum. Men ja, jeg forstår ikke hva det er, som gjør at ingen andre opplever dette, kun jeg. Jeg vet jo at det skjer, senest i går. Det var på en av disse nye trikkene med elendig utnyttelse av plassen, hvor det er to og to seter mot hverandre. Jeg satt på et av disse, og på andre siden av midtgangen satt det et par. Jeg la ikke merke til disse to en gang, før jeg så at han strakte seg over henne. Da så jeg at hun - som så mange andre kvinner før henne - satt der og blinket og blinket på disse tårene sine. Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. september #11 Skrevet 5. september Av alle ting som aldri har skjedd… Anonymkode: bd327...a28
Anonym bruker Skrevet 6. september #12 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (6 timer siden): ingen andre opplever dette, kun jeg. Jeg vet jo at det skjer, senest i går. For enkelte kan ting som kun skjer inni ens hode fremstå som virkelig Anonymkode: 981bc...4bc
Anonym bruker Skrevet 6. september #13 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (1 time siden): For enkelte kan ting som kun skjer inni ens hode fremstå som virkelig Anonymkode: 981bc...4bc Det heter tanker. Og selv om du er en solopsist så betyr ikke det at ingen andre har en bevissthet. Anonymkode: e483e...fda
sug lut Skrevet 6. september #14 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det heter tanker. Og selv om du er en solopsist så betyr ikke det at ingen andre har en bevissthet. Anonymkode: e483e...fda En solopsist, faktisk!😂
Anonym bruker Skrevet 6. september #15 Skrevet 6. september Det er større sjanse for at du ser en kvinne gråte offentlig enn en mann. Kvinners tårekanalar er kortere derfor gråter vi mer. Personlig har jeg kjempet mot tårene på bussen mange ganger, aldri sammen med mannen og om jeg har skjønt at det kan komme tårer setter jeg meg minst mulig synlig. Om du lurer på om tårer på bussen er et slags systemisk angrep fra kvinner rettet mot menn, har jeg ikke noe svar til deg. Jeg kan i alle fall ikke huske å ha fått melding fra feministisk front om å mobilisere. Når en ønsker seg barn ser en gravide over alt, det betyr ikke at det er uvanlig mange gravide. Om man hater kvinner og tenker at kvinner manipulerer menn med tårer, legger en merke til alle gråtende kvinner tilegner dem motiver som passer med egen vrangforestilling. Anonymkode: 5a9d9...d5c
Anonym bruker Skrevet 6. september #16 Skrevet 6. september Det var da en sær måte å tolke gråt på. Når jeg ser noen gråte, enten det er en mann eller en kvinne, så tenker jeg at de har det vondt. De har opplevd noe vanskelig i livet sitt. Kanskje ikke der og da, men noe som fortsatt er tungt for dem (som alvorlig sykdom og død f.eks.). Har de i tillegg drukket alkohol, er sjansene større for at noen som har opplevd noe vanskelig gråter. Jeg tenker det er bra at man gråter når man trenger det. Både menn og kvinner ville fått bedre psykisk helse ved å gråte når det trengs. Noe av det som motvirker at de våger å gråte når de hadde hatt godt av det, er slike innlegg som legger merkelige, fordomsfulle og negative tanker rundt dette (som gjerne ikke er i nærhetene av virkeligheten). Anonymkode: 6b9a0...7f5
Anonym bruker Skrevet 6. september #17 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er større sjanse for at du ser en kvinne gråte offentlig enn en mann. Kvinners tårekanalar er kortere derfor gråter vi mer. Personlig har jeg kjempet mot tårene på bussen mange ganger, aldri sammen med mannen og om jeg har skjønt at det kan komme tårer setter jeg meg minst mulig synlig. Anonymkode: 5a9d9...d5c Jeg også har grått på kollektivtrafikk innimellom, gjør som du, setter meg minst mulig i synet. Jeg vender meg mot vegg eller vindu og forsøker å ikke ta helt av. Men da er jeg alene, ikke sammen med noen. Har også ledd. Og på fredag satt min sidekvinne på annen buss og ristet, fikk ikke sett ansiktet hennes, vi satt for tett, men er nokså overbevist om at hun lo. Hun så ellers blid ut og ristingen varte for kort til å ha vært noe særlig annet. For ikke å snakke om alle de som snakker med seg selv mens de ser ut av vinduet. Disse kvinnene er altså bare én av mange observasjoner, og spørsmålet mitt er om andre også har sett det, og hva som skjer. Min mistanke er at dette handler om tidsånden. På samme måte som trådene ikke er til å kjenne igjen her inne (før var det hyggelig, nå sitter angrepene løst) og maten har endret seg (før spiste man mat som hang sammen med lukket munn, nå gjelder det å slafse og spise med skje) så tror jeg også livet om bord på kollektivtrafikken har endret seg. Anonym bruker skrev (2 timer siden): egen vrangforestilling. Anonymkode: 5a9d9...d5c Anonym bruker skrev (40 minutter siden): merkelige, fordomsfulle og negative tanker rundt dette (som gjerne ikke er i nærhetene av virkeligheten). Anonymkode: 6b9a0...7f5 Anonym bruker skrev (4 timer siden): For enkelte kan ting som kun skjer inni ens hode fremstå som virkelig Anonymkode: 981bc...4bc Anonym bruker skrev (12 timer siden): En dame lå på bussen og grein, og du og alle andre bare satt å så på? Anonymkode: b701e...531 Og nå vil dere sikkert si at disse angrepene også bare er «inni mitt hode» Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 6. september #18 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Det var da en sær måte å tolke gråt på. Når jeg ser noen gråte, enten det er en mann eller en kvinne, så tenker jeg at de har det vondt. De har opplevd noe vanskelig i livet sitt. Kanskje ikke der og da, men noe som fortsatt er tungt for dem (som alvorlig sykdom og død f.eks.). Har de i tillegg drukket alkohol, er sjansene større for at noen som har opplevd noe vanskelig gråter. Jeg tenker det er bra at man gråter når man trenger det. Både menn og kvinner ville fått bedre psykisk helse ved å gråte når det trengs. Noe av det som motvirker at de våger å gråte når de hadde hatt godt av det, er slike innlegg som legger merkelige, fordomsfulle og negative tanker rundt dette (som gjerne ikke er i nærhetene av virkeligheten). Anonymkode: 6b9a0...7f5 Har man det vondt så kan man jo gråte i stillhet. Man behøver ikke engasjere typen sin i å måtte pjuske så hardt at de rundt legger merke til det. Og den ene dama sa tydelig at det var det å gå med kjole som var problemet. Hun var omlag 40 år, om jeg skal tippe. Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 6. september #19 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg også har grått på kollektivtrafikk innimellom, gjør som du, setter meg minst mulig i synet. Jeg vender meg mot vegg eller vindu og forsøker å ikke ta helt av. Men da er jeg alene, ikke sammen med noen. Har også ledd. Og på fredag satt min sidekvinne på annen buss og ristet, fikk ikke sett ansiktet hennes, vi satt for tett, men er nokså overbevist om at hun lo. Hun så ellers blid ut og ristingen varte for kort til å ha vært noe særlig annet. For ikke å snakke om alle de som snakker med seg selv mens de ser ut av vinduet. Disse kvinnene er altså bare én av mange observasjoner, og spørsmålet mitt er om andre også har sett det, og hva som skjer. Min mistanke er at dette handler om tidsånden. På samme måte som trådene ikke er til å kjenne igjen her inne (før var det hyggelig, nå sitter angrepene løst) og maten har endret seg (før spiste man mat som hang sammen med lukket munn, nå gjelder det å slafse og spise med skje) så tror jeg også livet om bord på kollektivtrafikken har endret seg. Og nå vil dere sikkert si at disse angrepene også bare er «inni mitt hode» Anonymkode: f703f...9bc Veldig enig med deg i at de harde ordene for tiden her inne nok er en del av "tidsånden". Jeg har inntrykk av at dette gjenspeiler samfunnet mer enn det er noe særegent for forumet. Det er veldig lite empati og omtanke i samfunnet generelt. Anonymkode: e483e...fda
prebs Skrevet 6. september #20 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (12 timer siden): ? Anonymkode: f703f...9bc Hvor er hun blitt av i verden?
Anonym bruker Skrevet 6. september #21 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Veldig enig med deg i at de harde ordene for tiden her inne nok er en del av "tidsånden". Jeg har inntrykk av at dette gjenspeiler samfunnet mer enn det er noe særegent for forumet. Det er veldig lite empati og omtanke i samfunnet generelt. Anonymkode: e483e...fda Enig i det, har sett det skje på forum etter forum, og enkelte forumer har måttet legge ned som følge av det. Nå skal det vel sies at forum som format muligens er på utgående, men det har vært så stort så lenge at det tar nok litt tid. Det blir som de visstnok, har ikke sett filmen selv, sier i Freakier Friday om Facebook; it’s like a database of old people. Så kan kanskje noen innvende at alle blir surere med alderen, det er jo et uttrykk, er det ikke det, at man blir mer seg selv og mindre tolerant for andre. Har i alle fall sett mange nok som blir verre og verre med årene og har tatt et bevisst valg om å ikke bli sånn. Så en tråd her en dag som var fra 2008, den handlet om onani og kvinner skrev selv i den. Mange klisjeer om kosteskaft og grønnsaker, greit nok, men dette var kvinner som selv tok initiativ og skrev, den var autentisk. Jeg tenkte at dette ville ALDRI skjedd i dag. Og ganske riktig, etter hvert som tråden skred frem mot nyere tid så ble den ødelagt av beskyldninger om å være ekkel, troll, eller man skrev mindre om egne opplevelser og generaliserte mer. Det var som en tidsreise, fra den gangen kvinner hadde sex for sin egen del, til nåtiden hvor sex nærmest utelukkende blir behandlet som et middel (se bare alle de trådene om kjæreste eller dating her inne, hvor man rett og slett ikke vet når og hvordan man skal bruke sex for å få den relasjonen man ønsker). Verden er i endring, det er kanskje så enkelt som dette. De damene som gråter og de mennene som trøster er kanskje ekvivalent med de nye typene matretter hvor det helt åpenbart er andre regler som gjelder. De er i opposisjon til det gamle, det er meningen at vi godt voksne IKKE skal forstå. Nå skrev jeg visst i vei, men knakk min egen nøtt i samme slengen. Takk for hjelpen Anonymkode: f703f...9bc
Anonym bruker Skrevet 6. september #22 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Enig i det, har sett det skje på forum etter forum, og enkelte forumer har måttet legge ned som følge av det. Nå skal det vel sies at forum som format muligens er på utgående, men det har vært så stort så lenge at det tar nok litt tid. Det blir som de visstnok, har ikke sett filmen selv, sier i Freakier Friday om Facebook; it’s like a database of old people. Så kan kanskje noen innvende at alle blir surere med alderen, det er jo et uttrykk, er det ikke det, at man blir mer seg selv og mindre tolerant for andre. Har i alle fall sett mange nok som blir verre og verre med årene og har tatt et bevisst valg om å ikke bli sånn. Så en tråd her en dag som var fra 2008, den handlet om onani og kvinner skrev selv i den. Mange klisjeer om kosteskaft og grønnsaker, greit nok, men dette var kvinner som selv tok initiativ og skrev, den var autentisk. Jeg tenkte at dette ville ALDRI skjedd i dag. Og ganske riktig, etter hvert som tråden skred frem mot nyere tid så ble den ødelagt av beskyldninger om å være ekkel, troll, eller man skrev mindre om egne opplevelser og generaliserte mer. Det var som en tidsreise, fra den gangen kvinner hadde sex for sin egen del, til nåtiden hvor sex nærmest utelukkende blir behandlet som et middel (se bare alle de trådene om kjæreste eller dating her inne, hvor man rett og slett ikke vet når og hvordan man skal bruke sex for å få den relasjonen man ønsker). Verden er i endring, det er kanskje så enkelt som dette. De damene som gråter og de mennene som trøster er kanskje ekvivalent med de nye typene matretter hvor det helt åpenbart er andre regler som gjelder. De er i opposisjon til det gamle, det er meningen at vi godt voksne IKKE skal forstå. Nå skrev jeg visst i vei, men knakk min egen nøtt i samme slengen. Takk for hjelpen Anonymkode: f703f...9bc Imponerende. Anonymkode: 21db1...466
Anonym bruker Skrevet 6. september #23 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Har man det vondt så kan man jo gråte i stillhet. Man behøver ikke engasjere typen sin i å måtte pjuske så hardt at de rundt legger merke til det. Og den ene dama sa tydelig at det var det å gå med kjole som var problemet. Hun var omlag 40 år, om jeg skal tippe. Anonymkode: f703f...9bc Så samfunnet er for hardt og uempatisk, men menn som viser empati for en gråtende kjæreste er et sykdomstegn? Anonymkode: 5a9d9...d5c
Anonym bruker Skrevet 6. september #24 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Og nå vil dere sikkert si at disse angrepene også bare er «inni mitt hode» Uten tvil Anonymkode: 73e23...cc3
Anonym bruker Skrevet 6. september #25 Skrevet 6. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg også har grått på kollektivtrafikk innimellom, gjør som du, setter meg minst mulig i synet. Jeg vender meg mot vegg eller vindu og forsøker å ikke ta helt av. Men da er jeg alene, ikke sammen med noen. Har også ledd. Og på fredag satt min sidekvinne på annen buss og ristet, fikk ikke sett ansiktet hennes, vi satt for tett, men er nokså overbevist om at hun lo. Hun så ellers blid ut og ristingen varte for kort til å ha vært noe særlig annet. For ikke å snakke om alle de som snakker med seg selv mens de ser ut av vinduet. Disse kvinnene er altså bare én av mange observasjoner, og spørsmålet mitt er om andre også har sett det, og hva som skjer. Min mistanke er at dette handler om tidsånden. På samme måte som trådene ikke er til å kjenne igjen her inne (før var det hyggelig, nå sitter angrepene løst) og maten har endret seg (før spiste man mat som hang sammen med lukket munn, nå gjelder det å slafse og spise med skje) så tror jeg også livet om bord på kollektivtrafikken har endret seg. Og nå vil dere sikkert si at disse angrepene også bare er «inni mitt hode» Anonymkode: f703f...9bc Er det angrep å stille spørsmå og nå, jaja Anonymkode: b701e...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå